4 135 14

Чували ли сте за автомобили с пет колела?

Чували ли сте за автомобили с пет колела?

Всъщност, голяма част от автомобилите имат по пет колела, но едното е резервно. Сега обаче ще ви разкажем за една технология разработена в началото на 50-те години на миналия век, но така и не добила популярност.

Става дума за същото резервно колело, което обаче се е използвало, като част от сложен механизъм за по-лесно паркиране. Спускайки се надолу петото колело правело големи автомобили от рода на Cadillac значително по-маневрени.

Самият механизъм обаче се оказва прекалено сложен, доста тежък, и като цяло ненадежден. Освен това той оскъпява много автомобила, а действието му се отразява негативно на предните колела и те се износвали прекалено бързо. Ето и нагледно какво са представлявали автомобилите с пет колела.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Сектант
    Отговор
    1 10:04  18.07.19
    Това и моят дъстър го може.
  • Ха-ха-ха !!!
    Отговор
    2 10:15  18.07.19
    По-голяма глупост не бях виждал !

    Коментиран от #4

  • Краси
    Отговор
    3 10:30  18.07.19
    Какво ли не измислят инженерите за някой лев отгоре върху заплатата...

  • Бесен Язовец
    Отговор
    4 11:07  18.07.19

    До коментар #2 от "Ха-ха-ха !!!":

    Що бе, пък веднага глупост, щото е американско ли ?? Ми хората са си правили експерименти, опитвали са се да създадат нещо ново, може именно тук да не са успели, но за това пък са успели с много други изобретения. Много от полезните опции които се използват в днешното автомобилостоение, ги дължим на американските новатори в тази област.

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    5 12:16  18.07.19
    Точно за предните гуми едва ли са се притеснявали 50-та година , но задвижването на това колело тогава със всичките раздатки , кардани и повдигащ механизъм си е било още половин кола ! Но днес може да се направи с един вграден електромотор и то със съвсем малка мощност и не е нужно да е с резервна гума , може да е съвсем малко колело 20-25 сантиметра с плътна гума тип бандаж , а повдигането и свалянето със една въздушна възглавница !!! Няма да се учудя , ако скоро някой го направи пак ! Още повече , ако предните гуми са свободни и се въртят , изобщо няма да е толкова голямо износването ! А и новите коли така или иначе ги сменят далеч преди да е износен протектора !

    Коментиран от #7

  • 123
    Отговор
    6 13:12  18.07.19
    логана го прави същото
  • майстора
    Отговор
    7 13:26  18.07.19

    До коментар #5 от "гост":

    Кой ти каза че не съществува такова нещо ??

    Коментиран от #8, #9

  • гост
    Отговор
    8 17:27  18.07.19

    До коментар #7 от "майстора":

    Казах , че го няма в сериен модел ! Ако не си съгласен , дай да го видим тоя модел !
  • гост
    Отговор
    9 17:30  18.07.19

    До коментар #7 от "майстора":

    Макар че ако колата е със четири електромотора в колелата и задните са независимо управляеми колкото предните , това почти се обезсмисля , щото ще се върти почти на място във всички посоки !!! И това също го има в прототипи , но не и в сериен модел още !

  • Иван
    Отговор
    10 20:14  18.07.19

    До коментар #4 от "Бесен Язовец":

    Не, защото е глупост. 😂
  • незнайко
    Отговор
    11 09:27  19.07.19
    Сега могат да го направят с по малки помощни ЕЛЕКТРИЧЕСКИ колела !!!

    Коментиран от #12

  • незнайко
    Отговор
    12 09:31  19.07.19

    До коментар #11 от "незнайко":

    Сега прочетах пост номер 5 който е на същото мнение.
  • ФауВе
    Отговор
    13 10:58  20.07.19
    Било износвало значително по-бързо предните колела??!?!? Колко да си малоумен, че да го напишеш това? Да не се върти по 1000км в кръг с този механизъм, че да износва предните така? Засрамете се бе!
  • 14 21:10  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай