13 Септември, 2019 13:38 5 176 16

Audi пробва ново антикорозионно покритие

  • audi-
  • боя-
  • антикорозионно покритие

Бояджийският цех на завода на Audi в унгарския град Дьор тества нов метод за запечатване на каросерии. Преди да бъде нанесена боята, по ключови места от купето - например по заваръчните шевове - се нанася пастообразен материал, който предпазва против ръжда, изолира от влага интериора и подобрява акустиката. Новият способ дава пълна свобода при определяне на дебелината на покритието. Това позволява нанасянето на материала по-бързо и прецизно.

Процесът се извършва от роботи, поради което е наречен "дигитално запечатване". Предварително програмираната машина нанася ултрафини капчици от пастата с абсолютно еднакъв размер с изключителна точност. Благодарение на тази прецизност не се прахосва никакъв материал, а теглото на автомобила намалява с няколко килограма.

"Дигиталното запечатване" ще улесни съществено и работата на служителите в бояджийския цех. Методът позволява достигане на труднодостъпни места по каросерията и гарантира еднакво качество на всички обработени повърхности. Не на последно място новият способ пести време и подобрява външния вид на каросерията. От Audi вече са подали заявка за патент и смятат да въведат "дигиталното запечатване" във всичките си фабрики.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буко Баламата

    13 27 Отговор
    Нама де е лошо,че гният като Кадет тия коруби.

    Коментиран от #6

  • 2 Комбайнер

    20 8 Отговор
    Ни можи ли да ги правят от халумин или неръждавейка бе тез коруби?!? И бе туй са ногу скъпи!!!

    Коментиран от #5

  • 3 Шабиха

    38 6 Отговор
    Че какво му беше на парафина, дето изкарваше по 20 години на старите модели ? И старото подцинковане, дето 80-тките още си карат без ръжда с него ? Или идеята е да се скапват по-бързо и баламите да купуват нови, май...

    Коментиран от #12

  • 4 Бесен Язовец

    14 3 Отговор
    На москвич 408 му липсва само такова антикорозионно покритие и няма да има равен ! Не че и без него не е супер, но с годинките си гние дзверо !

    Коментиран от #14

  • 5 Су27

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Комбайнер":

    Комбайнеро, не си ли чувал за Ауди ТТ което е изцяло алуминиево или за Делореан който пък е изцяло от неръждаема стомана?

    Коментиран от #8, #13

  • 6 AUDI

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    пхахахаха ако имаш и един лев ти го взимам - само ми покажи ръждясало Ауди :D:D:D
  • 7 РЗС

    18 0 Отговор
    каква е тая паста, та купето отслабнало с няколко кила? Може ли да се мажем и ние по-дебелите?
  • 8 2799

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "Су27":

    То затова тия Делориани тежат като скали, а на малкото останали в движениеу като им чукнат някъде купето и се започва реване с крокодилски сълзи, защото тая неръждавейка не подлежи на ремонт и цифрите за нови елементи са меко казано плашещи.
  • 9 Audi

    18 4 Отговор
    Ауди са може би единствената немска марка която в историята си няма слаби и ръждясали каросерии, за разлика от Мерцедес и Бмв, такаче не ми говорете за ръжда по Ауди... Дерзайте
  • 10 Христо

    8 1 Отговор
    Алуминия с времето се окислява в дълбочина и става ронлив. Отделно при деформация не подлежи на изправяне... Та лек е, но до там свършват плюсовете му.
  • 11 Петко

    2 2 Отговор
    Гроздето е кисело-поговорка!
  • 12 луд

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шабиха":

    ПОЦИНКОВАННЕ, ПОЦИНКОВАНО, ПОЦИНКОВАН, а бре бългатски учил ли си?

    Коментиран от #15

  • 13 луд

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Су27":

    На АУДИ съм чувал, че алуминиеви са А8 и А2, за ТТ не съм сигурен.
  • 14 Емил

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бесен Язовец":

    Разбираемо защо си бесен - няма как да караш руска кола и да не побесняваш!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 The Trooper

    0 0 Отговор
    В днешно време ръждата е най-малкия проблем за съвременните автомобили.