53 668 122

Защо пушат дизелите?

Защо пушат дизелите?

Българинът, като цяло, е почитател на дизеловите автомобили, най-вече заради факта, че те са по-икономични от бензиновите. Преобладаващата част от дизеловите коли у нас обаче е доста стара и гледки с черен пушек от ауспуха съвсем не са рядкост по нашите пътища. Причините за това явление са много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.

При по-новите дизелови коли се случва изведнъж от ауспуха да започне да излиза черен дим. Това се случва съвсем неочаквано и след известно време пушекът спира. Явлението не трябва да притеснява водачите, защото това е т.нар. планово почистване на филтъра, който има за цел да събира твърдите частици от изгорелите газове. Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди. Ако обаче колата ви няма такава система, трябва да посещавате сервиз, в който филтърът регулярно да бъде почистван.

За нещастие, по-новите дизелови двигатели не са достатъчно надеждни и появата на черен дим може да е индикация и за по-сериозен проблем. Той се появява ако например горивото в цилиндрите не изгаря напълно, а последното явление може да е вследствие на няколко причини. На първо място това е недостатъчното количество въздух.

Дизеловите мотори се нуждаят от повече въздух, отколкото бензиновите и обедняването на сместа се усеща по-ясно. Дизеловото гориво се възпламенява в цилиндъра чрез сгъстяване, а не чрез искра и за горивния процес е необходимо повече кислород. Заради това първата причина за черен дим от ауспуха може да е от запушен въздушен филтър. Смяната му може да реши проблема.

Причина №2 се явява ниското качество на нафтата, която се продава по нашите бензиностанции. Лошото гориво просто не е способно да изгори напълно. За да разрешите и този проблем е необходимо редовно да използвате различни присадки, които да подпомагат изгарянето на некачествената нафта.

Още една причина за черен дим от ауспуха е свързана с нарушена работа на турбината. Понякога проблемът е свързан с изскочила тръба, но тогава липсата на мощ е осезаема. В повечето случаи трябва да се провери турбокомпресорът.

Четвъртата по популярност причина за черен пушек от ауспуха при дизелите е най-серозната. Тя се дължи на неизправности в работата на инжекторите, горивната помпа или в цилиндро-буталната група. Там нещата нерядко опират до скъпоструващи ремонти, които на практика обезсмислят икономията на гориво и като цяло предимствата, които ви дават дизеловите коли - особено по-старите.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 88 гласа.

Още по темата

  • Няма да забраняваме старите дизели

    Няма да забраняваме старите дизели

    Преди седмица в медийното пространство "гръмна" новината, че властите у нас се канят да забранят вноса на стари дизелови автомобили. ...
    2.07.2019
    13 994
    71
  • Властите у нас искат да спрат вноса на стари дизели

    Властите у нас искат да спрат вноса на стари дизели

    Забрана за употребявани дизелови автомобили, които не отговарят на екологичния стандарт Euro 4, може да бъде въведена у нас. Към момента не е взето ...
    26.06.2019
    17 040
    119
  • Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено ...
    25.06.2019
    32 691
    33
  • Двигателят харчи масло: Причините

    Двигателят харчи масло: Причините

    Ако забележите, че двигателят на вашия автомобил започне да "гори" повече масло, то това е явен признак за неизправност по агрегата. ...
    17.04.2019
    64 002
    96
  • Защо "пада" акумулаторът?

    Защо "пада" акумулаторът?

    Отговорите на този въпрос могат да бъдат най-различни, в болшинството случаи говорим за някаква повреда. Акумулаторът при автомобилите обаче е ...
    10.04.2019
    27 629
    42
  • Признаци за повредена бензинова помпа

    Признаци за повредена бензинова помпа

    Добре е, ако вашият автомобил има "болежка" тя да бъде отстранена в ранен стадий, защото в противен случай, колата ви може да ви изостави в ...
    19.02.2019
    20 939
    13

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Osem
    Отговор
    1 13:54  19.06.19
    Щот са боклуци.

    Коментиран от #18, #24

  • Бангеев
    Отговор
    2 13:56  19.06.19
    Много точна статия, особено изводът накрая. Дизелът е оправдан само ако караш нод 50 000 на година, иначе при един ремонт и язък ти за икономията

    Коментиран от #30, #61, #78

  • 3 13:56  19.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Начо
    Отговор
    4 13:57  19.06.19
    Дизелът в бг е за коли до 1998-2000. На по новите им е.бава майката

    Коментиран от #36

  • Прост
    Отговор
    5 13:58  19.06.19
    Обеднена смес означава по-голямо количество кислород и по-малко гориво

    Коментиран от #71

  • ПРост
    Отговор
    6 13:59  19.06.19
    Кола с наличен DPF няма как да изкарва черен дим

    Коментиран от #72, #116

  • Прост
    Отговор
    7 14:01  19.06.19
    "Издухването" се управлява от компютъра, като той оставя повече неоработено гориво, което да попадне в катализатора и да повиши температурата вътре и съответно да изгорят попадналите вътре частици

    Коментиран от #42

  • SAAB
    Отговор
    8 14:03  19.06.19
    Много ЕкО.......събираш сажди 3 години и на четвърта ги изпускаш за да се прочисти ! Смях ......:) Стискаш , стискаш и накрая пръднеш......и казваш не съм аз !

    Коментиран от #15

  • KENEPH BG
    Отговор
    9 14:07  19.06.19
    Дизелите пушат защото българите пушат. След като са освободили света от смрадливото си присъствие, тези двата вида животни ще намерят смъртта си тук, в България.

    Коментиран от #45, #114

  • Киро
    Отговор
    10 14:22  19.06.19
    Статията е точна, но на мнозина няма да се хареса, защото са горди собственици на точно такива пушешти дизели и то с причини от последната описана
  • Метин
    Отговор
    11 15:00  19.06.19
    С помощта на егр се издухват саждите по-голяма простотия няма
  • 1+2
    Отговор
    12 15:05  19.06.19
    Я пак, за кво служи EGR?
  • Коментара
    Отговор
    13 15:17  19.06.19
    Липсва най-често срещаната причина ...която е реално и N1 - изрязан от Ганьо DPF филтър! Причина едно - без DPF конете отиват в космоса (или поне така вярва Ганьо)! Причина две - DPF_а също си има живот и в един момент няма как да се почист, а Ганьо е играч макар и скъсан...той 2-3К за нов няма да даде... Причина номер три - М'чи тя мойта e36_ца няма ...тоест карат се над двайсет годишни дизеляци...

    Коментиран от #37

  • ar146ts
    Отговор
    14 15:21  19.06.19
    целта на икономията от по-малкия разход на гориво при дизелите е да имаш средства за скъпата поддръжка.За екология няма да говоря
  • гост
    Отговор
    15 15:47  19.06.19

    До коментар #8 от "SAAB":

    Какви 3 години , къде го чу това ??? На градско , особено зимата филтъра се запълва за 1000-1200 км !!! Тоест ако минаваш стотина км на ден в София ще трябва да се самопочиства на по-малко от две седмици !!! А ако нафтата ти е боклук и всеки ден може !!! Тия филтри са поредната измама за влизане в нормите !! Като ги представиха обявиха , че щели да се самопочистват само при висока скорост , демек извън града , ама никой така и не каза като се напълнят и си си в града какво , колата ще спре и ще чака да я изкараш на платформа от града ли , хахахах !!!! И оня глупак по-горе , дето писал , че като се чистели , саждите "изгаряли" , ахаххахах !!! Айде да видим как "горят" сажди , 100% въглерод !!!!!! Аман от неграмотници , допълнителното гориво само вдига температурата , за да може по-лесно да ги издуха !!!! Няма такова животно изгорели сажди , те ВИНАГИ са си сажди !!!!!И точно това е черния пушек !!!

    Коментиран от #22, #32, #59

  • Бензина
    Отговор
    16 15:59  19.06.19
    Щот са боклуци !
  • Патил
    Отговор
    17 16:01  19.06.19
    Купете си Бензин след 2008 и ще разберете какво е скъпа подръжка и кон боб яде ли
  • 18 16:32  19.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Townboy
    Отговор
    19 16:36  19.06.19
    Най-обичам да застана на кръстовище зад лъскав дизел (БМВ или Мерцедес) от Горубляне с прецакани дюзи щото е на милион километра.
  • Ивайло
    Отговор
    20 16:44  19.06.19
    Аз съм българин и НЕ СЪМ почитател на дизеловите автомобили!!! Само бензин, НО БЕЗ газово котлонче!!! ;)))
  • HHO cars Varna
    Отговор
    21 16:45  19.06.19
    Дизелът пуши при ускорение, защото се опитаха, да го направят пъргав като бензина. С времето тези сажди се отлагат върху турбото и то става все по-бавно. И започва все повече да пуши. А този филтър като се запуши, изгорелите газове не могат да излязат от ауспуха и двигателят прегрява. И тогава започва да пуши синьо от турбото или от дюзите. И после майсторът си вади заплатата.

    Коментиран от #49

  • джигит
    Отговор
    22 17:22  19.06.19

    До коментар #15 от "гост":

    Напълно те подкрепям. Саждите няма как да бъдат изгорени. Всеки учил малко химия преди осми клас ще го знае, че това всъщност е 100 % въглерод, който в свободната си форма излиза от ауспуха под формата на сажди.
  • джигит
    Отговор
    23 17:22  19.06.19
    А защо едно време, когато се движеха само Икаруси по улиците, нямаше чак толкова проблеми за дизелите, а сега тези с Евро 6 не могат да си покриват стандартите?
  • Арнолд
    Отговор
    24 17:24  19.06.19

    До коментар #1 от "Osem":

    Същото щях да напиша
  • Диамантената ръка
    Отговор
    25 17:47  19.06.19
    Тъй тъй...
  • ва да ва еа
    Отговор
    26 17:57  19.06.19
    'щото гори МАСЛО! ето затова :)
  • ва да ва еа
    Отговор
    27 18:08  19.06.19
    защото го могат :)
  • гост
    Отговор
    28 18:28  19.06.19
    Ами,нали за това европейците минават вече не електрички! Защото разбраха,че ДВГ са боклуци! И вие ще разберете един ден!
  • БМВ дизел
    Отговор
    29 18:45  19.06.19
    Махнах катализатора, филтъра, сега пушим яко и камерите не ме ловят, и никой не кара близо зад мене. по добре от броня
  • Лукова глава
    Отговор
    30 19:29  19.06.19

    До коментар #2 от "Бангеев":

    ХаХа щото новите бензини са прости като лукова глава що се излагаш като..... лукова глава???

    Коментиран от #54

  • hienata
    Отговор
    31 19:35  19.06.19
    Забравена е още една много важна причина. Двигателя е "чипосан", следва премахване на всичко "еко" AGR, DPF, катализатор и "бегачката" кърти мивки и кине глави.
  • Язе
    Отговор
    32 19:47  19.06.19

    До коментар #15 от "гост":

    Хахаха,колко си зле не е истина.Саждите сами по себе си не горят и сега защото съвсем целенасочено пропускаш нещо да те осветля.За да могат да изгорят саждите производителите слагат добавки.Като се омешат саждите с тези химии......изгарят.ДПФ не се чисти при висока скорост а високи обороти за да загрее дпф-а,може и дори в задръстване да си се чисти но тогава се променя впръскването на нафта .Никакъв проблем.Имам дизел и щом си сметне,че е време за чистене си започва подготовка и щом достигне нужната температура в дпф-а си се самопочиства.Моята кола нито преди,нито по време на регенерацията и след нея не пуши.Дизел пуши когато е неизправен а в БГ най вече защото го чипосват,лошо гориво и т.н.А това,че тези филтри били измама-от какво се запушват ако не хващат нищо?

    Коментиран от #43

  • Гошо
    Отговор
    33 20:29  19.06.19
    LPG е истината
  • 34 21:55  19.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ккк
    Отговор
    35 22:00  19.06.19
    Верни неща са написани вхстатията, ама дървени философи бол
  • Ами
    Отговор
    36 22:02  19.06.19

    До коментар #4 от "Начо":

    Всъщност не след 99г решават да съкратят ресурса на двигателя бензин дизел няма значение. В бг това не се знае затова като го вземат и сменят двигател цял. Защото полуграмотен е прочел че няма 1 2 3 ремонт. Скоро се изръси познат 1.4к за уж реални километри 2ра ръка от Германия. Кола голф от новите не е 1ка

    Коментиран от #40

  • Shadow Fiend
    Отговор
    37 23:30  19.06.19

    До коментар #13 от "Коментара":

    По интересното е че ганьо на практика няма пари за 3 бона ди пи еф,цяла година ти ще събираш ли за ди пи еф,с 600 кинта заплата,откъде с нашия африкански стандарт,нека да имам пари пък защо да не дан 3 бона???
  • ДФ1
    Отговор
    38 23:35  19.06.19
    Невероятно малоумна статия
  • 39 00:27  20.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • XJS
    Отговор
    40 00:31  20.06.19

    До коментар #36 от "Ами":

    Зависи.... ако на на Ганя колата 96 и е читава ...тази среща за намаляване на ресурса е 96.. ако е 99,значи срещата е 99 .Тази среща варира ,поне тов а което съм чул и чел от разбирачи, между 1992 и 2005 .Та незнам . Пушат и бензин и дизел защото им е взет животеца.... и тука почваме да им правим магии за да "вари".Искаме на малко км. не удряна...поддържана ама без пари ....ми няма как. Бърза справка в мобиле де и виждаш коли ,предимно премиум, 2015г , на над 400 000 км. Колата изглежда като нова.... Е.... това идва става на 164000 и го взимаш кефиш се известно време ....и почваш дюзи вериги турбо дпф .... и тн. Дълга тема ....
  • Пламен
    Отговор
    41 01:07  20.06.19
    В статията са написани откровени глупости. Добре е човек преди да пише публично за нещо, да се запознае с темата. За съжаление темата е специфична и нещата ги пише по учебници които надали автора някога е отварял. По-добре си пишете общи приказки за продажби.
  • Пламен
    Отговор
    42 01:17  20.06.19

    До коментар #7 от "Прост":

    Боже боже боже, отивало неОРаботено гориво в катализатора .... От компютъра ... Боже боже боже
  • Пламен
    Отговор
    43 01:22  20.06.19

    До коментар #32 от "Язе":

    Той коментар 15 не е зле, защото не ти е казал, че са дните горят. И за да си четеш друг път писанията, да те питам, като казваш че ДПФ се чисти на високи обороти, как твоя се чисти в задръстване. В смисъл седиш си в задръстване и колата ти на 3 200 оборота явно. Между другото идеята на ДПФ е точно да не се чисти в задръстване

    Коментиран от #47, #80

  • onq s konq
    Отговор
    44 01:43  20.06.19
    Ако някой иска от ауспуха му да не излиза и молекула дим,просто трябва да изведе изгорелите газове от ДРУГА ТРЪБА НЯКЪДЕ ПОД КОЛАТА.
  • Путкин
    Отговор
    45 03:11  20.06.19

    До коментар #9 от "KENEPH BG":

    Няма да си жив за да видиш....
  • Ловеца на боклуци.
    Отговор
    46 03:14  20.06.19
    Защо пушат дизелите в това е същото все едно да попиташ защо пушат задниците на язовците защото всички ги ебът.😂😂😂😂😂
  • Dimirest
    Отговор
    47 03:39  20.06.19

    До коментар #43 от "Пламен":

    Чисти се по всяко време, компютъра получава сигнал без значение дали си на път или в града. Като резултат колата не вдига 3200 оборота на празен ход а се впръсква гориво в DPF и се включва вентилатора за да се вкара повече въздух за изгаряне на това гориво като се увеличи охлаждането. Модерната кола не пуши и саждите се изгарят. Иначе най-добрият начин за почистване е ако имаш възможност да покараш извън градско на високи обороти. Друга система за тези цел е подаване на AdBlue чрез дюза в средното гърне. Имам и от двете в системи в колите ми и мога смело да кажа няма никакъв пушек и сажди през цялото време, ауспухите са по-чисти от на много от бензиновите коли 2 ръка!

    Коментиран от #48, #79

  • Пръци
    Отговор
    48 04:33  20.06.19

    До коментар #47 от "Dimirest":

    Доста неграмотни ора пишат тука.Само да кажа DPF/FAP има 2 вида-със специална течност която се отлага във филтъра през целият му живот и понижава температурата на изгаряне на саждите и такъв с директно или индиректно впръскване на нафта в самият филтър.Друга ама съвсем друга роля има адблу системата,което няма отношение към самите сажди.Адблу понижава емисиите на изхвърлените азотни окиси.А това как точно работят системите е много дълго за обяснение и изисква достатъчно познания по устройство и работа на дизеловите двигатели.Не се изказвайте неподготвени когато не знаете,четете не е срамно.

    Коментиран от #56, #96

  • Майстора със заплатата
    Отговор
    49 05:25  20.06.19

    До коментар #21 от "HHO cars Varna":

    Ма ти сериозно ли?Кил ми,ай,ай,ай,ай,ай.
  • Пешо от панелката
    Отговор
    50 07:05  20.06.19
    Пичове, тая дискусия е като “защо на жените им миришат .....” ами просто защото е така, дизела пуши.
  • Механик
    Отговор
    51 07:05  20.06.19
    Радкооо, запушения въздушен филтър обогатява горивната смес, не я обеднява.....аман от журналя дето нямат идея от темата, по която се изплескват
  • Дидо
    Отговор
    52 07:30  20.06.19
    ПО некадърна статия не бях чел отдавна. Ама не стана ясно от какво пуши бедна или богата смес
  • Евро 6b
    Отговор
    53 08:06  20.06.19
    Дизелът ми е чисто нов. През зимата софийският въздух който влиза се засмуква от двигателя е по мръсен от изгорелите газове които излизат от ауспуха. Дизеловите кочини които идват ноФ Фнос не отговарят на западните стандарти а там е прекалено скъпо да се оправят че да минат на технически преглед. В БГ обаче, както всичко друго, прегледите са таш... и затова бай Гошо и чичо Пешо махат EGR, DPF, сензори и всичко “еко” както се изрази колегата по-горе, “залъгват” микропроцесора, оня от прегледа пуска кочината срещу 50 кинта и после разни професори обясняват колко лош е дизела.
  • BMW M4
    Отговор
    54 08:07  20.06.19

    До коментар #30 от "Лукова глава":

    Говори човека за нови коли, не за 38 годишния Пасат.
  • гощо
    Отговор
    55 08:18  20.06.19
    Карам дизел с ДПФ и EGR и ауспусите ми са ръждиви от конденза сутрин.Да понякога сама се регенерира и изпушва но това обикновено зимата се случва!

    Коментиран от #57

  • Dimirest
    Отговор
    56 08:30  20.06.19

    До коментар #48 от "Пръци":

    Пръци, съгласен съм напълно за AdBlue системата, малко го пообърках признавам. Иначе за DPF/FAP мисля съм обяснил. Явно си чел доста, няма лошо, ама коментари от сорта на "неграмотни ора" не подхождат на професионалист за какъвто явно се имаш.Все пак не сме в някой специализиран по темата форум нали? Бъди здрав!

    Коментиран от #64

  • EGR
    Отговор
    57 08:30  20.06.19

    До коментар #55 от "гощо":

    Марка, модел, година?
  • Шофьор на камион
    Отговор
    58 08:32  20.06.19
    А що ли колата ми е дизел, какво е това колонка за гориво, била пушила, била горяла, на кой му пука
  • КонТрол
    Отговор
    59 08:33  20.06.19

    До коментар #15 от "гост":

    Въглерода казваш не гори. Значи ни лъжат че съществуват CO и CO2

    Коментиран от #62

  • Един
    Отговор
    60 08:42  20.06.19
    Радо, пак си писал неподготвен !!!
  • Таралясников
    Отговор
    61 08:44  20.06.19

    До коментар #2 от "Бангеев":

    Изводът е особено валиден за “по-старите”, а стар дизел нов внос е на минимум 500 хиляди км, последните няколко години е бил собственост на турчин или сърбин и изобщо не е подържан. Купи си го нов от магазина, караш го докато не създава проблеми, продаваш, и т.н.
  • ТролКон
    Отговор
    62 08:51  20.06.19

    До коментар #59 от "КонТрол":

    А бе хора, вие часовете по химия май сте ги проспали. “Горят” въглеводородите, тоест се “окисляват”, водорода и въглерода се свързват с кислорода, получават се въглеродни окиси, вода и се отделя енергия която усещате като висока температура

    Коментиран от #85

  • jambazina
    Отговор
    63 09:14  20.06.19
    Има и по-просто обяснение - защото няма контрол и всеки си прави каквото си иска.
  • Пръци
    Отговор
    64 09:15  20.06.19

    До коментар #56 от "Dimirest":

    Не съм чел братле,това ми е работата и за това ме обучават извън България.Извинявам се за по-грубият ми изказ,дано не си се обидил.
  • анализ
    Отговор
    65 10:04  20.06.19
    Публикувано във факти.бг: Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди- И КОЕ МУ Е ТОГАВА ЕКОЛОГИЧНОТО ?
  • Рангел
    Отговор
    66 11:07  20.06.19
    Демек дпфа събира едно кило или 2 сажди в града в следствие на градското каране спри тръгни и после като излезеш на магистралата започва контролируем процес на регенерация и самопочистване на дпфа и той изхвърля обратно изгаряйки сабраната сажда обратно в атмосферата. Много сложна система изискваща скъпо масло със съмнителна полза. Батко си кара вранглер рубикона в8 атмосферен бензин и ич не ми пука че поло 1.6 тди 105 коня ми взело старта на светофара 👌🏽

    Коментиран от #67, #68

  • JEEP
    Отговор
    67 11:37  20.06.19

    До коментар #66 от "Рангел":

    Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.

    Коментиран от #86

  • JEEP
    Отговор
    68 11:38  20.06.19

    До коментар #66 от "Рангел":

    Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.
  • Разбирач
    Отговор
    69 12:13  20.06.19
    Ама кои дизели?Немските пушат да.Ауди и Фолксваген пушат още като чисто нови.Мерцедесите също попушват.БМВ по-рядко, ама като пуши пуши стабилно. Японски и френски пушат рядко.Италианките също не пушат кой знае колко освен ако не са изтормозени здравата.
  • асдф
    Отговор
    70 12:14  20.06.19
    Мирише и пуши Щото работи това е положението, няма дизел, бензин керосин. Като толко ги грее за околната среда да запушат петролните кладенци и да пуснат алтернативни методи за придвижване. А специално при нас пуши на мах, защото сипват какво ли не в горивото за да изкарат кешовица, че не им стига, ще я карат с влака за оня свят, а децата им да д**ат.
  • майстора
    Отговор
    71 12:26  20.06.19

    До коментар #5 от "Прост":

    Аиде бе !!?!??!!
  • майстора
    Отговор
    72 12:27  20.06.19

    До коментар #6 от "ПРост":

    Аиде бе !!?!??!! Втори път
  • Още една
    Отговор
    73 12:42  20.06.19
    Не бе просто са изпушили още преди да бъдат захвърлени в некоя морга в Италия или Германия, ама вместо там, са попаднали в България "Нов внос". Те за тва.
  • vasik atanasova
    Отговор
    74 13:23  20.06.19
    ЩОТО ГОРЯТ НАФТА ЩО ИМА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ ДРУГО СИ Е БЕНЗИНЕЦА И ГАЗЧИЦАТА
  • 75 13:33  20.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Golf 4
    Отговор
    76 13:46  20.06.19
    Не знам ако на прегледите се сложи газ анализатор(работещ не само за ПАРЛАМА) струва ми се че и доста бензини няма да покрият нормите. Особено тези дето горят кофа бензин и кофа масло там сажди има яко. Да не говорим за газовите разстройства някой път зад тях мирише на смърт, че не знам колко са по вредни печиците.
  • Golf 4
    Отговор
    77 13:48  20.06.19
    Тук коментиращите капацитети сигурно се познаха в гореописаното.
  • Mitko
    Отговор
    78 13:49  20.06.19

    До коментар #2 от "Бангеев":

    На газ винаги е по-икономично ако щеш и 300000км.мини
  • Пламен
    Отговор
    79 14:20  20.06.19

    До коментар #47 от "Dimirest":

    В действителност, не се чисти по всяко време. Най-малко ако е така, ще липсва логика за съществуването му. И ако си прочел добре, аз само коментирам изказването а колегата за оборотите, а нищо не обяснявам.
  • Язе
    Отговор
    80 15:57  20.06.19

    До коментар #43 от "Пламен":

    Аз съм го написал как става в града.Ти не си чел.Май само си пишеш.
  • Ники
    Отговор
    81 17:07  20.06.19
    Има и пета причина: Бившия собственик (от Дупница) на стария автомобил е решил да спечели някой и друг лев като продаде скъпо струващия DPF филтър и продава колата на малоумен купувач като мен, който въпреки че е закарал колата в сервиз от там му казват че всичко е наред!

    Коментиран от #82

  • Пръци
    Отговор
    82 17:37  20.06.19

    До коментар #81 от "Ники":

    Бъркаш ФАП филтъра с катализатора.Във фапа няма ценен метал и за 1 стотинка,той е само керамика.

    Коментиран от #98

  • Дизел ПауЪр
    Отговор
    83 18:32  20.06.19
    Дизеловите двигатели пушат, поради принципът им на действие, който се различава от този на бензина. При дизеловите двигатели се подава гориво и те си засмукват въздух, колкото е необходим за горенето. Когато натиснем много педала на газта, количеството гориво е по-голямо отколкото двигателят може да изгори в този момент и се получава пушенето. Не си ги нагласяйте! Подаването на гориво при новите дизели са по-прецизни и евентуално пушат по-малко.

    Коментиран от #103

  • 84 20:02  20.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • КонТрол
    Отговор
    85 20:16  20.06.19

    До коментар #62 от "ТролКон":

    Искрено ме разсмиваш
  • Язе
    Отговор
    86 21:02  20.06.19

    До коментар #67 от "JEEP":

    Дими друг път.Няма никакви сажди при нормалната регенерация.
  • Golf 4
    Отговор
    87 21:43  20.06.19
    Любителите на газовите разстройства край нямат, ако трябва да карате само на бензин и вие ще минете на дизел честно да си го кажем
  • Golf 4
    Отговор
    88 21:50  20.06.19
    Факт е че ауди продължава да разработва дизелови агрегати само ганьо дето чете разби новини колко били вредни коментира и плюе, повечето коментари за дизела са от хора които цял живот карат голф 2 на газ и друго не знаят онразовайте се малко по карайте някой съвременен дизел и пак ще си говорим.
  • mhm
    Отговор
    89 21:52  20.06.19
    Тия димящи гов..рници е крайно време да започнат да се забраняват и спират от движение по цялата планета! Въобще не трябва да сепройзвеждат нови. Самия принцип на работа на този двигател е идиотски и замърсяващ. А че файда и икономия от тях няма е ясно. Винаги са счупени и ревящи за скъпи ремонти. Мойте комшии станаха милионери само от ремонти на турбини за тия подобия на двигатели, и то само за 5-7 години... Живи и здрави да са момчетата все така да събират парите на тънкотарикатите.

    Коментиран от #95, #97, #100

  • факти
    Отговор
    90 22:00  20.06.19
    само тъпити и бедните карат дизел.

    Коментиран от #102

  • Golf 4
    Отговор
    91 22:12  20.06.19
    КПД ако някой знае какво значи да сравни. Абе друго си е порше кайен на газ.
  • Аман
    Отговор
    92 22:19  20.06.19
    Аман от дървени философи.Карам дизел на 3 години и 90000 км.Има всички екологически джаджи и всичко работи.Каран е само с OMV Max Motion нафта плюс добавка на Xenum от мен.Досега не е "самопочиствала" DEP филтъра .Два пъти съм слагал специална добавка за почистване на DEP.Харчи от 4 до 6 литра при не особено икономично каране и върви превъзходно.Карал съм много бензинови коли , но подобно междинно ускорение като би турбо дизел просто не може да се постигне от бензин със сходна мощност.Трябва да е значително по мощен и съответно ще харчи двойно.А иначе отношението у нас към колите в най разпространения случай е като към обувките-мръсни , прашни и миризливи.От цървулския манталитет няма отърване.Като стигне 150-160000 километра просто ще бъде заменена с нов модел , а тази ще отиде да радва някой щастлив цървул.Като искате удоволствие от шофирането просто трябва да имате възможност да го изпитате -нова кола и редовната и смяна с по нова.

    Коментиран от #94

  • Хенри Форд Саждата
    Отговор
    93 22:34  20.06.19
    Значи според теб, саждите се събират във филтъра с единствената цел малко по-късно да бъдат издухани в атмосферата??:))) За чий бе, Радо, му требва на некой да измисли такава система? Първо ще ги събираме, а после ще ги хвърляме. Голяма мисъл има в това...
  • Спиро
    Отговор
    94 22:40  20.06.19

    До коментар #92 от "Аман":

    Съгласен! Моята (от магазина) е вече 12 годишна и 350х.км. Върви отлично. Право да ти кажа, веднъж или 2 пъти съм ползвал Maxx Motion, но разлика не видях дори и при екстремни ниски температури. Зимно време на вилата сутрин съм палил от раз при -25 С. Разликата в цената която плащаш не си заслужава. Нормалната нафта е достатъчно добра.

    Коментиран от #117

  • Геро
    Отговор
    95 22:42  20.06.19

    До коментар #89 от "mhm":

    Ето един блажен неграмотник, който тъне в неведение и никога не е карал дизел:)))
  • Слави
    Отговор
    96 22:47  20.06.19

    До коментар #48 от "Пръци":

    Един грамотен човек, другите дървени философи
  • hmh
    Отговор
    97 06:47  21.06.19

    До коментар #89 от "mhm":

    Пич, разбирам какво се опитваш да кажеш, ти не си виновен, просто се движиш в такава среда, собственици на дизели на по 700-800 хиляди км и селските им автомонтьори чиито опит се състои главно в ремонти на личния голф 2 дизел.
  • Пешо от панелката
    Отговор
    98 07:20  21.06.19

    До коментар #82 от "Пръци":

    Ники е прав. В по новите DPF има платина и паладий. Ще обясня на прост език и какво се случва във филтъра защото се изписаха много глупости. Тъй като изгарянето на горивото не винаги е идеално, остава неокислен въглерод, което са саждите видими като черен пушек. Първата задача на филтъра е да улови тези частици с размер до един микрон за да не излизат навън в атмосферата. Тъй като след време филтъра ще се задръсти, той трябва да се почиства по някакъв начин. Това става като саждите се окислят, но за химическата реакция между въглерод и кислород е необходима висока температура за по продължителен период. Това се постига като се кара яко половин час по магистралата. Ако колата се ползва само в града температурата не е продължително висока за самопочистване. Тогава вариантите са впръскване на гориво пред филтъра за повишаване на темпетатурата, впръскване на химикали които понижават темпетатурата на окислителната реакция, сваляне на филтъра за прочистване в лабораторни условия и пр. Ако все още не е ясно, питайте
  • petkan
    Отговор
    99 08:04  21.06.19
    abe dvg si e unikalen troshliak 2000 chasti koito niamat tarpenie da se precakat na moia nisan motora e ot 3 chasti rotor stator I kolektor tova e dvg otiva v istoriata I avtoproizvoditelite serat kruv takmo napraviha kolite unikalni troshliaci I naroda zapochna da kopuva novi koli da zarobat vsichki hora i greda
  • Drug pat
    Отговор
    100 08:43  21.06.19

    До коментар #89 от "mhm":

    Te benzinite nqmat turbini, q proveri kolko atmosferki ostanaha?
  • Sofia
    Отговор
    101 09:33  21.06.19
    Липсва най-често срещаната причина ...която е реално и N1 - изрязан от Ганьо DPF филтър! Причина едно - без DPF конете отиват в космоса (или поне така вярва Ганьо)! Причина две - DPF_а също си има живот и в един момент няма как да се почист, а Ганьо е играч макар и скъсан...той 4-5К за нов няма да даде... Причина номер три - М'чи тo мойтo АЛДИ_80 няма ...тоест карат се над двайсет годишни дизеляци...
  • Малий
    Отговор
    102 10:23  21.06.19

    До коментар #90 от "факти":

    Невежеството е блаженство
  • Пламен
    Отговор
    103 12:53  21.06.19

    До коментар #83 от "Дизел ПауЪр":

    Не разбирам бензина какво, по различно прави от това което си описал. Разликите между бензин и дизел са други. А това с самозасмукването го прави всеки атмосферен двигател. Да не говорим, че от много години почти всички дизели са с турбина, което автоматично означава, че няма засмукване, а имаме нагнетяване

    Коментиран от #105

  • zevzek
    Отговор
    104 13:06  21.06.19
    В тази статия четвъртата причина трябва да бъде първа.Турбото ако вкара масло в двигателя и той изпуши, пиши двигателя бегал
  • Пешо от панелката
    Отговор
    105 14:08  21.06.19

    До коментар #103 от "Пламен":

    Ако ми позволите да коментирам, има разлика. Бензиновия двигател работи при идеално съотношение въздух-гориво от 14.7:1 и варира в тесни граници, 12;1 е богата смес, 16:1 е бедна смес. Извън тези рамки двигателят загасва. Съотношението въздух-гориво при дизела варира много, от 18:1 до 70:1, без двигателят да загасне. Когато вкараш прекалено много гориво в цилиндъра (пълна газ при натоварване) няма достатъчно кислород да окисли въглерода от горивото, затова той излиза под формата на сажди (черен пушек). DPF-a на новите улавя саждите, обясних го по горе. Малко опростявам за да е нагледно, но това е идеята.

    Коментиран от #110

  • Чичо Том
    Отговор
    106 17:29  21.06.19
    Причина №2 е основната! Тя предизвиква рязане и сваляне на всякакви филтри , прецакване на инжектори и тн. За жалост обаче стандарт няма и всеки тарикат продава какъвто бъркоч си иска... за дизелово гориво!
  • 1122
    Отговор
    107 18:04  21.06.19
    При това както го наричате ,,планово" почистване става допълнително изгаряне на саждите в ауспуха в тъй наречения филтър КАТАЛИЗАТОР който е и много скъп,но това е само една ИЗМАМА. КАТО ГИ ИЗДУХАШ НАВЪН НЕ Е ЛИ ВСЕ ЕДНО,ДАЛИ ЩЕ ИЗЛЯЗАТ НАВЕДНЪЖ,ИЛИ ЩЕ ИЗЛИЗАТ ПО МАЛКО КОГАТО СЕ ПРЕТОВАРИ ДВИГАТЕЛЯ? Според мене е по добре да се вкарва колкото се може по вече въздух в горивната камера,и по качествено гориво,защото сега не караме с газйол а с олио.Да отидеш в една Румъния и да заредиш и се чувства разликата веднага.
  • Мамбо Джамбо
    Отговор
    108 18:16  21.06.19
    Трябва да се забранят олиго*фре*ните и деби*лите със закон. Защото само досаждат с тъпите си разсъждения. По добро от дизела няма, но фабриките нямат интерес от вечни коли , а искат стадото да си сменя колата на всеки две години за да има за фабриканта пари за нова яхта.
  • A98
    Отговор
    109 20:27  21.06.19
    Дизел само дънки...
  • Пламен
    Отговор
    110 14:46  22.06.19

    До коментар #105 от "Пешо от панелката":

    Аз казах, че няма разлика в ПРИНЦИПА на работа на дизеловия и бензиновия 4 тактов мотор. Той си е такъв какъвто го е измислил Ото и не се е променял от тогава. Променят се горивните уредби, изпускателни уредби, разпределителни валове, клапани и т.н. Но принципа е един и същ. Това за което говориш са вече конструктивните разлики, които пък идват най-кратко от цетановото и октановото число и всички съпътстващи ги разлики. Това което си написал като цифрички, според мен не показва състоянието на сместа. С такива цифри 10:1 20:1 това е степен на сгъстяване, демек обема на цилиндъра в Долна мъртва точка към обема на цилиндъра в горна мъртва точка. Но тази разлика от отново идва от цетановото и октаново число, по-точно температурите на възпламеняване и самовъзпламеняване на двете горива. Обогатяването на горивото го прави компютъра по данни заложени в него и информацията идващи от различни датчици в колата

    Коментиран от #111

  • Пешо от панелката
    Отговор
    111 16:43  22.06.19

    До коментар #110 от "Пламен":

    Грешиш приятелю, има принципна разлика. Бензиновия е измислен от Ото и е на принципа че искра от свещта запалва горивната смес която буталото засмуква в цилиндъра. Дизеловия е измислен от .... Дизел и е на принципа че буталото засмуква въздух, сгъстява го, температурата се покачва, гориво се впръсква в цилиндъра от дюзата и същото това гориво се самозапалва. Разликата според мен (и не само) е значителна, но не ми се спори, ако смяташ че няма разлика, жив и здрав,

    Коментиран от #112

  • Пламен
    Отговор
    112 21:02  22.06.19

    До коментар #111 от "Пешо от панелката":

    Аз не казвам, че разлика нежду дизел и бензин няма. Аз казвам, че има принцип на работа на двигател с вътрешно горене. Много ми е интересно като при дизела буталота засмуква въздуха, явно говорим за атмосферни двигатели, при бензиновия кой аджеба пълни цилиндъра с въздух. И според теб явно има принципна разлика между бензинов мотор с карбуратор и директно впръскване. Както и да е
  • Иван
    Отговор
    113 20:51  24.06.19
    Публикувано във факти.бг: Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди Що за простотия???? Откъде я преписахте тази невероятна измишльотина. ЕГР рециркулира изгорелите газове, а не прави автоматична очистка на филтъра за твърди частици. Автоматичната,а а не планова, очистка става при определени параметри подадени към компа събрани от няколко сензора...
  • 114 21:08  24.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ганьо
    Отговор
    115 17:51  26.06.19
    Изобщо, пълно с проблеми които при бензинката липсват. И отиде "икономията"? При майстора за ремонт.
  • АLFA Q 4
    Отговор
    116 19:30  26.06.19

    До коментар #6 от "ПРост":

    АБЕ ТИ ЛИ ЩЕ КАЖЕШ НА РАДО ЕКСПЕРТА КАК И КВО ТОЛКО ПРОСТОТИЙ Е НАПИСАЛ
  • АLFA Q 4
    Отговор
    117 23:01  26.06.19

    До коментар #94 от "Спиро":

    ЗНАЧИ НЕ КАРАШ НЕМСКА ПЕЧКА

  • Ганьо
    Отговор
    118 23:40  26.06.19
    Аз досега авто-майстор чийто личен автомобил да е дизелов не съм срещал!
  • 1122
    Отговор
    119 23:53  28.06.19
    Добре бе,каква е разликата? Дали колата ти ще пуши малко ,но постоянно,или няма да пуши,но изведнъж се включвало едно устройство и то издухвало саждите за няколко минути?! И все пак саждите излизат навън и замърсяват,дали по малко или всичките наведнъж?!?!Виж когато се съберът сажди и колата сама си ги вкара в някякъв си там контейнер който да може след примерно 10 000 км да си ги изхвърлиш сам в контейнера за боклук вече ще е друга работа,ама това дето сега не пуши,ама после ще попуши малко и ще ги изхвърли пак на пътя е както едно време дето слагаха престилки на конете да не серат по пътищата.Че ходи си коня в престилката и като спре някъде ,тоя дето го кара обръща престилката и фъшкиите падат на едно място,ама пак на пътя.Че и тези катализатори са същата работа,нито коня можеш да го накараш да не сере,нито колата може да върви без да пуши....даже и електрическите замърсяват,защото и тока като се произвежда на теца пушека къде отива?Атомните били опасни,водните за тях нямало постоянно вода,тецовете горят въглища ....е е е е,че то огън без пушек няма бе.Стига сте ни лъгали,ами правете колите с по малка мощност,какви са тия 300 коня 150,коня,най добре е до 100 кс,хем по прилична скорост,хем по малко пушек ,хем по малко жертви на пътя!Всеки е тръгнал да си върши някаква работа с колата си ,не му трябва много мощна кола.

    Коментиран от #120

  • Пламен
    Отговор
    120 09:48  01.07.19

    До коментар #119 от "1122":

    Ще се опитам да обясня функцията на филтъра по друг начин. Ако в една стая 25 квадрата има съвещание от 20 човека. И всички те почнат да пърдят вътре всеки може да си представи. Но ако стискат и после всеки пръдне на тротоара няма ли да е по различно. Ето хем всички ще са пръснали хем няма да има умрели на съвещанието. По просто от това не мога да го обясня
  • Skk
    Отговор
    121 09:28  04.07.19
    Хора, който цял живот карат на нафта не можеш да ги убедиш, че икономията им отива в ремонти. Обаче качът ли се на газ и почват да говорят друго.

    Коментиран от #122

  • МАК
    Отговор
    122 23:09  05.07.19

    До коментар #121 от "Skk":

    Пълни глупости си писал поредния посредствен коментар на тема дизели!!На газ само ако е е излязла от завода производител!!!иначе коли който не са предвидени за газ и разни измислени подблокови и гаражни мърлячи газаджии НИКОГА!!!по скоро след експлоатацията на газ се почват,цини пушеци трудно палене зимата деградиране на нормалната горивна система после реставрацията струва оле майко и още ред хубавини!!!така че АГУ сектата може да не коментирате дизеловите коли!!!

Напиши коментар:


Публикувай