Бъдещите кросоувъри на Jaguar Land Rover ще бъдат базирани на платформа с предно предаване от BMW, твърди британското сп. Autocar. Според изданието най-вероятно става дума за архитектурата FAAR, залегнала в основата на новата първа серия на баварците и моделите на MINI.
Използването на чужда платформа е принудителна мярка за JLR, коментира списанието. Спадът на продажбите в Китай, все по-строгите екологични стандарти, разработката на новото алуминиево шаси MLA (Modular Longitudinal Architecture) и инвестициите в разработката на нови модели и производствени мощности удариха сериозно по финансовото състояние на концерна и сътрудничеството с BMW изглежда като единствен изход от ситуацията.
Двата производителя вече си партнират в проектирането на изцяло и частично електрически силови установки. Производствените разходи на JLR обаче могат да се намалят единствено чрез използването на немски двигатели и платформа.
По предварителна информация на архитектурата FAAR ще бъдат базирани два нови компактни кросоувъра на Jaguar с традиционна и купеобразна каросерия в стила на i-Pace. Следващите поколения на Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport пък ще станат близки роднини на MINI Countryman и BMW X1.
Преходът към платформата FAAR, която е съвместима с бензинови, дизелови и хибридни двигатели, ще спести на JLR разходи за разработката на собствена архитектура за автомобили с батерии и дължина от 4.2 до 4.6 метра. Това отговаря на спецификациите, заложени при проектирането на бъдещите компактни модели на индийско-британския концерн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JLR
Да идват с инжинерите и строителите направо.
16:34 12.08.2019