Last news in Fakti

12 Юни, 2019 13:51 8 458 50

Водородна станция се взриви в Норвегия

  • водород-
  • горивни клетки-
  • водородна станция

Станция за зареждане на автомобили с горивни клетки експлодира недалеч от норвежкия гр. Сандвика, поставяйки под въпрос бъдещето на водорода като алтернативно гориво, съобщава NRK. Взривът бил толкова силен, че еърбеговете на колите наблизо се активирали, а пожарната е отцепила зона за сигурност в радиус от 500 м от епицентъра.

Норвежките медии не съобщават за ранени и загинали. Леко пострадали са само няколко човека, в чиито автомобили са се отворили еърбеговете. Водородната станция от веригата Uno-X се намирала близо до полицейско управление.

Заради експлозията е бил блокиран трафикът по шосета Е16 и Е18 в Норвегия. Причините за взрива ще се уточняват тепърва, но Toyota и Hyundai са преустановили временно продажбите на автомобили с горивни клетки.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Blackthorn

    8 16 Отговор
    Чудо големо!
  • 2 Браво

    45 25 Отговор
    Така им се пада на педофилите!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 123

    26 6 Отговор
    Дали пак няма някоя рязана свиня намесена?

    Коментиран от #5

  • 5 Driving pleasure

    22 4 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    нема бе, това се очаква, съхранението на водород си е проблемно... свиквай :D

    Коментиран от #6

  • 6 Глупости, водородът е напълно безопасен

    10 18 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Това не е взрив, поне с нея е нищо в сравнение с взривовете от батериите на Тесла. Знаеш ли колко взривове има докато се взривят всички 7000 батерийки. Всеки от тях е много по-мощен от това малко гърмежче. Водородът е бъдещето и е много безопасен. Питай твоя приятел антиелектрика. Освен това при взрива не се отделят 2 кг флуороводород, като от взрива на 500 кг в батерия. При това гърмежче се е отделила само водна пара, която е абсолютно безвредна.

    Коментиран от #7, #11

  • 7 Driving pleasure

    25 3 Отговор

    До коментар #6 от "Глупости, водородът е напълно безопасен":

    Взрива си е взрив, визокото налягане си е високо налягане! Тури една тенджера под налягане на котлона и и запуши дупките и като гръмне ела гледай какво е останало от кухнята ти, нищо, че и там само една пара излиза ;)

    Коментиран от #10

  • 8 Orthodox

    18 3 Отговор
    Съвременен вариант на случая с дирижабъла Хинденбург. Не се ли научиха, че водородът си е опасен и това няма как да се промени?

    Коментиран от #9

  • 9 Driving pleasure

    12 7 Отговор

    До коментар #8 от "Orthodox":

    Виж сия... Водорода като батериите са политичски коректни, значи щом партията е казала и има написана директива отменяме опасността и тва е, нема кво да се спори :D
  • 10 Водорода е безопасен, toyota каза така

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Обясняваше че по тяхната тенджера може да се стреля с пистолет и нищо няма да и стане.
  • 11 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Глупости, водородът е напълно безопасен":

    Сърказмът ти щеше да е основателен ако имаше видеозапис или яснота какво е предизвикало взрива. Ама карай да върви, за теб 20 кг флуорни газове са нищо.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Електрошок

    5 3 Отговор
    Абе верно,дека е госта с японско "а"да изрецитира одата за Норвегия и бъдещето на водорода!?
  • 13 Сър Казъм

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Как сме с правописа а??

    Коментиран от #15

  • 14 Посмали още малко

    4 7 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Вече съкрати флуорните газове от 20 тона на 20 кг, но реално батерията никога не изгаря напълно, следователно дори тези 2~20килограма никога не се отделят. За сметка на това, един технически изправен бензинов автомобил с евро 6, отделя от 2 до 20 кг въглероден окис на всеки 2000-20000км, който е много по-коварен токсин от флуорният газ. Умножи това по три милиона автомобила само в България и го сравни с десетината изгорели електромобила през последните години. Нека не издребняваме, че повечето автомобили в България не са с евро 6 и не са технически изправни.

    Коментиран от #16, #46

  • 15 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Сър Казъм":

    Моя грешка, но когато човек пише от телефона, допуска доста грешки. Извинявам се, но едва ли точно това е важно да се коментира.
  • 16 Антиелектрика

    10 3 Отговор

    До коментар #14 от "Посмали още малко":

    Наистина ли смяташ, че батериите не изгарят напълно и най-вече наистина ли смяташ, че СО2 е много по-коварен токсин от флуорните газове??? "Флуорът е силно токсичен бледожълт газ с остра задушлива миризма." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%BB%D1%83%D0%BE%D1%80 Леко да не се отровиш с 2 грама газирана вода, че май бая силно те е напекло слънцето!

    Коментиран от #19

  • 17 lussy

    0 3 Отговор
    Как па така да гръмне-
    без чужда намеса и то
    когато хората се замислят
    кое гориво да ползват
    чист атентат
    утре може да е на друго място
  • 18 Ще си мерим... линковете ли?

    5 4 Отговор
    Бъркаш двата щата. Надявам се да си видиш грешката и да откриеш защо единия газ е по-коварен от другия. Лично познавах баба и две внучета, починали от него. Ти познаваш ли лична или поне да си прочел СЛУЧАЙНО за човек умрял от флуороводород? "Отравяне с въглероден оксид настъпва при вдишване на достатъчно голямо количество от токсичния за човешкия организъм газ. Наличието на въглероден оксид във въздуха е трудно доловимо от човек, тъй като газът няма цвят и миризма. Източници на въглероден оксид могат да бъдат всякакви отоплителни уреди, поставени на непроветриво място: газови уреди, камини, печки на дърва, също изгорелите газове от автомобил; цигареният дим също може да съдържа високи концентрации на CO. [2]

    Постъпвайки в кръвообращението, въглеродният оксид се свързва с хемоглобина, който е основното съединение, пренасящо кислород в човешкото тяло; така се получава съединението карбоксихемоглобин. По този начин се възпрепятства доставката на кислород от хемоглобина до тъканите и това води до хипоксия. Aфинитетът на хемоглобина към въглеродния оксид е около 230 пъти по-силен от този към кислорода. Концентрация на газа от порядъка на 667 ppm може да причини превръщането на 50% от хемоглобина в човешкото тяло в карбоксихемоглобин, което води до пристъпи на задушаване, кома или смърт." Линк няма да давам, за да не го изтрият. И сам ще го откриеш лесно.

    Коментиран от #20

  • 19 Последно изгарят или не батериите?

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Нали постоянно тръбиш за коварното свойство на батериите да се самозапалват след време? Какво според тебе се запалва, ако вече са изгорели напълно? Батерията на Тесла се състои от 16 сегмента изолиране помежду си с пожарозащитни прегради, с по над 400 отделни клетки във всеки един от сегментите. При пожар, се запалва един от тези сегменти и дори той не изгаря напълно, защото горенето предизвиква верижна реакция която хвали една по една отделните 400 клетки през няколко секунди, а пожарната угасява батерията или поне я охлажда за да спре верижната реакция, преди да е изминало достатъчно време за да изгорят всичките. Следващо горене се инициира от вече повредена от пожара съседна клетка. Именно затова, пожарът в подземния гараж беше меко казано странен, защото не следваше никаква логика. Поне не техническа такава, а само икономическа. Някои хора спечелиха милиарди от това. Нямаше и статистическа логика. За 8 години бяха изгорели 14 тесли, а за две седмици, още три, точно когато акциите се бяха запътили към 200 долара. Това разбира се е "случайност" . Няма да се учудя и тази водородна станция да е пламнала "случайно"

    Коментиран от #21

  • 20 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ще си мерим... линковете ли?":

    Всяко вещество е отровно ако е в прекомерна концентрация. Мога да ти дал друг линк: "Съдържание на въглеродния диоксид под 4% е гибелно за организма. Вазодилатационното (съдоразширяващото) действие на въглеродния диоксид е известно от средата на миналия век. Достоверно е установено, че пониженото му съдържание в кръвния ток води до спазъм на кръвоносните съдове и повишаване на артериалното налягане. Многобройни изследвания сочат недвусмислено, че у страдащите от артериална хипертония съдържанието на въглероден диоксид в кръвта е понижено до критични стойности (до 4,5%). Всъщност стеснението на кръвоносните съдове е реакция на организма, стремящ се да намали загубите на скъпоценния въглероден диоксид, подобрявайки по такъв начин снабдяването на клетките с живителния кислород. Последният, както е известно, играе основна роля в процесите на утилизиране на хранителните вещества и осигуряването на необходимата енергия за съществуването на човешкия организъм". - http://www.jivotatdnes.bg/nachalo/news/zdrave/vaglerodniyat-dioksid-skritiyat-klyuch-kam-zdraveto Както виждаш нещата не са толкова прости с СО2, докато на флуора токсичността му е безспорна!

    Коментиран от #23

  • 21 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Последно изгарят или не батериите?":

    Сега вече допускаш ли, че може би не водородът е виновен за взрива?

    Коментиран от #22

  • 22 за гъби съм

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Не че нещо ама ти пишат за водороден оксид, а ти отговаряш за водороден ДИ-оксид. Малка разлика, но мноооооого съществена :)

    Коментиран от #25, #28

  • 23 Прочети отново второто изречение

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Все още не си си открил грешката. Бонус подсказване. Само днес ако си изминал средностатистическите 30 километра, си отделил 3,6 кг въглероден диоксид, ако караш чисто нов автомобил за година ще отделиш поне 1,5 тона СО2.

    Коментиран от #29

  • 24 гост

    3 0 Отговор
    Последната информация е,че за последните 3 седмици това е трета водородна централа,която се взривява! Взривила се е още една в Южна Корея с двама загинали и една в Калифорния! Така,че ...!

    Коментиран от #27

  • 25 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "за гъби съм":

    Не, че нещо, но ти правиш ли разлика между водород и въглерод???
  • 26 гост теслараст

    3 0 Отговор
    От взрива са експлодирали силиконовите цици на много жени в района. А в Тесла ние правим секс на автопилот
  • 27 Случайност

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Е това е съвсем "случайно" съвпадение, нали? 3 тесли и 3 водородни станции за три седмици. Съвсем съвсем "случайно". И след всички тези случайности, съвсем случайно тази седмица, един германски автомобилен производител, направи пиар акция, колко пожароопасни са електромобилите, като шумно изтегли 500 от тях заради "риск от пожар" с особена грижа за пожарникарите, които много трудно гасяли батериите на електромобилите.

    Коментиран от #30

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Прочети отново второто изречение":

    Какво има да чета, като сам си дал цитат: Публикувано във факти.бг: "ЦИГАРЕНИЯ ДИМ също може да съдържа високи концентрации на CO". Та не разбрах тази баба с внуче с какво се е отровила - с цигара, с СО или с СО2???

    Коментиран от #31

  • 30 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Случайност":

    Не е умишлено,в Норвегия! Казаха,че са почти сигурни какво е направило проблема,но все пак още разследват и ще отнеме време с протокола! Предполагам,че някоя защита е отказала да задейства и така! Незнам точно какво е станало с другите!

    Коментиран от #32

  • 31 Е разгеле

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Най-накрая схвана че говоря за въглероден окис а не за въглероден двуокис. Сега разбра ли и защо е много по-коварен? Защото няма нито цвят, нито мирис и не можеш да разбереш че се тровиш. Когато батерията отделя жълт задушлив пушек, естествената реакция е да се махнеш оттам. Да говориш че батериите замърсявали атмосферата при горене с килограм флуороводород, но да пренебрегваш тоновете въглероден окис отделение всеки ден в София, говори за дълбока пристрастност и липса на обективност. Дори не споменавам останалите гадости излизащи от ауспуха, защото тя как можеш да ги видиш, усетиш и помиришеш. Ако си обективен няма как да не признаеш, че електромобилите ще помогнат за изчистването на въздуха в градовете, защото ще останат само 10-те процента замърсяване от гумите, а останалите 90% от замърсяването ще изчезнат.

    Коментиран от #33

  • 32 Случайност

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Е да де, съвсем "случайно" е отказала защитата. Със сигурност има причина за взрива. Точно както има причина и за запалените Тесли. Въпроса е кой е причинителят за причината. От друга страна всеки бойлер има три защити, представи си колко защити трябва да има водородна станция и колко пъти трябва да е дублирана всяка една от тях? Автопилота на Тесла всъщност представлява два компютъра, които правят едно и също, за да може при отказ на единия, другия веднага да поеме управлението.
  • 33 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Е разгеле":

    И кога съм бил привърженик на нефта в ДВГ? Просто ми беше интересно защо споменаваш бабата с внучета при СО? Да не забравяме, че СО се отделя заради бедни смеси, но ти газ не се натрупва, особено пък а 20 000 км пробег.

    Коментиран от #34

  • 34 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    *Този газ не се натрупва, особено пък за 20 000 км пробег за няколко години.
  • 35 Пак си пристрáстен

    1 2 Отговор
    Наистина от един автомобил няма как да се натрупа, точно затова въздуха в малките населени места е чист, въпреки че и там се движат автомобили. Проблемът е в големите градове, където стотици автомобили са струпани на едно място и отделят всички тези гадости нонстоп. Защото на някои кръстовища постоянно има автомобили. От първият ми попаднал линк "Нека погледнем статистиката в САЩ, за да придобием представа колко големи са рисковете - всяка година се регистрират 50 000 случая на отравяне с въглероден моноксид и между 1000 и 2000 смъртни случая, причинени от коварния газ." Най-интересното е, че и те са използвали думата коварен. Това е първото определение, което ми идва, когато си помисля за този газ. Няма как да не си го помисля, когато уби трима близки хора, без дори да разберат. В момента сълзите са на очите ми, когато си помисля какво е изпитала жената, когато е открила майка си и двете си деца безжизнени в леглата.

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Пак си пристрáстен":

    Пак те питам какво пише точно в съдебно-медицинската експертиза - че са се задушили с СО2, с СО или с цигари? Защото това отравяне на между 1000 и 2000 човека в САЩ с СО, не е ясно дали е от цигари, автомобили или от огън в камината. Разбираш ли колко е зле да се спекулира с такива неща, след като няма никаква конкретика.
  • 37 Дай конкретни данни де?

    0 2 Отговор
    Не ти прави чест, да се подиграваш с трагедията на хората. В смъртния акт пише отравяне с въглероден ОКСИД. Обикновено не изпитваш трудности с намиране на информация. Толкова ли ти е трудно да напишеш "смърт въглероден оксид" и да прочетеш що народ е отровен. С въглероден ДИоксид може и да има смъртни случаи, но аз не съм чул. А отравяне с цигарен дим ми звучи анекдотично, за да го приема сериозно.

    Коментиран от #38

  • 38 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Дай конкретни данни де?":

    Нито се подигравам, нито на теб прави чест да приравняваш отравянето с печка, с такова от автомобил! Сам написа, че са загинали в леглата си, което автоматично изключва автомобилите. Замисли се дали на теб ти прави чест да използваш такива неща, за да изкараш електричките много безопасни!

    Коментиран от #39, #41

  • 39 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Замисли се за капса отзад и да сядаш рязко до експлозия! Кажи сега колко стари са елките,колко екологични са ДВГ ако не нафта и бензин,то на ВОДОРОД,кислород ,оксиводород, хелий, или пък ЛИТИЙ! Заяждам се,но е случайно :)

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Да да":

    Пиян ли си или ти е просто природа?
  • 41 Правиш грешни асоциации

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Никъде не съм твърдял, че отравянията са само от автомобили. Нали сравнявахме отравянията с въглероден окис и отравянията от флуороводород? Литиево-йонните батерии в ежедневието се използват за електромобили в по-малко от 0,01% от случаите, но пък във всеки дом има поне няколко устройства с такива батерии. Има много случай на запалени взривени батерии и смъртни случаи от тях, но не съм чул за смъртни случаи от отравяне от флуороводород. За сметка на това има хиляди случаи на отравяния от въглероден оксид от работещ двигател в затворено помещение. Отравянията с въглероден оксид стават и на принципа на натрупването с малки количества. Използването на батерии в енергетиката, ще направи електроенергията достъпна и е възможно намаляването на горивните процеси за отопление и готвене в домовете.

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Tesla kills

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Правиш грешни асоциации":

    По тази логика, много хомосексуалисти умират от СПИН и кръвоизливи. И тъй като статистически хомусексуалистите предпочитат Тесла, може да се заключи че ДВГ са по сигурни от Тесла
  • 43 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Правиш грешни асоциации":

    Къде сравняваш 50 грама батерия в неподвижен обект с 500 кг движеща се с понякога с над 150 км/ч?
  • 44 Правиш си грешни изводи

    2 0 Отговор
    Човек не умира заради теглото на батерията или заради количеството отделен въглероден оксид. Умира от концентрацията на вредните вещества във въздуха. В затворен обем, минимално количество от вредния газ, може да постигне много висока концентрация във въздуха. Почти е невъзможно да се задушиш на открито. Батерията на Тесла е изградена от същите тези малки батерии, които не горят заедно, а се палят една по една, което не позволява натрупване на вредни газове и увеличаване на концентрацията им във въздуха. Ако имаш една кутия цигари и ги изпушиш една след друга, като не си поемаш чист въздух между дърпанията, почти сигурно ще умреш преди да си изпушил и половината кутия. Това значи ли че 5 цигари е смъртоносна доза отрова?
  • 45 Правилните въпроси

    1 0 Отговор
    1. Колко километра въглероден оксид отделя автомобилът ти за година?
    2. Колко килограма флуороводород ще отдели една изгоряла батерия на електромобил?
    3. В такъв случай верен ли е изводът ти, че един пожар на електромобил замърсява повече въздуха, отколкото няколко бензинови автомобила за целия си живот (да не търся точната бройка която беше казал) ?
  • 46 Смрът на мишките

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Посмали още малко":

    Къв е този оксид за европейските!? 😂май имаш предвид за дискусия!
  • 47 Смрът на мишките

    1 0 Отговор
    Къв е този оксид за евро6 !? 😂май имаш предвид за дискусия!
  • 48 Периодичен Менделеев

    1 0 Отговор
    И като питах сина, защо е Въглероден диоксид, а не Карбон диоксид, и ако е въглероден, значи следващото трябва да е двуокис.... ами така пише в учебника им.
  • 49 12345

    0 4 Отговор
    Водородното гориво е безопастно. Това е случайност, даже е невъзможно :) (Надявам се у нашия град НИКОГА да няма водородни станции!)
  • 50 Консултант

    2 0 Отговор
    А някои казват, че автомобилите на пропан-бутан били опасни. Сега разбирам защо компания като Тойота е кръстила своя модел прекрасното име - Мирай.
    Предполагам, че това означава еднопосочен билет към Рая, но на японски.