5 931 36

Китайски влак ще се движи с... 1000 км/ч

Китайски влак ще се движи с... 1000 км/ч

Китайските инженери се стремят да затвърдят своето световно лидерство в производството и експлоатацията на свръхбързи влакове. Единственият достоен съперник на новите проекти на Китай може да бъде само „вакуумният“ Hyperloop от Илон Мъск. Влаковете на китайските разработчици използват принципа на влаковете maglev, работещи с помощта на магнитно поле. Новият амбициозен план на китайците е влак, който да се движи със скорост 1000 км / ч, което е сравнимо със скоростта на самолетите.

Тестовият път за новия китайски проект ще е във вакуумната тръба, а електромагнитът ще създаде магнитно поле, охладено до температура, близка до абсолютна нула, което активира ефекта на свръхпроводимостта. Изграждането на експериментален участък с дължина 200 км ще започне през следващата година в провинция Хубей. До края на годината ще бъде пуснат първият експериментален свръхскоростен влак. На първия етап от тестовете той ще се движи с минимална скорост от 600 км / ч.

В случай на успешно тестване първата търговска линия над високоскоростния влак ще свързва Хубей с Гуанджоу, а дължината му ще бъде 2200 км. Времето за пътуване ще бъде малко повече от 2 часа.

Първата секция на високоскоростната железопътна линия, използваща принципа на влакове maglev, бе създадена в Китай през 2002 г. от инженери от немската компания Siemens. Тогава беше пуснат в експлоатация участък между летище Пудун и централната част на Шанхай. Тогава Китай започна самостоятелно да изпълнява високоскоростни пътни проекти и няколко години по-късно с гръм и трясък навлезе сред световните лидери, създавайки мрежа от 30 хиляди км високоскоростни пътища.

В Китай е общоприето, че пътуването с железопътен транспорт може да се направи по-ефективно от въздушното пътуване със самолети. Особено след достигане на скорост от 1000 км/ч, когато времето за пътуване ще бъде почти същото за влака, както и за самолета. Към днешна дата световният рекорд за скорост по железопътната линия принадлежи на Япония - 603 км / ч.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Асан

    53 0 Отговор
    Скоро в БДЖ ще пусне такъв влак

    Коментиран от #5, #13

  • 2 антрашпиц

    38 0 Отговор
    В БГ пък ще минават на автобуси..

    Коментиран от #26

  • 3 Камен

    7 25 Отговор
    То хуаво ще се движи с 1000 км/ч, но как ще спира?

    Коментиран от #4, #25, #29

  • 4 Хинджу

    19 1 Отговор

    До коментар #3 от "Камен":

    Теслата как спира? Няма голям зор в спирането и при магнитните, като обърнат полюсите и ще почне да забавя докато спре.

    Коментиран от #22

  • 5 Бг 🇧🇬 И технологията?

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    България и технологии Хахаха 😀👍

    Коментиран от #35

  • 6 123

    8 5 Отговор
    Не ми се мисли колко ще струва пътя, по който ще се движи влака. А това за абсолютната нула ми звучи опасно.

  • 7 и ний ни съ даами лесну

    9 1 Отговор
    на вакуумния маглев ще излезем насреща с парния баба Меца.
  • 8 БДЖ

    23 3 Отговор
    А ние се движим с 2000 км/с с=седмица
  • 9 Коментар📝

    21 1 Отговор
    А В БЪЛГАРИЯ ИМАМЕ ТРАНСПОРТ КОЙТО ЗНАЕ КАДЕ ЖИВЕЕШ И ТЕ ОТКАРВА ДО ВКЪЩИ ИЛИ ДО БЛИЗКАТА КРЪЧМА БЕЗ САТЕЛИТИ И ТЕХНОЛОГИЙ НАРИЧА СЕ КОН С КАРУЦА

    Коментиран от #12

  • 10 Госあ

    5 7 Отговор
    Бля,бля,бля, бля..."Към днешна дата световният рекорд за скорост по железопътната линия принадлежи на Япония - 603 км / ч" 😆 Линията Париж - Страсбург прави 530...

    Коментиран от #24

  • 11 Българина

    25 1 Отговор
    2200 км под 3ч, БГ в ЕС, софия варна 450км 8 ч с влак, 7с кола. Само да напомня че с 1.3 млрд евро за отбрана дадени за 8 щайги, се равнява точно на 72 бр ИЦЕ2 немски влакове всеки дълъг 200 м вдигащ 280 с 386 места. Това прави по 36 влака за северна и южна България. Следващите 30 г тези влакове щяха да намалят убитите по безобразните пътища за 30 г поне с няколко хиляди, разбити семейства и хиляди спестени часове. Но герб решиха да се откупят от сащ! На предателите ръцете на децата им да изсъхнат. Бдж сега има общо под 150 влака които са пълни боклуци

    Коментиран от #30

  • 12 България и технологии ????

    12 0 Отговор

    До коментар #9 от "Коментар📝":

    Тука в BG за техника забрави ! Караме коли по 10 , 20 ,30 и повече години и говорим за постиженията на другите срамота е ! Трябва и ние в Bg да се развием но не можем поради корупцията и кражбите на ГРОБ !
  • 13 гост

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    От БДЖ са видяли, няма как да е. Шегата настрана. Вижда се Китай с какви темпове на развитие скача и настига високотехнологични държави като Япония. При самолетите трябва да се има предвид и пътя от центъра на града до летището, време за проверка и чекиране, натоварване и излитане, кацане и събиране на багажа. При влаковете дори скорост от 600км/ч е достатъна да неутрализира предимството от бързото летене, а за екологията няма какво да се говори, след като електричеството може да е от възобновяеми източници.
  • 14 Рьоне Артоа

    20 3 Отговор
    Перник - София с влак се пътува за 1 час. А няма и 30 км. разстояние. Направете сметка къде сме ние и къде са китайците.

    Коментиран от #16

  • 15 Джигит

    5 3 Отговор
    Скоро и по нашите магистрали ще се движим с толкова .
  • 16 Последния софиянец

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Рьоне Артоа":

    С китайския влак София-Перник за 2 минути. Тия за няколко часа ще стигнат до Марс.
  • 17 Николай

    16 1 Отговор
    В българия тоя влак докато го засили,ще отиде в Унгария

    Коментиран от #21

  • 18 БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПРОИЗВЕЖДА

    14 2 Отговор
    ЛОКОМОТИВИТЕ ЗА КИТАЙСКИЯ ВЛАК В ЗАВОД КОЙТО ЩЕ БЪДЕ ОТКРИТ СКОРО ОТ ТИКВАТА..А СЪЩО ЩЕ ПРОИЗВЕЖДА И ЧЕРВЕНИТЕ КРУШКИ ЗА ЗАДНИТЕ СВЕТЛИНИ НА ПОСЛЕДНИЯ ВАГОН...
  • 19 Рекордьор

    8 1 Отговор
    Рекордът за скорост по редовна линия е на Китай. Япоснкият рекорд е поставен само в името на рекорда. Редовните линии в Япония са по-бавни от тези в Китай.
  • 20 гост

    8 1 Отговор
    Имат ги знанията, имат професионалистите, имат фирмите, отпускат им парите и ето, резултат. У нас БДЖ е известно с това, че закъснява, че се пали, че машинистите точат горивото и че е мръсно и мизерно. Няма как да е иначе като позлват влакове отпреди 30г. без поддръжка. Новите мотриси са добри, но не ги поддържат, ползват ги без работеща климатизация, без ремонти и с почупени стъкла. Аз до Пловдив пътувам повече от час, а с колата ми е 45мин, билета ми е 8лв, а с колата ми излиза 10лв, но пък може да се качим 4 души и багаж, защото като вземеш едно такси от гарата до квартирата и станаха 15лв плюс мъкненето на багажа, бутането и неудобството да си затиснат от цигани, които са се насъбрали на перона понеже предходният влак не е дошъл и всички трябва да се качат на един. Е, кой би искал да го ползва?
  • 21 Уйки

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Николай":

    Не става. Ако тръгне от Варна до София ще е за 30 минути със спирка Пловдив. Но с още два часа закъснение по куп причини и ще го вземе за 150 минути.
  • 22 Експерт

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хинджу":

    Не пиши по тема от която си нямаш понятие .
  • 23 Дедо

    15 0 Отговор
    Едно време пътуването с влак беше истински купон - ядене , пиене , белот , запознанства , свалки , понякога не ми си е слизало на моята гара .
  • 24 Сульо

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Госあ":

    Глyпocти приказваш, там се джичат с 315-320 км/ч - мерил съм го.
  • 25 Като

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Камен":

    самолетите - превключва на обратна тяга и връща част от енергията в мрежата.
  • 26 Къде е Тиквата

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "антрашпиц":

    Лъжеш се, на камили ще минават. Боко Тиквата, се скъса да се хвали с магистрали, които даже не е построил, но не поглежда БДЖ, че няма и лев вложен, а закъснение от 3 часа е нещо нормално. Да не говорим за авариите, пожарите и загиналите заради влакове на по 50-60 години.

    Коментиран от #34

  • 27 123

    1 0 Отговор
    На тава пари да ми дават няма да се кача да се возия
  • 28 222

    1 0 Отговор
    Очаквайте в БДЖ!

  • 29 Предник

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Камен":

    С крак!
  • 30 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Българина":

    Принципно съм съгласен че самолетите са глупост. Обаче проблема на БДЖ не са влаковете а инфраструктурата. И там трябват много пари, ама наистина много пари
  • 31 abv

    3 0 Отговор
    Хората са на светлинни години от нас. Нашите високоскоростни линии са с мах 120 км/ч.
  • 32 Дядо ти

    1 0 Отговор
    За какво ти е този влак докато се качиш и трябва да слизаш.
  • 33 Дядо ти

    3 1 Отговор
    За какво ти е този влак докато се качиш и трябва да слизаш.
  • 34 Oki

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Къде е Тиквата":

    Боко е отпуснал милиарди за тази фирма (факт открадени). Факт е и че нямаме нужда от влакове модерни - бабата която не купува билет а дава лева на кондуктора и е все едно
  • 35 321

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бг 🇧🇬 И технологията?":

    Стига си спамил всяка тема. Ако у ваше село няма технологии не означава, че навсякъде е така.
  • 36 Димо Димитров

    0 0 Отговор
    Докога собствениците на големите автобусни компании ще лобират БДЖ да продължава да използва музейни експонати от 1970 година ( локомотиви и вагони ) за превоз на пътници . Ж.П. транспортът е най - евтиният и най-бърз сухоземен транспорт . Но в България му пречат умишлено да бъде такъв . Българските влакове се движат като костенурки , а френските " летят '' с 320 км/ч. ... виждаме китайците ... докъде са я докарали 1000 км/ч.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.