5 Юни, 2019 11:30 14 700 40

С ел. тротинетки на пътя: Разрешено и в Германия

  • тротинетка-
  • електрическа
С ел. тротинетки на пътя: Разрешено и в Германия - 1

В Германия властите приеха едно доста дискусионно решение, с което се разрешава на водачите на електрически тротинетки да се движат по пътната мрежа и по велоалеите в градовете.

Ограничението на скоростта на тези превозни средства е 20 км/ч, а за управлението им не се изисква специално разрешение. Не е необходимо и свидетелство за правоуправление на МПС.

Единственото условие, освен ограничението на скоростта, е водачите да са на възраст над 14 години. За управлението на електрически тротинетки по пътищата на Германия не е задължително и носенето на предпазна каска.

С ел. тротинетки на пътя: Разрешено и в Германия

Решението има за цел да накара повече хора да ползват подобен вид транспорт и да се откажат от автомобилите си в градовете, което да доведе до по-чист въздух в силно замърсените градски части.

Неотдавна подобно решение беше прието и в Белгия, а в Дания електрическите тротинетки отдавна са признати като алтернативен транспорт.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jdm

    15 13 Отговор
    По-добре електрическо колело.

    Коментиран от #9

  • 2 WarLord

    25 29 Отговор
    А нашето законодателство какво казва?
  • 3 сектант

    13 10 Отговор
    дизелови дават ли по центъра ?

    Коментиран от #35

  • 4 Електрошок

    22 29 Отговор
    Един такъв с тротинетка ми разказа играта!Гоних го с колелото с надеждата да му се скапе батерията и не успях.Беше на пътя Добревци-Ябланица.
  • 5 Антиелектрика

    52 39 Отговор
    Поредното доказателство за плитоумеието на разглезения еврогеец. Без книжка по пътната мрежа с тротонетка в името на екологията. Пък, че парите за тези пътища идват от данъците на колите и, че за движение в тази градска среда си трябва спазване на правилата за движение по пътищата след положен изпит, не е важно. Ето за това циганите с каруците си правят каквото искат по пътищата и създават предпоставки за катастрофи. Не съм предполагал, че може да има толкова прости плужеци като еврогейците.

    Коментиран от #6, #12, #38

  • 6 gvdff

    23 4 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Има проблем и с разликата в скоростта- 20 при това чудо, 40-50 при кола, мотор. Пък и може да си бръмчиш с 20 между децата в парка. Голям кеф. Започнаха да регулират колоездачите, да им слагат ограничения, но ето сега се създава нов участник в движението- тротинетка на ток. За тях все още няма ограничения, само позволения. Проблемите винаги настъпват, когато има разлики в скоростта, разлики в правата на пътя.

    Коментиран от #13, #18

  • 7 Ивайло

    8 1 Отговор
    Ха! У нас никога не са били забранени! Къде-къде по-големи такива тротинетки карат тука разни пишлемета на по 10 години! В едно нещо да сме преди немците, хахаха! ;)
  • 8 Хмм

    6 1 Отговор
    Е това нещо става, ако работиш на близо. Аз на далечни разстояния не бих се качил. Хубавото му е че пак се возиш, без да се потиш. С колело не мога да ходя на работа, защото ще ми трябва душ, като пристигна и се налага с кола, а живея в Младост 1 и работя в центъра, но зимата пак не става да го ползвам това чудо.

    Коментиран от #15

  • 9 куку руку ку

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "jdm":

    Напълно съгласен! Тези дето са ти нацъкали минусчетата да се пробват с тези малки колелца в нашенските дупки, па да им изпадат пломбите...
  • 10 асддса

    12 13 Отговор
    Бих си купил такова ако беше по-бързо. И може би по-стабилно, с повече гуми - 4 да кажем. Ако имаше и повече ламарина за безопастност щеше да е добре. И направо няколко седалки за удобство и комфорт за мен и няколко пътници. Добави и багажник за багажа и ако може да се зарежда набързо с нещо, а не да чакам тока.
    Направете го и го купувам

    Коментиран от #11

  • 11 YNWA

    20 11 Отговор

    До коментар #10 от "асддса":

    То е направено и се нарича електромобил,ама ти сигурно искаш да струва 678лв.
  • 12 smeh

    19 5 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Един такъв преди няколко дена прелетя пред мен на зелено човече от тротоара, докато правех десен завой. Нямаше пешеходци и захождах с около 20-30км/ч...буквално ми изкочи от нищото, идвайки отзад. Наковах спирачки, колата заби муцуна, а този си продължи все едно нищо не е станало. Случаен минувач отстрани, свидетел на цялата ситуация се хвана за главата. Веднага ми мина през главата, ако бях ударил камикадзето, щетите по каско ли трябва да ги завеждам и всичко за моя сметка ли ще е, понеже това "ППС" не попада под рамките на никакъв закон => гражданска отговорност няма и щети не покрива.

    Коментиран от #14, #16, #25

  • 13 333

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "gvdff":

    Къде видя, че са позволили да се кара в парка? С 20км/ч по велоалеите си е съвсем на място, със сходна скорост се движат велосипедите.
  • 14 Лошия

    15 2 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Проблема с каското незнам, ама с КАТ щеше да имаш. Щяха да та изтипосат по всички вестници как си блъснал човек на пешеходна, как си му взел предимство ...Имаше да плащаш актове, недай си боже да има смърт, и в пандиза щяха да та набутат, нищо че си невинен.

    Коментиран от #27

  • 15 333

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Хмм":

    От Младост 1 до центъра ще се потиш първата седмица, две. После тялото ти свиква, и не се потиш. Сутрин обикновено не е горещо. Виж, от центъра към Младост е неизбежно :D.
  • 16 Антиелектрика

    21 5 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Лошото е, че не се мисли и такива идиотщини стават държавни политики, заради криворазбраната екология. Щом е толкова еко, нека има такива, но ако ще ползват пътищата, нека си плащат данъци и имат свидетелства за управление. По този начин са просто като циганите с каруци, които ползват пътищата за сметка на нас обикновените данъкоплатци и не се съобразяват с пътната обстановка.

    Коментиран от #28

  • 17 Електрошок

    1 13 Отговор
    Коментирах в #4,че съм карал колело и......яко минуси?!?!Ганчо,къв ти е проблема!?!!

    Коментиран от #19

  • 18 гост

    6 10 Отговор

    До коментар #6 от "gvdff":

    С това съм съгласен: вкарват ограничения за велосипедите, които са доста по-добър начин за придвижване, по-сигурен и по-безопасен, много по-комфортен и изключително по-екологичен. Трябва да имаш каска, светлоотразителна живетка, звънче, фар, светлоотразители, а в развитите страни ги регистрираш и в полицията. А тези тротинетки са трудни за каране заради малките си гуми и висок център на тежестта, ако сте карали скейтборд ще знаете за какво говоря и то сметнете като имате само две малки колелца, нямаш упора при спиране, теглото ти те натиска напред към кормилото, което при неопитен човек много често води до инцидент. На всичкото отгоре е натъпкана с канцерогенна батерия, която е с ниско качество, не е като на автомобил с охлаждане и дълъг живот. Това не е екологично.
  • 19 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #17 от "Електрошок":

    Хаха.Написал си батерия,а на Ганчо там му е слабото място! Малко даже са ти сложили!

    Коментиран от #22

  • 20 Селянин без колело

    5 0 Отговор
    Язе па си джиткам с колелото и ма боли шпека
  • 21 Никой

    11 8 Отговор
    Всичко което виждам в коментарите е закостеняло мислене и отхвърляне на нещо, което дори не сте използвали. Аз ходя на работа с тротинетка като изминавам по 20-25км градско на ден с нея и не бих се качил на колата си в тоя ужасен трафик освен ако не вали сериозно. Като сте големите мъже си седете в колите по 20минути в задръствания и обикаляйте по още толкова да намерите място за спиране. Пък после плащайте за гориво, данъци и поддръжка. Мога да ви кажа, че електрически колела и тротинетки са бъдещето на много големи градове и такива неща трябва да се насърчават и да се създават условия за тях. Всеки се оплаква от лошите пътища, засилващата се липса на места, задръстванията и високите данъци и гориво, но иначе се правите на големите карачи в коментарите. Радвайте се, че все повече хора се обръщат към този вид транспорт, защото иначе на улиците и пред блоковете щеше да е още по-зле.

    Коментиран от #26, #39

  • 22 Антиелектрика

    12 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Такива безродници като теб, са най-големите Ганчовци! Ако можеше само да се видиш отстрани, колко си смешен да плюеш по собствения си народ, а си се продал за жълти стотинки. Като се научиш да уважаваш различното мнение, тогава се прави на европеец!

    Коментиран от #23

  • 23 шумчо

    1 10 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Абе, Антиелектрика, ти ще не каза, че такъв болшевик? Поне вече знаем кои плюят по електричките.

    Коментиран от #24

  • 24 Антиелектрика

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "шумчо":

    От кога е болшевизъм това да си държиш на родината и сънародниците си? Все си мислех, че е точно обратното, защото комунягите навремето промиваха мозъците с интернационализъм и сега "берем' плодовете с такива безродници като вас. Но как ли ще ме разбере същество като теб, което е написало в поста си напълно неразбираемо първо изречение?!

    Коментиран от #34

  • 25 333

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Това не е ППС, а МПС. Не е единственото МПС, което не подлежи на регистрация и не изисква правоспособност. Велосипед с двигател по закон също не изисква, включително и разни педалетки от Пиаджо, примерно.

    Коментиран от #29

  • 26 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    каква е тортинетката ?
  • 27 smeh

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Лошия":

    Имаш право...не ми се мисли при такава ситуация, как трябваше да се обяснявам пред "органите", че хипито на 30-40г. с неизживяно детство, ми идва под ъгъл и със скорост с която не може да бъде забелязан навреме, нито в огледалото, нито с периферното зрение. Отделно, както казваш щяха да ме изтипосат хубаво, понеже става въпрос за центъра на София, та сеирджии и снимачи нямаше да липсват...явно ще трябва да свикваме.
  • 28 smeh

    3 6 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Това не ми пречи толкова, че не са си платили, а ползват. Леки са и не нарушават целостта на инфраструктурата. Притеснява ме друго. Профила на хората, които са готови да ползват такава алтернатива - в голямата си част са някакви чалнати или с неизживяно детство. Как си представяш нормален трезвомислещ човек да не си хване градския транспорт или да тръгне пеша, а да се качи на това чудо?Или някоя натокана мадама? - Абсурд. Колкото и закостеняло да звуча, тези "алтернативи" са за "хаховци", които нямат статус в обществото => никой не му пука как се придвижват и как изглеждат в чуждите очи. Та затова се дразня, че искат и на тая "прослойка" да дадат права и да ни накарат да се съобразяваме с нея.

    Коментиран от #33

  • 29 smeh

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "333":

    Може, не съм дотолкова навътре с регистрирането и регулацията. Но за разлика от велосипеда, с който като дете се нанизох в краката на един мъж по моя вина и изядох 2 леки шамара, които до ден днешен помня и се съобразявам, как мислиш ще ги възпитаваме тези? - Те даже не са и деца. Ще бръмчат по тротоари и шосета, както намерят за добре, а останалите ще хвърляме боб и ще гадаем какви са им намеренията. Съжалявам, че пак ще го кажа, но мразя безмозъчните изпълнения, защото водят до реакция от държавата => въвеждане и затягане на закони и правила => все по-малко свобода и то заради хора, които главите им служат за равновесие.

    Коментиран от #30

  • 30 333

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "smeh":

    Ами в немско са ги регламентирали. Тук и да има закони, не се спазват. За мен няма проблем подобни устройства да се движат.
    Автомобилите като са регламентирани, и глобите ни като гонят тия в западна Европа по размери, да не би да има някакъв ефект?
    Колите ни в къщи имат по няколко щети годишно от паркинг, все са от други автомобили. И аз и жената имаме по един инцидент с велосипедисти като пешеходци, ама с МПС-та са повече. Дето са регламентирани.

    Коментиран от #31

  • 31 Антиелектрика

    2 4 Отговор

    До коментар #30 от "333":

    То по тази логика и от книжки няма нужда. Само, че в законовите държави вече са взели мерки. Днес съобщиха, че в Париж вече е в сила забрана за паркиране по тротоарите ел. скутери, като скоростта им се ограничава на 40 км/ч по пътищата и на 8 км/ч по велоалеите. Въпрос на време е да се осъзнаят и да направят правила и за тротинетките.
  • 32 Тротинатор

    4 2 Отговор
    Много са добри тези ел. тротинетки. Решението е добро.
  • 33 за гъби съм

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "smeh":

    с тия приказки директно влизаш в графата див балкански бек дето не си е излилизал от родното село. в западна европа и костюмари и всякакви жени си ги карат.
  • 34 за гъби съм

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Антиелектрика":

    интернационалност ама само към русия - иначе стреляха на границата.
    аре нема нужда от такава интернационалност.
  • 35 Ганьо

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Не, те са само за нас! Идиоти, ако тръгнат 3 такива играчки заедно по пътя и движението ще бъде задръстено. Да видим какъв чист въздух ще стане. И тази снимка с костюмирания педер (нямам нищо против гейовете) чиято само чанта струва повече от транспортното средство е уникална наглост!

    Коментиран от #40

  • 36 troti

    0 0 Отговор
    Тук има много полезна информация за тези тротинетки - https://trotinetkite.com
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Електроскутер_про

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    За информация : децата в Германия могат да карат по тротоара до 8 годишна възраст, между 8 и 10 с придружител по възрастен от 16 години по шосето. След 10 годешна възраст, само по шосето. Правилника се учи още от детската градина, че даже и се спазва. Но в Германия и стила на каране на коли е различен от този в България. Съжалявам!!!
  • 39 Електроскутер_про

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Точно така е!!!! Ако има и добра пътна мрежа с велоалеи, даже и изнервените водачи на МПС може да се позамислят.
  • 40 Електроскутер_про

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ганьо":

    Ганьо, ако е хванат за ръчички на хорце, няма как да не стане задръстване. А тоя пък, не стига , че превозно средство има, ами и чанта си е купил, тце тце тце, не го е срам! :)