42 968 33

Защо акумулаторът "пада" през лятото?

Защо акумулаторът "пада" през лятото?

Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено суровите зимни условия не се отразяват добре на акумулатора, но и жегите могат да ви създадат главоболия.

Доказано е, че идеалната температура за една автомобилна батерия е плюс 20 градуса по Целзий. Лятото, когато навън е 30 градуса, а колата се движи, температурите в моторния отсек могат да достигнат и до над 70 градуса по Целзий.

С повишаването на температурата в батерията, електрохимичните реакции се ускоряват, започва корозия на мрежестата структура и нивото на електролита спада. Това намалява неговият капацитет, като може да се стигне до нива, непозволяващи на батерията да изпълнява основните си функции.

Съветът ни е, ако имате проблем с батерията през лятото, то трябва да се провери нивото на електролит в клетките (ако акумулаторната батерия е от такъв тип) и да се долее дестилирана вода до ниво, което покрива клетките. След това акумулаторът трябва да се зареди.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 61 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 джамбазин

    47 6 Отговор
    можеше да напишете просто, че капацитетът на батерията пада и нямаше да са ви нужни кавичките... но пък заглавието нямаше да е Блиц-секси
  • 2 123

    22 86 Отговор
    Само на трошляците им слагат акумулатора в двигателния отсек, защото така е по-икономично ха ха

    Коментиран от #18, #31

  • 3 пРОСТ

    65 14 Отговор
    В кой точно съвременен акумулатор ще можете да доливате? Пак дълбоки разсъждения, които ме карат да се превивам от смях на стола

    Коментиран от #11

  • 4 Прост

    8 75 Отговор
    Може и да ви питам в кои коли акумулатора е в двигателния отсек, че при повечето съвременни е в багажника

    Коментиран от #12, #16, #25

  • 5 Бесен Язовец

    31 10 Отговор
    Пада щото сухите акумулатори са бок.... к
  • 6 Перник

    14 12 Отговор
    Моя на голфа му са иба майката уж Бош още в гаранцията сега ще взема друг от както ми сложих чипа много ток арчи усилваъела без да го пускам.

  • 7 Коко

    9 58 Отговор
    На евтините коли акумулатора се намира отпред!
  • 8 хай лайф

    89 5 Отговор
    На премиум моделите акумулатора е монтиран в купето че да могат пътниците да се наслаждават на "здравословните" киселинни изпарения.

    Коментиран от #33

  • 9 Кака Радка

    24 2 Отговор
    А бе незнам за акумулатора ама аз се чудя защо на моя дядо му "пада " постоянно.,.......
  • 10 Порно

    47 9 Отговор
    Това с доливането от книжката " Аз ремонтирам Москвич" ли го изкопахте ?

    Коментиран от #17

  • 11 Алфа Ромео

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "пРОСТ":

    "ако акумулаторната батерия е от такъв тип", упражнявай малко четенето и после пак се превивай от смях...
  • 12 Алфа Ромео

    22 2 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    Професоре от името на кой питаш, какъв процент от населението на България кара нови и съвременни коли според теб?!?!?
  • 13 Алфа Ромео

    26 1 Отговор
    Карам с акумулатор APS, не знам кво производство е, не е от съвременните долива му се вода при нужда, работи 7-ма година.
  • 14 Бай Шиле

    41 3 Отговор
    Радославе,не се прави на дръж ми шапката.Пиши защо караме на фарове по Тракия посред ясен слънчев ден и светим 15 м. за лудо на опашката на Орлов мост.После ми обяснявай,че е от топлото.
  • 15 Каракуд

    8 1 Отговор
    Живея в страна с много горещ климат, по обикновените акумулатори изкарват средно две, максимум три години.
  • 16 ТАС

    34 3 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    Най-разумното от техническа гледна точка е поставянето на акумулатора максимално близко за двигателя. Токовете при палене на двигателя са много големи и при късо съединение правия ток многократно по-лесно предизвиква пожар. За модерните изгъзици с разполагане на акумулатора къдели не в купето и или багажника при ДВГ не ми се говори. Могат да бъдат страшно опасни.
  • 17 ТАС

    37 0 Отговор

    До коментар #10 от "Порно":

    Повечето автомобилни акумулатори с голяма мощност за тежки машини се проверяват и доливат и днес. За леките коли се разработиха такива които не се доливат с цел да се избегне фактора "безотговорен неграмотник" по народно му "каруцар". Човек който се качва и кара без да погледне нищо и накрая отива в сервиза и "този боклук пак се скапа".
  • 18 Хайл

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    И за това им вадите кабелчета до задната броня да вземате ток като падне акомулатора че няма отваряне багажника
  • 19 Гост

    20 0 Отговор
    имах ситроен пикасо, много яко се вади акумулатора от купето и в същото време да искаш да заключиш вратите. Пълен цирк, задните са само с централно заключване на ток, а го вадиш от задната седялка, излизаш от предните и правиш на гъз половината кола :D
  • 20 vasik atanasova

    2 6 Отговор
    други работи да не падат айде сега сменяйте ги на 5 г и само премиум марки пада ако има оттечка
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 ВБА

    12 2 Отговор
    Кой крив, кой прав не знам, но в едни книги пише, че акумулатора трябва да се сваля и зарежда на всеки 6 месеца особено през зимата. Вие сами си отговорете, защо трябва да се прави, за да Ви изкара акумулатора 4-6 години без грижа. Това важи за всички акумулатори независимо дали са необслужваеми или не. Причината не е в самите акумулатори, а в колите, които имат много консуматори, и алтернатора не винаги може да зареди напълно акумулатора даже и да Ви показва 12V. Зареждайте, и няма да имате грижа дълги години, защото може и да не изкара гаранционния срок или малко след него...от опит... Много здраве от 4++ ......
  • 23 onq s konq

    2 2 Отговор
    Язе му доливам нафта и немам никакви ядове!
  • 24 Грую

    8 0 Отговор
    Ето как се прави търговия с акумулатори - пишеш го необслужваем и даваш две години гаранция и след две години нов, което ако няма някакъв производствен дефект, както е записал авторът, с доливане на дестилирана вода обслужваемият акумулатор издържа поне два пъти повече.
  • 25 ttТТТТТТ

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    Toyota Rav4 , при двигателя е.

  • 26 Автофен

    6 0 Отговор
    100% необслужваеми почти няма - всички се отварят с чалъм малко и после доливане с вода + дозареждане със зарядно му е майката :) С горния принцип прост Монбат ми изкарва 6 г., Елхим Искра в момента е на 6,5 г. и все още държи фронта лятото в жегите дори ;)
  • 27 mi ta ka

    5 0 Отговор
    общо взето акумулатора "пада" и през лятото и през зимата есента и пролетта
  • 28 минала епоха

    5 2 Отговор
    Съвременните акумулатори са необслужваеми. Не може да се долива или отлива. Не може да се мери новото на електролита.
  • 29 Бай Чо Ви

    3 0 Отговор
    А аз моя акумулятор го изпразвам всеки път до дъно и после го доливам догоре с рикия!
  • 30 Мирко

    0 0 Отговор
    От топлината оловните акумулатори им се възвръща заряда. Същото се отнася и до елемента Лекланше.
  • 31 456

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Що, твоят в главата ти ли е?
  • 32 ей затва

    4 0 Отговор
    'щото караме на светлини през деня заради герберастите! затова!
  • 33 до ХайЛайф

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "хай лайф":

    Умните производители /Волво например/ въпреки, че монтират двигателя в багажника на по-големите класове, имат и система за отвеждане на газовете на акумулатора извън купето. Да си знаете...

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.