3 709 19

Volkswagen влага €1 млрд. в завод за акумулатори

Volkswagen обяви, че ще инвестира почти €1 млрд. във фабрика за производство на акумулаторни батерии за електромобили в гр. Залцгитер, Долна Саксония. Германският концерн е започнал и преговори с потенциални партньори за строителството на нов завод за автомобили на няколко марки в Европа.

Решението за изграждането на фабрика за батерии е взето от надзорния и управителния съвет на VAG като част от стратегията за електрифициране на моделната гама на компаниите в състава на Volkswagen Group. Продукцията на новия завод ще осигури на концерна необходимите акумулатори за електромобили и ще го направи независим от външни доставчици, смятат от ръководството.

Предприетите мерки ще спомогнат за планираната "фундаментална трансформация на бизнеса" и "ще подсигурят бъдещето на целия концерн", се казва в съобщението на Volkswagen. До 2022 г. марките под шапката на VAG ще представят 27 електрически модела.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

  • Volkswagen отива в Измир?

    Volkswagen отива в Измир?

    Volkswagen​ ще строи нов завод и търси най-подходящото място за огромната инвестиция. В битката за нея останаха само две страни: България и Турция. А ...
    15.06.2019
    12 856
    91

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Хакумулиращата батерия

    21 6 Отговор
    И в България ще вложат 1 млрд. в завод за угояване на патки
  • 2 ИВАН

    7 13 Отговор
    Кефф, лапай народе акумулатори и магистрали, жаден съм и гладен за инвестиции, да ми го инвестират по три пъти на ден, Каролев е Бог за мен ... идея за съвременна песничка
  • 3 Рошко

    10 1 Отговор
    Те последно време тия застроиха балканите и туркието със заводи бре ,земята стана само vw
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор

  • 5 Пак ЩЕ

    15 0 Отговор
    Тази година решиха, че ще правят завод за батерии, догодина ще започнат да му търсят място, а след няколко години може да почнат и строежа му. Позната ли ви е схемата? Отложиха решението за мястото на евентуален завод в България с половин година.

    Коментиран от #7

  • 6 Пенчо бе, чети

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Jerzy Debelak":

    Ще си го правят в Германия. Противно на всички мнения, производството на батерии е изключително чисто производство, що се отнася до самия завод. Замърсяването е на мястото за производство на електроенергията, която се употребява в огромни количества. Колкото по-чиста е тази енергия, толкова по-чисто е производството на батерии. Тесла например произвежда два пъти повече ВЕИ енергия, отколкото и е необходима за производство и зарядните станции.

  • 7 гост

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "Пак ЩЕ":

    Ами само през толкова време се събирал управителния съвет , разбираш ли !!!!!! Егати съвета , тия построиха комунизма , работа два пъти в годината по един ден !!!!!!

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор

  • 9 Нова идея

    8 1 Отговор
    Абе що не го направят в България този завод за акумулатори. Циганите без пари ще им работят ...
  • 10 Пак ЩЕ

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Това им е проблема на големите корпорации. Всяко решение минава през хиляди инстанции и бюрокрацията е огромна и тромава. Виж какво става с някакво си малко заводче, на фона на огромния завод на Тесла, който струва поне пет пъти по толкова. През ноември месец реши че ще строи завод в Китай, декември месец вече земята беше намерена и купена, като веднага се започна и подготовката на терена, януари месец вече бяха осигурени финансите и започна строежа, а сега през май, вече започнаха да го оборудват с поточни линии, за да може след още няколко месеца да започне реално производство. За същото време, от Volkswagen само мястото на строежа не могат да изберат. Струва ми се, че се очертава един доооста дълъг преход към електромобили при големите автомобилостроители.

    Коментиран от #13

  • 11 някой си там някъде

    4 3 Отговор
    Нашите управляващи ни тикви вместо да ръсят пари за къщи за гости да бяха ги дали за такъв завод.Доколкото знам половината от стойността на електромобилите се пада на батериите, като това можеше да послужи за катализатор на някоя голяма фирма да прави електромобили тука.Навремето и без това се произвеждаха електрокари и има поостанали спецове.Някой тикви ще ме опонират че елкарите били калпави, но калпави или не някой от тях още работят.
  • 12 гост

    2 2 Отговор
    Какъв е смисъла да правят завод за нещо, което нито е новатрско, нито е оригинално за тях, нито могат да го произвеждат много по-евтино ако е изцяло тяхно? Това са повече ПР решения. Ако инвестират тези милиарди за ускоряване на развитието на батериите и след 3г. да имат нов тип безопасна и годна за употреба батерия с твърд електролит със сигурност ще пожънат много успех и одобрение, но с производство на обикновенни ли-йон батерии няма как да стане това. Ето, Тесла купува компании със стратегическа цел, за да увеличи пробега с настоящите батерии и всяка една тяхна кола има потенциала да минава средно 600км след промените, още не е потвърдено, но ще стане когато могат да предложат подобренията.
  • 13 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пак ЩЕ":

    В големите корпорации и листнати компании на борсата това е голям проблем, много маймуни висят на клона, голям и тромав апарат, точно затова бе създадена системата на стартъп-ите, за да се облечки и забърза пускането на нови продукти. Мъск точно затова се изцепи с неговия туит, че му се иска да приватизира Тесла, за да не му се мешат толкова от борсовите спекуланти и да му определят или да му вредят на посоката на развитие. Вижда се Тесла какви продукти пуска, вижда се ФВ какво прави. За 38х.долара по-добро от модел 3 на пазара няма, няма и да има близките 5г. и произвеждайки по 200х.коли годишно ще се докаже на пазара след като колите са му надеждни и икономични, то много повече хора ще се убедят, че покупката на тесла е смислена.

    Коментиран от #17

  • 14 Volkswagen много говори и нищо не прави

    3 0 Отговор
    „Бъдещето на колите Volvo е електрическо и сме твърдо решени да оставим зад гърба си двигателя с вътрешно горене“, споделя Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. Концернът заяви, че първата линия за производство на батерии е в ПРОЦЕС НА ИЗГРАЖДАНЕ в завода в Гент, Белгия, и ще бъде ЗАВЪРШЕНА ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА. Там Volvo произвежда своите хибридни модели XC40, като планира в скоро време да ги превърне в напълно електрифицирани превозни средства. По информация на компаниите, замесени в сделката, стойността на споразумението възлиза на НЯКОЛКО МИЛИАРДА ДОЛАРА, но никоя от тях не разкрива подробности.
  • 15 Мартин

    4 1 Отговор
    Аз мойта кола я направих да се движи с вода, ама няма да разкривам тайната за да не ме убият.

    Коментиран от #16

  • 16 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мартин":

    Марто пиши на л.с., аз на никого няма да кажа.
  • 17 123

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Айде стига си лъгъл хората. На кой пазар няма по добро от тесла на нейната цена - на европейския или на най-големия в света - китайския пазар. Защото в Европа базовата тесла 3 се продава за 55-58 хил. евро в Германия и Франция след дотациите. Като ги махнат другата година ще надхвърлят 120 000 лева. Доста по-добри предложения има и ще има още повече следващата година.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Ако мислиш че има - назови ги

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    Какво чакаш? Посочи и с какво са по-добри?
  • 19 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    Вече ти написах че не са толкова.Надщвам се да не махнат коментара.Ето ти сайта.Ти незнам къде ги търсиш.Продължи до поръчката и виж колко излиза. 43 270 евро мисля беше.Къде ги видя 55 хил.?https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design#battery

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.