14 Август, 2019 15:27 23 774 30

Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

  • бензин-
  • октаново число-
  • съвети
Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин? - 1

У нас не са малко местата, където се продават некачествени горива и зареждането на автомобил с бензин с по-ниско октаново число е възможно и на пръв поглед не се отразява много на работата на двигателя, но всъщност не е съвсем така.

Ако постоянно зареждате с гориво с по-ниско октаново число от предписаното от производителя, то рано или късно ще се сблъскате със сериозни проблеми с двигателя. Причината е, че производителя не само прави агрегата механично да работи с определено октаново число, а и настройва електрониката за работа с точно определено гориво.

По този начин, при бензин с по-ниско октаново число, той се възпламенява по-бързо - още преди затварянето на клапаните. Оттам следва загуба на енергия, неточна детонация и повишен риск от образуване на нагар. Така детайлите по мотора се износват по-бързо, а вибрациите се усилват.

Има и още един проблем с некачествените горива и по-конкретно тези с по-ниско октаново число. Когато колата е нова, все още в гаранция и се случи повреда, причинена от бензин с по-ниско октаново число, то дилърите веднага ще разберат и ще откажат гаранционен ремонт.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Виктор

    143 2 Отговор
    Проблем е , че и бензина и дизела са кофти у нас , от там си чупим колите , а естествено имаме и по-висок разход на гориво.За сметка на всичко това си плащаме едни доста високи цени на фона цената на петрола.Абе с две думи сме нашлякани отвсякъде!

    Коментиран от #11

  • 2 ФауВе

    59 8 Отговор
    очаквам статия със заглавие Проблем ли е да заредиш нискооктанов бензин на електромобил.
  • 3 гост

    21 4 Отговор
    супер за японките те са за а92
  • 4 Човека с опелите

    18 10 Отговор
    Бензина не ми е доминиращото гориво на колата и за това мога да си позволя да сипвам само и единствено 100 октана !!
  • 5 78654

    44 4 Отговор
    Горивата в България са некачествени и проблемни. Такава е цялата държава. Но затова пък ти казват: Като не ти харесва вън от нашата кочина!
  • 6 vasik atanasova

    28 4 Отговор
    аз винаги слагам 100 октанов въпреки че колата ми е за 95
    не им вярвам и това е
  • 7 Стефан

    29 14 Отговор
    А, няма такива горива на бг. пазара, Винету е направил проверки на всички бензиностанции, а най добри са горивата на Лукойл.
  • 8 баба Зоя

    21 1 Отговор
    - Зареди ми за 100 лева бензин.
    - Господине, на всяко зареждане с гориво за над 80 лв., получавате бонус диск "Хитовете на Планета Пайнер."
    - Е, тогава ми сипи на два пъти по 50 лева а ма от този на нефтохима,щот е мноо як!
  • 9 Гейослав Педов

    27 11 Отговор
    газта е най добре, защото има високо октаново число

    Коментиран от #18, #19

  • 10 Гост

    25 6 Отговор
    Както според Бойко не е проблем Българският народ да яде само картофи така не мисля,че е проблем за тридесет годишната ми кочина боклука на Европа да гори нискооктанов бензин .

    Коментиран от #14

  • 11 Иве

    30 1 Отговор

    До коментар #1 от "Виктор":

    Еми затова да не се сърдят банките и представителите на нови коли че карам японка от горубляне за 5к. На тези пътища и горива няма да изплащам нова кола.
  • 12 гост

    18 21 Отговор
    Аз живея в Норвегия и имам Тесла!!!!! Като си дойдох през лятото в Перник редовно си зареждах Теслата но пробега ми много падна!!!!!! Оказа се че българският ток е нискооктанов в сравнение с норвежкия и затова изминавах средно 20% по малко с едно зареждане!!!!!

    Коментиран от #13, #23

  • 13 мнение

    12 17 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Подкрепям!!!! И аз живея в Норвегия и си ходих пролетта до родното си село Копаница, Пернишко!!!! Когато нямаше ток ходих до мола в София да си зареждам Теслата там!!!!!! Софийският ток е високооктанов и пробегът ми беше по добър дори от този в Норвегия!!!! При зареждане в Копаница обаче, средно 25% по малък пробег
  • 14 История

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Знаете ли че картофите са най добри във военно и след военно положение затова чакайте и молете Бог да не се случва. Да има всичко на трапезата защото гладът е по силен от тока.!
  • 15 Гост

    24 2 Отговор
    Преди години купих нов дизелов Опел. Наложи ми се да заредя на няква квартална бензиностанция до горе, и си казвах : то всичко идва от един кран! Да ама не! Светна чека на двигателя и веднага в сервиз на Опел.... От там с учудване ме питаха дали не вземам крадена нафта.....извода си го направете сами.

    Коментиран от #21

  • 16 Гражданин от село

    9 6 Отговор
    Коя е най-проверяваната верига бензиностанции и с най-ниски цени...?
    Ами там зареждам ежедневно и нямам никакви проблеми с разхода на гориво и работата на двигателя.

    Коментиран от #17

  • 17 onq s konq

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гражданин от село":

    Ако имаш предвид бензиностанциите на Марешки,мнението ми е следното:3 пъти съм зареждал нафта от там през големи интервали от време и качеството беше неизменно едно и също.Верно че е най-евтино,но качеството на горивото е повече от чувствително по-лощо от това на "Петрол",от където принципно зареждам

    Коментиран от #20

  • 18 Boxer 3.0

    19 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гейослав Педов":

    Не е съвсем така. Поради по-високото октаново число(около 102, 103) , газта изгаря по-плавно и по-бавано. Което измества горенето към края на работният такт, тогава изпускателните клапани се отварят и през тях излизат все още горящи газове, което води до "издухване" на клапаните. В последствие двигателя пали все по трудно и харчи повече.
    А, при ниско октановият бензин , няма проблем с клапаните (статията е в грешка), а с детонациите. Те се чуват ясно и могат да повредят КММ(коляно мотовилковият механизъм).
    Има двигатели които издържат на газифициране, има такива, които не могат да го понесат ;)
  • 19 ФауВе

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гейослав Педов":

    А какви смолисти отлагания прави по клапаните, не е истина.
  • 20 ФауВе

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Зависи в кой град е. В различните градове Марешки купува от различни доставчици и качеството е различно.
  • 21 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    На равил съм си го отдавна. Новите коли са капризни и кекави. Само проблеми създават.
  • 22 бензино наполони

    5 2 Отговор
    Много камионджии зареждат при Марешки и спестяват доста кинти от разликата в цената.Не съм чувал да са недоволни от качеството.

    Коментиран от #29

  • 23 И аз съм от перник

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    И ти изпращам една тесла да се шибнеш по кратуната.4
  • 24 Зевса

    9 2 Отговор
    Подкрепям Boxer 3.0 и добавям: За газафицираните бензинови трябва по някакъв начин да се увеличи ъгъла на изпреварване на запалването. Или чрез завъртане на делкото за по-простите двигатели или с чип за тези без делко. С цел да не изгарят клапаните. Ако не забравете продължително каране с повече от 3000 оборота. Когато ви се наложи да карате с нискооктанов бензин, трябва да се придържате към определени режими на каране и да избягвате други, при които възниква детонационно горене. И така тръгвате на първа плавно и бавно увеличавате скоростта. Преминаването на всяка следваща скорост трябва да става на обороти близки до средните. Без рязко подаване на газ. При баири задължително една предавка по-надолу от нормалното каране. Забравете каране с по-ниски обороти от 2000 и подаване на газ повече от 50 - 60 %. Това е щадящо каране.

    Коментиран от #27

  • 25 Каркамси

    2 1 Отговор
    ..старата Астричка 1.7турбо дизел и с 43л. Над 900км. Зареждам на 2.07 от три години, нелегална, без к.б., помпят е от една цистерна заземена на улицата. Зареждам в гръцки Шел(щото нямаше как) и пак същият разход... Иначе пуши като я напъна на баира, ама това е от дюзите все пак никой не ги е сменял според мен 200к. Тук е така, кара се докато може, като спре шъ мислим..
  • 26 ХХХ

    4 0 Отговор
    Мисля, че нискооктанов бензин не следва да се приравнява с нискокачествен бензин. За мен нискокачествения ще е с някакви примеси, като разредители и др. от сорта, които някаи бензиностанции съм чувал че слагат, да избият от цената. Какъв бензин е оптимален за колата Ви следва всеки да прецени с главата си с оглед работата на мотора. По - високооктановия не е задължително по - добър за двигателя Ви. По - старите коли са с двигатели за по - нискооктанов бензин. Моята е такава - Ситроен ЗХ. Ако сипя по - високооктанов, двигателя прегрява, пада му компресията и мощността, а мисля, че би се и повредил при по - дълга експлоатация с високооктанов бензин. Но откровено казано, никога не зареждам на малки бензиностанции. Зареждам си колата с 95, но и на големите вериги качеството не е еднакво. Тук няма да правя реклама на една верига, от която зареждам. Но се е случвало да сипвам на няколко пъти и от бензиностанции на друга верига. Бензина не е със същото качество. Двигателя работи по - шумно, с повече вибрации, по бавно качва обороти. Когато се случваше да зареждам от втората верига, трябваше да добавям по 5 - 6 литра 100 октанов бензин, тогава качеството ставаше прилично и двигателя работеше добре. Така че съветът ми е преценявайте си работата на двигателя с един или друг бензин, какъв да зареждате и откъде да зареждате, за някои двигатели предполагам че ще е оптимално да се карат със смес в определено съотношение на 95 и 100 октана, не винаги 100 октановия е най-
  • 27 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Зевса":

    Абе, слагаш самоадаптивен инжекцион и всичко си отива на мястото. Мести и момента на запалване, и обогатява сместа при нужда и т.н. ама е 1500 кинта
  • 28 Лекар БГ

    12 0 Отговор
    Аз изобщо не знам,къде в БГ се продават нормални,качествени горива с нормални октанови и цетанови индекси.Пълно менте е всичко.Доказва се лесно-първото зареждане в Германия,Италия,Австрия....
  • 29 Камионджия

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "бензино наполони":

    Когато минаваш доста по-малко километри с ефтината нафта, цената не е критерий. Да не говорим че се тормози и двигателя, така се амортизир по-бързо. Ефтиното винаги излиза по-скъпо в БГ доказано е във времето.
  • 30 7766

    1 0 Отговор
    евала за коментара...подкрепям