Last news in Fakti

3 Юни, 2019 13:56 22 330 53

Остър недостиг на тираджии в Германия

  • шофьор-
  • водач-
  • тираджия-
  • дефицит-
  • недостиг-
  • германия

Германия е изправена пред тежка криза в товарните превози заради огромен дефицит на шофьори на камиони, алармират немски компании за транспорт и логистика, според които страната спешно се нуждае от 45 000 до 60 000 тираджии. Според Deutsche Welle около 30 000 водачи се пенсионират всяка година, а младите им заместници са двойно по-малко.

Почти една трета от шофьорите на камиони в Германия са на възраст над 55 години, а само 2.5% не са навършили 25. Почти всички немски тираджии са мъже. Делът на жените е само 1.7%.

Като основни причини за отлив от професията се сочат ниските заплати, тежките условия на труд и увеличаващият се брой работни дни. Ако тенденцията се запази, след 2030 г. немската икономика ще се нуждае от 150 000 тираджии на фона на все по-растящи обеми на товарните превози.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДДРОнег

    29 24 Отговор
    Е, сега вече наш'та тиква ще призовава не за овчари и картофи, а за тираджии, мисля че малко са по-високо като квалификация, не мислите ли :):):)

    Коментиран от #34

  • 2 тиквотия до шия

    22 20 Отговор
    аре тиква МОЛИ СЕ и се ИЗВИНИ НА НАРОДА #ИЗВИНИСЕБЕ
  • 3 Миризлив пор

    81 4 Отговор
    Живи да ги оплачеш, реално са си казали проблемите - ниско заплащане и тежки условия на труд. Кога ножа стигне до кокала ще вдигнат малко заплатите и пак ще има хора.

    Коментиран от #5

  • 4 Бастуни

    24 46 Отговор
    Един тираджия там взема 2400 2700 евра месечно вие кво искате за тия пари да чешете мадята ли

    Коментиран от #9, #21, #23, #47

  • 5 гост

    18 29 Отговор

    До коментар #3 от "Миризлив пор":

    Ако заплатите се вдигнат още "малко" и роботите ще станат три пъти по-евтини !!!!! Щото при тия заплати са само два !!!!! Просто още не искат да дразнят прекалено синдикатите , ама след една - две години стой та гледай !!!! Вече почнаха да електрифицират най-натоварените магистрали , за начало един шофьор ще води десетина тира на влкче , а скоро след това и него ще го махнат !!!!!

    Коментиран от #16, #26

  • 6 Лупи

    85 2 Отговор
    Смешния плач на фирма в условията на капитализъм... нямало хора... абе байно аз гледам населението на Земята се увеличава главоломно, така че едва ли ще да е от нямане на хора по-скоро ще да е от ниски заплати и лоши условия на труд липсата ви на кадри!
    Айде дайте заплата и камион, като на тираджия в САЩ, сложете повече почивка и да видим няма ли кандидати!

    Коментиран от #22

  • 7 Morgoth

    16 17 Отговор
    Тъкмо докато им дойде реда да се пенсионират сегашните, камионите вече ще се управляват сами.
  • 8 Pompev

    34 1 Отговор
    И в Швеция така,вече вземат и без език,с малко английски

    Коментиран от #12

  • 9 Пламен

    56 3 Отговор

    До коментар #4 от "Бастуни":

    Върви да ги вземеш ти тези пари щом са толкова много и толкова лесно се живее в камион.
  • 10 Сарматиан

    56 3 Отговор
    Заплатите в Германия за тираджии не са особено добри и трябва да се вдигнат с около 20 % ако искат да има мераклии. Няма как един добър шофьор да ти работи за 2000 - 2500 евро.

    Коментиран от #11, #13, #14

  • 11 хххх

    15 23 Отговор

    До коментар #10 от "Сарматиан":

    аз карам 15тонен за 2400€ чисто, а тираджиите взимат по над 3000€ в Германия

    Коментиран от #17, #39

  • 12 Pompev

    11 0 Отговор

    До коментар #8 от "Pompev":

    Ти пак много вземаш,тука на postnord vzeme 1800/1900 €
  • 13 гост

    15 10 Отговор

    До коментар #10 от "Сарматиан":

    Сууууупеееер , продължавайте в същия дух !!!!! На фирмите за автономни камиони мед им капе на сърцето като четат такива умници , хахахах !!!!!
  • 14 гост

    10 33 Отговор

    До коментар #10 от "Сарматиан":

    Само малко математика за неграмотни шофьори !!!! Чиста заплата от 2500 евро значи поне 5000 разход за фирмата с осигуровки и данъци !!! Освем това немските шофьори имат и платен опуск , който за фирмата е двоен разход , щото един път плащат на него , а втори път на заместник , ама това айде няма да го смятам !!!!! Та 5000 по 12 месеца са 60 000 евро !!!!!!! Това за големите фирми е точно цената на един нов влекач , щото те не ги взимат на цената на 5-10 , да не говорим за 1-2 !!!!! И ти ще им искаш 20% увеличение , хахаххахаххахахаха !!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #18, #25, #46, #48

  • 15 Монсиньор

    33 3 Отговор
    Германците ще си внесат и аборигени ама дали ще им свършат работа ?
  • 16 Миризлив пор

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Това е естествения ход на нещата електрификация, като начало "на влакче" и след това самостоятелни камиони по дългите курсове. Просто е въпрос на време но до тогава са им нужни хората. В интерес на истината при истинските "Немски фирми" се вземат добри пари, проблема е при "гъвкавите" т.е. собственика от някъде другаде и фирмата е регистрирана там, по принцип наемат куцо, кьораво и сакато съгласно да работи за малко пари (нашенци, румънци и турци). Заради тях часовите ставки са ниски и точно те бият тъпана за липсата на кадри.
  • 17 Dobrev

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "хххх":

    Има значение и къде се намираш. Аз карам 40 тонен (Nahverkehr) за 1900 + 12€ spesen.
  • 18 Лупи

    24 3 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Миризливец, още 200 реда "изчисления" да напишеш, фактите са ясни и разумен човек ги разбира за 20 секунди! Маймуна да сложиш ще ги разбере само не и ти! Работата е кофти с ниско заплащане за изискуемия труд и отговорност! Това е.

    Коментиран от #24, #28

  • 19 Пнко

    11 0 Отговор
    Много ми е интересно в Швеция ,колко ли шофьори знаят Английски ,защото съм там не съм срещал твърде!!!

    Коментиран от #50

  • 20 Васил

    34 2 Отговор
    А къде са ви бежанците а забравих те са на социални помощи трудно им е да въртят геврека.
  • 21 Гъссст

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бастуни":

    Бастун си ти ве ела ги взимаи ти и като платиш квартира ще те видя кво ще правиш
  • 22 Джони

    4 17 Отговор

    До коментар #6 от "Лупи":

    Защо в САЩ , не може ли като в рашката заплати ..айде русофилистици обяснете ..
  • 23 Тираджия

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бастуни":

    Знаеш ли, че като плати на 2400€ данъка, остават чисто около 1600€
  • 24 гост

    8 31 Отговор

    До коментар #18 от "Лупи":

    Вонливец , а ти какво очакваш , дето и маймуна го разбира ??? С въртене на геврека да станеш милионер ??? Знаеш ли колко пакита , индийци и тем подобни чакат само да им свирнат за една трета от тия заплати и ще ги гледат в очите и ще викат , както кажеш шефе !!!!! Като не ти изнася търси си друга работа , за тая ще и намерят цаката !!!! И тия заплати в момента са на ръба на загубата , на него увеличение му се прищяло !!!!! Помни ми думата , до две години в България ще има шофьори от Азия и то на доста по-ниски заплати !!!! За Европа да не говорим !!!!Намерили та се оакали !!!! Увеличение ще видиш на кукуво лято !!!!
  • 25 Шофьор

    26 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Айде сега като си толкоз добър в сметките. Смени реално колко се връзва на час заработка на един шофьор. Защото основния довод на работниците в белите държави е. Защо да работя като шофьор като в едно предприятие за по-малко работни часове взимам горе долу същите пари.

    Коментиран от #27

  • 26 Гъссст

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И да не стане голо хоро че тогава теба се молиш да си наи от подеря😁😁😁😁😁
  • 27 гост

    5 15 Отговор

    До коментар #25 от "Шофьор":

    А ти пък се напъни да разбереш , че тук не става въпрос за желание , а за възможност !!!! Има конкретни цени за транспорт , които който се опита да вдига , просто ще си загуби клиентите !!!! Има цени на камионите , има цени на горивата и цени на поддръжката !!! И от всичко това много лесно се смята възможната цена за труд !!!! И ако беше толкова лесно , отдавна да са вдигнали заплатите !!!! Но те ВЕЧЕ СА много високи , до степен на загуба за фирмите !!!!! Така , че оттук нататък с увеличения няма да стане !!!!! Ще търсят работници от други държави , ще вкарват роботи , но увеличения , особено такива глупости за 10-20 % - ЗАБРАВИ !!!!!!!
  • 28 гост

    12 18 Отговор

    До коментар #18 от "Лупи":

    Да ти припомня ли за колко пари карахте шкодите и мадарките по даповете , разбирачо ?????? Тогава по-лесно ли беше ???? Даже международните шофьори от СОМАТ взимаха по 200-300 долара заплати и се уреждаха с връзки и рушвети !!!! От контрабанда изкарваха повече от заплатите си !!!! Страшна философия тя тая , да станеш шофьор , хахахах !!!! Сигурно три дипломи си наредил и чакаш за научна степен !!!! Хирурзите в болницата , дето ти бъркат в сърцето взимат по-малко от 5 бона , на него му било малкоооо , райш !!!!! Да си налягаш парцалите , че гладен и жаден ще ходиш и ще се молиш някой да те вземе !!!!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Hristov

    14 0 Отговор
    Да,наистина търсят, но само за тежката и мръсната работа. От 2 години карам в немска фирма, товарене и разтоварване минимум 2 пъти на ден. А за отношението към аусландерите направо не ми се говори.
  • 31 гост

    13 15 Отговор

    До коментар #29 от "СОМАТ":

    То щото сега всеки втори не е турчин или арабин , айде холан , стига се писахте некакви извънземни разбирачи !!!!!! Направиха ви камиони хората , дето да караш с два пръста и по бели чорапи !!!!! То не бяха климатроници , автоматици , автопилоти и каквото още се сетиш !!!!!! Наакахте се от претенции , аман !!!!! След някоя годинка ще има само да се молите , аман заман хубаво беше , айде пак , ама нанай !!!!!!

    Коментиран от #35, #36, #37, #49

  • 32 Тинкоф

    9 3 Отговор
    Малко пари дават малко.
    Един познат в Хюстан захвьрли всичко купи тир и вади луди пари купи кьща и три коли вече.

    Коментиран от #33

  • 33 Миризлив пор

    9 1 Отговор

    До коментар #32 от "Тинкоф":

    Като за начало погледни какъв е "пазара на труда" в щатите и в Стара Европа. Тук камионджия едно време се ставаше на заради заплата а заради страничните "облаги" и за това заплатите в сектора бяха ниски. Кога отвориха границите се оказа че много лесно с наша книжка можеш да се устроиш в Европа на европейска заплата съвсем легално - многото нашенци, румънци, поляци и т.н. натискат тамошните заплати надолу, нашенци от немай-къде вдигнаха заплатите нагоре и грубо се изравниха за там са ниски за тук високи. В Щатите пък няма от къде да дойдат толкова много хора които лесно да започнат да карат. Повечето фирми там имат малко камиони и ги карат собствениците така че няма кой да "дърпа" ставките и от там заплатите надолу. Отделно го няма дъмпинга който правят наши и турски фирми.

    Коментиран от #52

  • 34 никси

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДДРОнег":

    да бе да , кои ще им работи за без пари ,ти луд ли си , свьршиха се отдавна безплатните шофьори .
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 годечанин

    8 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    камьон колкото гимназията ,а джоба ти е празен , ти като немаш 2 лева в джоба , па иди си караи ти льскавите камьони за без пари и лоши условия на труд , не шляснеш ли една бала на заплата на масата като тираджия , и женати ще те изгони от дома , и не само децата няма да ти говорят ,но и телевизора сьщо , ти кво си мислиш че всичко там ти е по мед и масло ., нали си един емигрант и требе да им играеш по свирката ,каквото те ти кажат там , тези пари са кьрвави пари , питаи няколко тираджии те ще ти кажат сьщото , вие гледате само сьбирането на парите , а изваждането , маи не сте били в този час по математика , всичко е едни розови сьнища ,и не се заблуждаваи напразно там кьде то молят за работа ,нее океи баш , що не молят за софииското летище или за митничар на капп примерно , щото няма как да почнеш , освен ако нямаш някоя врьсчица /твои човек/.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Патриот

    6 1 Отговор
    Новите германци на Меркел не вършат ли работа?
  • 39 никси

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "хххх":

    спрямо стандарта им там ,тези пари са им малко, един нормален шофьор там взимаше от порядька над 5000 евро и на горе , това което си е добре там за тях спрямо стандарта на живот , сега не са океи нещата .
  • 40 Козел

    8 5 Отговор
    Много хора се изказа да кажа и аз . Живея и работя вГермания карам малък автовоз взимам бруто с всичко шпези нощен труд и още някои добавки 3250 евро. Аз съм първа щоер класа и ми остават 2200 чисто. два или три дена спя в камиона другото време в нас. Или да кажа капиталистическия строи е измислен от богатите.Или този строи позволява експлотацията на човек от човека пари не дават никъде вече в европа. Жена ми бачка в фабрика за месо и взима 1350 евра чисто. Или къщата ми струва с ток вода и наем плюс газ 900 евра плюс за храна на двамата месечно около 350 400 евра. или едната заплата по голямата се спестява 12 месеца по 2000 евра 24 евра ха вземете ги у Бълхария. пенсия здравни усигуровки всичко ми върви и в болницата като отида за пари никой ме не пита. Аде чао

    Коментиран от #41, #44

  • 41 бай Даньо

    7 0 Отговор

    До коментар #40 от "Козел":

    Ти за успял ли се смяташ!? Колко сме жалки българаците даже мечтите ни малки... Апропо в България има хора който вземат повече от теб , без да отчитаме стандарта дори ... Емигранти!? Къде сте тръгнали с цървулите па не си седнахте на задниците. Кой не е учил ни в България ни в Германия ще е добре .
  • 42 незнайко

    3 2 Отговор
    Да си ПОСТРОЯТ УЧИЛИЩА ЗА ТИРАДЖИИ, какво чакат ???
  • 43 чалма тв

    3 0 Отговор
    А чалми и бурки нямат ли акъл да карат камиони, затова германци побързаха да ги приберат милиони мюслита,помислиха че това си е огромно богатство,както каза ни в клин ни в ръкав Саламон Паси, а те какво правят тези програмисти, чешат мъди и раждат паразити.Богатство за паразити и разход за обикновени европейци.
  • 44 234ш

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "Козел":

    Добре че навремето не тръгнах със стадото да емигрирам, а станах "компютърджия", та днес в България взимам общо взето колкото ти и жена ти общо в Германия. Да, капитализмът наистина е много лош. Ама за хората БЕЗ АКЪЛ!
  • 45 Селянин

    3 0 Отговор
    Никога не съм го работил, но знам, че е тежка професия. Най-тъпото от всичко, е че не всеки разбира и осъзнава връзката между тази и много други професии. За всичко е така. Особено при нас...няма го общото съзнание и разбирането, че се живее с хора, а не с предмети (стачкуват лекари-всички викат "е6ал съм ги, само искат пари, учители - е6ал съм ги - .... и с всички е така). Трябва да разбираш и уважаваш труда на другите, без значение, за каква работа става въпрос!!! Когато това стане ще има шанс за нас(понеже, каквото и да говорим, такава е действителността...искам отново да видя събитията от 89'та и 97'ма, когато бяхме единни). Но, по темата...познат, тираджия, който вече не кара, казваше "...къде е чичкото, дето носи подаръците? " Деца на тираджия към майка им, които питат за баща си.... (любовница на моя познат)....Та, който иска, да ходи да кара...
  • 46 Ами

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Точно да създаде икономика правителството някой трябва да внася колкото повече по силна държава. А вчера видях идин рубот даде 1к Евро за салам в мола. А 5 доги рибиота взенохи 100 бона насигировки бате меркул хах дуоен 😆
  • 47 Хахаххх

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бастуни":

    Взима и то повече около 2700-3000 но като го резнат около 700 данъци (щот требе да се хранят всичките тея ,,цигани" дето наводниха Германия) Като си плати някаква квартира и не му остават и 2200 евро!!! А да работиш в немска фирма си е основно нощно каране и/или системно нарушаване на регламента!!! Амииии мойте най-искренни съболезнования в тая объркана държава е нормално да има дефицит на работна рака, и то не само шофьори! Те за това прибраха измета на Сирия Египет и т.н. с надеждата че ще повторят ,,удара" с турските гастарбайтери ама нъц....
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 От селото

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Пнко":

    Колега,аз съм също в Швеция с английски,единствения чужденец съм в мойта фирма и карам предимно линий с 25 метрово желязо.Всичко е така изчислено че аз в камион не спя.Обикновенно около 12 часа ми е един работен ден.Работя 3 макс 4 дни седмично,а заплащането ми е 157 крони на час за дневен труд и около 200 на час за нощен.Вземам чисто ( на ръка) от 22000 до 27000 крони на месец( в зависимост от часовете,обикновенно се движа около 25000). Бруто + 35% . Пожелавам на всички колеги здраве,и дано намерят читава фирма в която да работят с КЕФ
  • 51 От селото

    0 0 Отговор
    Имам доста познати,работят в немски и испански фирми,вземат около2700-2800 евра макс,но почти не се прибират и ги осигуряват на 1400-1500 евро,за мизерията по пътищата няма са споменавам,на всички ни е ясна
  • 52 От селото

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Миризлив пор":

    Не искам да се заяждам колега,но съм чул че в Щатите се кара докато ти потече кръв от носа.Нямат тахографи,имам познат има камион,пишат на некви листчета разправя,па ги късат и пак пишат,разправя че сега говорели да въвеждат нещо.... Ма кат цяло пари за лежане няма никъде,аз тука сам си товаря и сам си разтоварвам.....
  • 53 Deni

    0 0 Отговор
    Може ли някой да предложи читава фирма със немски договор