Китайските инженери се стремят да затвърдят своето световно лидерство в производството и експлоатацията на свръхбързи влакове. Единственият достоен съперник на новите проекти на Китай може да бъде само „вакуумният“ Hyperloop от Илон Мъск. Влаковете на китайските разработчици използват принципа на влаковете maglev, работещи с помощта на магнитно поле. Новият амбициозен план на китайците е влак, който да се движи със скорост 1000 км / ч, което е сравнимо със скоростта на самолетите.
Тестовият път за новия китайски проект ще е във вакуумната тръба, а електромагнитът ще създаде магнитно поле, охладено до температура, близка до абсолютна нула, което активира ефекта на свръхпроводимостта. Изграждането на експериментален участък с дължина 200 км ще започне през следващата година в провинция Хубей. До края на годината ще бъде пуснат първият експериментален свръхскоростен влак. На първия етап от тестовете той ще се движи с минимална скорост от 600 км / ч.
В случай на успешно тестване първата търговска линия над високоскоростния влак ще свързва Хубей с Гуанджоу, а дължината му ще бъде 2200 км. Времето за пътуване ще бъде малко повече от 2 часа.
Първата секция на високоскоростната железопътна линия, използваща принципа на влакове maglev, бе създадена в Китай през 2002 г. от инженери от немската компания Siemens. Тогава беше пуснат в експлоатация участък между летище Пудун и централната част на Шанхай. Тогава Китай започна самостоятелно да изпълнява високоскоростни пътни проекти и няколко години по-късно с гръм и трясък навлезе сред световните лидери, създавайки мрежа от 30 хиляди км високоскоростни пътища.
В Китай е общоприето, че пътуването с железопътен транспорт може да се направи по-ефективно от въздушното пътуване със самолети. Особено след достигане на скорост от 1000 км/ч, когато времето за пътуване ще бъде почти същото за влака, както и за самолета. Към днешна дата световният рекорд за скорост по железопътната линия принадлежи на Япония - 603 км / ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Асан
Коментиран от #5, #13
15:17 09.10.2019
2 антрашпиц
Коментиран от #26
15:21 09.10.2019
3 Камен
Коментиран от #4, #25, #29
15:23 09.10.2019
4 Хинджу
До коментар #3 от "Камен":
Теслата как спира? Няма голям зор в спирането и при магнитните, като обърнат полюсите и ще почне да забавя докато спре.Коментиран от #22
15:29 09.10.2019
5 Бг 🇧🇬 И технологията?
До коментар #1 от "Асан":
България и технологии Хахаха 😀👍Коментиран от #35
15:33 09.10.2019
6 123
15:34 09.10.2019
7 и ний ни съ даами лесну
15:35 09.10.2019
8 БДЖ
15:42 09.10.2019
9 Коментар📝
Коментиран от #12
15:42 09.10.2019
10 Госあ
Коментиран от #24
15:46 09.10.2019
11 Българина
Коментиран от #30
15:49 09.10.2019
12 България и технологии ????
До коментар #9 от "Коментар📝":
Тука в BG за техника забрави ! Караме коли по 10 , 20 ,30 и повече години и говорим за постиженията на другите срамота е ! Трябва и ние в Bg да се развием но не можем поради корупцията и кражбите на ГРОБ !15:58 09.10.2019
13 гост
До коментар #1 от "Асан":
От БДЖ са видяли, няма как да е.Шегата настрана. Вижда се Китай с какви темпове на развитие скача и настига високотехнологични държави като Япония. При самолетите трябва да се има предвид и пътя от центъра на града до летището, време за проверка и чекиране, натоварване и излитане, кацане и събиране на багажа. При влаковете дори скорост от 600км/ч е достатъна да неутрализира предимството от бързото летене, а за екологията няма какво да се говори, след като електричеството може да е от възобновяеми източници.
16:09 09.10.2019
14 Рьоне Артоа
Коментиран от #16
16:15 09.10.2019
15 Джигит
17:03 09.10.2019
16 Последния софиянец
До коментар #14 от "Рьоне Артоа":
С китайския влак София-Перник за 2 минути. Тия за няколко часа ще стигнат до Марс.17:22 09.10.2019
17 Николай
Коментиран от #21
19:41 09.10.2019
18 БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПРОИЗВЕЖДА
20:40 09.10.2019
19 Рекордьор
Япоснкият рекорд е поставен само в името на рекорда. Редовните линии в Япония са по-бавни от тези в Китай.
11:04 10.10.2019
20 гост
12:15 10.10.2019
21 Уйки
До коментар #17 от "Николай":
Не става. Ако тръгне от Варна до София ще е за 30 минути със спирка Пловдив. Но с още два часа закъснение по куп причини и ще го вземе за 150 минути.16:08 10.10.2019
22 Експерт
До коментар #4 от "Хинджу":
Не пиши по тема от която си нямаш понятие .16:22 10.10.2019
23 Дедо
16:34 10.10.2019
24 Сульо
До коментар #10 от "Госあ":
Глyпocти приказваш, там се джичат с 315-320 км/ч - мерил съм го.23:28 10.10.2019
25 Като
До коментар #3 от "Камен":
самолетите - превключва на обратна тяга и връща част от енергията в мрежата.13:53 11.10.2019
26 Къде е Тиквата
До коментар #2 от "антрашпиц":
Лъжеш се, на камили ще минават. Боко Тиквата, се скъса да се хвали с магистрали, които даже не е построил, но не поглежда БДЖ, че няма и лев вложен, а закъснение от 3 часа е нещо нормално. Да не говорим за авариите, пожарите и загиналите заради влакове на по 50-60 години.Коментиран от #34
14:19 11.10.2019
27 123
15:06 11.10.2019
28 222
15:06 11.10.2019
29 Предник
До коментар #3 от "Камен":
С крак!15:32 11.10.2019
30 Гост
До коментар #11 от "Българина":
Принципно съм съгласен че самолетите са глупост. Обаче проблема на БДЖ не са влаковете а инфраструктурата. И там трябват много пари, ама наистина много пари17:41 11.10.2019
31 abv
20:36 11.10.2019
32 Дядо ти
21:33 11.10.2019
33 Дядо ти
21:34 11.10.2019
34 Oki
До коментар #26 от "Къде е Тиквата":
Боко е отпуснал милиарди за тази фирма (факт открадени). Факт е и че нямаме нужда от влакове модерни - бабата която не купува билет а дава лева на кондуктора и е все едно19:54 13.10.2019
35 321
До коментар #5 от "Бг 🇧🇬 И технологията?":
Стига си спамил всяка тема. Ако у ваше село няма технологии не означава, че навсякъде е така.14:58 14.10.2019
36 Димо Димитров
21:08 16.10.2019