29 Септември, 2019 11:30 60 719 90

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

  • nazda-
  • 3-
  • тест-
  • skyactiv-x
Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел" - 1

София, България. Екип на mobile.bg от мястото на събититето.

Японците от Mazda анонсираха този иновационен агрегат още преди година, но динамичното му представяне се случи чак сега, при това в България. Агрегатът се нарича SkyActiv-X и се монтира в новата Mazda3. Японците заявяват, че в този агрегат са събрани най-добрите технологии и от бензиновите, и от дизеловите агрегати.

Какво всъщност представлява обаче, разговорно наричаният "бензинов дизел"?

На практика агрегатът е стандартен четирицилиндров бензинов с искрово запалване, но с увеличена до 15:1 степен на сгъстяване. И разполага с механичен нагнетател. Самият компресор обаче, който се задвижва от коляновия вал и е от типа Roots, е свързан с фрикционен съединител. Идеята на механичния нагнетател в случая, е не да повишава мощността, а винаги да доставя на двигателя въздух в количество, достатъчно за създаване на обеднена горивна смес. Поради тази причина и бензинът се впръсква в горивната камера на няколко малки порции под огромно налягане от 1000 бара, както при дизеловите двигатели.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Първо, при всмукателния ход, електрониката задава команда на дюзата, която два пъти впръсква малки порции гориво в цилиндъра. Количеството е толкова малко, че получената смес е невъзможно да се запали по никакъв начин. И тогава, в самия край на хода на сгъстяване, в горивната камера влиза друг заряд на бензинова смес. Тя обаче не е обеднена, а представлява малко "облаче", концентрирано точно около запалителната свещ. Следва искра, която възпламенява въпросната стандартна смес, която се превръща в своеобразен заряд за запалване. Един вид допълнително "бутало", което увеличава налягането в цилиндъра до ниво, при което свръхобеднената смес, вече силно компресирана и нагрята, се запалва едновременно по целия обем на горивната камера.

Инженерите от Mazda наричат този цикъл SPCCI

Съкращението означава Spark Plug Controlled Compression Ignition, което най-общо казано означава искрово запалване с контролирана компресия. Самият иновационен двигател Skyactiv-X работи по цикъл на Miller от следващо поколение, който е постигнат благодарение на съвременните технологии.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Компютърна симулация на работни процеси, горивна система по образец на дизелов двигател, сензори за налягане във всеки цилиндър, фазови превключватели на входа и изхода за гъвкаво възпроизвеждане на продължителността на всеки цикъл ... и още куп електроника завършват процеса. Какъв обаче е резултатът?

Разход от 4.6 литра

Тестът, който направихме, включваше разнообразно шофиране от такова в градска среда (София), искърското дефиле, Мездра, Ботевград и обратно до София по магистрала "Хемус". В столицата имаше прилично задръстване, а извънградското шофиране беше сравнително спокойно откъм трафик. Управлявахме автомобила на границата на максимално разрешената скорост през цялото време. И средният разход на гориво, който отчете борд компютърът беше... 4.6 литра на 100 километра пробег.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Иначе двулитровият четирицилиндров двигател е с мощност 180 конски сили. Работи и се усеща точно като атмосферен двигател с такъв обем, като единствено доускорението е по-слабо и е малко по-шумен. Агрегатът е куплиран с шестстепенна механична скоростна кутия, като предавките могат да се превключват във възходящ ред на много ниски обороти.

Старт/стоп система

Този мотор "поема" следваща предавка при малко над 1000 об/мин без никакъв проблем (виж снимката по-долу). Освен това двигателят разполага с патентованата старт/стоп система на Mazda, която също е по-различна от останалите. Малко преди колата да бъде приведена в покой се впръскват малки количества бензин в цилиндрите на които предстои да навлязат в работен такт и се прекъсва работата на двигателя, т.е. настъпва "стоп" цикъл.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

В момента на потегляне лек импулс от стартера и микровзрива в цилиндрите с предварително впръснатия бензин завъртат коляновия вал и запалват двигателя. Така настъпва "старт" цикъла. За да работи SISS- системата се монтират специални датчици на коляновия вал, които отговарят за положението на буталата в цилиндрите.

Колата

С други думи, този иновационен двигател работи по-скоро като дизел - спокоен е, с по-ниски обороти при стандартна работа, не е свръх динамичен и в същото време се представя точно като атмосферен бензинов агрегат. Разходът му обаче е колкото на малък дизелов мотор и е абсолютно оптимален за модела Mazda3. А що се отнася до самата кола - новата Mazda3, можете да се запознаете с впечатленията ни от първите тестове на модела, които се проведоха през пролетта на тази година. Там обаче "тройката" не беше представена с иновационния мотор, с който европейските журналисти се запознаха именно у нас.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 59 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Anonim

    76 63 Отговор
    То и моята Тойота дава 8-100 газ и впръсква нормално,
  • 2 брях

    48 150 Отговор
    Няма такова нящо.Лъжа и измама,просто реклама.
  • 3 jap

    194 50 Отговор
    Много красива и технически иновативна алтернатива на Голф,подходяща за всеки търсещ нещо различно от скучните и ненадеждни Европейски модели.

    Коментиран от #16

  • 4 Марио

    113 11 Отговор
    Много добър материал. Браво.
  • 5 DIESEL SMOKE

    259 39 Отговор
    На тоя двигател след няколко години като му избега компресията и майсторЕте по сервизите ще го гледат като Халеевата комета.... Това чудо си е за Япония, да си го лекуват японци, а не гаражни майстори от Вилхелм Пик!
  • 6 Да да

    47 210 Отговор
    Смех на поразии! Такъв разход мога да направя с кола на 20+ години! Вярно, че мощноста на двигателя ще е доста по-малка, но е на 20+ години. А с коли от 2011 г. нагоре, това е детска игра! Мазда са готови за фалит!

    Коментиран от #13, #30, #78

  • 7 реалност

    53 67 Отговор
    На тия блоковете на двигателите им се праскаха пред години още като нови.Не знам оправиха ли ги.Мой приятел скоро преди 10 месеца си купи нова тройка.Вече 3 пъти ходи у сервиза на преглед,както било по програма.Странно...
  • 8 Физици

    38 69 Отговор
    Вървят по стъпкит ена ФВ и те така обясняваха на химици и физици, как изгарят един литър гориво и то имало по-малко газове на другите коли. Време е разума и науката да затваря пътя на подобни реклами. Може ли 1 литър да гори при един по един начин, по друг по друг :) А и нали бъдещето е в електричките, защото правят революция в бензините ? ) Никой май няма ясна представа с какво иска да се захване

    Коментиран от #22

  • 9 Ракия

    107 7 Отговор
    Охххаа толкова мното датчици и майсторите само чакат
  • 10 Порно

    78 34 Отговор
    То и дизела на Пежо 308 дава разход по 4 на сто в смесен цикъл , ако караш на границата на разрешеното. Но пък лично мога да потвърдя , че изкарва 350 000 км без да даде каквито и да е ядове. За тоя нов двигател тепърва ще видим.

    Коментиран от #11, #59

  • 11 Гост

    81 25 Отговор

    До коментар #10 от "Порно":

    А Пежо 308 с 180 к.с. ли е, че го даваш за пример?

    Коментиран от #41

  • 12 пламен

    151 43 Отговор
    От 20години карам само мазди 323-626 после мазда 6 минах на мазда 3 и мога само да изкажа възхищението си към марката ….Просто са безупречни...Вие си карайте опелите и голфовете...

    Коментиран от #14

  • 13 ВСЕКИ НЕ СЕ ВОЗИ НА КАРУЦА КАТО ТЕБ

    23 6 Отговор

    До коментар #6 от "Да да":

    ТАКА ЧЕ...НЕ БЪДИ ТОЛКОВА ЕЛЕМЕНТАРЕН..
  • 14 До Пламен

    64 22 Отговор

    До коментар #12 от "пламен":

    Много точно го каза на тези шваби!Който се е качил на Мазда 3 повече не е сменил автомобила! То тум сте само разбирачи и специалисти като гледам.
  • 15 112

    90 16 Отговор
    От 12 години карам 3-ка и освен предно феродо и няколко крушки и акумулатор всичко останало е от завода. Безпроблемен автомобил. Пък вие си драскайте глупостите колкото искате.
  • 16 Гост А

    97 19 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Нема нищо общо с голф. Мазда 3 е леко по висок клас в момента поне в Германия. Цените почват като на А клас или 1 бмв. Много по добра е от кенефа на голф....

    Коментиран от #28

  • 17 супер е

    18 3 Отговор
    налитайте народе
  • 18 Георги

    59 11 Отговор
    Маздата е перфектен автомобил ,само който е имал и карал знае,другите само си лаят като кифли.

    Коментиран от #42

  • 19 И аз обичам маздата

    12 44 Отговор
    но 1000 атмосфери налягане на бензина, това е невъзможно!Бош от 20 години се мъчат да направят дизелова помпа на 1200 атмосфери, и все се чупи! Ако бяха направили тази помпа, разхода на дизела щеше да е двойно по малък!

    Коментиран от #52

  • 20 dsadsa

    50 1 Отговор
    Избиха рибата, а дали ще е надеждна можем да разберем след 2-3 години...

    Коментиран от #23, #27

  • 21 vvv

    64 19 Отговор
    2000-те литра гориво, които ще бъдат спестени на първия собственик през 100-ти хиляди безпроблемни километра, ще излязат през носа на всеки следващ под формата на датчици, електроники и сензорчета
  • 22 Random

    37 7 Отговор

    До коментар #8 от "Физици":

    Един двигател само бензин ли е бе бастун? Главата и изпускателната систрма къде ги забрави? Катализатора зависи от това как е направен може да не чисти нищо и да чисти почти всичко. Главата пък дава мощност (кофти направена глава и от 8 литра двигател ще направи 90 коньово моторче, а от 1л двигател 200-300 коня). Аман от кръчмарски "експерти"

    Коментиран от #25, #26

  • 23 Не се чуди

    35 6 Отговор

    До коментар #20 от "dsadsa":

    Механиката със сигурност ще е много здрава и надеждна.Ако при купето не е пестено от антикорозионна защита,колата няма да има никакви недостатъци.
  • 24 681

    27 16 Отговор
    много е хубава - да не е руска?
  • 25 МожеДаСъм

    22 8 Отговор

    До коментар #22 от "Random":

    Може да е кръчмарски разговор, но не виждам връзка с конските сили и пречистването. Когато 1 литър отдели Х изгорели газове ... вари ги печи ги, те са си толкова. Ти си слагай катализатори няма лошо ... аз съм сигурен че могат да измислят и активен по-добър пречиствател ... дето се вик да го зареждаш о него под формата на препарат при всяко зареждане. Ама това ще промени ли нещо в изгарянето на 1л. гориво ? Имам чуството, че вие знаещите и можещите идват от Холивуд и германофилията ви не ви позволя даже и да мислите.
  • 26 ПичМисли

    14 6 Отговор

    До коментар #22 от "Random":

    Пич, хората говорят за въглероден двуокис .... какви пречиствания, какви глави и коне са ти в главата. Количеството въглероден двуокис е едно и също където и да го изгориш ) Аман от разбирачи германофили - спецове по всичко над 30 години и отхвърлящи физиката и химията )

    Коментиран от #36

  • 27 ИВАН

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "dsadsa":

    С толкова електроника...едва ли!
  • 28 Ииии

    21 4 Отговор

    До коментар #16 от "Гост А":

    Точно го каза, че е с една идея по висок клас автомобил от голф, а и от другите в комп. клас фокус, астра , меган и др., като я видиш на живо и се качиш си проличава, но и цената е по висока, но как да сравняваш три цилиндровите двигателчета на другите с 2.0, 180 к. с четирицилиндров на маздата...
  • 29 Не благодаря

    32 28 Отговор
    Това което разбрах от статията е че тази мазда има не много динамичен и не много икономичен мотор, който за сметка на това е усложнен неимоверно безсмислено. Както се казва честито на майсторите и бъдещите собственици. Такива "иновации" не благодаря

    Коментиран от #32, #33

  • 30 Ввв

    32 10 Отговор

    До коментар #6 от "Да да":

    Фалит,хахаха,момче я смени дилъра,Мазда е една от най-добрите алтернативи на германските коли
  • 31 ддд

    24 3 Отговор
    А ГАЗОВО МОИМ ЛИ СЛОЖИ?
  • 32 ДВГ

    31 9 Отговор

    До коментар #29 от "Не благодаря":

    Е как да не е икономичен 4.6 смесен за бензин от класа на голфа!!! Около 2 литра по добре от еквиваленти те си. Как да не е бърза 0-100 за 8 сек за не спортен автомобил е добре. Да сложен е, но това не означава че ще се чупи времето ще покаже.
  • 33 Прав си

    36 9 Отговор

    До коментар #29 от "Не благодаря":

    Затова си карай 25 годишния Голф,Астра или нещо такова,а тия дето ще карат чисто нова кола с дизайн и технологии от бъдещето да му мислят...и като си пиеш 2 литровата Ариана пред входа на панелката да знаеш,че си по добре от пиещите уиски на двора в Драгалевци....
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 onq s konq

    22 25 Отговор
    И както на собствениците на кучета физиономиите им с времето заприличват на домашния любимец,така и на тия каращи японски коли постепенно им се дръпват очите.
  • 36 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "ПичМисли":

    То може да е еднакво ама точно там играе катализатора.

    Коментиран от #37, #38

  • 37 ЧететеПредиДапишетеДЕ

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    Айде малко четене и по-малко писане:

    "
    Катализатор

    Въпросът за опазването на околната среда в момента е по-обсъждан от всякога. За никой не е тайна, че автомобилното производство продължава да расте с бързи темпове и именно автомобилният транспорт е е един от главните виновници за глобалното затопляне. Азотният оксид е едно от веществата, които имат най-голям негативен ефект на озоновия слой.

    катализатори 2

    С цел да се предотврати пагубното влияние на автомобилните газове върху природата, като в това число влиза и озоновия слой, се въвеждат по-строги законови изисквания за изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата. Тези ограничения са главно за автомобилните производители, върху които все по-често започва да се налага строг надзор относно спазването на екологичните правила.

    Katalizatori 3

    Така в процеса на търсене на технология за намаляване на вредните емисии се появява катализаторът за автомобили, познат още като каталитичен конвертор. Той е част от изпускателната система на автомобила и главната му роля е ефективно намаляване на вредните емисии от изгорелите автомобилни газове в атмосферата като въглероден оксид (CO), въглеводород (HC), азотен оксид (NO).

    katalizator4
    Какво представлява всъщност катализаторът?

    katalizator 4
    Устройство на катализатора



    Катализаторът е автомобилен елемент, разположен между горивната и ауспуховата система на колата. Функцията му зависи от протичането, на химична реакция, която се с
  • 38 ГлаватаМисли

    13 0 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    Ама вие май не правите разлика между въглероден оксид и въглероден диоксид (CO2) - тови стория обикновенно мерят. Та вашите любими катализатори помагат първото да се превърне във второто ... и до там. Няма нищо магическо в него. Така че престанете да си мислите, че някой немски чичко е решил да метне една платина в колата ви и тя вече е чиста - това е другата глупост, която някой е наложил ... ама то в ЕС явно предимно овце виреят.
  • 39 Смешно

    17 32 Отговор
    Много ми е смешно как тука има хора, които се захласват по тези японски каруци ! И какво мазда като мазда нито е луксозна нито нищо. Върви там нещо крета , но да ми давате за пример този дръгел е смешно ! Един колега сменя турбото на 48 000 км мазда 6 на 5 години - нещо да кажете за това ! Никаква шумоизолация , никакъв комфорт или лукс - поредната посредствена кола ,заедно с опел волксваген , ауди , нисан и тем подобни ! Успех и да си купите по-хубави коли

    Коментиран от #62, #82

  • 40 жижи

    19 16 Отговор
    Ако я научат и да не гние, цена няма да има тази кола. Иначе 4.6 ...... ха-ха-ха. Ако градското е било Люлин-Обеля-Надежда през Искърското и прибиране през магистралата и тангентата (по ограничения)- може и да даде такъв разход. Но и доста нови коли от други марки с бензинови мотори ще го дадат. За съжаление поредната еднодневка. Опс на 5-тата година, ако не изтече ръждата в канала, мотора ще е за смяна.
  • 41 гост

    19 25 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Без значение от конете дизеловото Пежо е с доказан двигател. А при Мазда проблемите са постоянни в моделите правени под крилото на Форд.

    Коментиран от #44

  • 42 Илия Велев

    30 9 Отговор

    До коментар #18 от "Георги":

    Жорка, Мазда не е вече перфектната кола. Цял живот карам Мазда. Последната ми е на 3 години и 80 хиляди. Почти 4 месеца престоя в сервиза. Ако не е в гаранция щях да фалирам. Първата ми 323 я карах 5 години и почти 150 хил. само със смяна на масло и НИЩО повече. От там на татък ......... само на долу.

    Коментиран от #47

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Това дали ще е проблемна тази Мазда, никой не може да каже. Същата работа е и с Пежо, защото имаше случаи и на проблеми с тях. Въпросът е, че и бензина може да харчи малко. Интересно дали ще може да се сложи и турбо на такъв двигател.

    Коментиран от #55, #57

  • 45 Кранко

    19 16 Отговор
    И аз карам Мазда сх3 на 3г. 48000км. В сервиза влизам само за масла и филтри средния ми разход 6,4л/км. извън градското ми е 5,3л/км. с не повече от 100км/ч. По магистрала с 140км/ч. ми дава 7,2л/км. София Бургас. В градско София 8л/км. Добра си е колицата който не я харесва да не си копува. Имах Мазда 323ф 94г. нямах проблеми с не я. Да раждясваше 23г. ме блеснаха странично затова си купих нова. Немога да разбера хеитарите за какво се дразнят на новия двигател на Мазда. Да но като си копувам нова да е с още по добър разход от новия двигата. Приятно пътуване на всички Маздаджии. :)
  • 46 159

    16 7 Отговор
    Хубаво, че е мазда в последните 10-ина год., за да започна да отразявам положително и някоя японска марка! Мноооого напреднаха с дизайна! Уникално красиви купета с фирмена линия и "заложено" развитие в отделните модели. Евала. Лъч светлина са всред японската скучна шир потреба. Ако наблегнат и на класата в интериора ги виждам много напред в класациите, след време! Иначе с този двигател мисля, че в момента само се хабят. Ама нищо де, може и да има бъдеще въпросната технология, като се поразвие, а италианците и намерят "газовата" цака!
  • 47 незнайко

    11 4 Отговор

    До коментар #42 от "Илия Велев":

    Да прав сте карате МАЗДА, но сигурно не знате какво е това двигател !!! 4 месеца защо, обяснете кои са майсторите да не ХАДИМ ПРИ ТЯХ !!! Невярната информация не винаги помага !!!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Маздо

    14 17 Отговор
    То хубаво - бедна смес и икономия ама след 20 000 километра цилиндровата глава ще е тотал щета. Вервайте ми!

    Коментиран от #65

  • 50 Чочо

    10 26 Отговор
    София-Варна с ауди А6 3.0 тфси 5.4/100 км,на лимита на ограниченията

    Коментиран от #51

  • 51 Джони

    17 5 Отговор

    До коментар #50 от "Чочо":

    И колко литра масло?
  • 52 Луд

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "И аз обичам маздата":

    Дизела пердаши над 2000 атм.За бензина съм си мислил че ще детонира, но явно съм грешал
  • 53 Алфа Ромео

    17 4 Отговор
    Проблеми само, един куп електроника, по ниския разход ша ти излезе през носа, може би не след дълго...
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Бибитко

    9 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Защо да неможе да се сложи турбо? Вероятно може, но защо ти е? Точно това харесвам на Мазда, че не усложняват излишно двигателите, освен ако не е абсолютно необходимо. Колкото по-малко агрегати, толкова по-малко неща е възможно да се повредят.

    Коментиран от #66

  • 56 От чичо Гошо

    5 13 Отговор
    Да знаете, че слънчоглед кола не може да направи!
  • 57 Бибитко

    11 4 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Най-лесно е да сложат турбо както правят немците, това обаче намалява надеждността на двигателя :(
  • 58 Бибитко

    11 3 Отговор
    В мoмeнтa пoлитикaтa нa Мaздa e дa изцeдят дo крaй пoтeнциaлa нa бeнзинoвия мoтoр. Според тях е още рано да говорим за хибриди.

    В мoмeнтa зa aвтoмoбилнитe прoизвoдитeли имa cтрoги рeгулaции зa СО2, тoзи двигaтeл хaрчи пo-мaлкo гoривo знaчи изхвърля пo-мaлкo СО2. Това автоматично означава, че този двигател, ще се предлага по-дълго на пазара от еквивалентен, който не е снабден с тази технология.
  • 59 Бибитко

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Порно":

    Както знаете дизеловите двигатели вече удариха сериозна греда заради изпускания от тях NOx, които е канцерогенен. С други думи натрупва се в организма и причинява рак и преждевременна смърт.

    Точно това е причината, автомобилите с дизелови двигатели ще бъдат забранени в градовете, където има голям поток от автомобили, защото хората живеещи в тези градове също имат право на живот.
  • 60 Аааа

    8 4 Отговор
    Въпроса е що гледат борд компа , а не от пълно до пълно . Всеки борд лъже мин. 300мл.
  • 61 Малко факти да разсеем мита

    10 15 Отговор
    Та те от Рено пуснаха бензинов-дизел през 2000 година 2.0ide 140 коня 188 н/м въртящ момент /на ниски обороти изобилства от пауър/ 8.6 сек. 0 до 100 Принципа на работа наподобява HDI двигателите. Налягането в двигатела е 88 атмосфери не е като на бензиновите агрегати. И най важното цепи всички BMW-та дори и на 4та или 5та предавка докато при бавареца вече са на 3та и че гръмне кошляка. В Меган Coach 2000г фейслифт го внедряват първо, после в Рено Лагуна 2002г. Така че да ме извиняват Жапанците с тази претоплена манжа и този път не откриват топлата вода - трябва да я търсят в залива при АЕЦ Фукушима.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Тойота или Хонда а може и двете

    13 13 Отговор
    Тойота или Хонда може и Нисан но само ГТР.Маздите са слаби и тотал щета 6,7г.мазда е ръжда от всякъде ,но това е най-малкият проблем ,двигателите им са скапани,и този ще е поредната скрап,датчици,помпи,совалки,роботи,фантастики и пляс пласмасовата кора.Мирише ми на много яко дране на потребителя.Двигателя трябва да е надежден,здрав,прост и без 100 лакардий по-него.Там бегат най-много кинти за ремонти.Затова Хонда и Тойота са номер 1 те правят точно такива двигатели,да една кола може да е наблъскана с много електроника,но едно е да ти спре таблета,ел.седалката да се движи,климатика да умре,но друго е двигателят.Тотално дърво ще е тази Мазда също като винкелаааа.Ех,тези пластмаси де ги слагат по моторите вече,то за това ли има кампания за събиране на къпачки.:)
  • 64 Петър4д

    14 2 Отговор
    Вероятно става дума за усъвършенстване на "Скайактив", с повишена компресия от 15:1, защото тази система не е нова, датира от 2012г.

    "...В Mazda смело са решили да увеличат компресията до 14:1 и са противодействали на негативните ефекти чрез промяна на архитектурата и удължаване на изпускателните тръби и промяна на челото на буталото, което вече има полусферична камера за по-бързо горене. Директното впръскване на горивото се осъществява под налягане от 200 бара, и то на два такта през дюзи с 6 отвора. Работата на двигателя се следи от йонни сензори и се настройва според процесите в него. Целият двигател е по-лек с 20%. Всичко това сериозно повишава ефективността на бензиновото сърце и то дава 166 к.с. и 210 Nm от 2 литра работен обем. ...."

    Доколкото разбирам, при новия двигател мощността е увеличена на 180 к.с. без турбокомпресор.

    ДВГ сериозно са се променили, и дизелите, и бензиновите. Добре ще е хейтърите малко да почетат, да не разчитат на прочетеното от преди 10 години. Технологията "помпа-дюза" отдавна е в историята.
  • 65 Петър4о

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Маздо":

    Скайктив не е от вчера, подобни технологии са въведени и от други марки. Дизелите на Мазда имат някакви проблеми, най-вече в България (познато, нали?) Хонда също са я въвели (при бензиновите), ама при тях нещо не е много успешно.
  • 66 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Бибитко":

    Ти май не си карал турбо бензин - няма такъв кеф :) Според мен обаче би било проблем да сложат турбо на такъв двигател заради високата компресия.
  • 67 Братчеда

    6 2 Отговор
    Ний с братчеда кВи коли праЙм, охоо... Туй таралясници-маралясници ний нищем. Сами си ги произвеждаме, не продаваме, ами си ги карамИ. Три на сто ми гори и бяга като самолет.
  • 68 гост

    10 0 Отговор
    Въпросът не е в литър по-нисък разход, а тази цялата система от датчици, сензори и компютри докога ще работи и колко ще струва. Ето, и елетричките са чисти при употреба, но се произвеждат с много ресурси и замърсяване, рециклирането на батериите им е енергоемко, а използваната енергия е основно от фосилни горива, добави и двойни цени спрямо нормална кола и става безсмислено. Това е интересна техника, но ще ли да е по-чиста от дизел при тази висока компресия и няма ли да е по-евтино нормален дизел с ад-блу, който оскъпява колата с 1500евро отколкото тези системи?
  • 69 ръждата обаче

    6 4 Отговор
    Маздите са много здрави и непретенциозни колици, но гният на ко*еле. В работата от 10 шестици 2005-2006 има само 1, по която да няма ръжда и тя е италианка. Всичкото немец и швейцарец е полазен от ръждицата. За тройките нямам толкова голямо наблюдение. Имаме само 2 от същите години и пак са ръждиви, другите са на 3-4 години и изглеждат добре.

    Коментиран от #73, #76

  • 70 ERTYUIOP

    4 4 Отговор
    ТАКИВА КОЛИ СА МНОГО ХУБАВИ ЗА ГАРАНЦИОНИЯ СРОК КОЙТО СЕ ДАВА С СИГУРЕН СЕРВИЗ ЗА ПЕРИАДА НА ГАРАНЦИЯТА И ДА ИМА И ЗАМЕСТВАЩ АВТОМОБИЛ.В НИКАКАВ СЛУЧАЙ ДА НЕ СЕ КУПУВАТ ТАКИВА КОЛИ ЗА ВТОРА УПОТРЕБА.ЗА ВТОРА УПОТРЕБА ИМА РОФ 4 И ХОНДА ЦИ АР ВИ МАЗДА2 ТОЙОТА ЯРИС ХОНДА ЦИВИК.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Луда работа

    17 0 Отговор
    Странно стадо сме, няма спор. От статията се разбита, че марката се опитва да наложи нещо свое, нещо авангардно и икономично. Кажете ми марка/модел, която при тестдрайв на бензинов мотор да е дал подобен среден разход?! По мненията обаче псевдо газаджии и там си някакви дизелори се приравняват до тези данни, все едно няма значение разликата във вида гориво. Ставаме банално смешни с това наше мислене !
  • 73 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #69 от "ръждата обаче":

    Мазда използват тенекия от Кобе Стийл, които ги изловиха че много години назад са фалшифицирали специфиациите и тенекията не е това, за което са я продавали. Затова и колите са склонни към ръжда.
  • 74 За газовете

    4 0 Отговор
    Всички коли се движат от газовете на горивото. Топлината която се получава от гоеивото е отпадъчен продукт и се изхвърля чрез радиатора, без произвеждането на газове колите няма да мръднат. Дизела е най-икономичен защото прави повече газове от бензина и използва по-малко гориво а пропанбутана харчи два пъти повече от жензина докато си направи необходимите за движение газове.
  • 75 За газовете

    4 1 Отговор
    Всички коли се движат от газовете на горивото. Топлината която се получава от гоеивото е отпадъчен продукт и се изхвърля чрез радиатора, без произвеждането на газове колите няма да мръднат. Дизела е най-икономичен защото прави повече газове от бензина и използва по-малко гориво а пропанбутана харчи два пъти повече от бензина докато си направи необходимите за движение газове.

    Коментиран от #81

  • 76 Кокал

    11 0 Отговор

    До коментар #69 от "ръждата обаче":

    Как правите изводи за чисто нови модели според впечатленията ви от коли на по 15 години...
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Илиян

    12 2 Отговор

    До коментар #6 от "Да да":

    С бензинова кола на 20г - 5л смесен разход :-)
    НИКОГИШ

    Коментиран от #80

  • 79 Бойко

    4 0 Отговор
    Мазда винаги са мислили иновации, нещо различно.
    Но оправиха ли си ръждата, защото моделите до 2005г моделите ръждясваха повече от опелите
  • 80 Да да

    1 3 Отговор

    До коментар #78 от "Илиян":

    Бас хващаш ли?По маршрута, дето са минали тия и не са превишавали ограниченията никъде! И понеже нямат борд компютър, ще засичаме от туба.
  • 81 Читател

    5 2 Отговор

    До коментар #75 от "За газовете":

    За да "харчи" два пъти повече пропан-бутан... има две причини. Първата - неграмотен монтьор на АГУ. Втората - неграмотен собственик на автомобил, на който не му стига "пипето" да си смени "газаджията".
    Трите ми коли на пропан-бутан които съм имал... не повече от 10-15% горница в количеството пропан-бутан спрямо бензин.
  • 82 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Смешно":

    Още некъв захласнат по сборните на Махмуд, Зденек и Попеску у "немско"
  • 83 Gkch

    3 3 Отговор
    Този двигател ще бъде много труден за ремонт така ,че е за ценители с дълбоки джобове. А може и за тях да се окаже голям залък.
  • 84 ПЕТКО

    3 1 Отговор
    Браво!
  • 85 Трайчо

    1 4 Отговор
    Може и да не издържи краш тест.В кварталите с местно население в западна Германия преобладаващи марки са Поше 911,Мерцедес няколко модела,Ауди и ФОЛКСВАГЕН всякакви разновидности ,по малко БМВ,Смарт,Адам Опел и Ситроен Ц1.
  • 86 Истината

    2 4 Отговор
    Никога не бих си купил кола с разтворени женски крака на предния капак!
  • 87 Bat Sande

    3 0 Отговор
    За хората постоянно пишещи за турбиниране на въпросния мотор да припомня, че от статията става ясно, че той е турбиниран с механичен компресор. Според мен японците са го направили да работи това чудо, щом са решили да го пуснат серийно. нещото което би го направило безинтересен според мен е невъзможноста поне първите 10 години да се пипа каквото и да било по него. Я Ганьо да го газифицира, я некой гаражник да го форсира и все доработки от този род. Другия проблем по нашите ширини би бил качеството на горивото и вероятно много скъпите извънгаранционни ремонти.
  • 88 shrek

    2 1 Отговор
    Всичко си ѝ е екстра на Маздата само дето сервиза на тази фирма в България е под всякаква критика.
  • 89 Тимур

    2 5 Отговор
    Поредния японски боклук
  • 90 Стария

    3 0 Отговор
    Аз съм шофьор от 50г. мога да кажа, че автомобилите са на ръба на експлоатационните възможности.
    Харата по белия свят карат колите си не повече от 7-8г., дори не сменят съединител.
    След това тези автомобили са за скраб. Такаче, какъвто и модерен автомобил да направят, българина не го касай, защото не може да си го купи.
    Така че, ползвайте по-прости автомобили без турбо, филтри, демфери и стар-стоп изгъзеци, защото след десетата година стойността им е по-скъпа от самия бракуван автомобил. Електоавтомобилите вскоро време няма да са перспективата, защото няма литий, а добивът и рециклирането му са страшно скъпи и екологично замърсяващи. Пробивът ще дойде от въглеродните кондензатори, които да заменят акумолаторите. Но дали термоядрения синтез ще ги изпревари, след 30-40 години ще стане ясно. Да тогава електричките ще са непосилни за хората, защото втора употреба означава нов акумолатор равен на стойността на автомобила.