Last news in Fakti

26 Юни, 2019 12:25 7 019 6

Airbus тества самолет с "албатрос" крила

  • airbus-
  • албатрос
Airbus тества самолет с "албатрос" крила - 1

Авиационният конструктор Airbus направи нов тип самолет, като идеята за крилата е заимствана от албатросите - птиците, които заради специфичните си крила могат да прекарват по-голямата част от живота си във въздуха.

Крилата на албатросите са с променлива геометрия в зависимост от силата и направлението на вятъра и с много широк размах. Работата по прототипа, за основа на който е взет Airbus A31 в умален мащаб, отнема на инженерите 20 месеца.

Airbus тества самолет с "албатрос" крила

Това, което те успяват да постигнат е крила, с изменяща се форма в зависимост от посоката на вятъра и от наличната турбуленция. Според специалистите новите крила ще намалят значително огромното напрежение на залавните им за корпуса места.

Освен това ще повишат аеродинамиката на летателните апарати. Подвижната част от иновационните крила заема една трета от тях. Подобна технология се използва при някои военни самолети, но тук тя, по думите на специалисти от Airbus, е по-съвършена.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Добри от Добрич

    31 2 Отговор
    „Крилата на албатросите са с променлива геометрия” - нивото на този сайт е трагично.

    Коментиран от #6

  • 2 Ивайло

    16 6 Отговор
    Все по-сложно и все по-сложно!!! Още един елемент, който може да откаже и да доведе до катастрофални последници!!! Да се скъса тая панта и някой и друг метър крило да изчезне ... Ама нали трябва по Нешънъл Джиографик да дават нови епизоди на "Разследване на самолетни катастрофи", само ги повтарят напоследък, нямат материал, може би... да не дава господ!!!
  • 3 гост

    13 4 Отговор
    А може ли да не се стимулира ползването на самолети и да се намали потреблението им? Вместо това се натиска точно обратното. Видя се, че тези компании шмекеруват, а това коства стотици животи без шанс за оцеляване. Не е ли по-разумно да се стимулира вътрешен туризъм вместо да се реве колко евтини били билетите сега и всеки да се хукне да обикаля чуждите страни, а да не познава местните забележителности?
  • 4 гост

    5 3 Отговор
    И за почти две години само това ли са направили? Макет с електрически турбини и панти на крилете? Нали са Еърбъз, а не са някакви гаражни майстори. Разбирам разработки, сметки, ама спокойно могат да го направят в пълен мащаб това крило и да го монтират на истински самолет за тестове, а не на любителски макет.

    Коментиран от #5

  • 5 Гостилничаря

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    А според теб колко отнемат разработките на иновации!? Всичко първо се прави в умален мащаб, няма смисъл да хвърлиш милиони за 1:1 на нещо, което може да се окаже безперспективно.....
  • 6 селтак

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Добри от Добрич":

    Добре че не са го направили по подобие на птицата фрегата! Тия птички излитат ма много редко кацат!!! И кво са измислили инженерите!? вместо прави ,краят на крилата е обърнат на долу,супер за 20 месеца мислене!