Американската компания Aptera показа прототип на електромобил, който с едно зареждане може да измине разстояние от 1 600 километра. Ефективността на това превозно средство до голяма степен е заради уникалната аеродинамика и ниското тегло.
Двуместният капковиден електромобил тежи само 800 килограма, а коефициентът на въздушно съпротивление е 0.11. Електромобилът се задвижва от три електродвигателя, монтирани във всяко от трите колела.
Мощността на всеки един електромотор е 68 конски сили, а разходът - 100 ват-часа на 1.6 километра. За развитието на този прототип и влизането му в серийно производство обаче, от компанията обявиха, че е нужна инвестиция от около $2.5 млн.
Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 10 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лодка
Коментиран от #6
11:24 30.08.2019
2 ;))
11:47 30.08.2019
3 Бачо Киро
Коментиран от #5, #7
12:49 30.08.2019
4 Алфа Ромео
12:50 30.08.2019
5 гост
До коментар #3 от "Бачо Киро":
А ВАГ като изкараха еднолитровата дизелова простотия за 120 000 евра си примирахте от щастие тука !! То беше едно щастие , остави се !! А това е сто пъти по-функционално и добро по всички показатели !! Първо не знам какви 80 км/ч те тресат при обща мощност 208 коня за 800 кг !!!!! Което ще рече 260 коня на тон тегло !! Тоест отговаря на 2 тона кола с 520 коня !! Ще те отвее откъдето си иска и няма да се напъне даже !!! Даже пистов мотор не може му се опря !! И ще има три пъти по-добро сцепление от мотор , щото и трите колела са задвижващи !! Между другото това са електродвигатели дето се слагат именно на електрически мотоциклети !! И отвяват бензиновите с един мотор , а тук са три !! А тия 100 втч на миля значи 6,25 квтч на 100 км , което при това тегло и аеродинамика са си напълно реални , при положение , че електромобили по 2 тона и коефициент 0,25-0,26 дават по 13-14 квтч на 100 км !! И при това положение за тоя пробег му трябва 100 квтч батерия , която тежи около 400 кг и с това купе е напълно възможна !! А дизеловото недоразумение да не би да беше по-широко , като нямаше даже багажник , а двете места бяха почти едно зад друго и общата мощност беше към 70 коня при тегло поне два пъти повече , хахахах !!!18:32 30.08.2019
6 гост
До коментар #1 от "Лодка":
Всъщност наистина няма да е проблем да се направи да върви И по вода , с което преимуществото над умрялото двг ще е тотално !!!18:36 30.08.2019
7 Да да
До коментар #3 от "Бачо Киро":
Така ще са следващите коли. Мое мнение си е. Само малко ще порастнат и ще са за трима или двама с две деца! Три колела, триъгална форма. Възможни са конфигурации с едно или с две колела отпред. Паркирането ще е забавно. Колите ще се припокриват! Врата само от страната на тротоара(за нас дясно) с повдигане или приплъзване като отваряне! Може и да греша, но това е логичното развитие!00:14 31.08.2019
8 Поредният балон,
13:10 31.08.2019