Last news in Fakti

9 Октомври, 2019 14:10 21 521 35

За и против: Въздушен филтър с нулево съпротивление

  • съвети-
  • въздушен филтър
За и против: Въздушен филтър с нулево съпротивление - 1

Както е добре известно, моторът се нуждае от въздушен филтър, за да предпази двигателя от прах и мръсотия. Недостатъкът на този консуматив обаче е в допълнителното съпротивление на въздушния поток, поради което мощността на захранващия блок спада.

На пазара има алтернативи - филтри, при които съпротивлението е минимално и моторът "диша" по-добре. Тези устройства обаче не са безвредни. Основният недостатък на това решение е, че в двигателя навлиза повече прах, което може да доведе до нежелани последици.

Филтрите с нулево съпротивление се разделят според опцията за инсталиране.

Те могат да бъдат поставени както на стандартното място, така и извън него. Във втория случай има проблем с всмукването на въздух, тъй като той се взема от двигателното отделение. А в него въздухът е горещ и плътността му е по-ниска от тази на извънбордния въздух, следователно мощността пада.

Филтърът с нулево съпротивление наистина ли увеличава мощността?

Всъщност въпросът е много спорен. При измерване на стенд с и без филтри, резултатите са разочароващи. Оказва се, че увеличението на мощността е в най-добрия случай 1-2%, а в някои случаи спада със същите 1-2%. С други думи, в най-добрия случай филтърът с нулева устойчивост може да се счита за безполезен, а в най-лошия - за излишна придобивка, който вреди на мотора.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димов

    50 12 Отговор
    Щом не филтрира, значи не е никакъв филтър. Купи си истинкси К§N, пък ела ми кажи дали не е по-добре.
  • 2 Марио

    50 6 Отговор
    Много дупета обаче си мислят, че това е върха на сладоледа. Хубаво е да прочетат тази статия. Но по-скоро сега ще започнат едни коментари, ще се появят едни разбирачи
  • 3 Хайде кандидатбачкаторите за ФВ

    9 3 Отговор
    Да започнат с рефератите :)
  • 4 Коментар📝

    26 5 Отговор
    Имам K&N НИКВА РАЗЛИКА СЛЕД 2000км.Като го Изпера и то с Специални ОБЕЗМАСЛИТЕЛИ ИМА НЯКВА РАЗЛИКА НО СЛЕД 2000КМ ПАК ТРЯБВА ДА СЕ ПЕРЕ

    Коментиран от #19

  • 5 гост

    8 19 Отговор
    Аз съм си монтирал такъв от К&Н и мога да кажа, че има ефект, особенно когато колата е под товар. От ниски обороти колата започва да поема по-добре, със стандартен например натискаш газта на висока предавка и колата задържа обороти след което бавно започва да покачва, докато с този филтър при подаването на газка колата веднага започва да покачва леко-полеко, няма зачудване. Другото е, че при много високи обороти получава повече въздух и например при едно и също ускорение със спортния филтър влиза в изключвател, което не може да стане при стандартния, и това е достатъчно доказателство, че има ефект. За намаляването на разхода е относително, заради по-лесното дишане при еднакво каране го намаля, да, но при студено време например се увеличава.

    Коментиран от #10

  • 6 Работи

    8 5 Отговор
    Ама само на стари турбо двигатели до 2000. Вдига разхода до 40 на сто (зимно време -10С) и на пета след 140 рита в г..а. Супер е ама друг да плаща бензина
  • 7 Миризлив пор

    29 9 Отговор
    Пак някой преписва без да е на ясно с технологията. За да изкараш максимална мощност от един двигател, то трябва горивото и въздуха да са в точно определено съотношение. Когато се сложи такъв филтър то трябва да се коригира и подаването на гориво иначе нещата отиват дори и на по зле. Същия ефект е, ако се сложи "права" генерация или друго "подобрение". При карбураторите е лесно, завъртиш леко болта на горивото, но при новите се пренаписва цялата таблица.

    Коментиран от #12, #24, #25

  • 8 onq s konq

    34 1 Отговор
    В ролята си на СЪВЕТНИК на "Съветващите автомайстори" ще поясня,че НЕ Е ВАЖНО каква е Фабричната пропускливост на Възд. филтър,а е необходимо ДА СЕ СМЕНЯ РЕДОВНО,особено ако се кара в запрашени местности.А че има Шматки,дето ИЗОБЩО не знаят че има Въздушен филтър и двигатела им все едно тича с Противогаз...то си им е по рождение!
  • 9 Пеуник

    10 4 Отговор
    Имам го на три коли от една марка с различни обеми банзинови двигатели. Усеща се прилив на мощност, но разхода също се качва. По-малко на на двулитровия мотор. На скутера ситуацията е подобна, но трудно се усеща разлика в мощността. В мъгла, дъжд и влажно време е супер, защото моторът си диша без проблем иначе картона става на каша. Естествено прахолякът си влиза по-лесно.
  • 10 ФауВе

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И като как монтира КиН филтър на Теслата бе норвежник?
  • 11 Майор Костов

    20 4 Отговор
    Автомобилът не гори въздух, а горивовъздушна смес. Повече въздух изисква повече гориво.
    Нормално е колата да върви повече. И да гори повече...

    Коментиран от #13, #33

  • 12 ФауВе

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "Миризлив пор":

    Не баш в точно, но в определени граници. Бензина има по-тесни граници на отношение гориво/въздух. Дизела търпи повече разлика. Но си прав, че трябва да се коригира.

    Коментиран от #15

  • 13 ФауВе

    6 6 Отговор

    До коментар #11 от "Майор Костов":

    По твоята логика, колата ще гори най-малко ако е със задръстен филтър.
  • 14 Тропчо

    1 4 Отговор
    ОЛИ ПАК ЛИ ФИЛОСОСТВАШ😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃💣💣💣💣👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎✊

    Коментиран от #16

  • 15 Миризлив пор

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "ФауВе":

    май и аз и ти и майора говорим за едно и също нещо. За въздуха на дизела важи правилото "колкото повече толкова повече", при бензина е доста точно съотношението и за това се ползва информацията от дебитомера и лабда-сондата какво влиза и колко кислород има в изгорелите газове за да се коригира работата на двигателя. Ако се пуска повече въздух от колкото може да позволят корекциите и отиваме на "бедна смес" със всичките и последици. Темата си е доста обширна НО само със подмяна на филъра няма начин да се качат 10-15 коня,

    Коментиран от #17

  • 16 ФауВе

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Тропчо":

    Запълвам пропуски в нечие образование. Така те спасявам от апокрифна литература и невярна информация, която като повториш пред лаиците на масата ви, довечера, ще се изложиш. Пак заповядай!
  • 17 ФауВе

    10 0 Отговор

    До коментар #15 от "Миризлив пор":

    10-15 ще качи, ако мотора му е 500. Тия филтри дават възможност за нещо повече, но трябва да се бута и друга, скъпа карантия и да се настройва, както поясни майора. Пишлеметата си дават парите за неща, които хич не вдяват. После сяда да пробва, внушава си, че уж върви повече и като се съберат на кафенце почват филмите. Де от простотия, де от срам, да не си признае, че е купил нещо, което хич не е успял да впрегне в работа, че да му изстиска потенциала, ама вече слуха ескалира.

    Коментиран от #20

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 gvdff

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Коментар📝":

    Ползвам Pipercross панелен. Пак на тези км се пере. Няма разлика в поведението на двигателя, но поне след 2 смени на хартиени, то вече ще съм го "избил". А и поне ще е чист редовно.
  • 20 Миризлив пор

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "ФауВе":

    Въпрос на марктинг стил "WS Teleshop"- лъскава реклама, куп полуистини и показват някоя "обработена" кола на която и е "налят" новия акъл с всички корекции за филтър, по-големи дюзи и нова помпа, права генерация (или Y клапан/и), полирани колектори и после само се продава на балъците дето не са чели на времето. Сещам се за Гошо Карбуратора и жигулата му която биеше поршета на 400 метра...
  • 21 audi a8

    3 1 Отговор
    ако се монтира панелен тъкъв става
  • 22 Много ясно че

    9 1 Отговор
    Филтрите K&N са номер 1
  • 23 въздухар

    4 5 Отговор
    Въздушният филтър вдига мощността на двигатея колкото и резервната гума в багажника.За по доброто изгаряне на горивото в цилиндъра е важно да има повече кислород.

    Коментиран от #27

  • 24 Деян

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "Миризлив пор":

    Какво пренаписване на карти бе галфон. След филтъра е МАФ-а който следи колко въздух влиза към двигателя и спрямо това дозира и горивото.
    За правата генерация също нищо не се налага. Освен ако няма допълнителни ламбди зад катализатора които да се спрат и софтуерно.

    Въобще не знам как хората са ти дали плюсчета. Пълни глупости си написал.

    Коментиран от #28

  • 25 Олд Скуул

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Миризлив пор":

    И ти говориш неща, дето не са ти ясни. Кой е тоя болт на карбуратора, който завърташ? Такъв болт (игла) има само за тихите обороти. В карбуратора има едни нещица с малки и калибровани отвори. Викахме им "жигльори". Те дозират горивото и "допълнителният въздух. Сложно е да ти обяснявам, но сигурно има къде да се прочете.
    Сага към останалите коментиращи:
    Ако искате да видите колко ще "бяга" колата с "нулев" филтър, просто махнете вашия въздушен и пробвайте. На двигателя няма да му стане нищо за 100км. без такъв филтър (освен ако не карате в Сахара).
    Съвременните дизели са с турбо-компресори. Въздушният филтър изобщо не е пречка за въздуха в такъв двигател.
    Ако искате да добиете осезаемо увеличение на мощността, ще се наложи доста голяма реконструкция на ДВГ. Както софтуерно (там чипове и т.н.), така и хардуерно (специални бутала, спец. разпр. валове, клапани с подобрена геометрия и от леки, но надеждни сплави, пружини за тия клапани, промяна в геометрията на всмук. и изпуск. тръби както и тяхното полиране и много други, но важни неща), а това струва мнооого пари.
    Най-лесно и съответно евтино може да стане при турбо-дизела. Просто едно ново и по-голямо турбо и нова прошивка на чипа за управление на двигателя. Но, предупреждавам, и това не е много евтино.
    Всичко останало са глупостии приказки на мераклии, които обаче нямат достатъчно познания. Естествено и на маркетинг на фирмите, които произвеждат такива касесоари.

    Коментиран от #26, #29

  • 26 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Олд Скуул":

    Е точно при турбинираните мотори можеш да си го спестиш цялото това ровичкане с чипосване. Всеки турбодвигател може само софтуерно да се изпили с едни 10 процента макс.мощност и с доста напънат въртящ момент в ниски до средни обороти че да "дърпа" повече. Ремапа е около 500 кинта. Вече колко ще е надежден двигателя след ремап е друга тема
  • 27 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "въздухар":

    Прекалено многото кислород топи бутала ;)
  • 28 ФауВе

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Деян":

    МАФа само внася корекции на написаното по картите. И може да коригира в тесни граници. И с ламбдата е така, както и с НОКа. При леки промени няма проблем - МАФа ще нагоди. Но излезе ли стойността от граници - чека светва.
  • 29 ФауВе

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Олд Скуул":

    А имат ли болтове за състава на сместа на работен ход, към главните горивни жигльори? Айде, остей системите Вебер и Озон, дето ги качулеха по Ладите и всички ги бърникахме. Ама какво правим при един Пиербърг, с постоянно разреждане, дето всичко се управлява от вакуумки? А тия на Вараджет и Кейхин ми бяха кошмар. Само на стенд се настройваха.

    Коментиран от #30

  • 30 Олд Скуул

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "ФауВе":

    Дааа, Кейхин, Стромберг и подобни с постоянна скорост на въздушния поток са "болест". И все пак това бяха най-съвършенните карбуратори по мое мнение. Аз лично не съм се занимавал много с карбуратори, чипосване, упрвления на впръскване и подобни.
    Мнението си го написах, просто за да спестя малко пари на разни "интернет-автомобилисти". Все пак от 14-годишен се занимавам с ДВГ, а сега съм на 54. Все нещо ми е ясно.
    Прав си в предното си мнение където си казал обяснил защо с просто "чипосване" не може да се повиши много мощността на "турбинираните" ДВГ. Мисля, че за по-умните момчета, ще е полезно. Да не си похарчат парите за глупости.
    10% както е казал един по-долу са нищо за кола 100к.с. Вижа за 1000к.с. е друга работа, ама кой кара такива коли?
  • 31 Бай Ганя от балканя

    8 0 Отговор
    Превключва от газ на бензин докато изпреварва....................................
    Мисли си че е включил турбото
  • 32 професионален шофьор

    0 0 Отговор
    Като притежател на два турбо-бензинови автомобила - единия е позасилен 1,8Т+К04 турбина, ще кажа че много добър резултат постигнах със спортен панелен филтър+интейк на 75-80 мм! 0-100 за 5,8 сек, 0-200 за 20 сек, 0-230 за 28 сек по уред! Преди да направя интейка, колата не вървеше толкова добре , понеже засмукваше топъл въздух от коша, а не студен - от бронята!
    Audi A3 1.8t+ 0-230
    https://www.vbox7.com/play:598e5dd5bd
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Бобов

    0 0 Отговор
    До №1 Димов - имам Субару WRX STI с някои важни части сменени и ремапнато на 370 к.с. Но си оставих в колата стоковия филтър, а оригиналния K&N ми прашасва в мазето, точно поради причините посочени в статията.
  • 35 QUADRIFOGLIO

    0 0 Отговор
    Подобни алтернативни филтри се избират от специалисти и са нужни само в случай, че моторът е подсилен и му е необходим повече кислород. Да се прави стоков автомобил с подобни филтри е напълно излишно, защото производителите не са глупави и са монтирали филтри напълно достатъчни за дадения двигател.
    А колкото до подсилените двигатели, винаги с качването на конете ресурса намалява, а обслужването става по-скъпо. Колкото повече мощност се изсмуква от един двигател, толкова повече се съкращава неговия ресурс.