Last news in Fakti

4 Май, 2012 12:02 18 468 54

Opel разработи иновационна ходовата част за Astra OPC

  • opel-
  • astra-
  • opc-
  • hiperstruts-
  • flexride
Специално за новата Astra OPC инженерите на Opel конструират иновационна ходова част с изключително динамична настройка, предназначена за справяне със силни странични сили и осигуряване на изключителна управляемост. Новата ходова част има за цел да гарантира адекватното поведение на автомобила, предвид доста високата мощност на двигателя. Той разполага с мощност 280 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм .
 
Ходовата част е оборудвана с амортисьори на ZF Sachs и в предната част с елементи тип McPherson, които в случая са  наречени HiPerStruts. Интерес представляват още мехатронната система FlexRide, механичният самоблокиращ диференциал и спирачките Brembo. Възможностите на окачването се подчертават от 19-цоловите колела предлагани стандартно с гуми с размер 245/40 ZR. Ето накратко как всъщност работят най-важните елементи от спортната ходова част на Astra OPC.
Самоблокиращ диференциал
Предният мост е оборудван със самоблокиращ диференциал с механична дискова блокировка. Когато едно от предните колела прояви склонност към пробоксуване, два набора от дискове започват да работят като съединители, свързвайки директно касетата на диференциала с полуосите. Блокиращият ефект (с максимално ниво от 50 процента) зависи от скосяването в механизма за притискане на дисковете. Той определя силата, с която се осъществява този процес и от своя страна зависи и от въртящия момент.
 
FlexRide
Мехатронната ходова част FlexRide е със специални настройки за нуждите на OPC. Водачът може да избира между три различни режима на работа. Standard е мултифункционална настройка, осигуряваща и комфорт във всекидневието. Режимът Sport втвърдява окачването, подобрява допълнително стабилността чрез намаляване на крена и прави управлението още по-директно. При режим OPC обаче кормилното управление става по-директно дори от това при Sport - реакциите на дроселовата клапа при подаването на газ са по-спонтанни, а настройките на ходовата част са насочени към постигане на максимална динамика.
 
Системи за контрол на крена
Една част от тази система адаптира в надлъжна посока действието на амортисьорите, давайки гаранция за бърза реакция и осигуряване на контакт на гумите с пътя дори при преминаване през неравности при висока скорост. Междувременно друга подсистема има грижа за ограничаване на страничното накланяне на автомобила с цел гарантиране на неговата стабилност. В сравнение с турбоверсията на Astra 1.6 GTC (132 кВт/180 к.с.), инженерите са монтирали на OPC пружини с 30 процента по-голяма твърдост и са снижили автомобила с допълнителни десет милиметра. В името на повишаването на динамичните качества втулките в задното окачване също са по-твърди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hahah

    4 5 Отговор
    хахаха..опел са си опел...голема иновациЙЪ.. задно окачване тип ГРЕДЪЪЪ..монтирана трез '74 на гоУф 1
  • 2 skier

    6 2 Отговор
    Много си зле hahah. Опел е марка, която за последните две години не само, че се доближи до VW, но ги изпревари по технологии и дизайн
  • 3 амме

    1 4 Отговор
    надявай са!
  • 4 до

    2 4 Отговор
    незнам колко съм зле аз, ама ходи на офталмолог...за зрението..виж на най-бързия и МОЩЕН (260 коня ) опел...какво е задното окачване..тип "греда", а относно вагЕните, когато те слагаха алуминий отпред опел правиха още гнилоци..също и бмв-тата от '95 са с многоточково предно окачване от алуминиеви рамена..Нищо все пак е напредък за тази евтина и некачествена марка..дано след 100-тина години и 4х4 система въведат ..а после и двузонов климатроник и др екстри неприсъщи за една пласТмасова кола..
  • 5 хаах

    2 4 Отговор
    нормално е Хлопел да изпревари vw..все пак vw-гените са 100 години напред в технологиите..е опел изпревариха поне голф 1, измислен преди много много време..
  • 6 непросветния

    7 0 Отговор
    В България било пълно с "професори", изключително компетентни хора и да не кажа голяма дума ама всеки е автомонтьор (супер разбирач :D ) . . . Аман . . . Отнася се за всички коментари под моя с изключение на номер 2 !!!
  • 7 голфче

    1 1 Отговор
    Тази система опел я открадна от голф R 1.8 270к. от 2009г.Има и голф R със по голям двигател и коне.Опел са доста далеч от материала.
  • 8 Виктор Георгиев

    1 0 Отговор
    не съм чул VW да съдят Опел за това, че са им откраднали безценната технология "от голф р 1.8 270к" ама ти повече разбираш от VW или те така просто не им се занимава да почнат дело :D:D:D
  • 9 един човек

    0 1 Отговор
    Тези сега ли се събудиха това го има и в спортия фокус GT-R още от преди 2г.
  • 10 Браво

    0 0 Отговор
    Само му липсват няколко чарка, като два диференциала и едно карданче...

    Коментиран от #11

  • 11 VR4 TT

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Браво":

    @10 И нормално окачване. Изобщо е пълен та*ак.
  • 12 gogo

    0 1 Отговор
    "САМОБЛОКИРАЩ ДИФЕРЕНЦИАЛ" алди го ползват още в С1 през 70-те..хахах браво на опел..всички миназ=ха от 90 те на елекронен блокаж ..а тепърва от опел въвеждат в тази "БЕГАЧкЪ" механични блокажи..
    а до г-н "Виктор
    Георгиев" окачването не е патент на фирмата производител ... виж предните спирачни апарати... БРЕМБО са... и кво ще кажеш ся...че не са брембо, защото брембо не съдят опел??? или???
  • 13 Lotus Omega

    2 0 Отговор
    Имам въпрос на тези, които са коментирали негативно, дали някога са имали Опел ? Не мога да разбера какво му е на тоя VW, че го качвате на 7-мото небе ?! Защо изобщо пишете глупости ! Престанете да се отнасяте несериозно към тези статии. Веднага го обърнахте на сравнение . Като сте много отворени гоуфаджиитИ и не харесвате Опел защо се сравнявате с тях, а не с по-големите марки като например Мерцедес, БМВ или Ферари. Все пак Опел са на много по-ниска цена от VW, а цената на VW e по-близо до тях. Като си искате идете у Перник и се кефете на гоуфчета от 70-те, 80-те както пишете и карайте тях! Няма значение, уважавам избора ви, но не мога да търпя безсмислените ви коментари...
  • 14 Voss

    2 0 Отговор
    Мога да кажа че Голф 5 е мнооого по зле от Астрата!!! Няма нищо за сравнение Дизайн опела е стотици пъти по добре от голфа, интериора на голфа само са подобрили че не му пада дръжката на жабката хахаха отново опел го превъзхожда, от там като поведение на пътя са почти равностойни но все пак опела повече се държи на пътя при по висока скорост, а за двигателите (бензиновите) всички знаят че издържат на извръщения и са идиотоустойчеви! И ко стана народната кола има един + само при дизеловите двигатели и до там.
  • 15 GolfaForevar

    0 0 Отговор
    hahaha opel mosna kola smesna rabota tui s golfa se go izqm be
  • 16 do N14

    0 0 Отговор
    "а за двигателите (бензиновите) всички знаят че издържат на извръщения и са идиотоустойчеви! " ЕТО С ТОВА СЪМ СЪГЛАСЕН НА 100%..НЕМА ПО ГОЛЕМИ ИД...ТИ ОТ ОПЕЛДЖИИ С БЕНЗИНОВИ МОТОРИ..НЕМОЖЕ КОЛАТА ДА ТИ ХАРЧИ МАСЛО, КОЛКОТО И БЕНЗИН И ДА ГО ХАРЕСВАШ И КАРАШ ВСЕ ОЩЕ...ТР СИ ИД...Т...
    ПП. ГОЛФЪ ИС ДЪ БЕСТ..
  • 17 Бургас

    0 0 Отговор
    Точно този опел на снимката ще го сравнявате с голф R ,а не с голф5 .Голфа превъзхожда астрата от динамика,вървеж,качество на използваните материали и страхотни двигатели.Астрата има само хубав вътрешен дизайн на таблото,и хубавото свършва до тука.Относно голф 5 той беше е най надежния афтомобил от своя клас .
  • 18 ужас

    0 0 Отговор
    Астрата вече не ръждата а черния пушек отзад го гони
  • 19 Пешо

    0 0 Отговор
    И кое точно е иновационно?,.....................
  • 20 Мнение на Софиянец,не на селянин

    0 0 Отговор
    Тука само некви хейтъри, тарикати и професори с по 2 лева в джоба и яко комплекси в живота !!! Карайте си 20 годишните котори ,3та ръка и не си показвайте простотията !!!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ddd

    0 0 Отговор
    вижте най-новиЯТ голфф..
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kbytE_FAZuA#!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Кирил

    0 0 Отговор
    момчета имаме Астра OPC, говориме за съвсем различно нещо! Много сериозни коли стават за смях! Съжелявам че е така но все пак Опел не е гъзарията която има едно порше или някое ауди. Опела е лек и много мощен за теглото си това му е предимството. Опела ми е Астра Н не най-новия модел но ... 240 коня са си толкоз с турбото.

    На всеки светофар ми се репчат някакви тояги тип Голф 3 от бързи и яростни (за съжаление само яростни)! Разочарованието им е голямо - пускам ги дори и по-напред и пак умират :)

    Успех на феновете на Опел - това вече не са ония тояги от едно време!
  • 31 Мнение на Софиянец,не на селянин

    0 0 Отговор
    Прав си Кирил,за съжаление си мислят,че като са си купили гауф 87год. са от голямото семейство на ВАГ хаахххаха ! Заблудени,ама поне дават тема аз нови вицове .
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ето база за сравнение

    0 0 Отговор
    http://www.zeperfs.com/duel1347-2811.htm хайде дърпай сега
  • 34 bg777777

    0 0 Отговор
    Kuv e toq zapalen Golfar be,ima li o6te takiva ...male-male ! Vojte go toq sigurno ima lepenka na Golf 2 si "drugata mi kolae Golf 3 " ahhah
  • 35 Мнение на Софиянец,не на селянин

    0 0 Отговор
    http://www.zeperfs.com/duel1347-1329.htm мда вижда се !!!
  • 36 ссс

    0 0 Отговор
    eeee vij ти от 0 - 100 голфа излита не е като опела...ама тоя отдоло с ОПЦ-то да го види...знаех си че ще дойдеш до моя извод че опел са боклуци...ама време беше
  • 37 Мнение на Софиянец,не на селянин

    0 0 Отговор
    http://www.zeperfs.com/duel1347-1328.htm или пък тук,няма какво да говорим Астрата е светлинни години по-напред от,който и да е конкурент в своя клас !!!
  • 38 Мнение на Софиянец,не на селянин

    0 0 Отговор
    Уау излита с цяла 1 стотна от секундата !!! И всичко друго е на долу !
  • 39 ддд

    0 0 Отговор
    Opel Astra OPC | VW Golf V R32
    240 PS | 250 PS
    320 Nm | 320 Nm
    244 km/h | 250 km/h
    1393 kg | 1683 kg 1
    300 kila otgori i pak tolkova b1rza..ба.и и иноваията на опел
  • 40 ткидн

    0 0 Отговор
    Опела е страхотна машина! Тези, които не го харесват да не четат..докато хората творят другите само плюят..
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 ГОСТ

    0 1 Отговор
    сега голфУ ауди нема смисъл да ги гледаме Астра е перфектна а голфу е тежка каруца аудито има проблемчета лекички с скоростите после леда леко мига я не а па недай се боже ползваш мигачите на ауди за голфу незнам дали има такива
  • 43 Астра ОРС

    0 0 Отговор
    охх много сте зле е, ко ми гледате астра Н... ... а и на лист може да изкарат голфа че и ламбото минава, ама на улицата не съм видял голф да дръпне астра!!! Като не сте се дърпали поне гледайте клипчета.
  • 44 optimista

    0 0 Отговор
    абе хора има ли поне един човек да е виждал голф без подобрения да бие астра то и двете са кошници ама са по прицнип и не само мисълта на новите опели е съвсем друга използват по добри материали наблягат на повече качество и сигурно което до някъде е станало
    ама вие ще се изтрепете да пишете кой от кой мека казано тъпи коментари тая българщина вие е обвзела яко
  • 45 fff

    0 0 Отговор
    ми съгласен съм да се дърпаме щом искате...голфа е 32 годишен..намирате ми 32годишна астра и готово..дърпаме се...ма на 32 години астра нямаааааа...ГНИЛОЦИИИИИИИИИИИИИИИ PUWEK OT MASLOOOOOOOOOOOOOO
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 ggdd

    0 0 Отговор
    http://www.zeperfs.com/duel1347-2822.htm
    240 km\h vs. 383 km\h
  • 48 Kolev

    0 0 Отговор
    @fff Първата Астра е F, защото е продължение на последния Кадет - E. Заповядай с гоуфо на чертата срещу Кадет да опр.цкаш хрущяла. После бирата е от тебе :)
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 до Kolev

    0 0 Отговор
    написал съм 32 ГОДИШНА АСТРА, като няма такава оди си на село с кадйетУ...някои марки имат дългогодишна история на моделите..голф..костенурка и т.н.
    Някакви тук с кадети и астри..опелите возят по-зле и от персийски килим по нивата..
  • 51 Kolev

    0 0 Отговор
    @fff Потвърждаваш предното ми заключение със страшна сила :) E и F са две поредни букви в латиницата, което идва да каже, че Астра е преименуваното продължение на Кадет (с две думи като за теб, че явно ти е трудно) - има 32 годишна Астра и тя се казва Кадет. Напиши в Google - Kadett A Olympia и се образовай малко относно историята на модела и традицията. Ако пак не е ясно следващия ми пост ще е с картинки, стрелкички и модели от пластелин :) П.П. Кефиш ме как се надъхваш. Спокойно, брате, ще пукнеш някой капиляр ;)
  • 52 7лмя

    0 0 Отговор
    продължавай за олимпоси молимпоси говориш..покажи я тая астра на 32 години?? не я виждам никъде..
    ето ти цитат : 1936 Opel Olympia
    ето и един от мен : Although designed in the 1930s, the Beetle was only produced in significant numbers from 1945 onwards, when the model was internally designated the Volkswagen Type 1, and marketed simply as the "Volkswagen". Later models were designated VW 1200, 1300, 1500, 1302 or 1303, the former three indicating engine displacement and the latter two being derived from the type number and not indicative of engine capacity. The model became widely known in its home country as the Käfer (German for "beetle") and was later marketed as such in Germany,[3] and as the Volkswagen Beetle in other countries
  • 53 ford ka

    0 0 Отговор
    то опел не е ли на ГМ..май от опел са се отказали от колие и са си продали Г*****те..ма нищо продължавайте с инсигни ..хахаха...май 2001 кой точно беше модела на инсигния и дизайна...не си спомням......аааа сега се сетих,, нямаше такъв модел..да сменяш моделите през 3 години значи че не се възприема от хората и продажбите западат...както и в бг една фирма като фалира си сменя името и започва нанново да се опитва да се конкурира с магнатите в бранша или сегмента...диверсификация....диференциация..ама колев не ги е чувал
  • 54 до 7лмя и ford ka

    0 0 Отговор
    Айде да четем малко и да се образоваме преди да пишем компетентните си мнения!
    The Astra nameplate originates from Vauxhall who had manufactured and marketed earlier generations of the Opel Kadett (the Kadett D (1979–1984) and Kadett E (1984–1991)) as Vauxhall Astra...The Opel Astra F debuted in October 1991. With the Kadett E's successor, Opel adopted the Astra nameplate, which was already used by Vauxhall for the Kadett D and E (see Vauxhall Astra).
    ПС ford ka : Никъде не се говори за маркетинговата стратегия на компанията...и не знам какво общо имат българските компании с темата !