2 059 7

Изцяло електрически самолет. Мечта или реалност

Изцяло електрически самолет. Мечта или реалност

Електродвигателите все повече започват да се интегрират в различни видове наземен транспорт. Инженерите от NASA обаче решиха да изпратят електродвигателите в полет, оборудвайки ги със... самолети.

Първите изпитания на изцяло електрическия самолет X-57 Maxwell ще бъдат осъществени съвсем скоро. Предварително разработчиците на аерокосмическия отдел са проектирали самолетите, но са използвали традиционни бензинови двигатели.

Изцяло електрически самолет. Мечта или реалност

Представеният експериментален самолет X-57 Maxwell ще стане модел за всички американски компании, които планират да произвеждат подобни устройства. В момента електрическият самолет се подготвя за наземни тестове, след това ще бъдат тествани системи за управление и ще бъде извършен тестов полет.

Тестът, направен от инженерите на NASA, ще позволи разработката на определени стандарти за дизайна на електрическите самолети, законодателни норми, определящи мощността и други параметри за електрическите самолети.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Голям Слон

    9 10 Отговор
    Щом могат да карат газ в бутилки до Европа, защо да не пуснат и самолет на батерии? :-))) В "Разследване на самолетни катастрофи" ще става все по-интересно. Хайде вече да разсекретяват телепортирането и да се приключва с тия електрически тъпизми.
  • 2 Дали е случайност?

    9 1 Отговор
    Самолетът се казва точно както се казва наскоро закупената от Тесла компания за производство на батерии Maxwell

    Коментиран от #4

  • 3 куку руку ку

    14 0 Отговор
    Изцяло електрически самолет е реалност от 2001 година. Постави рекорди за височина и продължителност на полет. И се казва Хелиос
  • 4 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Дали е случайност?":

    Всъщност в Тесла още преди три години бяха направили проучване и казаха , че електрическите самолети ще станат рентабилни при достигане на енергийна плътност на батериите от 400 вт/кг ! В момента още в някъде около 320-330 вт/кг но с тоя темп ще стигне 400 до три години най-много , ако не излезе нещо още по-добро дотогава !! При 400вт/кг е сметнато , че самолетите ще имат обхват от около 1000 км , което е достатъчно за над 70% от полетите ! За Европа примерно най-дългия полет е около 2000 км , което значи , че с едно прекачване може да стигнеш от единия край до другия ! А повечето компании именно това правят при над 1000 км , щото така по-лесно си запълват местата , вместо да летят с полупразни самолети !
  • 5 Пламен

    3 1 Отговор
    Влезте в Ютюб и вижте само колко много радиоуправляеми самолети и хеликоптери на ток има! Някои от тях са с много големи размери, така че защо не и в реален размер?

    Коментиран от #6

  • 6 Rado

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Пламен":

    В YouTube има толкова много лади и москвичи, но се чудя имали поне един с ABS.
  • 7 Мосфилм

    1 0 Отговор
    Аз ще чакам фърчащата Лада Само не знам ще искат ли курсове за пилот

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.