4 151 31

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес
Mercedes-Benz CLA

Аеродинамиката е едно от големите предизвикателства пред автомобилните инженери и конструктори. Тя е от определящо значение, както за управляемостта на колата, така и за нейната икономичност.

Не на последно място тя влияе и на изхвърляните вредни емисии в атмосферата, към намаляването на които автомобилните производители са принудени да се стремят все повече и повече. Знаете ли към днешна дата кои са новите серийни автомобили с най-добър коефициент на въздушно съпротивление.

Първата позиция се държи еднолично от Mercedes Bens CLA. Този автомобил е с коефициент на въздушно съпротивление 0.22.

Tesla Model3

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Tesla Model 3 се нарежда веднага след CLA, като нейния коефициент на въздушно съпротивление е равен на 0.23.

Audi A4

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Още един автомобил е с впечатляващия Cx 0.23 е дело на Audi. Става дума за модификацията Audi A4 2.0 TDI Ultra.

Mercedes-Benz E-Klasse

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Почетната втора позиция се дели от Model 3, Audi A4 и Е-Klasse на Mercedes, която е със същия показател от 0.23.

По-голямата The Tesla, обозначена с индекса Model S също разполага с перфектна обтекаемост. Нейният коефициент Cx е равен на 0.24.

Toyota Prius

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Toyota Prius и Hyundai Ionic не отстъпват на Model S и се представят в тази класация със същия коефициента на въздушно съпротивление от 0.24.

Hyundai Iomiq

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Подборката ни завършва с топ лимузините на Mercedes и BMW, като тук, отново с 0.24 коефициент на въздушно съпротивление поставяме S-Klasse и 7er.

Mercedes-Benz S-Klasse

Колите с най-добра аеродинамика, които могат да се купят днес

Прави впечатление, че Mercedes e компанията, която прави най-много от обтекаемите автомобили, като плътно по петите я следват новаторите от Tesla.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Много поздрави

    41 18 Отговор
    Естествено, че пак Мерцедес са №1

    Коментиран от #11

  • 2 гост

    9 47 Отговор
    Аз живеч в Норвегия и имам Тесла. Това са фейк нюз, Теслата е мноооого по аеродинамична от кошниците на стогодишните!!! Илон е велик!!!

    Коментиран от #4, #5, #13

  • 3 Driving Pleasure

    19 20 Отговор
    Моят Голф 2 е с Сх 1.03, но въпреки това ми гори 3 на 100 нафта. Е и за какво са ми тоя кошници Тèсли с такъв нисък коеф., като парите за 100 км са ми почти същите?? Джендърски екологични истории!

    Коментиран от #28

  • 4 мнение

    8 15 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    И аз живея в Норвегия и имам Тесла и тесла. Теслата си я купих тук, а теслата от железарията в Перник преди да тръгна за Норвегия. И теслата и Теслата са по аеродинамични от немски автомобил и френски чук.
  • 5 76599

    21 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Момче, ти където пишеш с чужди никове под всяка статия! Ти си с държание на психопат, иди се прегледай преди да изгърмят нормални хора около теб! Нещо в главата ти не е добре!

    Коментиран от #7, #8

  • 6 94568

    5 4 Отговор
    Момиченце, подбирай си приказките!

  • 7 мнение

    12 9 Отговор

    До коментар #5 от "76599":

    Колега, колко ти плащат да хвалиш Тесла по форумите? Питам за един приятел който също хвали Тесла срещу заплащане, но му се струва че му дават малко за труда, усилията и помията която се излива върху него като рекламира този глупав миксер.
  • 8 за гъби съм

    6 7 Отговор

    До коментар #5 от "76599":

    Не можеш ли да разбереш че няколко души се подиграват с теб???

    Коментиран от #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 гост

    9 4 Отговор
    Господин Славчев , дайте сега да се уточним в коя от двете статии сте допуснали неточност , защото явно има такава ! Във тази от 1.11.2018 утвърждавате , че Модел 3 има коефициент на обтекаемост 0,21 и фактически е на първо място от серийно произвежданите модели ! А в тази вече решихте , че тя е с 0,23 , за да може Публикувано във факти.бг: Първата позиция се държи еднолично от Mercedes Bens CLA. Този автомобил е с коефициент на въздушно съпротивление 0.22 !!!!! Тъй като на доста места е обявен коефициента на Модел 3 и НАВСЯКЪДЕ другаде той е 0, 21 (!!! ) , изглежда пак подпираме някои твърде прехвалени стогодишни !!! https://fakti.bg/avto/339788-kolite-s-nai-dobra-i-s-nai-losha-obtekaemost

    Коментиран от #14

  • 11 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Много поздрави":

    Прочети коментар 10 преди да се подмокряш !!
  • 12 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "за гъби съм":

    Не , "няколкото" души не могат да разберат , че единственото което им остава е нещастното писане от чужди никове с нула ефект , освен дето си показват селската простотия ! А за "подиграването" си в голяма грешка , не може да се обиждаш от приказки на примат с акъл на краставо магаре !! Можеш само да го оставиш да си покаже магарията !
  • 13 Фен

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Това ,че чистиш кенефи в Норвегия ли те прави голем разбирач бе Цървул ?

    Коментиран от #15

  • 14 Plameni

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Липсата на въздуховоди при ел . автомобилите им дава предимство. По- правилно според мен е да се сравняват електромобили с електромобили и автомобили с вътрешно горене със същите.

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #13 от "Фен":

    И ти ли не схващаш , че един истински цървул пише от чужди никове , щото не може да измисли нищо друго в безсилната си злоба и простотия ??

    Коментиран от #21

  • 16 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Всъщност най-важното предимство на НЯКОИ електромобили е равния под , заради разположението на батерията в него и липсата на ауспуси , резервоари и тем подобни !! Така че да , колите с двг са принципно непригодни за такъв под , ама никой не им е виновен и вместо да се сравняват , да ги правят електромобили и то истински , защото тия дето са преправени от петролни на електромобили са същия боклук !!
  • 17 Стамат

    11 8 Отговор
    Аеродинамиката е за тези които немогат да правят мотори
  • 18 jdm

    9 6 Отговор
    Не мога да го повярвам това. Има супер коли които са на по 2 см от земята и е работено с години по тях за да са колкото се може по-аеродинамични. А тук ми казвате че някакви семейни седани и този камион S class ще са по-аеродинамични от спортните коли

    Коментиран от #22, #23

  • 19 Стамат

    7 4 Отговор
    До тези с минусите, думите са на Енцо Ферари😀😀😀

    Коментиран от #24

  • 20 Стамат

    3 3 Отговор
    А и между другото, що никой никъде не споменава първия масов автомобил с Cx 0,22TATRA
  • 21 мнение

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    сестра ти ме харесва и каза че си гей и неприятник
  • 22 гост

    12 0 Отговор

    До коментар #18 от "jdm":

    Ами явно ти е много объркана представата за "аеродинамика" щом даваш такива "аргументи" ! Първо тия коли "на 2 см от земята" , дето супер им е само името и то измислено от заблудени фенове са разработвани с години да дават ПРИТИСКАНЕ към пътя , което значи аеродинамично съпротивление , а не обтекаемост ! Ако за тебе аеродинамика значи много ръбове , отвори , антикрила и т.н. , в голяма грешка си !! Всичко това единствено насочва въздуха , а не намалява съпротивлението , напротив , увеличава го !!! Потърси коефициентите на Поршета , Ферарита и т.н. и ако намериш един под 0,35 трябва много да се радваш !!
  • 23 гост

    11 0 Отговор

    До коментар #18 от "jdm":

    Първото което ми попадна , че не ми се търси е Порше Карера ГТ ! Коефициент 0,39 !!!!!! И това е едно от "най-аеродинамичните" !!! Останалите са доста по зле , включително Бугати !!!

  • 24 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Стамат":

    А случайно да ти е минавало през главата , че Енцо Ферари е бил специалист точно по двг-та и почти нищо не е разбирал от аеродинамика , да не говорим , че пестенето на енергия въобще не го е вълнувало ?? Или искаш да ни кажеш , че 2020 г трябва да се водим от начин на мислене от 1950 ???
  • 25 Asd

    4 4 Отговор
    Коментарите тук са равносилни на това да хвърлям камък е джуркаво ла..но - най-много да те опръска. Първо има разлика между челно съпротивление и т.нар. drag coefficient. След като уточните тези величини, тогава може да се стигне до някакво съпоставяне, защото двете променливи на въздушното съпротивление са взаимосвързани и в общи линии е малко сложно да се обясни на простолюдието. От тук нататък отиваме и до Великия Енцо Ферари, който е създавал по-мощтни двигатели, за да преодолее челното съпротивление по-добре от конкуренцията. Радвайте се на Мерцедесите и Теслите, но те са шир потреба, тоест създадени за да са удобни на шофьора е продължение на петте години гаранционен период. Поздрави!

    Коментиран от #26

  • 26 Teslarasti

    1 6 Отговор

    До коментар #25 от "Asd":

    "Джуркавото ..." тук е онзи нещастнен джендър който постоянно се хвали че живее в Норвегия и има Тесла, и щедро ръси тъпни под всяка статия с всевъзможни никове като гост, мнение, за гъби съм, петцифрени комбинации и какви ли не още.

    Коментиран от #27

  • 27 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "Teslarasti":

    Драги приятели, моля ви да не ме обиждате защото имам нежна, лесно ранима душа!!!
  • 28 майстора

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Driving Pleasure":

    3 литра нафта са ти 6-7 лв. Тесла модел 3 при спокойно каране ще ти изгори ток еквивалентен на 1.5-2 лв . !!!дори на черно да взимаш нафта пак си далеч от истината !!! Ако ти е слаба математиката си седи там в ъгъла и си мълчи
  • 29 Янко Бибиянко

    3 3 Отговор
    Аз живея в Кан и карам Ферари, червено. Аеродинамиката му е велика.
  • 30 Антонн

    2 1 Отговор
    Ами то не е много за хвалене! Тук са машини за по една торба пари! Opel Calibra от 1995г. е с 0.26?
  • 31 tor

    0 0 Отговор
    Къде е Arteon?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.