3 Юли, 2019 15:21 35 115 21

Разни автоматици и техните съкращения

  • съвети-
  • скоростна кутия-
  • автоматична трансмисия
Разни автоматици и техните съкращения - 1

DSG, EAT, CVT - зад тези на пръв поглед еднакви съкращения се крият агрегати с доста различни технологии. Всички те са автоматизирани трансмисии, но действат по различен начин. Ето и какво означават съкращенията на някои от най-популярните автоматизирани скоростни кутии за автомобили.

DSG

Абревиатурата DSG разшифрова като Direct Shift Gearbox, което най-общо казано означава трансмисия с непосредствено превключване на предавките. Тези роботизирани скоростни кутии се използват от концерна Volkswagen.

EAT

EAT или Efficient Automatic Transmission (ефективна автоматична трансмисия) е класически хидромеханичен автомат, монтиращ се на модели от марките Peugeot, Citroën и DS. От известно време с подобни скоростни кутии се оборудват и новите модели на Opel, които станаха част от PSA.

EDC

EDC означава Efficient Dual Clutch (ефективно двойно сцепление). Тези роботизирани скоростни кутии се монтират на автомобили с марките Renault и Dacia. Разработката им е дело на компанията Getrag (сега известна като Magna PT).

DCT

Още една абревиатура, под която се крие роботизирана трансмисия с два съединителя. DCT е съкращение от Double Clutch Transmission и е съвместна разработка на алианса Hyundai/Kia и германската фирма LuK.

CVT

Това е вариаторна скоростна кутия, а съкращението CVT идва от английското Continuously Variable Transmission. В превод - безстепенна скоростна кутия. Вариаторните трансмисии са особено разпространени при японските автомобилни производители.

DKG

DKG или Doppel Kuplung Getreibe представлява робот с два мокри съединителя, монтиращ се на някои модели на BMW и MINI. Основният недостатък на тази трансмисия и, че не може да предава въртящ момент по-висок от 300 Нм.

TCT

TCT (Twin Clutch Transmission) е суха роботизирана трансмисия, разработена от Fiat Powertrain Technologies. Такава скоростна кутия се среща на хечбекове като Alfa Romeo MiTo и Giulietta.

PDK

Роботизирана трансмисия с мокри съединители. Монтира се на автомобилите с марка Porsche, а съкращението PDK означава Porsche Doppel Kuplung. Има варианти както със седем, така и с осем предавки.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сектант

    16 30 Отговор
    Дъстъра има уникална кутия,и на две предавки да включи пак върви и не се чупи,защото приплъзва и си избира оптималната,стига кардана да издържи.

    Коментиран от #10

  • 2 Ванката

    25 5 Отговор
    Любопитно и интересно материалче, благодаря
  • 3 внтаго

    9 7 Отговор
    Факти, в последните две статии НЕ могат да се въвеждат коментари огледайте си сайта !?
  • 4 сектант

    3 6 Отговор
    EDC винаги е била най-добрата и оптималната за работа
  • 5 Бай Стою касапина

    14 0 Отговор
    Нищо не пише за автомата на Мерцедес.

    Коментиран от #6

  • 6 AUDI

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Стою касапина":

    MCT или multi cluch много добър автоматик . На PSA между другпто се казва ETG НО НИЩО. Статията е добра

    Коментиран от #7

  • 7 AUDI

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "AUDI":

    Другия автомарик на Мерцедес e 9G tronic преди беше 7 или иначе казано автоматик с 9 предавки и един съединител
  • 8 Ироничен

    12 5 Отговор
    И никъде не пише кой е по-чупливи и колко пари излиза ремонтът.
  • 9 Анте Г.

    13 4 Отговор
    На днешно време никой не иска да превключва май..? Срамотааа...
  • 10 ауди а8

    20 8 Отговор

    До коментар #1 от "Сектант":

    къде го буташ тоя недодялан дъсър то е супер зле 2 рото поколение е уж нещо променено то все едно да караш трабант и трабант делукс с две думи казано си остава боклук с главно б
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Townboy

    10 4 Отговор
    Аз обичам да ръчкам скорстния лост. С автоматика не усещам че шофирам.
  • 13 Големия Мовър

    1 0 Отговор
    А ЩЩД на кой автоматик съкращение е?
  • 14 Трън

    4 0 Отговор
    Това не е вярно. DSG, Рено Куикщифт, ПСА мехатроник , Фиат Селеспиид на МБ и БМВ забравих имената са едно и също нещо. Всички са на Манети Марели. Автора не е много наясно. Любопитното е че помпите им са български.
  • 15 бай онзи

    6 0 Отговор
    цяла статия за автоматици, нито един написан... еваларка :)))))) Абе правите ли изобщо разлика между робот-ръчка с двоен съединител и автоматик или само си драскате простотии? За един прЕАтел питам...
  • 16 qwerty

    1 0 Отговор
    722.6xx е класиката
  • 17 Гост

    3 4 Отговор
    DSG и CVT да се избягват

    Коментиран от #20

  • 18 майстора

    1 0 Отговор
    TH180 или TH400 !!!! На това се вика автоматик друго не ми хвалете
  • 19 гощо

    1 0 Отговор
    Добрите кутии са на немската марка ZF! Не ги събаря никакъв въртящ момент,най надеждни за мощни дизелови коли! Срещат се в всякакви марки! АУДИ,БМВ,Ланчия са тези в които аз лично съм ги карал.Виждал съм в Пежо!
  • 20 Тодор

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Точно CVT са едни от най-добрите скоростни кутии...
  • 21 Венци

    1 0 Отговор
    DKG били само до 300nm. Интересно тогава, защо бмв ги използва масово в модели с по 450-500 nm ( примерно с двигатели N54/N55) и също в М3 (Е9х) с V8 двигател?