18 010 43

Велосипед без педали от Skoda

Skoda представи концептуален хибрид между велосипед и хувър борд. Електрическият Klement няма педали и се управлява от стъпенки, които ускоряват колелото при наклон напред.

На кормилото липсват обичайните спирачки. Предвидена е стойка за смартфон, с който през специално приложение може да се следи зарядът на батерията, скоростта и други данни.

Тежащият 25 кг Klement се задвижва от електромотор с мощност 5.4 к.с. Максималната скорост е 45 км/ч, а двете сменяеми йон-литиеви батерии с капацитет 1.25 кВтч всяка осигуряват пробег до 62 км с едно зареждане.

Оригиналната система за управление със стъпенките изисква известно привикване, но компактните размери, високата скорост и големият обсег без презареждане прави Klement идеален за градски условия.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 39 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Етичност по пътищата

    130 14 Отговор
    Това определено е нещо, което е по-добро от недоразумението ел. тротинетка!

    Коментиран от #19, #31, #32

  • 2 сектант

    38 5 Отговор
    някой има ли инофрмация за цена?

    Коментиран от #5, #6

  • 3 onq s konq

    42 12 Отговор
    Коги шъ ги пуснат теа колелета?И дали ше мое да сложим акумулатора от беенвето на ниего штото фчера се строши и ми писна от ниего!

    Коментиран от #4

  • 4 Вуте

    37 3 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Шъ мое бе конски ! Що да не мое ? Ама ще трябва да си купиш и смартфон ...
  • 5 Гъзарийките струват пари

    24 7 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Колкото за една Skoda.
  • 6 Баба Ланга

    38 5 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Малко по-скъпо от дачията ти ...

    Коментиран от #8


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 сектант

    12 18 Отговор

    До коментар #6 от "Баба Ланга":

    понеже уважавам възрастните хора няма да те обиждам на коли и няма да кажа, че си абсолютен дебилник, който щом не разбира не заслужава Дачия в гаража си
  • 9 Ивайло

    28 6 Отговор
    Интересно, но като гледам как е тръгнало и за него ще искат регистрация!!! А най-големия абсурд е, че ако те хванат да караш ел. тротинетка или триколка, ти пишат акт, БЕЗ ДА ИМАТ ПРАВНО ОСНОВАНИЕ И БЕЗ ДА Е РЕГЛАМЕНТИРАНО КАК ДА СТАВА РЕГИСТРИРАНЕТО!!! Щото шефа на полицията така е бил наредил!!! Пълен абсурд!!! Иначе е интересно като концепция и ще е забавно за каране!!!

    Коментиран от #21

  • 10 САМО ДИЗЕЛ И БЕНЗИН БЕЗ ТОК!!

    19 29 Отговор
    Дизела е по-добър от тока!!! Аз само дизел карам!!

    Коментиран от #17

  • 11 електротариката

    13 9 Отговор
    нещо не ми излизат сметките моето и то е 24кг само че е 1000w и без проблем си поддържа 45-50км/ч само на ток.А за да е 5.5к.с това означава че е 4kw и 90-100км/ч не трябва да са му проблем.

    Коментиран от #23

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 12345

    24 2 Отговор
    Интересно превозно средство, само че нашите фуражки предполагам че ще искат да се регистрира както ел.тротинетките. След това задължителна гражданска и данък в общината. Очаквам да се иска талон са синя зона и т.н. Абе ние сме най-яката държава в ЕС. Слава на ГЕРБ и на ББ.
  • 14 Замислен

    27 4 Отговор
    Някой може ли да ме светне, от какъв зор трябва да накланяш степенките, като ръцете ти и без друго са на кормилото, където може да имаш добре познатите "масури" (от мотоциклетите) и лостчета за палеца (от тротинетки, снежни скутери и АТВ-та) ?
  • 15 Бай Тошо

    31 0 Отговор
    Има ел колелета с педали из бг от доста време ,но си е хубаво да има и педали, че при авария ставаш пешеходец, и ако си на далеч от дома ще е весело
  • 16 Льо Шкодилак

    9 2 Отговор
    Ша излитами, ама как ша спирами?!? Гльодам - има спир. дискове отпредика.... Знам ли
  • 17 Дизел Тротинетков

    7 9 Отговор

    До коментар #10 от "САМО ДИЗЕЛ И БЕНЗИН БЕЗ ТОК!!":

    Давай нафтата, баце, само така!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор

  • 19 Ганьо

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "Етичност по пътищата":

    25 кг? Как ще го смъкваш по стълбищата? И е грозен също както колите им. По-добре обикновена шосейка за 1000 лв!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Отговор

    10 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ивайло":

    Отивай и ги съди.Като не си мпс какво правят 90% от тези с тротинетките на пътя?Има велоалеи,да си кретат там.Ще го пазя а той на Цариградско в средната лента.Бегай,легай
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор

  • 23 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "електротариката":

    Скоростта е ограничена умишлено , защото над нея се иска регистрация и книжка за управление на мотоциклет поне !!
  • 24 иЗУМЕНТ

    6 0 Отговор
    Как така велосипеди без педали - кой ще ги кара? Автономни?
  • 25 Колоездач

    9 12 Отговор
    Така, както електрическите "велосипеди" не са велосипеди, тези, които ги карат, не са колоездачи. Един добре трениран и редовно каращ колоездач-любител винаги ще победи всеки един стоков електрически велосипед при по-дълга дистанция, да речем - София-Бургас. Един добър колоездач ще вземе София- Бургас по подбалканската за около 13-14 часа. На електричката ще и трябват поне 3-4 зареждания за същото растояние. По равно, електричка с двигател под 750 Вата никога няма да избяга на една шосейка с трениран колоездач.

    Коментиран от #26, #29

  • 26 гост

    16 3 Отговор

    До коментар #25 от "Колоездач":

    И за какво ги изписа всички тия глупости ??? Този велосипед и всички като него на са за "трениране на колоездачи" , а за ежедневно придвижване предимно в градски условия , вместо с обществен транспорт !! С такива колела хората на запад ходят и се връщат от работа , училище , магазин и т.н. Кой го интересува за колко някакъв спортист може да стигне до Бургас или каква скорост може да развие ??? Това ще го карат хора от 13-14 до 65-70 години !!! Не мислиш ли , че ги интересува предимно удобството и карането без усилия , а не твоите мераци за състезания ??
  • 27 Откъде

    1 0 Отговор
    ще познават кой е педал за да не го пускат на това чудо?

    Коментиран от #28

  • 28 ИМПЕРИАЛИСТ

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Откъде":

    По миризмата на Критиан Диьор!
  • 29 Cyclist

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Колоездач":

    Тук малко се оля. Проучи какви мощности може да поддържа човешкия организъм и за какви периоди от време. Без проблем един двигател 0.5 kW ще засрами професионален велосипедист. Ако е и с един хубав правилно конструиран редуктор, ще го и разплаче. Затова сме измислили машините. И както колегата каза, електрическите велосипеди се използват от масите за да си свършат работа или за развлечение. Никой не си купува електрически велосипед с мераци да кара 400 км и да се състезава с други професионалисти. Купува си го да си покара в парка или в покрайнините и по велоалеите. Аз още не съм видял някой да си монтира електромотор с мераци да прави downhill, road racing или да се пуска до морето, надявайки се да зарежда по крайпътни капанчета.
  • 30 Cyclist

    8 0 Отговор
    Не е правилно да се управлява спирачката чрез наклона на степенките. Това не е ховърборд, който да вдигне 15 км/ч, а и да си изправен и да можеш да отскочиш. Като цяло изобщо конструкцията не изглежда добре замислена. Конвенционален велосипед с централен мотор изглежда много по-удачно конструиран. Неслучайно е по-разпространен вариант от подобни "концепции". Като че ли тук е нарушено златното правило - "ако нещо работи добре, не се пипа".
  • 31 куку руку ку

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Етичност по пътищата":

    И като ти свърши тока по средата на пътя... буташ?
  • 32 Нищо подобно

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Етичност по пътищата":

    Хората на запад си купуват тротинетки защото след употреба са малки и практични, сгъваш кормилото и няма проблем да я оставиш в офиса, коридора, метрото и т.н. и не се потиш да въртиш педалите. На запад мястото е скъпо, апартаментите са бетер новото строителство у нас. А това недоразумение няма да се харчи: като му свърши тока не може да го буташ като тротинетката, или караш като колело, голямо и тежко е.
  • 33 Бай хой

    10 2 Отговор
    А парламент без педали кога? И правителство. Спешно. За България.

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор


  • 36 Този коментар е премахнат от модератор

  • 37 deadman1488

    0 0 Отговор
    АЗ ИСКАМ САМО ГУМИТЕ И КОРМИЛОТО И СЕДАЛКАТА
  • 38 присмехулНИК

    1 0 Отговор
    Без педали не става! Сега са на мода !
  • 39 незнайко

    0 2 Отговор
    И защо трябва да се усложнява с тези управляеми степенки ? Масур за газ, като на мотор е класика. Дръжки като на обикновени спирачки също са достатъчни . Двигател 4 киловата е наистина много за "велосипед". Захрънването сигурно е с батерия 72 волта 20 амперчаса за да има тази мощност . Данните за пробета са малко преувеличени за тази конфигурация. МОЖЕ БИ ТОВА Е САМО ПО РАВЕН ПЪТ !!!

    Коментиран от #40

  • 40 Cyclist

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "незнайко":

    72 V * 20 A = 1440 W. 1.4 Квт. И това е консумирана енергия, т.е. преди загуби. Оределено или е по-високо напрежението, или тока, а още по-вероятно е и двете.
  • 41 гост

    1 0 Отговор
    Велосипед без педали ама е точно за педали. Аз живея в Норвегия и имам Тесла но ще си го купя и ще отида с него на прайда
  • 42 глупави хора СЛАБА държава

    0 1 Отговор
    От тъп коментар към по-тъп. Единия вика самоооо дизел олигофрен ли си или да.Ти виждал ли си Mercedes benz дизел срещу mercedes benz ток ,как тока изяжда дизела за секунди. Още по-тъп коментар е по скъпо от твоята шкода ,аве маняци няма да струва повече от 800или 900 лв. Това е бъдещето искате или не искате, горивата свършват трябвя да се мисли един ход на пред защото сме на заем на така наречената планетата ЗЕМЯ.
  • 43 Хахо

    0 0 Отговор
    Първо да се научат да правят коли, след това велосипеди!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.