6 Август, 2019 18:33 2 901 26

Фотоволтаичен покрив за хибридната Sonata

  • hyundai-
  • sonata-
  • hybrid

Hyundai представи първия си модел с вградени в покрива слънчеви батерии. Силициевите фотоелектрически пластини в тавана на Sonata Hybrid произвеждат енергия дори по време на движение и можгат да попълнят между 30% и 60% от капацитета на батерията на ден.

На първо време новата система ще изпълнява само спомагателни функции. Корейците обаче смятат да доразвият технологията и през следващите години да започнат да я използват и за останалите модели в гамата си.

От Hyundai изчисляват, че при слънчево време в продължение на 6 часа на ден фотоволтаичният покрив на Sonata Hybrid може да произведе електричество, с което пробегът на ток да бъде удължен с 1 300 км годишно. За съжаление към момента корейците не планират да предлагат модела с двигател Smartstream G2.0 GDi HEV и 6-степенна трансмисия на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12345

    21 12 Отговор
    1300 км. при идеални условия, реално около 800. При разход 7 на сто и цена около 2.3 лв/л. това прави около 130 лв. на година или 1300 лв. за десет години. Интересно ми е колко струва този соларен покрив? Предполагам, че ще е поне 3000 лв., т.е тази екстра ще се изплати след поне 20 години. Ами според мен е напълно ненефективна и безсмислена. Разбира се тък се гони маркетингов ефект, не икономическа изгода. Екоджендърите ще му се кефят и ще броят по 4-5 хил.евро за него.

    Коментиран от #2, #3, #10

  • 2 анова

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    ВАЖНО Е ДА СЕ ВЪРТИ ПАРАТА НА ЦИОНИСТИТЕ А КОЛКО Е ЕФЕКТИВНО НЯМА ЗНАЧЕНИЕ
  • 3 гост

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    1300 км са при 6 часа на ден слънце , тоест Северна Европа ! В Южна часовете са между 8 и 10 , особено лятото ! Тоест километрите станаха 2200-2300 !! Тоест при 210 работни дни годишно са по 10-11 км на ден ! Тоест ходенето до работа и обратно на 70-80% от работещите ! Като добавиш дозареждане от от мрежата през нощта в къщи и ще се окаже , че ще ползват петрол само когато тръгнат на почивка !!

    Коментиран от #4, #11, #18

  • 4 6337

    5 8 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Много ще съм любопитен как и къде точно ще я паркираш тази кола, че покривът ѝ да го пече 6, 8, че чак и 10 часа слънце и то под някакъв що-годе приличен ъгъл. В пустинята Гоби? Изобщо като като ги подкарате тези средноаритметични сметки на коляно и става една...

    Коментиран от #5, #6, #20

  • 5 Пръцко

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "6337":

    И ти си прав, ама погледни останаха ли дървета в градовете ни! Сянка - тук-там от уродливото, алчно ново строителство :((
  • 6 Да да

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "6337":

    Не знам къде живееш, но слънчеви места бол! Освен ако не си в някоя дупка дето слънце не огрява! Когато направят многослойни фотоволтаицини и качат ефективноста на 50%, ще има коли които няма и да се включват в тока. Първия ДВГ едва ли е развил 5000 rpm както и първата Тесла не можеше да мине 200 км. с едно зареждане. Нарича се прогрес.

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    1 2 Отговор
    Идеята да паркираш колата на слънце, за да се зарежда от покрива не е добра, защото след това ще ти трябва енергия, за да охладиш купето до прилична температура. Хубаво е да се покрие преден и заден капак с още толкова площ. И всичкото това електричество не е сигурно, а е на късмет дали ще зареди или не. Вземете един панел и го сложете хоризонтално на слънце като гледате колко енергия усвоява, след това го повдигнете в посока на слънцето под ъгъл от 30 градуса и вижте тогава какво електричество произвежда. Най-добре е да си сложите евтина мрежова соларна система и да зареждате с нея батерията на колата.
  • 8 7736

    1 5 Отговор

    До коментар #6 от "Да да":

    Айде, ето го още един дървен философ, който да ми обясни за нещата от живота "по принцип". Преди 30-ина години партийните секретари така ни обясняваха за "светлото бъдеще" на седмичните събрания по месторабота. Същите "разбирачи" сте. Тогава се чудех кой и къде ги шклова тия празнодумци, пък ето, че то се оказва, че сте самородни таланти. "Прогрес", а? Да, има прогрес - тогава трябваше да се говори от трибуна, пък сега ръсите умнотии през мобилните си телефони.

    Коментиран от #12

  • 9 1234

    1 3 Отговор
    Тук сметката е следната. 1300 на г, дел на 12 108 км на месец, дел на 30 дни, 3.6 сиреч. Ще ми излезе безплатно 3.6 км на ден селд като е стояла на слънце 6 часа, не в гараж или под дърво и да няма облаци и да не вали. В реалността тези 3.6 са 2 км което е 15 мим пеш. Тази функция става само за зареждане на конвенционален акумулатор коетоне супер. Дори за хибрид е безмислено
  • 10 Аман от тъпи тикви

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    А ти като не си екоджендър ни кажи като си купиш автомобил кога го избиваш.Явно имаш формула сподели е ?Може би като си купиш хот дог първо пресмяташ съставките после го изяждаш и не ходиш да тоалетната поне 10дена за да го избиеш.Да беше изкарал някъв лев за времето в което си правил изчисления и си изгубил времето си.
  • 11 Гнида

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    А зимата ? Когато няма директни слънчеви лъчи ?
  • 12 Да да

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "7736":

    Добре поне че имаш нет, щото е ясно че слънце не те огрява! Чиста електричка на подобен принцип разработват холанците, има го във Факти. Холандия да ти кажа, не е от най-слънчевите страни! За теб ще е прогрес, да излезеш на светло.

    Коментиран от #13

  • 13 7347

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Да да":

    А във Факти пише ли за значението на думата "разработва" и по какво се различава например от "произвежда" и "продава"? Или за вас "прогресивните", щом го пише в "нет"-а, значи е вярно? Щото аз пък мога да ти кажа, че навремето имаше едни пичове в Шотландия, които "разработваха" телепортация на фотони и имаха някакви успехи, но нещо не виждам да сме започнали да се телепортираме. Та, я пак обясни за прогреса и как "разработването" вече се брои за успех.

    Коментиран от #14

  • 14 Да да

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "7347":

    До толкова са я разработили,че дори съществува,но не е в масово производство. Щом нещо не е направено,значи няма да се направи ,така ли? Щом ти не знаеш за нещо,то не съществува! Гениален си ! Само Антиелектротехника те бие ! Кола задвижвана само от слънцето имаше още преди 10 години,когато фотоволтаичните панели имаха ефективност 10,максимум 15% . Днес има панели с над 25 % ефективност. А тези с телепортацията, явно са успели да прехвърлят част от мислите ти в друга реалност! От кои дупки излизате!!!

    Коментиран от #15

  • 15 5779

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Да да":

    Има я холандската кола на панели, но не се произвежда. Със същия успех е вярно, че имам плочки на корема, но не се виждат. Иначе, родителят ти от женски пол знае много добре от кои дупки изпълзяваме.
  • 16 незнайко

    0 1 Отговор
    Това са 3 километра на ден !!! Не е нещо, което трябва да ни впечатли !!!
  • 17 ФауВе

    0 1 Отговор
    И да ти свърши батерията у балкана, където няма зарядки, разхождаш се 6ч из горите, и като се върнеш - 30% налични. И си продължаваш пътя, като пич. А и по-добри ще стават. Тесла нещо взе да изостава с иновациите.
  • 18 ФауВе

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Соларният покрив е направен да не те е еня, дали спираш до зарядка, или на поляната. Спираш на слънце, разхождаш се, хапваш, пийваш..... правиш си пикник, а през това време той си зарежда. Това е силно намаляне на зависимостта от зарядни станции. Така електромобилът става по-независим. Все пак, тази иновация е едва в началото си. Тепърва ще я доусъвършенстват, но дори и сега си е голямо предимство.
  • 19 ФауВе

    0 0 Отговор
    108км на месец, но аз тоя месец и предния съм все с колелото и колата ми е изминала 125км за двата месеца общо.
  • 20 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "6337":

    Аз обикалям квартала, да търся сянка, ти ми говориш къде щяло да има слънчево паркомясто?!?!?!

    Коментиран от #21

  • 21 за гъби съм

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "ФауВе":

    Защо си намесваш каруцата в разговор за нови коли. Тая соната ако има слънце ще си поддържа каквато температура си искаш вътре, без значение лято или зима. Отваряш си приложението на телефона си настройваш каквото ти е кеф (да знам че си още с нокията с фенерче, не ми обяснявай).

    Коментиран от #22

  • 22 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "за гъби съм":

    Оспорвам твърдението, че нямало слънчеви паркоместа. Какво значение има каква кола карам аз? Или просто реши да интересничиш? Не с фенерче - с шайба ми е телефона. Даже с манивела и се свързвам през оператор.

    Коментиран от #23

  • 23 за гъби съм

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "ФауВе":

    Ами защо тогава не знаеш, че колите на ток може да си ги загряваш и охлаждаш до каквато си искаш температура от приложение на телефона. Тойота изкараха такъв Приус още през 2017 и тия неща бяха изкоментирани. Хубаво е да се попрочете нещо по темата дето разпалено коментираме, а не само на фенщина да я караме.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "за гъби съм":

    Не само че го знам и съм наясно, ами дори е в подкрепа на моето твърдение. А твоят пост отново няма нищо общо с моето изказване, за пореден път. Хубаво е първо да прочетеш коментърът, който ще оспорваш.
  • 25 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "за гъби съм":

    Пояснявам: Човекът от #4 се чуди, къде ще се намери слънчево паркомясто, което да го грее цял ден слънцето. Аз му казвам, че ми е трудно да намеря сенчести места- т.е., че слънчевите са много и не би следвало да е трудно да се намират. Какво общо имат тук вида и марката на колата ми, охлаждането на купето при електромобилите и т.н.? Сега схвана ли за какво говорих с #4, или наистина си за гъби?

    Коментиран от #26

  • 26 за гъби съм

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ФауВе":

    ахаа - зацепих най-накрая :) прав си, така си е!