Last news in Fakti

30 Август, 2019 14:36 10 963 27

Най-дразнещите асистенти в колата

  • безопасност-
  • асистент-
  • помощник-
  • спомагателна система

Американската маркетингова компания J.D. Power публикува резултатите от проучване сред 20 000 водачи за отношението им към съвременните системи за безопасност в автомобила. Участниците в изследването са отговаряли на въпроси за 38 различни асистенти с цел да се установи кои от тях са действително полезни и кои са по-скоро излишни.

Лидер сред безполезните системи се оказва помощникът за удържане на колата в лентата. 21% от шофьорите намират тази система за "прекалено натрапчива", а 61% признават, че я изключват. Други 20% заявяват, че подобни технологии не ги дразнят, но въпреки това са предпочели да ги деактивират.

Според Кристин Колодж, шеф на отдела за изследване на взаимодействието между човека и автомобила, смята, че шофьорите възприемат електронните асистенти като "досадни родители". "Никой не обича да му дават акъл как да кара", обобщава тя.

Според изследването удовлетвореността от новите технологии се колебае в широки граници. Kia Stinger, например, събира 834 от 1 000 възможни точки, а средната оценка за 250-те модела, включени в проучването, е 781 точки. Лидери сред автомобилите, чиито електронни помощници дразнят най-малко собствениците, са Hyundai Kona, Toyota CH-R, Kia Forte, Chevrolet Blazer, Ford Expedition и Porsche Cayenne.

Аналитиците на J.D. Power откриват ясно изразена тенденция на зависимост между възрастта на водачите и отношението към модерните асистенти. По-възрастните шофьори, които цял живот са карали без "умни" помощници, спокойно се оправят и без тях. По-младото поколение обаче намира тези системи за неотменима част от оборудването на автомобила и разчита на тях в много по-голяма степен, отколкото на уменията и навиците си.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    17 5 Отговор
    Освен асистента за аварийно спиране при препятствие на пътя не виждам друго какво може да ти е полезно и то пак е много относително в ситуация, при която може да заобиколиш безпроблемно и с нисък риск, а системата ще ти удари спирачките аварийно.

    Коментиран от #4, #22

  • 2 сектант wannabe

    65 12 Отговор
    В моя Дъстър най-дразнещия асистент обикновено се вози на дясната седалка и за съжаление няма копче за изключване. Иначе количката си е екстра. Няма нищо дразнещо в нея!

    Коментиран от #3, #5, #6, #14, #15, #24

  • 3 Коментара

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    Е в дъстър_а няма какво да те дразни поради факта, че няма нищо....ти си знаеш! За мен lane assistant_а също е едно от най-излишните неща, няма много смисъл в него. Може да се осмисли единствено на магистрала и ако шофьора е изморен и се притеснява че ще заспи. В този случей обаче мястото му не е на пътя.... Аз лично само съм го тествал как работи и до сега не съм го включвал.
  • 4 АзАз

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Прав си напълно за системата за аварийно спиране. И тя може да се каже, че е нож с две остриета. Спаси ме 2 пъти до сега. Единия път едно куче изскочи пред колата и докато ритна спирачката тя вече беше втвърдена и колата спираше (очевидно е, че робота е с по - добри рефлекси от човек). Втория път погледнах само за секунда километража и пред мен колата беше спряла на пешеходна пътека. За една секунда при 50 км/ч. автомобила изминава близо 14 метра. Доста си е. Ако не беше системата сигурно щях да трясна предния, като тя беше започнала да спира автомобила, но най - важното е, че пищеше и ме накара да погледна пътя.
    В други ситуации обаче може да те претрепе. Например, когато карам в моята лента и тя е запушена от спрял автомобил, а отсреща идва друг. Аз съм преценил, че със сегашните ни скорости ще се размина с него спокойно и карам без да натисна спирачката да забавя с идея да завия на ляво и да избегна спрелия. Системата обаче вижда, че не правя нищо и се нося към обект и започва да пищи и спира. Ако например е мокро, или заледено и аз завъртя волана, а тя е решила да набие спирачките... е тогава ще си поиграя на блъскащи колички...

    Коментиран от #10

  • 5 Цеко сифоня

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    Има начин да се изключи. Използвай системата - Я виж светат ли стоповете отзад.
  • 6 Цялата кола е дразнеща

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    Евтин като матерял на изработка боклук скърцаща пластмаса и возещ като стар вагон на бдж
  • 7 NikNay

    23 0 Отговор
    Колкото повече асистенти има една кола толкова по-неспособен става шофьора разчитайки на компютъра без да включи собствения си мозък рефлекси. . . .
  • 8 И харчи като V8

    6 1 Отговор
    Ама върви като 1.2 голф 1 (въпреки че голф 1 е по добре)
  • 9 qwerty

    6 1 Отговор
    все повече от тези "екстри" ще стават основано ниво на оборудване с времето.
    разните системи за спиране, за превъртане на колелата, за стабилност и тн. са били екзотика по времето на голф 2 и са ги плюли, че всичко си зависи от задкормилно у-во ама сега почти няма кола без тях.
  • 10 Random

    13 0 Отговор

    До коментар #4 от "АзАз":

    Затова си гледаш пътя. И на мен ми се е случвало да се отплесна, резултата замалко да е фатален(няма системи), обаче си взех поука и оттогава си гледам пътя

    Коментиран от #11

  • 11 Ганьо

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Random":

    Гледа се поне една-две коли напред. Не е добре толкова рязко да се набива спирачка, защото зад теб може да има и ТИР. И ко прайм тогава?

    Коментиран от #13

  • 12 HUAWEI

    20 2 Отговор
    Старт стоп системата също е дразнеща и напълно безсмислена. Стартер и акумулатор се сменяват два пъти по-бързо за да спести 1-2 лв гориво. На колата след като ѝ мина гаранцията ми го деактивираха.
  • 13 Random

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ганьо":

    Не беше ситуация в която набих спирачката. Нещо подобно на неговото с кучето. Субекта сам се спря, спирачка и да бях натиснал щеше да е късно.
  • 14 Идиот

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    Само като погледнеш каква кола си си купил и сигурно умираш от яд
  • 15 Пешо

    13 2 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    Да не ти плащат да рекламираш дъстър. Всяка буквално всяка публикация свързана с коли по новинарските сайтове си един от първите коментирали и задължително натрапваш тоя кенеф. Карах рено лагуна до преди 1 месец. Ми за 200к два ремонта на мотора основни и то за биелни лагери.... Благодаря рено...

    Коментиран от #16

  • 16 сектант wannab

    5 11 Отговор

    До коментар #15 от "Пешо":

    А какво общо има СТАРА лагуна със моят със моят НОВ Дъстер ? Нещо не те разбирам ....
  • 17 сектант wannab

    4 7 Отговор
    Чекай , че чак почнах да заеквам от т недоумение към въпроса ти !

    Коментиран от #18

  • 18 Някой

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "сектант wannab":

    Просто не е нужно да си натрапваш мнението за твоят автомобил под всяка статия. Така не печелиш привърженици, а повечето ти се дразниме вече.
  • 19 Тео

    10 2 Отговор
    Признавам, че лайн асистант ме дразни най-много в автомобила ми (Кашкай 2016), но това е асистент за магистрала при дълго пътуване и понякога разсейването може да е фатално.
    Иначе сляпа зона, застигане на автомобил и превишена скорост в завой са много полезни, когато се предоверяваш на себе си.
    Всички екстри са мислени с часове от специалисти. Браво за всичко, което е с цел безопасно шофиране.
  • 20 Иво

    6 0 Отговор
    Аз намирам системата за мъртва точка за отлична!
  • 21 нафто

    2 1 Отговор
    Къде остава човешкият фактор при толкова много асистенти?
  • 22 Кочо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Тя системата ще удари, но онзи отзад дали и какво ще удари...... Карането на кола е проста работа и се върши основно с главата. Другите части на тялото са спомагателни.
  • 23 Гост

    4 3 Отговор
    Най- дразнещия асистент е този за смяна на лентите без мигач... почва едно пищене, едно чудо... Като млад шофьор- набор от 1990+ съм съм с учил на кола с ABS и не мога да карам кола без ABS или без ел. асистент на волана. Дори без парктроник вече не мога- толкова съм свикнал, че наскоро паркирах кола без парктроник и добре, че се усетих, че за малко да подпра МПС-то зад мен..

    Коментиран от #25

  • 24 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант wannabe":

    То твоя асистент само при теб мрънка,при нас е щастлива
  • 25 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    То за това тия изгъзици трябва да ги премахнат със закон за да се научат хората да карат и да са сигурни в себе си...заради тези "екстри"стават много от катастрофите
  • 26 Мартин

    2 0 Отговор
    Най-дразнещо е да караш кола, която разпознава пътните знаци и пищи, а решиш ли да се съобразяваш с нея - дупарата те засърбява от колоната зад теб.
  • 27 Boteo

    1 1 Отговор
    Всички системи са супер,ползвам си и нон-стоп-щом са сложени има защо-паркинг асистент,инелигентен круз контрол,аварийно спиране,помощ при изкачване по наклон.автоматични фарове,чистачки,автоматично превключване от къси на дълги,контрол на стабилност....квот се сетиш.Има го в Кашкай 2019,1.3,турбо,160кс,автоматична ск кутия,кефя му се вече 5 месеца