10 Юни, 2019 15:21 46 849 37

Ръчна спирачка: Трябва ли да се натиска бутонът?

  • съвети-
  • ръчна спирачка
Ръчна спирачка: Трябва ли да се натиска бутонът? - 1

В някои от по-новите автомобили този казус не стои на дневен ред, защото все по-често автомобилните производители започват да залагат на т.нар. електромеханична ръчна спирачка. Все още обаче, много от автомобилите, особено по нашите пътища, са оборудвани с традиционната ръчна спирачка, представляваща лост с бутон, монтиран отдясно на шофьорската седалка.

Водачите на автомобили с такива ръчни спирачки могат условно да се разделят на две групи - такива, които при задействане на ръчната спирачка натискат бутона отпред на лоста, и такива, които го използват само при освобождаването. При последното действие натискането е задължително, но при активиране на спирачката, действието може да се извърши и по двата начина. Въпросът е: Кой от двата е правилен?

Когато не се натиска бутона се чува характерно прищракване, идващо от специфични фиксатори, от които зависи степента на блокиране на задните колела. Много педантични водачи на МПС-та смятат, че ако не натискат бутона при активация тези фиксатори ще се износят. Отчасти това е действително така, но износването е толкова пренебрежимо, че, както показва практиката, няма нужда бутонът да се натиска при "изтегляне" на лоста на ръчната спирачка. Така че ако все още се чудите как правилно да активирате стандартната ръчна спирачка, то отговорът е: Както ви харесва.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 62 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    29 7 Отговор
    Интересно. Много пъти съм си задавал този въпрос.
  • 2 Хитлер

    14 69 Отговор
    що за идиотска статия бутона се натиска за да освободиш жилото.На практика ако дръпнеш ръчна с натиснат бутон нищо не правиш.

    Коментиран от #3, #6, #14, #25, #31, #36

  • 3 Мани

    29 4 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    Защо нищо да не правиш, като дърпаш ръчната пак държи, нали? При неб ако не хваща значи имаш проблем. Когато дърпам ръчната натискам бутона само за да не чувам щтракащия звук от прескачането на фиксаторите, не ми е приятен не за друго
  • 4 сектант

    105 1 Отговор
    вие циците като ги мачкате натискате ли бутоните?

    Коментиран от #29

  • 5 Мани

    9 1 Отговор
    Като дърпаш ръчна с натиснат бутон пак държи исках да кажа
  • 6 Ммммм даааа

    23 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    Както се вижда, идиотът си ти. На практика жилото се опъва от лоста, без значение дали е натиснат бутона или не. Дрифтърите влизат в завоите с дръпнат лост и натиснат бутон, за да го свалят бързо когато стане нужда. Фиксаторите са за това, да не се налага на човек да стои цяла нощ на някой баир и да опъва лоста.

    Коментиран от #16

  • 7 ABV

    8 21 Отговор
    Имал съм Лада и когато дръпнеш ръчната с натиснат бутон и ако си под наклон се връща и може дори да ти счупи ръката

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 хахахха

    26 5 Отговор

    До коментар #7 от "ABV":

    имал си ти сън с неизвестен край хахахха кви глупости пишеш бе брачет

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ABV

    6 13 Отговор

    До коментар #9 от "хахахха":

    Като не си карал ЛАДА не се обаждай неподготвен. Ако искаш можем да се обзаложим за 1000 лв

    Коментиран от #20

  • 13 Марто

    6 5 Отговор
    Големи разбирачи, но едва ли всички от коментиращите са знаели, че може и по двата начина
  • 14 Игор

    9 4 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    Рядък идиот си ти, така да знаеш. чети, ограмотявай се и след десетина години се пробвай пак да напишеш, кое е идиотско и кое не е.
  • 15 Sofia

    8 4 Отговор
    Дамн при жигулите беше така, но няма опасност да ти счупи ръката тъй като се връщаше в обратна посока.

    Коментиран от #24

  • 16 DRIFTUR

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ммммм даааа":

    Дрифтърите използват хидравлична ръчна,която е без копче и фиксатори с цел по-лесно дърпане и пускане на ръчната!
  • 17 Real gangsta

    4 6 Отговор
    Az kato karam kradena kola i ksto ma gonqt deset patrulki karam bez da natiskam spirachkite.Durpam ruchkata durja ruchnata na kopche shtoto samo togava kato q durpash ne svetvat stopovete
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Не зная

    6 6 Отговор
    На всички мои автомобили ръчната спирачка винаги е била крачна.

    Коментиран от #22, #30

  • 20 хаахах

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "ABV":

    може и на повече ако искаш казвай къде ще пробваме
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 хахахаах

    17 1 Отговор

    До коментар #19 от "Не зная":

    демек си карал Порше и Мерцедес браво господине браво и седна да пишеш коментари във факти хахахаах
  • 23 Ръчната спирачка

    10 2 Отговор
    Коментарите на хората тук са направо смехотворни, много по-зле отколкото статията. Ако коментирате гледайте да кажете нещо интересно...много прост народ се е навъдил действително...
  • 24 АЗЛК

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Sofia":

    Моя московец се връщаше ръчната само при голем наклон и то като съм правил глупости с нея хахах, но верно чак да ти счупи ръката смяххх
  • 25 jdm

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    Нищо общо няма жилото с бутона. Той освобождава механизма който задържа ръчната.
  • 26 Ицо

    3 1 Отговор
    Полезна статия, ама "разбирачи" колкото щеш
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 jkjkj

    5 2 Отговор
    Смазващо тъпа и безсмислена статия
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 хаха

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Не зная":

    а моята се активира с ел. бутон, даже освобождава сама като превключа на директна, това с крачната ми се струва доста демоде....
  • 31 Кажи честно

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    По-голяма глупост днес не бях чел. Бутонът на ръчната спирачка само и единствено служи за да се освободи фиксатора. Жилата са хванати директно за лоста. Ако премахнеш бутона, можеш да си дърпаш ръчната, но няма да има, какво да я задържи в горно положение. Малко се ограмоти, че си смешен.

    Коментиран от #33

  • 32 Пабло

    1 1 Отговор
    Трябва да се чуе звукът на белезниците!
  • 33 ABV

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Кажи честно":

    разгеле от 30 коментара - един даде правилния отговор, защо се връща ръчната при натиснат бутон.
  • 34 асддса

    1 0 Отговор
    Бутона се натиска ако си решил да дрифтиш и трябва да пуснеш бързо.
    Но за тази работа има подготовка:
    Стъпка 1: намери празен път
    Стъпка 2: дрифт с ръчна
    Стъпка 3: обади се на пътна помощ да те извади от канавката
  • 35 252

    1 1 Отговор
    Колко тъпа и празна статия. Има толкова смислени теми за които може да пишете и далеч по-важни неща в автомобила, за които хората или не знаят или не ползват правилно.
  • 36 реалиста

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хитлер":

    Продължавай с NFS ще се научиш
  • 37 Вин Дизел

    0 0 Отговор
    Аз често натискам бутона, просто защото мразя шума, а и ползвам ръчната на всяко спиране, понеже не ми е удобно да седя с крак върху педала.

    Не го натискам само когато съм се паркирал, понеже само така мога да натегна накладките до колкото им е нужно да държат автомобила без неприятното скърцане, и без да използвам значителна сила по лоста.
    А и в книгата на автомобила е указано, че лостът правилно се дърпа при натиснат спирачен педал и без да натискаш копчето!