Въздушните възглавници за краката не осигуряват допълнителна защита за пътниците при катастрофа, а в определени случаи могат дори да увеличат риска от наранявания, гласят заключенията от изследване на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS).
Изводите на организацията са базирани на анализ на данни от собствените ѝ краш тестове и статистика от реални катастрофи в 14 щата. Сравнението между автомобили с и без еърбегове за краката показва, че наличието на въздушни възглавници намалява броя на нараняванията с едва половин процент от 7.9% на 7.4%, което влиза в рамките на статистическата грешка.
Краш тестовете на IIHS показват, че коленните еърбегове нямат никакъв ефект при челен удар със средна степен на припокриване, а при лека увеличават опасността от наранявания на краката. В същото време този тип въздушни възглавници ограничават движението на долната част на тялото при удар, като така намаляват натоварването върху гръдната клетка и коремния пояс, а оттам - и риска за травми на главата.
Заключенията IIHS повдигат въпроса защо изобщо производителите продължават да оборудват колите си с еърбегове за краката. От Института допускат, че автомобили с такива въздушни възглавници покриват федералните стандарти за безопасност на пътници без колан, докато краш тестовете задължително се провеждат с пристегнати манекени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ракия
17:40 08.08.2019
2 Име
22:48 10.08.2019