27 015 40

Как да почистим най-добре мотора на колата?

Как да почистим най-добре мотора на колата?
Снимка: Shutterstock

Отговор на този въпрос ни дават финландски експерти, които твърдят, че за целта най-добре е да се използва... лекарство от аптеката. Става дума за препарат, нарече Димексид. Това е противовъзпалително лекарство, синтезирано от руския химик Александър Зайцев през далечната 1866 година. Лекарството се използва при заболявания на опорно-двигателния апарат. Един флакон у нас струва от порядъка на 15 - 20 лв.

Колкото и странно да звучи Димексидът е наистина мощен инструмент за почистване на двигателя от замърсяване. Това твърдят финландски автомобилни специалисти от организацията Autoliitto. Те обаче предупреждават, че Димексидът може да е и опасен, както за двигателя, така и за човека, извършващ процедурата. Той лесно премахва боята, така че не може да се използва в автомобили с боядисан картер. Финландците твърдят, че този препарат ще ви позволи да почистите двигателя до огледален блясък - така, както с никоя друга съставка. След това остава само да добавите масло и да се насладите на значително по-тихия звук на мотора на вашия автомобил.

Как да почистим най-добре мотора на колата?

За процедурата ще ви трябват: 100 мл концентрат, моторно масло, както и два филтъра. В загрял двигател изсипете лекарството и оставете колата да работи на празен ход 20 минути. След това се източва, ужасно миризливият състав от старото масло и препарата и се налива евтино моторно масло. Стартира се двигателя и се оставя да работи на празен ход за около половин час. След това източвате и това масло и чак тогава наливате новата смазочна течност, като всеки път се сменя и масленият филтър. Имайте предвид, че когато източвате, е по-добре да носите противогаз - миризмата е ужасна.

Ако този "коктейл" попадне върху кожата ви, по-добре е веднага да се консултирате с лекар, така че запасете се и с гумени ръкавици и комбинезон, който нямате нищо против да изхвърлите след това. Основното важно нещо е да не се преекспонира тази отрова в мотора, защото тандемът Димексид и моторно масло може да разяде уплътненията. Ако обаче спазвате точно инструкциите получавате мотор, който работи много по-тихо и значително по-леко. А конските сили и предишното задвижване ще се "върнат". Силно замърсените двигатели трябва да бъдат подложени на процедурата два или три пъти, след което да се демонтира капака на клапаните и саждите да отстранят на ръка с обикновен парцал.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 30 гласа.

Още по темата

  • Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

    Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

    У нас не са малко местата, където се продават некачествени горива и зареждането на автомобил с бензин с по-ниско октаново число е възможно и на пръв ...
    14.08.2019
    15 950
    29
  • Опасно ли е да караме на "резерва"

    Опасно ли е да караме на "резерва"

    Не са малко онези водачи на моторни превозни средства, които по една или друга причина (най-вече финансова) често карат своите автомобили на ...
    5.08.2019
    83 817
    52
  • Кога се сменят филтрите в автомобила?

    Кога се сменят филтрите в автомобила?

    Знаете ли колко често трябва да се сменят четирите основни филтъра в една кола? Става дума за горивен, маслен, въздушен и т.нар. салонен филтър. ...
    24.06.2019
    29 380
    33
  • Как да почистим климатика на колата сами?

    Как да почистим климатика на колата сами?

    След зимните месеци, когато климатичните инсталации в автомобилите се използват рядко или пък въобще не се включват, в системата се развиват ...
    3.06.2019
    60 217
    23

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Калата

    25 9 Отговор
    Интересно звучи, но и малко опасно. чудя се дали да се доверя на тези финландци.

    Коментиран от #38

  • 2 bai hoi

    36 2 Отговор
    Има си промивно масло за тази работа бре.. Защо да си усложнявате живота, а ако карате със синтетика няма смисле и от двете.. .
  • 3 Двигателя

    59 5 Отговор
    Спрете им водката на тези финландци и нещата ще се оправят!
  • 4 Добре замислено!

    30 2 Отговор
    Ако не се получи, си вътре 2 бона! Така че сам решаваш! Или сабя на кръст, или ......!
  • 5 onq s konq

    26 8 Отговор
    Язе слагам у маслото обезмаслител за печки и фурни и тека карам къде месец.После сменям маслото и беенвето литва направо !!!

    Коментиран от #6

  • 6 на коня комшията

    27 3 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Другия път пробвай освен обезмаслител да добавиш и по един литър коселин АМБ и МРТ ! Мотора ти ще пропее!!!Ама не казвай на никой ...

  • 7 Ракия

    27 7 Отговор
    Аз на моето беемве не го сменям ,а само доливам по литър ,два на 100км и съм много доволен
  • 8 майстора

    33 2 Отговор
    Сипете сипете ...после там до бръшляна в ъгъла на двора в сервиза ...там е мястото на блокиралите
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Кольо

    12 4 Отговор
    Най добре и безопасно е трансформаторно масло , източва се старото масло налива се нужните литри трансформаторно кара се бавно десет минути из населено място на ниски обороти , източва се, и се налива нормалното масло за автомобила . Двигателят става чист като нов .
  • 11 Цонка

    25 3 Отговор
    Цялата тая цигани защо е нужна като хората са измислили Бардал?!
  • 12 Юри

    15 0 Отговор
    Чистих веднъж моя двигател с друг препарат. Беше марка. Според мен проблема при много змърсени както пишат два до три пъти и да го изчистет супер ще дойде по късно. При мен след това протякоха семерингите на разпределителен и колянов вал. Наложи се на половин пробег пак да сменям зъбен ремък. Ами ако беше от към скоростити?
  • 13 Синдикат на Ало Измамниците

    21 1 Отговор
    Със сироп за кашлица ставало още по-добре.
  • 14 Бат Кольо

    13 2 Отговор
    Разгледайте в YouTube и сами преценете какво се случва с двигателя
  • 15 напиши коментар

    24 3 Отговор
    Най-добре със 1кг захар. Да поработи 10-15 мин. и изключвате. На сутринта си хващате такси ;) А за статията - хитро, ако си нямаш друга работа и можеш да си позволиш експерименти с колата :)
  • 16 Миро Антонов

    21 1 Отговор
    Работя в Скандинавия и досега такъв начин за почистване на двигателя вътре не съм виждал. Понеже повечето месеци от годината там е много студено;ама много,шведите и финландците сменят маслото само през юни,юли и август. Възможно е описаният метод да се отнася за някои техни доработки,включващи селскостопанската техника,седловите влекачи,камионите,които работят като пътна помощ и местния тунинг-парк.Навремето тук по морето имаше едно т.нар. вретенно масло,което работеше на този прочистващ принцип. Но лично аз не бих ползвал тази схема с такова промиване.
  • 17 ПОЗНАВАЧ

    15 3 Отговор
    Т.нар Димексид е всъщност търговското наименование на диметилсулфоксида, или съкратено ДМСО. Това е разтворител съдържащ сяра, която сяра може така да ви прочисти дюзите при изгаряне, че да не ви останат ни дюзи, ни уплътнения. Но ако ще пробвате, си го купете от магазин за химикали. За тия пари ще вземете цял литър сигурно ;-)
  • 18 Пешо

    5 2 Отговор
    В тубата има доста за него Който се интересува да погледне .
  • 19 Сандокан

    11 5 Отговор
    Радославе пробвах и ДВГ блокира, ще се видим в съдът.....

    Коментиран от #20

  • 20 Фатмак

    8 3 Отговор

    До коментар #19 от "Сандокан":

    Сандукане, мое ли си толкус прос бе!!!

    Коментиран от #39

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 Българин във Воронеж

    7 9 Отговор
    Престанете да пишете глупости, преди да се информирате! Това нещо е изпробвано от руснаците и работи Безотказно. В Ю Туб има стотици клипове на Димексид в двигателя, гледайте и тогава драскайте малоумщини!
  • 23 ДВГ бе

    10 1 Отговор
    Двигателите са проектирани да се чистят "сами" - вие само слагайте хуваба нафта (дори от скъпата) и хубаво масло и консумативи (по каталог). Като карате по магистрала с над 3000 оборота по дълго време двигателя се нагрява и изгаря нагарите по него

    Коментиран от #26

  • 24 Ха ха ха ха ха ха ха

    8 2 Отговор
    Как да си счупим двигателя...
  • 25 Супер

    15 3 Отговор
    Моя двигател харчеше масло, но му сипах един буркан мед и се оправи..
  • 26 Ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "ДВГ бе":

    А може и две поредни смени на маслото. Без никакви вредни последици за мотора!
  • 27 Ту 154

    4 0 Отговор
    Излишни рискове.
  • 28 Никога не правете това..

    8 1 Отговор
    Ако нещо се обърка и блокира двигателя..Ко правим,или протече от някаде..Ще бъде чист, но с блокирал двигател..Не се занимавайте с глупости,сменяйте си маслото и филтрите на време,и се радвайте на автомобила..Между другото,двигателното масло също има измиващ ефект..За какви нагари говорим...Освен ако маслото се сменя на 50хил.км.Аз лично го сменям на 10хил км.За мое успокоение,въпреки че е от висок клас масла..Но в България,всички знаем колко са 'оригинални и качествени' двиг.масла.
  • 29 Димексид

    1 4 Отговор
    Димексида, работи! Лично изпробвано по руския метод за почистване на запекли маслени сегменти.
  • 30 Четкаа

    1 4 Отговор
    Абе по добре ще е с телена четка. Търкане му е майката. Кви демексиди, кви боклуци. Зъбите с с какво ги миете с ЧЕТКА. Хахаха
  • 31 дедко

    8 0 Отговор
    Това е платена статия от някой квартален безработен майстор! Който го спази - ще си прецака двигателя и майстора ще има какво да прави! На мен не ми дреме тих или шумен ми е двигателя важно е да върви, да гори малко и да не ми бърка у джоба! После колата се продава и се зима друга , а тея керосини , препарати и подобни простотии ги оставете за хората с повече средства , нерви и време!
  • 32 Бай Онзи

    1 1 Отговор
    Аз карам без масло и проблем нямам с нагара

  • 33 Японеца

    1 0 Отговор
    Фините са истинските алкохолици, не руснаците. Всичкото пиене са го измислили фалшивите викинги.
  • 34 MAK

    0 4 Отговор
    Моя двигател е чист защото го карам само с хубаво масло и сам му махнал всичките еко глупости. върви много харчи малко. около 3.7/100 км. изван града. и е супер екологичен. защото го карам с хубаво масло! и сам му пипнал някой неща.
  • 35 Тошко

    2 0 Отговор
    Има клипчета на Тубата колкото си искате на измити "окончателно" двигатели с Димексид. И след това двигателя в кофата. Всичко, различно от метал се разтваря. С Димексид се мие, като се свали двигателя, разглоби, измие и сглоби. И дюзи мият с него по същия начин.
  • 36 Спец

    9 0 Отговор
    Цял живот се занимавам професионално с поддръжка и ремонт на втомобили и мога да ви кажа, че никакви "вливания" на различно от хубаво, моторно масло в двигателя са пагубни. Не си правете експерименти, за да си спестите разочарования! Подменяйте маслата и филтрите след препоръчителния пробег и ползвайте що-годе добри масла (макар че и качестовто на маслата падна). А, за да няма външни замърсявания по ДВГ, просто отстранете причините, които способстват за тях. Запомнете от мен- Двигателят не е дупе, че да си го миеш.
  • 37 учуден

    3 0 Отговор
    докога ще лъжете и ще си правите експерименти? Вие сте уникални боклуци! Ето истината и то от руснаци! https://www.youtube.com/watch?v=Sc0ZRbN1JeM https://www.youtube.com/watch?v=ZVtGC-JUyQU
  • 38 учуден

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Калата":

    https://www.youtube.com/watch?v=ZVtGC-JUyQU и къде видя финландци?
  • 39 Сандокан

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Фатмак":

    IQ приятелю, това е отговорът ми на твоята публикация, но съдейки по изразните средства които използваш явно спадаш към целевата група за която е написана статията.
  • 40 Морски

    0 0 Отговор
    Слагай и после члачиш и плачиш. Та то монтьорите и те хляб ядат бе.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.