Last news in Fakti

11 Май, 2012 10:36 20 407 27

Двигателят с най-висок литров въртящ момент

  • opel-
  • astra-
  • opc

 

Изцяло алуминиевият турбо мотор на Astra OPC, разполагащ с принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем от 1 998 см3 притежава мощност от 280 к.с. По-интересното е, че този двигател има литров въртящ момент от 200.2 Нм/л.
 
На практика това е най-високият литров въртящ момент сравнен с всички конкуренти на Astra OPC. Стойността му от 400 Нм се постига при 2 450 об./мин. и се запазва на това ниво до почти 5 000 об./мин, осигурявайки широк диапазон за предлаганата мощ.
 
Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия турбокомпресорен двигател с директно впръскване и работен обем от 2.0 литра използван в Insignia. Изцяло нова е всмукателната система, а турбото е сериозно преработено.
 
Турбокомпресорът е конструктивно променен с използване на нови компоненти, като по този начин налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1 400 об./мин. Максималното налягане на пълнене пък е увеличено до 1.5 бара – стойност, която е с 25% по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат. 
 
Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал доста труден тест. В Astra OPC той изминава 10 000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180 000 километра пробег в нормални пътни условия. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам

    5 0 Отговор
    браво на опел ...
  • 2 Име:

    2 2 Отговор
    Subaru Sti spec C RA-R е с повече!
    Двигател 1994 куб см бензин с турбо.
    320.4 PS (316 bhp) (235.6 kW)
    at 6400 rpm
    Specific output : 158.5 bhp/litre
    !!!!!! И сега въртящия момент:
    max torque : 432 Nm (319 ft·lb) (44.1 kgm)
    at 4400 rpm
    На писта върви редом с супер коли. Мога да покажа професионален клип.

    Коментиран от #6, #8, #18

  • 3 Лазар

    0 1 Отговор
    Идеята е, че ги постига при 2 450 об./мин тези 400 Нм.
    От твоя коментар става ясно,че субаруто ги достига при 4400.
    Това е моята идея.
  • 4 papagal

    1 1 Отговор
    estestveno 4e sub. hon. ,4e i nis. imat po-dobro turbo,no za evropa e opisaniq v statiqta
  • 5 Гост

    2 1 Отговор
    Идеята е, че пише КОНКУРЕНТИ на астра, стига сте се правили на професори :D
  • 6 Plimp

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    2, то ако става за въпрос митсубишу ево7 2.0Т е стези характеристики
    1997 см3
    Мощность 280 л.с.
    При оборотах 6500
    Крутящий момент 383/3500 н*м

    но не е там въпросът, щото тва даже са го постигнали още при ево5, а волво 850 Т5-R(която впрочем е уникален модел) е със следните характеристики , общо взето бензинов дизел :)
    2319 см3
    Мощность 250 л.с.
    При оборотах 6000
    Крутящий момент 350/2400 н*м
  • 7 Speeder

    3 0 Отговор
    И от мен Браво на Опел!
    Жалко, че ще е само за OPC
  • 8 фен от алмания

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    @2 Стига вече с това твойто субару,знаем че са гулеми машини
  • 9 тотев

    3 0 Отговор
    към колегата който хвали IMPREZA STI и нейният въртящ момент(NM)-аз съм притежател на IMPREZA WRX STI 04' ,купих я 18 000 хил.евро,нова е струвала около 55 000хил.ев. а опела OPC за който става дума нов е около 28-30 000хил.евро.....колкото пари толкова музика :)....(горепосочените цени важат за гърция)
  • 10 123,300д

    0 1 Отговор
    разбирачите що не се сбиете най накрая и да мирясате вече...големи сте мозъци-кой от опел или субару ви четат коментарите,много знаят хората че съществувате....
  • 11 MERCEDES W212 E250CDI

    0 4 Отговор
    Съжалязвам, но двигателя на MERCEDES-BENZ Motor OM 651(250CDI)
    ИМА СПЕЦИФИЧЕН NM от ~233NM/1ЛИТЪР Нищо ново под слънцето. :)
  • 12 кик

    1 2 Отговор
    абе що говорите глупости бе?????????драгестера има 8.4 литра обем и вади около 8000кс и между 8000-10000 нятона тва колко прави а ? 1000 нятона на литър
  • 13 Mecedes W212 E250CDI

    2 1 Отговор
    "абе" Никой не говори глупости. Става въпрос за мотор серийно производство. Макар, че не е написано
  • 14 Коми

    0 3 Отговор
    Защо не пише двигателя дали е дизел или бензин?
  • 15 Гош..

    1 0 Отговор
    http://www.zeperfs.com/fiche2822-audi-tt-mtm-bimoto.htm

    Ето ви мотор от 2003 година с около 277 нм/л.
    Проверявайте ги тези неща преди да заблуждавате хората с гръмки заглавия
    Иначе двигателя е супер..нека да продължават с добрите изработки все така.. напоследък много се засилиха от Опел..
  • 16 кик

    0 1 Отговор
    двигателя на драгстера е бензинов(нитрометан и запалителна система с 2 свещи ) с 2 клапана на цилиндър с долни разпределителни валове, механичен нагнетител изцяло алуминиев блок и глава..двигателите са сериино производство "елефант" , клапаните са титаниеви...
  • 17 съсела

    0 0 Отговор
    http://fakti.bg/avto/38645-peugeot-razrabotva-novata-opel-zafira
    Кви опели мопели...да си сменят имената..щом започнаха Пеугеот да ги разработва..
  • 18 Stoyan

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    @2
    Такова субару няма. Спек нещо си .... Не се е продавало
    Тази малка фирма със странни технологии винаги се изкарва голяма работа.
    Но в реалността нещата са по различни.
    И 500кс да е на 400м ще е зле, има огромни загуби от прословутото им двойно задвижване а гори като ЗИЛ.
    В след 100км в STi вече си оглушал завинаги до инвалидна степен.
    На някоя писта, пипнато от някои англичани, може и да е добре, Всичко останало е много зле...
    Те и затова продават толкоз.
    А актуалният модел пък е пълна трагедия ...

  • 19 pe6eto

    2 0 Отговор
    На практика това е най-високият литров въртящ момент сравнен с всички конкуренти на Astra OPC. Хората са си написали че сравняват Hothatch вие за мерцедеси и субарута говорите :D
  • 20 do пешето

    0 1 Отговор
    пеше я мини още веднъж в училищи..1-4 клас
    ЧЕТИ ПО–БАВНО, ЧЕ НЕ МОЖЕШ ДА ВЪЗПРИЕМАШ БЪРЗО :

    Двигателят с най-висок литров въртящ момент
    Двигателят с най-висок литров въртящ момент
    Двигателят с най-висок литров въртящ момент
  • 21 Цветомир Попов

    0 0 Отговор
  • 22 pe6eto

    1 0 Отговор
    Заглавието е формулирано така за да привлече внимание, ти ако четеш само заглавията от новините ще останеш с най-грешните представи за света!
  • 23 btchs

    0 0 Отговор
    Тук пишат хора, без грам течаща мисъл в главната кутия.

    Когато сравнявате 2-а автомобила ги сравнявайте в техния ценови или технически клас... боже , боже. Не се ли срамувате да пишете глупости и да се излагате ?
  • 24 do btchs

    0 0 Отговор
    ми да ти кажа заз-ките са спряни от производство иначе щеше да са от един технически клас..и откъде го измисли тоя технически клас? не те ли е срам да се излагаш с писаници на несъществуващо разделение?
  • 25 Пирамид Хлътков

    0 0 Отговор
    Браво на пичовете.
  • 26 OPEL fan

    1 0 Отговор
    ОПЕЛ...браво...много Ви се кефя:))
  • 27 Red

    0 0 Отговор
    Браво, време бе да се размърдат малко тези от Опел.