4 709 17

Безопасна ли е френската X-шестица?

Руското автомобилно издание "Авто ревю" подложи на първи независим краш тест крос купето Renault Arkana. Изпитанията са проведени по протокола на EuroNCAP, който предвижда фронтален удар с припокриване 40% и скорост 64 км/ч.

Arkana демонстрира по-голяма здравина на каросерията от останалите модели, построени на платформата B0 (Logan, Sandero, първото поколение Duster и Lada XRAY). Отворът на вратата се деформира с едва милиметър, което ѝ позволява да се отваря съвсем свободно както преди сблъсъка.

Телескопичната кормилна колона се е отместила с 14 мм напред от водача, а по заваръчните шевове не са установени никакви разкъсвания. Еърбеговете TRW и коланите Autoliv с предварително натягане са изпълнили функциите си без забележки.

Резултатите от краш теста показват, че натоварванията върху шийните прешлени и гръдния кош са напълно безопасни, което осигурява на Arkana оценка 15.8 от 16 възможни точки. Пасивът от 0.2 точки се дължи на повишен риск от наранявания в областта на пищялите на водача и пасажера.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 наблюдаващотдалеч

    25 48 Отговор
    Смях! Ватенките и те дават оценка на техника!!!

    Коментиран от #17

  • 2 Капитан Америка

    16 1 Отговор
    Прилича на повдигнат Меган седан. Жалко , че е само за руския пазар

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Николай

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Капитан Америка":

    Всъщност е фейслифт на ДАЧИЯ, те даже са го написали "построени на платформата B0 (Logan, Sandero, първото поколение Duster и Lada XRAY)"

    Коментиран от #7

  • 4 Краси

    8 1 Отговор
    А защо я наричат Х шестица?

    Коментиран от #8

  • 5 Borislav Popov

    18 4 Отговор
    Крайния резултат е 15.8 точки е отличен за Арканата ! Тези пичове от Авторевю правят много тестове и на произвведенията на руската инженерна мисъл. За сравнение - УАЗ - Патриот (2018 г) показа 5.3 точки, а Chevrolet Niva получи от тях 1.6 точки, а Лада 4х4 показа толкова лош резултат, че даже не и поставиха никаква оценка, не дай си боже да катастрофираш, сериозно с това недоразумение. Помня тогава от Аатоваз се оправдаваха, че Ладите 4х4 били направени да се карат из горите от рибари и ловци и много трудно било да катастрофираш с нея, понеже никой не ги бил карал с по висока от 60-70 км в час, щото много виели и друсали и подскачали.
  • 6 Random

    4 24 Отговор

    До коментар #2 от "Капитан Америка":

    И кое му е жалкото? Грозно, бавно, трошливо, френско.

  • 7 сектант

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Николай":

    че какво е лошото на това
  • 8 мани мани

    3 12 Отговор

    До коментар #4 от "Краси":

    'щото е х6 за бедните ушанки :) ей тъй да си мечтаят за бмв х6, ама да карат тоя дрънгел и да се мислят за велики :) а и винаги са имали дружба рено-москвич-лада та дружбата им продължава ала рено-нисан-лада, но това е идеално за франсетата и японките да си пробутват боклуците там из руската степ :) японките пробутват и в сащ масово :) хуб'о че е тоя лизинг да можеш да караш, но и да можеш да задлъжняваш на банките :) да робуваш на колата, жената, децата, банките, работодателя, хазяина и те така :)

    Коментиран от #9, #10, #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "мани мани":

    Тоя "дръгел" е нова кола в среден лас с 1.3л турбо-бензин и предно предаване на цена от 28х.лв и гаранционно обслужване. Това, че у нас няма никаква култура и наредби за употреба на нови коли може да се констатира по препълнените онкоцентрове, по магазини и паргинги, по самите пътища, отрова и канцероген бълват навсякъде, ама Ганчо е доволен, че колата му харчи 5л дизел, какво като отзад дими и смърди, нали е взел немски премиум на цената на нова бюджетна кола. Ако смятате, че развитите нации са прости хора да си дават парите за ново, а не си карат н-тата ръка коли, кой е простия в този случай?

    Коментиран от #11

  • 11 Random

    4 11 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Нямаш си никаква идея какви глупости си написал. 1.3 турбо? Много голям бе, много ще харчи, да сложат 0.5. Кога си бил в онкоцентър? Колко "димящи" дизела виждаш на ден? Да ти кажа че аз само 1-2 и то на седмица(60+км на ден). Тоя голям, висок, бавен, грозен френски боклук знаеш къде да си го туриш. Немците може и да карат ново, ама под шкода не падат, само бедните карат дачия

    Коментиран от #14

  • 12 Бай хой

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "мани мани":

    Десо ми те "ушанките" си произвеждат и БМВ Х6 в Калининград. А в страната на росен плювналиев дори фаувето бяга. Айде да не забравиш да докладваш че си обидено.

    Коментиран от #13

  • 13 Borislav Popov

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Бай хой":

    Произвеждат тойти ушанки, куйрукв на Янку произвеждат, в Калининград, те пристигат там готови произведени, а там местните само им слагат колелетата на място и им затягат гайките ! Те това е това е цялото производство на тойти ушанки, а схемата със завода в Калининград е измислена от руските олигарси, за избягване на разни митнически плащания и други данъци.
  • 14 Язе

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    60+км на ден и само 1-2 димящи "премиума" на седмица.Ти да не караш в пустинята?За 1км и минават поне 4-5 "бегачки",предимно от немските "премиуми" оставящи кълба дим,смрад и какво ли още не.Сигурно са по-чисти от това Рено?Шкода пък е много кола.Освен Суперб другото е от кошляк нагоре.
  • 15 1944

    0 0 Отговор
    открих в интернет руска техника - тостер. после на снимките видях етикета. мейд ин чайна.
  • 16 1944

    0 1 Отговор
    що не тествате безаналоговия аурус сенат с вова джуджето вътре?
  • 17 Доктора

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "наблюдаващотдалеч":

    А ти ли ще даваш компетентен тест.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.