11 905 20

Гуми без въздух за колите на GM

Michelin и General Motors обявиха, че ще обединят усилията си за усъвършенстване на технологията за гуми без въздух, и представиха разработка от следващо поколение, наречена Uptis (Unique Puncture-proof Tire System - Уникална устойчива на спукване система за гуми).

Конструкцията на новите колела се състои от външен протектор и вътрешен обръч, между който са натегнати меки спици от композитен каучук и полимерно фибростъкло. Тези материали позволяват движение с висока скорост, тъй като не се нагряват прекомерно при триенето.

"Обут" с Uptis Chevrolet Bolt EV вече преминава изпитания на полигона на GM в Милфорд, щата Мичиган. Ако тестовете приключат успешно, американският автопроизводител планира да започне продажбата на авангардните гуми като опция за някои от моделите си през 2024 г.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 11 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    61 11 Отговор
    слагаш на дъстъра баце и на завоя със 130 си ФРИСТАЙЛО ЛАКА МАКА ФОЛ

    Коментиран от #16, #20

  • 2 Amix

    13 13 Отговор
    Грозно, но явно е ефективно. Ако сложат и прегради отстрани да изглежда като обикновенна гума ще е супер 🤔😊🙄
  • 3 манго

    5 14 Отговор
    кога ще ги докара во балгариата да краднем бате а в горубляне как ще ги реставрирамееее
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор

  • 5 ргрдг

    8 7 Отговор
    Накрая ще ги правят от дървени трупчета.
  • 6 Random

    17 8 Отговор
    Такива разработки има още от 1930г. Скоро няма да ги пуснат в серийно производство

  • 7 jambazina

    37 3 Отговор
    Като се напълнят с кал и камъни елате да гледате какво стаа - баланс на кукуво лето.

    Коментиран от #8, #10, #18

  • 8 И аз това си помислих

    13 3 Отговор

    До коментар #7 от "jambazina":

    Това беше първото нещо което си помислих, второто беше Какво правим с ултравиолетовите лъчи които съсипват качествата на гумите?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Boxer

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "jambazina":

    Много си прав. Освен това, при нагряване ще омекват, а при охлаждане ще.се втвърдяват ( нормални свойства на гумата). Ами ако се направи комбинация от тези и конвенционалните гуми при затворени бордове? Така че промяната на твърдостта на гумата да се компенсира от налягането във функция от температурата? Може идеята да има нужда само да се развие.

    Коментиран от #14

  • 11 Да видим

    2 1 Отговор
    На колко атмосфери се помпат?
  • 12 Коментара

    2 0 Отговор
    Колко е живота на протектора и каква е цената на гума? Има ли предварителна информация?
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор

  • 14 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Boxer":

    Тогава имаш два вида деформация на материала: веднъж вертикално и веднъж хоризонтално, което може да дебалансира гумата при различни режими на движение. Другото е, че става много по-тежка така, ако има страничен борд няма нужда от вътрешното оребрение и обратното. Който е пробвал гума устойчива на спукване, рънфлат, знае колко по-тежка е тя и колко по-твърда е возията с подобна гума.
  • 15 ФауВе

    3 0 Отговор
    Имаше го описано в Авто Труд още преди или малко след 2000г.
  • 16 ЕКСПЕРТА

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    ТЕЗИ СА САМУ ЗА ТЕСТОВЕТЕ ЗА ВИСОКИТЕ СКОРОСТИ ЗА ПОДСИГУРЯВАНЕ ОТ СПУКВАНЕ И КАТАСТРОФИ.ПОЛЗВАТ ГИ 1-НА СЕДМИЦА ПРИ ТЕСТОВЕТЕ.ЗАЩОТО С СТАНДАРТНИТЕ ГУМИ МАКАР И НОВИ ПАК ИМА ОПАСНОСТ ОТ СПУКВАНЕ.
  • 17 tha boogeymen

    0 0 Отговор
    искам тъкива за колелото ми
  • 18 Emil

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "jambazina":

    Само в БГ има кал и камъни по пътищата!
  • 19 ТТТ

    0 0 Отговор
    Ами като знаете повече вие ги измислете палячовци
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.