18 518 48

Новият RAV4 се издъни в лосовия тест

Новият RAV4 се издъни в лосовия тест

Новото поколение на Toyota RAV4 се провали в изпитание, симулиращо екстрено заобикаляне на внезапно появило се на пътя препятствие, съобщава Teknikens Värld. Шведското издание твърди, че японското SUV имало склонност към преобръщане, а стабилизиращата система не била в състояние да контролира траекторията на движение, което предизвиквало презавиване и подскачане.

Най-високата скорост, която са успели да постигнат от Teknikens Värld с RAV4 в т.нар. "лосов" тест, била 68 км/ч при стандартен минимум 70. За сравнение Nissan Qashqai е успял да постигне 84 км/ч, а доста по-тежката Kia Sorrento - 78 км/ч.

В официален отговор до изданието, което доби световна известност, след като принуди Mercedes-Benz да изтегли първата A-Klasse заради преобръщане в същото изпитание през 1997 г., от Toyota Sweden твърдят, че в техните аналогични тестове RAV4 се е справил без забележки.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 36 гласа.

Още по темата

  • Toyota RAV4 след издънката с лосовия тест

    Toyota RAV4 след издънката с лосовия тест

    Преди двайсетина дни стана ясно, че новото поколение на RAV4 се провали грандиозно на т.нар. "лосов тест" - изпитание за устойчивост на ...
    3.10.2019
    28 063
    24
  • Представиха "другата" Toyota Corolla

    Представиха "другата" Toyota Corolla

    Компанията Toyota представи на японския пазар модела Corolla - дванайсето поколение. Иновацията е в изпълнения комби и седан и вече се прави на ...
    17.09.2019
    5 819
    11

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бус Тест

    33 58 Отговор
    Така ли бе, немци - айде да сложите на тоя тест един GL да видим как ще се справи?

    Коментиран от #3, #10

  • 2 Адолф

    44 26 Отговор
    100 пъти по добре

    Коментиран от #6

  • 3 Зле

    44 12 Отговор

    До коментар #1 от "Бус Тест":

    От опит колега, ГЛ-а няма грешка.

    Коментиран от #39

  • 4 smeh

    83 9 Отговор
    Не съм поддръжник на Тойота, но като си вземаш джип ще го караш като такъв. Да, на всеки може да се наложи да избягва препятствие, но трябва да има някой на 2-рия етаж, който да отчита фактора, че не кара болид и да си избира подходящата според условията скорост. Затова има една приказка - добрият шофьор е този, който умее да излезе от дадена ситуация, а майстора е този, който изобщо не навлиза в нея.

    Коментиран от #15, #16

  • 5 Смехче

    22 18 Отговор
    Въобще не се представя зле
  • 6 Бус Тест

    31 29 Отговор

    До коментар #2 от "Адолф":

    направих си труда да видя светата троица х5, мл и кю7 понеже клирънса им е 1000 пъти по-нисък а рав 4 е повдигната мн повече от тях и познай - и 3те гътаха същото това колче от това видео... тази кола не е за този тест и това са пълни простотии

    Коментиран от #18


  • 7 Бус Тест

    29 19 Отговор
    точно гл-а ако го пуснат на такъв тест сигурно ще се преобърне
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор

  • 9 Random

    27 25 Отговор
    Ми сув, аре купувайте комплексари, гледайте отвисоко и се молете да не ви се налага да избягвате препятствие
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 4554

    10 21 Отговор
    Тоя тест е толкова меродавно дали една кола е колкото и засичането на ринг-а за време. АБСОЛЮТНО НИЩО не доказва. В света на тъпите медии и тъпите хора обаче всичко минава. Да спрем и да помислим.. тъпа кола ли е тая рав4-ка, тъпа е! по-добра ли е примерно някоя кия или х3 щото минала тоя тест, не е!
  • 14 Алфа Ромео

    29 6 Отговор
    Тойотите никога не са се славели с добро динамично поведение на пътя, силните им страни са други. Навремето първия МЛ се изправи на две колела като Хайлюкса, А-класата направо одра тавана. Една кола не може ли да се овладее без електронни помощници още от 80-90км/ч не ми я хвали, а повечето нови са такива. Преди години немците бяха класирали Алфа 159 пред БМВ З-ка Е90 като пътно поведение, беше уж еталон, кола със предно и тежка предница се оказа по-добре настроена, легендата за 50/50 върху преден заден мост отиде по дяволите.

    Коментиран от #30

  • 15 gad

    43 2 Отговор

    До коментар #4 от "smeh":

    Не съм съгласен с коментара ти и ето защо: това са паркетници, които се карат основно на асфалтови пътища и магистрали със скорости доста над 68 км/ч. Препятствие винаги може да се наложи да избегнеш, било то друг водач (засечка, катастрофа ... ) или животно, така че теста си е много реален.

    Коментиран от #19

  • 16 Мнение

    25 3 Отговор

    До коментар #4 от "smeh":

    Колега в статията се пише за RAV4, какъв джип за офроуд, това е кален градски паркетник? Лосовият тест е задължителен за всички автомобили с ESP, тук беше зле. В така ситуация може да се окаже всеки в или извън града. И да си прав, погледни другите модели в тази категория как се справят.

    Коментиран от #20, #36

  • 17 гост

    5 31 Отговор
    Аз живея в Норвегия и имам Тесла. Интересно че значително по големият и тежък Модел Х се представя многократно по добре от тази мъничка Тойоткя

    Коментиран от #22, #29, #38

  • 18 gvdff

    22 2 Отговор

    До коментар #6 от "Бус Тест":

    Да, но идеята на теста е друга. Ако четеш статията, и още по-добре- изгледаш видеото, то ще видиш истината. Теста е за поведение на автомобила при ситуация с избягване на изскочил рязко обект като Лос. От там името му. Тук помощната система работи супер зле за МПС от подобна категория, че дори и изобщо. Нека всички останали докосват въпросния конус, но теста дава оценка на поведението на автомобила. Както видяхме, при сухи и чисти условия и човек с опит и ESP колата опитва да недозавие, свръхзавие и да иска да си одраска тавана. Ако се качи някой без опит или просто "неграмотник", то резултата ще е по-драматичен, а ако добавим и условия с дъжд и неравности, то резултата става фатален.
  • 19 smeh

    30 0 Отговор

    До коментар #15 от "gad":

    Колеги у нас лосовите тестове ги правим ежедневно заобикаляйки дупки, шахти и т.н. Та теоретично, като изкараме новата Рав4-ка и на 2-рата дупка го наклоним повече, трябва да ни светва лампата, че СУВ-то не е предназначено за агресивен слалом, и да поотпуснем малко дясното краченце. Относно конкуренцията е видно, че в конкретната дисциплина РАВ4-ката не е сред добре представящите се, но човек който се е засилил да я купува, това едва ли ще го спре. Просто трябва да се отчита факта, че джипката има склонност към накланяне и толкова. И това ви го пиша като човек, който цял живот притежава и кара предимно немски коли.
  • 20 smeh

    21 4 Отговор

    До коментар #16 от "Мнение":

    Мой приятел си беше взел преди време за вилата по-старо поколение РАВ4-ка за работен кон. Едва ли трябва да споменавам, че път до там нямаше/според моите представи/. Куатрото ми там не смеех да го прекарам, че ще оставя половината карантия отдолу нейде из чукарите. Ходихме с "джипката", която в тази си дисциплина се справяше повече от отлично. Та моето мнение е, че е напълно достатъчна ако няма да влизаш в краен режим на офроуд :)
  • 21 Минаващ от тук

    9 4 Отговор
    Това е списък на същият сайт: Публикувано във факти.бг: Honda CR-V Audi Q5 Toyota RAV4 BMW X1 Mercedes GLE (ML) Mazda CX-5 Volkswagen Touareg Mitsubishi ASX Volvo XC60 Kia Sportage Lexus RX Hyundai Tucson Другото може да е антиреклама. Мръсотии се правят на всички нива. CV-R за мен е джипът. Само не ги натоварвайте с кой знае какви офроуд очаквания. За там има други марки.

    Коментиран от #33

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор

  • 24 BmwTroika

    7 13 Отговор
    Японски кош
  • 25 Георги

    9 10 Отговор
    Който им вярва е много наивен, вижда се огромната разлика в клиповете. На единия клип завиват много повече и по ряско и в двете посоки и с по голяма скорост за да се занесе така а на другите карат както би трябвало.
  • 26 Георги

    11 14 Отговор
    Клипа е целенасочен срещу рав, но пак няма да повлияе на продажбите, защото хората си знаят най-добре и тези манипулации са за лесно манипулируемите...
  • 27 bmw

    22 1 Отговор
    Всеки СУВ е дърво в управлението. Нищо необичайно , ако искаш динамика ,караш спортна кола.
  • 28 Фен

    5 2 Отговор
    Стига с тая тесла
  • 29 ar146ts

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Аз не живея в Норвегия , а на 16-ия етаж.
  • 30 Хаха

    5 9 Отговор

    До коментар #14 от "Алфа Ромео":

    Алфата е с шаси и окачване на Вектра С, затова е толкова добра

    Коментиран от #31

  • 31 Алфа Ромео

    5 2 Отговор

    До коментар #30 от "Хаха":

    Вектра Ц и тя участваше в теста, поднесе и бутна конуси Пежо 407 направо се завъртя като пумпал.
  • 32 Миро Антонов

    11 1 Отговор
    Шведите правят този тест в слънчево и топло време,на сух асфалт-но действителността е малко различна. За една календарна година,при тях седем месеца има сняг,лед и полумрак по пътищата. При скорост от 60 или 70 км,при виждането на лос или елен на пътя-удара ще бъде почти 75-80%.Първо защото не се знае накъде ще тръгне животното-от личен опит знам и съм виждал,че лоса не стои неподвижно,а пресича платното,дори не трепвайки. А елените са още по-зле,не навлизат в гората,а тръгват по платното и бягат напред,сменяйки само лентите. Това е най-опасното,нито спирачки помагат,нито извиване на волана вдясно. Снегът е висок около 2м на банкета,има риск и от преобръщане. Дори разчитайки на "Ханкок"-а и шиповете,всеки един шофьор там се надява на късмет да не среща лос или елен на пътя. Но всъщност Тойота е една от най-срещаните марки в Скандинавия-явно асистентите й работят най-добре.
  • 33 Иван Царски

    15 2 Отговор

    До коментар #21 от "Минаващ от тук":

    Колега осъзнаваш ли колко смешно звучи CR-V Е 'ДЖИПЪТ" при условие ,че това е ОБИКНОВЕН ПАРКЕТНИК и от опит ти казвам ,че е със НАЙ СЛАБИ ОФ РОУД СПОСОБНОСТИ В КЛАСА СИ!Това е сувче за паркиране върху НИСКИ тротоари и за ходене на вилата,заради крехките си пластмаси и за зимно каране не става!
  • 34 dimata

    3 3 Отговор
    нормално все пак е кашон
  • 35 Чарлс Дарвин

    2 6 Отговор
    Рав 4 е едно десоносШе направено за женичките ;-)
  • 36 Boxer 3.0

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Мнение":

    Ниският автомобил заобикаля препятствието, а високият минава през него. Т.е. ако караш сув е ясно, че завоите не са му силна страна, но точно при теста за лос или подобно животно, не е и небходимо. При удар ще го бухнеш в тялото, а не в краката, което е голямата разлика между ниският и високият автомобил. С ниският автомобил имаш шанс да избегнеш удара, но има шанс и да го удариш в кракта и да не ти се активират въздушните възглавници и добитъка да ти влезе в купето. При сув - помляна предница + отворени въздушни възглавници. Опасно е и в двата случая...
  • 37 Borislav Popov

    13 1 Отговор
    Не купувайте РАВ - 4, спасете българските лосове.
  • 38 Волво Д5

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    При електричките батериите са в пода, а оттам и центъра на тежестта е ниско. Това е от големите плюсове на технологията им - стабилност!
  • 39 комби

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Зле":

    ЗАдължително се е обърнал!
  • 40 Иненадан

    1 2 Отговор
    Не знам какъв човек трябва да си, за да си купиш SUV. Освен, ако ходиш всяка седмица на риба и лов.

  • 41 Киро Скалата

    8 0 Отговор
    Рав4 не е типичен СУВ, липсват му бързи/бавни скорости, т.е. не е сред най-добрите решения за оф-роуд. Автомобилът съвсем не е лош, има своите почитатели и купувачи, ако вие не сте сред тях, пак не е лошо. Паркетник с 4х4, за града и калните/заснежени пътища покрай вилата, реката, езерото е идеален, когато човек знае възможностите му и не се надценява. Двигателят на практика е неубиваем, интериорът е малко евтин, но повечето кифли ще се чувстват отлично вътре. Ремонти почти няма да се правят, това е Тойота, вече субективно мнение е дали да се ползва всеки ден или като втори автомобил в семейството... На мен лично не ми допада много, бих предпочел по-мъжкарски модел, но и не мога да кажа нещо лошо за тойотата...

    Коментиран от #42

  • 42 мислещ

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "Киро Скалата":

    Е това не е офроуд тест, така че точно заради това, че дори не е типичен SUV и е повече шосеен автомобил, е още по-недопустимо подобно поведение на пътя.
  • 43 SUBARU

    2 1 Отговор
    бих си взел Forester вместо това, а защо не и Outback

    Коментиран от #44

  • 44 мислещ

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "SUBARU":

    Да, ето това е истината. Не като такива недоразумения, дето нито на пътя, нито извън пътя се справят добре. Субаруту е точно обратното - блестящо при всякакви условия. Или беше, че като гледам, и при тях тенденцията при последните модели е към "джендерясване".

    Коментиран от #46

  • 45 син заек

    3 0 Отговор
    На рав не му трябва такава маневра. Отнася лоса като куцо пиле домат.
  • 46 Bandit

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "мислещ":

    20 % от акциите на Субару са собственост на Тойота!
  • 47 Bandit

    0 0 Отговор
    В скандинавските страни при подготовката за шофьорски изпит доста нагледно се обяснява какво да се опитате да направите при среща с лос или елен. Най- общо казано, ако не успеете да избегнете удара да се опитате да насочите автомобила към краката на животното, защото евентуален удар в тялото е равносилен на челен удар в стена!
  • 48 kon6pirator

    0 0 Отговор
    Дано направят още такива тестове, че новата равка много ме кефи и да ѝ падне цената (близо 90 000 лева за РАВ4 ми идва непосилно). Пък нека не е стабилна....

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.