29 Май, 2019 10:30, обновена 29 Май, 2019 10:34 43 848 48

Няколко съвета за летните гуми

  • гуми-
  • съвети-
  • лято
Няколко съвета за летните гуми - 1

• Сменете гумите, които са били в употреба повече от 6 години, дори ако има остатъци от протектора.


• Проверете дълбочината на протектора. От съображения за безопасност минималната препоръчителна дълбочина на протектора е 4 мм. Използването на износени гуми ще удължи спирачния път на автомобила и ще го направи по-труден за управление.


• Проверете страничните стени и протектора на вашите гуми за всякакви пукнатини, цепнатини и издатини.


• Проверете основните канали. Всички големи камъчета, които са заседнали в основните канали, ще проникнат по-дълбоко в гумата по време на шофиране и могат да причинят повреда на гумите.


• Проверете дали всички гуми са равномерно износени. Сменяйте местата на предните и задните гуми за по-равномерно износване. Поставяйте двете гуми в най-добро състояние на задния мост за по-голяма безопасност.


• Редовно проверявайте налягането на в гумите. Правилното налягане увеличава безопасността, удължава живота на гумите и намалява разхода на гориво. Трябва да проверявате налягането на вашите гуми на всеки три седмици и при всяко по-дълго пътуване. Проверете налягането, когато гумите са студени.


• Рестартирайте системата за предупреждение за налягането в гумите, след като сте задали правилното ниво на налягане. Стандартното оборудване на модерните автомобили има сензори - Системата за следене на налягането в гумите (TPMS, Tire Pressure Monitoring System).


Поставете оценка:
Оценка 4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш Батка

    63 105 Отговор
    Гуми на повече от 3 години са за кофата. Ценете живота си, спестете от цигари и алкохол и си купувайте премиум гуми. Возете се с трамвая, не е срамно да си от село.

    Коментиран от #3, #46, #47

  • 2 Ivo- bach batka

    48 22 Отговор
    Ti gore i kola niamach akal che davach
  • 3 Караиванов

    63 36 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    В трамвай се возят граждани, даже само столичани, селяните да си ходят на село и да си карат жигулките, че този град вече се пренасели от селяци. Иначе съветите са полезни и трябва да се спадват, защото гумите и спирачките са най-важното в един автомобил.

    Коментиран от #5, #8

  • 4 Mnogo

    17 71 Отговор
    Искам да ви кажа че си купих 2 летни гуми - 1997 и 2001. Една марка, едни и същи грайфери но запазени като нови. Били са резервни на някакви автомобили. Гумите нямат грешка.. сложил съм ги отпред. Колата е 2003 :Д

    Коментиран от #9, #38

  • 5 Яшко

    89 21 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    За моя начин на живот на село ,ти може да си мечтаеш прости ми шопе ,дишай си мръсотията ,яж си л,,,,а и продължавай да плюеш злоба у завист

    Коментиран от #7, #11, #27, #34

  • 6 AUDI

    61 3 Отговор
    За съжаление една доста добра статия за почти всички се "цапа" от "интелигентни" люде , които продължават да мислят ,че селянин е местоживеене , а не мисле и действия :) нищо.
    Купувайте нови и качествени зимни и летни гуми и всичко ще е наред ако карате разумно
  • 7 Коментара

    29 8 Отговор

    До коментар #5 от "Яшко":

    Лошо няма, "салам стой си там". Като цяло полезна статия с основни неща които е добре да се спазват. Не съм съвсем съгласен със спирачният път и управлението на поизносена лятна гума. Като цяло поизносена (4-5г.) гума има по-добро поведение и по-добър спирачен път "на сухо" от чисто нова гума поради факта, че има повече контактна площ. Не така естествено стои въпросът с поведението и на мокро.... там поради липсата на грайфер и ниският профил на каналите спирачният път отива в космоса, някоя канафка, борче, недай Боже в друг автомобил.

    Коментиран от #36, #37

  • 8 Random

    7 6 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Най-важното е купето пе като ти изпаднат спирачките и колелетата от ръжда ни ще спреш, ни ще завиеш. Следват гуми и спирачки
  • 9 Бочко

    34 5 Отговор

    До коментар #4 от "Mnogo":

    Гуми на 22 години добре запазени... Сигурно и твърдостта на каучука е станала по-голяма от тази на стоманената греда на задната броня...
  • 10 зимнагума

    17 9 Отговор
    .проверете дали мооо ма фанете за уя
  • 11 Баш Батка

    35 4 Отговор

    До коментар #5 от "Яшко":

    Факт е ,че извън големите градове живота е по-добър. Но за съжаление много хора мислят обратно и се блъскат да живеят като скариди в студентски град вместо да развиват земеделие, животновъдство и какво ли още не.
  • 12 гост

    51 9 Отговор
    Мишелин , Дънлоп , Пирели и други голями производители съобщават на техните страници че една гума нормално може да изкара 10 години. Какви са тия глупости за смяна и т.н. не знам , най-вероятно всичко е за пари , аман от капитализъм.

    Коментиран от #13

  • 13 ддд

    23 18 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    10 годишната гума трудно може да се нарече гума. Караш една пластмаса, която не спира.

    Коментиран от #32

  • 14 Велизар

    38 3 Отговор
    хмм, някак не съм съгласен с хубавите гуми на задния мост, една идея по-важно е да можеш да спираш и завиваш.....преден мост

    Коментиран от #20

  • 15 Консуматорство

    28 0 Отговор
    Консуматорството ще казва, че и на 24 месеца е хубаво да се сменят гумите, същот така че може да се карат и с 190 км. без да се мисли и да се взема предвид заобикалящата го среда. Като цяло много грижи се отделят да ни обясняват как е хубаво за наше добро да вадим и последния си скътан лев за купчината ламарина, която сме успели с много заедми да си вземем.
  • 16 Консуматорство

    9 0 Отговор
    Консуматорството ще казва, че и на 24 месеца е хубаво да се сменят гумите, същот така че може да се карат и с 190 км. без да се мисли и да се взема предвид заобикалящата го среда. Като цяло много грижи се отделят да ни обясняват как е хубаво за наше добро да вадим и последния си скътан лев за купчината ламарина, която сме успели с много заедми да си вземем.

    Коментиран от #17

  • 17 AUDI

    18 7 Отговор

    До коментар #16 от "Консуматорство":

    С последния си скатан лев да си купиш кола , която постоянно иска пари си е самоубииство и никой не ти е виновен :)
  • 18 Ами то камъчетата

    8 7 Отговор
    от протектора се изчистват сами,що се отнася до налягането за да не варира в големите жеги е най-добре да се помпят гумите с азот. При него разширението е минимално,и няма големи отклонения в препоръчаното налягане,а и не се налага да се проверяват гумите на 2-3 седмици.

    Коментиран от #28, #42

  • 19 Ами то камъчетата

    3 4 Отговор
    от протектора се изчистват сами,що се отнася до налягането за да не варира в големите жеги е най-добре да се помпят гумите с азот. При него разширението е минимално,и няма големи отклонения в препоръчаното налягане,а и не се налага да се проверяват гумите на 2-3 седмици.
  • 20 Ккк

    12 14 Отговор

    До коментар #14 от "Велизар":

    Когато те изпревари задницата на някой завой в дъжда друго ще приказваш. Когато предните гими нямат добро сцепление се усеща с волана и преценяш как да караш, а когато задните нямат добро сцепление поради износване разбираш когато вече е късно. Има достатъчно тестове в тубата погледнете и се образовайте. Винаги се слагат по хубавите гуми отзад независимо с какво предване е колата. Такова мислене като твоето е широко разпространено и много грешно. Примери по руските компилации с катастрофи много.

    Коментиран от #25, #41

  • 21 дявола

    8 13 Отговор
    А няма ли по-голям риск да се возиш на кола над 25 години
  • 22 LEGIONARIVS

    18 2 Отговор
    кажете коя верига за гуми пуска тая смешна статийка!
  • 23 Дъртанян

    5 5 Отговор
    Мойте са дот 2010- та и карам постоянно в лютеницата и неам никакви грижи.
    PS: и летните и зимните
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Трабанта

    6 5 Отговор

    До коментар #20 от "Ккк":

    Така както поднасят задните гуми, по същите причини поднасят и предните, и като поднесе предна гума на автомобил с предно предаване в завой, тогава ми кажи какво става, защото не всички карат Мерцедес и БМВ.

    Коментиран от #26

  • 26 Kkk

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "Трабанта":

    Както съм ю написал с волана се усеща кога няма сцепление с предните и ще имаш едно наум да караш по внимателно. А и ако се качиш на някой бродюр не е толноеа фатално колното ако се завъртиш и те измели някой отсрещно движещ се. Няма значение с предно предаване ли си или със задно. Има доста тестове правени по този въпрос и резултатите са еднозначни. Зимата задължително навсякъде с хубави гуми, компромис с това не бива да се прави, бедни сме и нямаме възможност но по добре с хубави зимни гуми и жив и здрав или не карай.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Тъпак)

    18 1 Отговор

    До коментар #18 от "Ами то камъчетата":

    Занимавам се с продажба и сервиз на гуми вече почти 15г. Помпаето с АЗОТ е най-голямата измама. Веднага ще обясня: Гумата и 10 пъти да я спада и вкарваш нов азот, пак няма да е 100% с азот. Но дори да постигнеш и 100%...голям ПРАЗ. АЗОТА В СЪСТАВА НА ВЪЗДУХА (атмосферата) Е.... ЗАБЕЛЕЖЕТЕ 78%.
  • 29 GFRKCV

    12 3 Отговор

    До коментар #26 от "Kkk":

    А след като лошите гуми са отпред как се спира? Всички знаем, че автомобилите спират предимно на предни гуми, а като караш с галоши и се опиташ да спреш какво става? Задницата поднася, когато влезеш наистина здраво в завой. И не мисля, че е толкова трудно да усетиш, че си прекалил. Смятам, че по-добрите гуми трябва да са на оста, която се натоварва максимално при спиране, тоест предната. Спрете да пълните главите на хората с глупости, защото като натиснат спирачката и колата се хлъзне като шейна към някой пешеходец, тогава ще стане ясно кои гуми са по-важни. А вие като имате проблеми със занасянето на задницата, най-добре си прегледайте колата или се научете да карате.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Kkk

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "GFRKCV":

    С галоши не се кара. Такива трябва да им взимат книжките доживот.

    Коментиран от #44

  • 31 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "GFRKCV":

    Напълно съгласен.
  • 32 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "ддд":

    Ами ще внимаваш как спираш. По-голяма дистанция , по-малка скорост и няма проблеми.
  • 33 гост

    4 5 Отговор
    Карам си с гуми на по 15 години , имат си грайфер , повече от 60 не вдигам защото не ми трябва.
  • 34 къмсело

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "Яшко":

    седи си на село селянино и не си пращай децата у софето че забравят да се върнат

    Коментиран от #39

  • 35 Ники

    3 12 Отговор
    Това със 6 те години беше забавно .... моя съвет е .. максимум 2 сезона за комплект ... ако сте по стиснати и гумите имат още живот максимум 3 ти ... ама 6 годишни гуми трябва да се криминализира това нещо ... Гумата ... променя с времето ... характеристиките си !!!!!!!! Материалите стареят !!!! Чисто новите гуми на 5 години се рециклират !!! Гледайте кога са произведени гумите !!! Пише го на тях .. примерно DOT е 23/19 което е 23 та седмица на 2019 ... Всички промоционални гуми са по стари производства .. недейте да купувате гуми по стари от 1 година ...

    Коментиран от #45

  • 36 Готин

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Коментара":

    Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...

    Коментиран от #43

  • 37 Готин

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Коментара":

    Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...
  • 38 Pepi

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Mnogo":

    Дано не ти се налага да спреш по екстремно
  • 39 към градо

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "къмсело":

    Няма страшно рано или късно ще ви уморим вас гражданите с евтините промишлени храни които ви пращаме. Аз ще си ям свободните пилета и яйца без химия. Свинско без стероиди и др. химии. Зеленчуци и плодове без пестициди, фунгициди и инсектициди(отрови). Следващия път като се окажеш в болницата щот си ял евтини домати и краставици пак ми се големей.
  • 40 САП

    3 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Поставяйте двете гуми в най-добро състояние на задния мост за по-голяма безопасност. Журналисте кой ти каза тази глупост. Ти загуби управление пък карай по-безопасно.
  • 41 САП

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Ккк":

    Това важи за кола със задно предаване. За коли с предно предаване е много по важно да си хубави гуми отпред.
  • 42 САП

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "Ами то камъчетата":

    Помпането с азот има смисъл само и единствено при спортните коли. В всички останали случай е да ти вземат някой лев отгоре, щот се правиш на много знаещ.
  • 43 hienata

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Готин":

    По ДИСКАВЪРИ гледах предаване в което на една и съща кола (Голф 6) сложиха последователно ,чисто нови гуми, гуми от същата марка, но износени на 50% и сликове. Пробваха спиране на мокро . Победител бяха (за теб учудващо) износените гуми, след тях чисто новите (и то сметър повече), а сликовете направо побутаха конусите. (не им мериха спирачен път, защото нямаше). Поразтърси се сигурно го има качено някъде , беше нещо от сорта " вярно или не". Повтарям и за колегата с коментар 7 НА МОКРО износена на 50% гума спира по-добре от чисто нова такава, износена след маркера -хвърляй.
  • 44 hienata

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "Kkk":

    Пич, в една предишна статия развиваше подобни щуротии, че по-хубавата гума трябва да се слага отзад. Тогава се отнасяше за зимни гуми. И тогава и сега не си прав. Имам въпрос , зимата слагаш вериги (за по-добро сцепление) на задните или на двигателните гуми? И втори въпрос, защо на повечето коли предните дискове са по-големи и с повече бутални цилиндърчета от задните?
  • 45 локомотива

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ники":

    коле,ново китайче ли да си купя или старо мишелинче пилотче,ко ша посаветваш.
  • 46 asd

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    не пиши глупости
  • 47 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    Прост си като градинска лейка,цървул
  • 48 Селски еркек

    0 0 Отговор
    Я немоа да намеря вътрешна гума москвето седи дома с половин резервар