33 971 37

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Много собственици на автомобили дори не знаят, че въздушните възглавници могат да имат определен срок на годност, след което те трябва да бъдат сменени. В противен случай няма гаранция, че в точното време възглавниците няма да изпълнят най-важната си функция. Става въпрос за стари коли, които преобладават в нашия автомобилен парк.

На пазара има и автомобили, които заводски са с въздушни възглавници, но са претърпели удар, а след това еърбеговете не са сменени с нови. Недобросъвестни търговци, отстраняват въздушната възглавница, запълват мястото с монтажна пяна, например и тапицират волана или арматурното табло, като дори правят топли печати за наличието на еърбег. Това лесно може да се провери преди покупката със сервизна диагностика, която е силно препоръчителна.

По-голямата част от производителите на съвременни модели дават доживотна гаранция на въздушните възглавници. Що се отнася до някои автомобили от "нулевите" години на производство, почти всички от 90-те и по-старите, информацията за датата на годност на въздушните възглавници, като правило, се съдържа в инструкциите за експлоатация на автомобила.

При модели на някои марки, като например Mercedes-Benz, това е посочено и върху стикера в салона. Най-често животът на еърбеговете при по-старите коли е ограничен до 10 - 15 години и зависи от възрастта и марката на колата. Ето защо при избора на кола от вторичния пазар, за всеки случай, е препоръчително да се изясни информацията за навременната подмяна на въздушните възглавници.

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Още по-добре е, когато купувате кола на старо, диагностицирайте годността на въздушните възглавници, както и всички системи за сигурност на автомобила при специалист и ако е необходимо, ги заменете с нови. Инвестицията не е малка, но пък е жизненоважна. Обикновено препоръките на производителите се свеждат до замяната на пиропатроните, които при задействане пълнят възглавниците с въздух.

За някои много стари коли сроковете на годност на елементите от системата на въздушните възглавници не са посочени, но информация по темата има в официалните сервизи на дадената марка, както и в интернет. Особено внимателни трябва да бъдат и собствениците на автомобили от 2002 до 2015 година, в които са монтирани въздушни възглавници с марка Takata, станали печално известни със смъртоносното си действие. Повечето такива еърбегове се ремонтират в сервизите безплатно, като за целта трябва да проверите дали има сервизна акция за вашия автомобил.

Можете да попитате коя марка въздушна възглавница е инсталирана във вашия автомобил, като се свържете с дилър, който ще определи това по VIN номера. По-добре е продуктите Takata да се заменят с нов модел на друг производител. Що се отнася до съвременните автомобили, доживотната гаранция на възглавниците изобщо не означава, че те ще работят правилно до края на века.

Всеки път, когато моторът се стартира, електрониката започва самопроверка на системата за въздушни възглавници и ако бъде открита неизправност, съответният индикатор на арматурното табло със сигурност ще светне. В такава ситуация трябва спешно да се свържете с автосервиз.

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 26 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Менгеле

    75 42 Отговор
    Най хубаво питайте Бойко той ще ви каже с точност дали работи въздушната възглавница той е най добрият по въздушните потоци .

    Коментиран от #5, #12, #20

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Ъъъ

    36 6 Отговор
    Мн полезна информация.
  • 4 Късоиме

    53 15 Отговор
    Лесно! Засилвате се към дърво и след като го блъснете и те се отворят .... Значи работят !!
  • 5 БСПедер

    19 29 Отговор

    До коментар #1 от "Менгеле":

    А теб ще питаме по тоалетни въпроси, ти си по лайната явно, във форумите и наяве

    Коментиран от #30

  • 6 КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ

    35 20 Отговор
    КУПИХ СИ ПАСАТ ТРОЙКА ПРЕДИ 7-8 ГОДИНИ ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАНАХ МАЙСТОР ! ! ! ! ! В ОПИТА ДА ПРИГОДЯ АВТОМОБИЛЪТ В ГОДНОСТ ЗА УПОТРЕБА НАУЧИХ НАЙ-ВАЖНИТЕ ТЪНКОСТИ НА ЗАНАЯТА И НЕ ДАВАМ И 1 СТОТИНКА ЗА МАЙСТОРИ, НИТО ЗА НОВИ ЧАСТИ. РАЗБИРА СЕ КОЛАТА БЕШЕ БЛЪСКАНА В ИТАЛИЯ НО ПРЕБОЯДИСАНА ТАМ, СЕГА ИМА 2 СЛОЯ БОЯ, ИНАК И МНОГО ЗДРАВО ГОВЕДО, МАХНАХ КЛИМАТРОНИКА И СЛОЖИХ КОМАНДИ С ЖИЛА ЗА ПАРНО И ВЕНТИЛАТОР . . . ТА ТАКИВА РАБОТИ. СЕГА ЩЕ ВИДЯ ЕЪРБЕЦИТЕ КОГА СА ПРАИЗВЕДЕНИ И ДАЛИ ДА ГИ СМЕНЯМ

    Коментиран от #9, #17


  • 7 КУПУВАШ ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТОР

    24 8 Отговор
    ТА КОЙТО ИСКА ДА НЕ РАБОТИ ПО АВТОМОБИЛА ДА ПОСЕТИ НЯКОЛКО МЕСТА / ОСВЕН ГОРУБЛЯНЕ/ ДА НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВА ДА ХОДИ И ДА ГЛЕДА МНОГО
  • 8 NikNay

    28 6 Отговор
    Врътваш ключа на контакт и ако контрокната лампичка за аербега на таблото не светне значи или е дефектен или няма такъв.
  • 9 КУПУВАШ ОТГ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТОР

    28 8 Отговор

    До коментар #6 от "КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ":

    Ха-Ха, ГОРУБЛЯНСКИТЕ КЕНЕФИ цъкат минуси :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • 10 . . . . . . .

    30 2 Отговор
    РАЗБИРА СЕ НЕ СПОМЕНАХ ЧЕ "ХОРАТА" ОТ ГОРУБЛЯНЕ СИ ИМАТ ЧОВЕК В КАТ - ПОЕМА ТЕ ОЩЕ ЩОМ КОЛАТА Е РАЗТОВАРЕНА ОТ КАМИОНЧЕТО / понеже Е "НОВ ВНОС"/ И СРЕЩУ 50лв НАПРАВО НАЙ-ОТПРЕДЕ ТЕ ИЗВЕЖДА НА КАНАЛА, А ВЪТРЕ СЪЩАТА РАБОТА - НЕ ГЛЕДАТ НИЩО . . . . . . .
  • 11 Кура ми янко

    19 3 Отговор
    Я ми дай конкретна информация от производител за годността на аербега.Ако има проблем индикаторът светва, а дори ще отчете и проблем ако има годност и тя е изтекла.Нещо май не си много на ясно с тези неща и си ги пишеш ей така.Това да ти не е сирене.Хората ти казват да идеш след 10-15 години на профилактика или пък ако купиш стара кола да си направиш профилактика за да имаш все пак някаква сигурност.А не че аербега ти е мухлясъл.То бива бива ама такава простотия от къде сътвори не знам.

    Коментиран от #13

  • 12 Менгеме

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "Менгеле":

    Тъпанар!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор

  • 14 Миризлив пор

    36 0 Отговор
    Стоя, чета и се смея. Въпросната диагностика проверява дали електрическата част на пиропатроните е здрава т.е. дали има съпротивление с определена стойност за всеки пиропатрон. Нашенските майстори много добре знаят колко е за възглавницата на всеки автомобил обикновено между 2.5 и 8 ома и директно на изводите на блока се слагат съответните резистори които струват стотинки. Така че се проверява дали физически са си на местата възглавниците и дали на изводите на блока няма "подобрения" след като диагностиката е казала че няма проблеми.

    Коментиран от #15

  • 15 kkk

    14 3 Отговор

    До коментар #14 от "Миризлив пор":

    Ела да ти покажа кола с ВСИЧКИ възд. възглавници привидно на мястото им СЛЕД като всички са отворени след удар. Гаранция, че имаш работещи възглавници получаваш САМО когато я купиш нова тая кола и в първите 2-3г. докато е в гаранция- след това се молиш да са там, а ако ги има се молиш да сработят при нужда.

    Коментиран от #18, #22

  • 16 Абв

    26 2 Отговор
    На мен ми се случи да намеря обикновенно съпротивление от телевизор на кабелоте на пиропатрона и на диагностиката показа че всичко е наред и на таблото индикатора не светеше и се оказа че въобще няма въздушна възглавница та така с диагностиката

    Коментиран от #26

  • 17 ПРОБЕГ

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ":

    СТИГА С ТИЯ КЕНЕФИ.21век и колите не са любителско производство.Този модел вече е за суровина за топлйки
  • 18 Миризлив пор

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "kkk":

    Е, какво съм написал? Че диагностиката лесно се лъже и не трябва да и се вярва по нашите ширини. Виж в една нормална държава за такива "майстории" може и в затвор да лежиш.

    Коментиран от #31

  • 19 onq s konq

    10 6 Отговор
    Най-сигурната и надеждна проверка на възд. възглавници е ДА СЕ БЛЪСНЕШ ФРОНТАЛНО...в нещо евтино.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Бай Васко

    10 1 Отговор
    Карах голф 3(1997)!2016-та катастрофирах(лампата за ербега беше изгоряла) - възглавниците сработиха!50 на 50%!
  • 22 Мас

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "kkk":

    Абе аз ползвам ключа за изключване на партроник и айрбег защото първи селянин наркоман или пиян те удари дори леко кат почнат да гърмят тези и пердета та ко паднат за един ударен калник си хвърлям колата помислете защо, табло волан тапицерия седалки колани че и тапицерия та на тавана че чупи и стъкла това е истината и без пари да я дам само този ремонт без нови айрбеци е цифра колата не струва толко
  • 23 Аре сега

    4 3 Отговор
    Да глобяват, като те спре кат колани аптеки айрбаг катализатор резервна гума но не спомена да слагат работните гащи и да почват идиоти те и законите на геноцид и изрод
  • 24 Аре сега

    4 8 Отговор
    Да глобяват, като те спре кат колани аптеки айрбаг катализатор резервна гума но не спомена да слагат работните гащи и да почват идиоти те и законите на геноцид и изрод

    Коментиран от #25

  • 25 Клисар

    10 0 Отговор

    До коментар #24 от "Аре сега":

    Абе ,ти си рядко неграмотен тип!
  • 26 Ербап

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Абв":

    От какъв модел телевизор беше?
  • 27 Ракия

    11 0 Отговор
    Аз затова си карам Уазката знам ,че нищо няма да се отвори
  • 28 джамбазът шумахера

    4 6 Отговор
    В България не работят на ни една кола
  • 29 семафор

    7 1 Отговор
    Неоттдавна видях на едно кръстовище как се удари незнайно колко годишна изгнила фелиция и ербеците се отвориха.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 Миризлив пор

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "kkk":

    Самия оригинален парцал обикновено го няма, сгънат е по определен начин и трудно ще го събереш обратно на мястото му след като се е разпънал ако знаеш какво да гледаш се вижда. За това на негово място се слага "нещо" друго колкото да запълни дупката. Ако не си запознат какво и как се прави поне си трайкай.

    Коментиран от #34

  • 33 koko

    8 0 Отговор
    Със сигурност на повечето автомобили "нов внос" са изпробвани и са сработили докато са били в белите страни, тук като пристигнат е божа работа...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 Кракра

    1 0 Отговор
    На пиропатроните на еърбеговете има лепенки с датата, на която трябва да се подменят. Обикновено е 10 години след датата на производство. Ако няма лепенка или датата не отговаря на годините на колата, очевидно е имало нелек удар
  • 36 Анонимен

    2 0 Отговор
    Вместо еърбези трябва да слагат ножове директно към гърлото. Никой няма да кара с повече от 30.
  • 37 4х4

    2 0 Отговор
    Карам автомобил, закупен нов от Бг, започва 13 година и наскоро получих писмо от дилъра на марката да ида за смяна на еърбега. Мислех, че просто ми искат парите,щото от години ползвам друг сервиз, но явно е по-добре да се обновят възглавниците. Благодаря на автора, статията на мен е от полза...

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.