Last news in Fakti

25 Юни, 2019 16:13, обновена 25 Юни, 2019 20:52 17 169 44

BMW с 10 хиляди Нютонметра (ОБНОВЕНА)

  • bmw-
  • m550i-
  • lucy-
  • bmw group #nextgen

ОБНОВЛЕНИЕ: В отговор на запитване на Roadshow инженер от BMW е уточнил броя на Нютонметрите. Точната стойност е "1 150 Нютонметра", което се равнява на 848 фунта на фут. Обявената първоначално стойност, 7,357 фунта на фут, е технически правилна, но 848 фунта на фут е по-точна.

Липсата на ауспуси в задната броня на тази баварска петица има съвсем логично обяснение. "Луси", както са я нарекли от BMW, е започнала живота си като M550i xDrive, но могъщият 4.4-литров V8 е предал вахтата на три електромотора от пето поколение, с каквито ще се оборудва бъдещият кросоувър iX3.

Експерименталната петица, представена по време на конференцията BMW Group #NEXTGen в Мюнхен, разполага с мощност от 720 к.с. Далеч по-впечатляваща е стойността на въртящия момент, който достига умопомрачителните 10 000 Нм.

Това означава, че "Луси" разполага с 95 коня и 9 250 Нм повече от M5 Competition, и обяснява ускорението до 100 км/ч за "доста под 3 секунди" въпреки теглото от 2 404 кг. Единственият проблем е, че акумулаторният блок на експерименталния седан има капацитет от едва 45 кВтч.

"Луси" никога няма да влезе в серийно производство. Автомобилът е по-скоро подвижна лаборатория за изпробване на последните постижения на баварските инженери, но това не значи, че някои от демонстрираните технологични решения няма да си проправят път до конвейера съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 22 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    79 44 Отговор
    Запазете си хилядите нютонметри, дайте ми сладкия звук на редовия 6так или брутализма на ве осмака нямам нужда от вибратор, за да ми е кеф, за разлика от некои джендърчета ...

    Коментиран от #6, #12

  • 2 гост

    35 25 Отговор
    2.4 тона с толкова малка батерия? Ако го направят с голяма от сорта на 120-140квч има шанс да чукне 3 тона. Браво на баварския прогрес.

    Коментиран от #41

  • 3 Гост

    7 31 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "...обяснява ускорението до 100 км/ч за "доста под 3 секунди" въпреки теглото от 2 404 кг. Единственият проблем е, че акумулаторният блок на експерименталния седан има капацитет от едва 45 кВтч."
    Хахахха... Това ми напомня един виц, в който автоинженерите се събрали на международна конференция да представят постиженията си в автомобилостроенето. Дошъл ред на германският инженер и казал:
    - Ние произведохме автомобил, който вдига от 0-10 км/ч за по-малко от една секунда!
    Всички впичатлени, ръкопляскат.
    - Има само един недостатък - продължил той. Спира за точно толкова, колкото и останалите автомобили.
    :))))))) И тук така...

    Коментиран от #9, #15, #38

  • 4 Ще се сетят и те!

    20 23 Отговор
    Ще се сетят къде е истината пътя и живота. Хубаво е, че все повече автомобилни марки започват да правят експерименти с електромобили. Едно е да вярваш сляпо в господството на ДВГ и да слушаш зомбитата как повтарят че електричките за нищо не стават, а съвсем друго да те залепи за седалката електрическата тяга с десетки хиляди нютон метра на колелата. Когато тази тяга е от автомобил с бъбреци, е твърде вероятно доста от зомбираните да го харесат, въпреки че биха го оплюли, ако беше друга марка.
  • 5 гост

    22 22 Отговор
    Поредното доказателство колко назад и вляво са "стогодишните" при електромобилите !!! 2,4 тона с нещастна 45 квт батерия и "10000 Нм" , ноооо "доста под 3 секунди" , ама и доста НАД 2 секунди , хахаххахах , демек 2,5 - 2,6 чакайте накрая !!! За сравнение Модел ЕС прави 2,3 секунди с една десета от тия Нм -ри , да не говорим , че тежи доста по-малко със 100 квт батерия !!!! И накрая като дойдем до цена от БМВ ще викат "по добре не питай" , хаххахахах !!!!
  • 6 Кой ти пречи да слушаш?

    14 15 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    С електрическите дори е по-лесно да слушаш какъвто си искаш двигател, защото истинските двигатели трудно се чуват и няма да пречат на звука в тонколоните. https://youtu.be/gB0apslghXU кеф ти е днес да караш 12-так, включваш такъв звук. Утре искаш осмак, окей няма проблеми. Така или иначе и звукът на BMW който слушаш в купето идва от тонколоните.
  • 7 Госта

    23 12 Отговор
    Идеално за джендърчета,браво браво!!!

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    13 7 Отговор

    До коментар #7 от "Госта":

    Научиха ви една дума и вече сте най-големите европейци в цял свят! Браво,браво!

    Коментиран от #31

  • 9 ГОУЕМ СМЯХ

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    ДРУГИЯ ПЪТ КАТО ПИШЕШ ПОДОБНА ТЪПОТИЯ НЕ ЗАБРАВЯЙ ДА СЕ ПОСМЕЕШ...ЗАЩОТО НИКОЙ ДРУГ НЯМА ДА ГО НАПРАВИ..
  • 10 гост

    6 6 Отговор
    Да напишем пак за Тесла! Модел 3 е побидил на писта в състезание на Топ Гиър с шофьор Крис Харис,срещу Алфа Ромео и БМВ М3,като потвърждава,че Модел 3 е по-бърз! След теста си е поръчал Модел 3! Тук е статията от вчера!

    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-top-gear-track-review-video/

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Победил-малка грешка.
  • 12 Ivan S

    21 4 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    До всички "изходили" се по статията. Батерията е малка защото автомобила е ТЕСТОВ!!! А за номер 1- не се притеснявай за звука, ще ти запишат какъвто си пожелаеш, 6, 8,12 цилиндров, танков дизел или звук от ракетата на Елън Мъск. Срещу допълнително заплащане може и от Трабант.

    Коментиран от #30, #40

  • 13 шофер

    6 10 Отговор
    Това е електрокар. М компетишън си е кола та дрънка!
  • 14 Порно

    6 6 Отговор
    Няма ли да изрине асфалта с тоя въртящ момент ? А и колко ще изкара с тая малка батерия ? БМВ е удоволствие само с редови шестак. Останалото е като немкинята - върши работа , удоволствие никакво.
  • 15 куку руку ку

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    А аз се сещам за една серия на Топ гиър, в която тестваха автомобил, чиито гуми издържат само 15 минути на максимално натоварване на колата, но се успокояваха с това, че горивото в резервоара свършва за 10 минути.

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Помня я! Ставаше въпрос за Бугати Вейрон при максимална скорост!

    Коментиран от #33

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 незнайко

    2 0 Отговор
    Скоро, колко да е скоро ??? ТЕСЛА се развива ежечасно !!! Явно още не са откраднали цялата технология от ТЕСЛА !!!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Невежи драскачи

    7 4 Отговор

    До коментар #17 от "0000":

    Автора е тотално невеж.Помня когато Ауди пуснаха на пазара малка серия Q7 V12 TDI с въртящ момент 1000NM,години наред беше автомобила с най висока такава стойност и съм чел че скоростната му кутия е на абсолютния предел в поемането на такава сила въпреки усилията на инженерите.Тази статия направо е смешна дори за хора с малки технически познания.

    Коментиран от #25

  • 21 jdm

    1 3 Отговор
    Ще боксуват и четирите гуми при подаване на газ. Ама няма щом няма звук няма да има кеф колкото и да е бърза
  • 22 Йордан

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "0000":

    Сега Тея нютон метри са маркетингова заигравка с цифрите. Всеки един електромобил освобождава пълната си мощ от 1 оборот. Затова принципно при тях не се говори за въртящият момент. Ако при 700 конното БМВ въртящият момент е 10000, то при 1400 коният Римарк концепт ти, тя ще е 20 хиляди.... Ама при 100 оборота примерно, кел файда....

    Коментиран от #29

  • 23 гост

    5 0 Отговор
    Тесла Роудстър също е 10 хил.Nm.
  • 24 Смехче

    3 5 Отговор
    Луси може да го ла*па...имам ф10 с над 750коня след родни доработки...е верно че харчи 30+, ама без ядене, нема работа
  • 25 Ами

    1 6 Отговор

    До коментар #20 от "Невежи драскачи":

    Естествено че са неграмотни познат елетрифицира бмв и се смя. Защото вика 1н циганин с 500 кг топ кон знае какво е да дърпа 😆. Тука вика 500 кг ротор не виждам иначе колата ще разцепи буквално. При типично градско рязко смяна на обороти. Топ кола има около 200 кг тяга иначе отиде болтове на маховика. Та бмв няма и конска сила. Ама ще им кажа че 200 коня поне иначе дърпа доста колицата 😆😆😆
  • 26 пропов

    4 7 Отговор
    Вие кухи ли сте тук?
    Колата е експериментална. Може и 5 тона да тежи. Пълна е с измервателна техника, вероятно или с разни други уреди. Не са я пъснали на пазара и няма да я пускат такава. Ама 10000 нютонметра не ги видяхте. Това е то българина! Вижда черната точка , ама не вдява цялата картина. Ограничени хора еййй!!!
  • 27 Пламен М.

    0 0 Отговор
    Ето линк към оригиналната статия:
    https://www.cnet.com/roadshow/news/bmw-5-series-power-bev-prototype/
  • 28 Бачо Киро

    4 2 Отговор
    Стига с тея глупости тип Тесла... 10000нм може да са само на колелата, като Тесла за роудстера обяви същите. Не са малко, но примерно Додж Демон измерен по този начин има над 16000нм. Та стига боравене с цифрите, да изглеждат повече... На това се връзват само глупаците. Най-малкото поне можеше да уточните, че са на колелата... Бастуни...

    Коментиран от #32

  • 29 Бачо Киро

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Йордан":

    Проста заигравка с цифрите е, така е, Тесла почнаха с тея глупости, но поне уточняват, че е на колелата. От там други решиха да проверят колко точно е това и се оказа, че Додж Демон е с 16000+. Демек 10000 макар да не е малко, не е откритие на топлата вода....
  • 30 От Тесла

    5 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ivan S":

    Засега сме записали само пръдните на Илон. Зомбираните ги предпочитат пред звука на разни там шестаци и осмаци
  • 31 гость

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ще станем истински европейци когато докараме негри и араби да ни плющят наред без да подбират, жени, мъже, бабички, дори малките момиченца, а ние да си траем че може да нарушим ценностите, традициите и чувствата на тарамбуките и ще ни обявят за расисти.
  • 32 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #28 от "Бачо Киро":

    Аз като кажа че бастуна ми е 28 милиметра, много хора се объркват, някои дори ги хваща страх.

    Коментиран от #39

  • 33 Голф

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Всички тук ли са гледали Топ гиър? ЯКО.
  • 34 Стига с тези глупости

    1 1 Отговор
    Единственото обективно сравнение на двигатели е въртящ момент на коляновия вал. Оттам натататък много неща зависят от подбор на скоростна кутия, главно предаване, размер на гуми, паразитни загуби и т.н. За него обаче трябва да се разчита на заводски данни, които може да са умишлено занижени/завишени, или да се свали двигателя и да се качи на стенд за измервания, което е сложно и трудоемно, затова давай въртящ момент на колелата, че е най лесно.

    Коментиран от #37

  • 35 Чичо Гошо

    0 0 Отговор
    В заглавието нютонметрите са 10 000, после чета надолу статията стават 1000. Малко по-надолу пак 10 000. Колко са последно?

    Коментиран от #36

  • 36 И двете са вярни

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Чичо Гошо":

    10000 нютонметра на колелата при 1150 нютонметра на оста на двигателя. Следователно предавателното число е малко под 8,69. Това колко е по-малко, зависи от загубите по трансмисията.
  • 37 При електричките е обективно

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Стига с тези глупости":

    При електричките, не ти трябва да знаеш колко нютон метра е на коляновия вал, защото... няма колянов вал. Май дори не се усещаш какви глупости пишеш.

    Реално въобще не ти трябва да знаеш колко са нютонметрите на двигателя, защото са важни тези на гумите, а тях не можеш да ги промениш защото... електромобилите нямат скоростна кутия. Колкото ги е направил производителя, толкова. За теб остава единствено да натискаш педала на газта, а Нютон метрите са си 10 000 още от нула оборота. Продължават да са 10 000, до достигане на максималната мощност, която при Тесла например е около 200 км в час. Не ти трябва да знаеш и оборотите на двигателя, защото те са пряко свързани със скоростта и не можеш да ги промениш, за да "изрежеш" двигателя, защото такова понятие няма.

    Коментиран от #44

  • 38 АLFA Q 4

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    ЩО НЕ СЕ ОБЕСИШ
  • 39 АLFA Q 4

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    КОЙТО СИ МОЖЕ. НЕПАРАДИРА
    ТИ МАЙ КАРАШ 8/10см.. АМА ТУК СИ ГОЛЕМЕЦ, НАЛИ КРАТУН
    КВО СТАНА С. GTR ра. ПРОДАДЕ ЛИ ГО
  • 40 Kirumo

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ivan S":

    За какво записване говорите? Нищо не може да замести натуралния глас на истински двигател с вътрешно горене. Това за записването е все едно да сравнявате концерт на Моцарт на живо със запис от песен на Азис.
  • 41 СС6

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Максимум още 300кг. с по голяма батерия
  • 42 Tozi

    0 0 Отговор
    С този 10 хиляди нютонметра копират изказване на Тесла за новия им роудстър
  • 43 Бобобо

    0 0 Отговор
    Пиши в Гугъл за "ALIENO" ! Това ще е колата на ток !
  • 44 dumb guest from N

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "При електричките е обективно":

    Говоря за двигатели а не за миксери и сокоизстисквачки, ОК?