69 602 155

Защо големите атмосферни двигатели са по-добри от малките турбомотори?

Защо големите атмосферни двигатели са по-добри от малките турбомотори?

Ще започнем с основното. С факта, че тягата на атмосферните двигатели с голям работен обем е отлична от самото начало на оборотния режим. Това осигурява добра еластичност и елиминира необходимостта от превключване на по-ниска предавка при изпреварване.

При ускорение такъв двигател също ще се опъне на модерен малък турбомотор, тъй като двигателите с турбокомпресор имат т. нар. турбо дупка. Проявява се в зоната на ниски обороти, когато при натискане на педала за газ се усеща характерно забавяне и след това се наблюдава рязък преход към работата с турбо.

Сега инженерите са се научили да изглаждат ефекта от турбо дупката, но въпреки това работата на "охлюва" зависи от много фактори. Да кажем за качеството на горивото и околната температура. Колкото по-горещо е навън, толкова по-изразен е ефектът на турбо дупка.

В допълнение ще кажем, че малките двигатели с турбо са взискателни към качеството на маслото и това на охладителната течност. Ако обемът на масления отвор е малък и охлаждащите радиатори са задръстени от мръсотия, маслото в такъв двигател ще бъде горещо през цялото време.

В резултат на това то бързо се окислява, прави неразтворима утайка и всичко това води до скъп ремонт на уреда. Да не забравяме и, че двигателите с турбокомпресор често харчат и повечко масло.

И накрая, те се характеризират с по-малък малък ресурс (150 000-200 000 км) и понякога не подлежат на ремонт. Атмосферните изкарват до 500 000 км без основен ремонт, че и много повече, но дори в случай на сериозна повреда, атмосферният двигател е ремонтопригоден.

Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент, предаващ се в по-широк диапазон. Това води до управление на колата с по-ниски обороти при една и съща скорост с автомобил с турбомотор, а оттам и незначителна разлика в разхода на гориво.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 149 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 Мнение

    284 18 Отговор
    В малките турбо двигатели се използват по малко материали и изработката им е по лесна и евтина,ресурса им е ограничен и ремонтите по тях се налагат по често.От това производителите печелят много защото поддръжката най често е възможна само във фирмени сервизи.

    Коментиран от #24

  • 3 Лекар БГ

    88 73 Отговор
    Няколко модификации на една и съща японска марка карам от 2005 г.насам.Турбо дупка просто НЯМА.Първата кола продадох на приятелка Истински 136 К км.Тя навъртя още 200 К.Редовна смяна на масло,синтетика.Ремонти-4 билети и консумативи. Много харесвам осмаци-звук,усещане...просто не са ми по джоба.Засега-2.2 турбо,150 коня,350 нютонметра.

    Коментиран от #9, #13, #48, #52, #63, #120

  • 4 Много просто

    150 80 Отговор
    Турбото създава само проблеми и е скъпо.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 Долината на широките гащи

    287 28 Отговор
    Отивай си в турция тогава какво правиш тук!!!

    Коментиран от #10


  • 7 Митко с измъчената кола

    77 7 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Ко ?
  • 8 123

    198 8 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Тя хубаво е пет години напред, ама и 100 встрани Хасанчо!
  • 9 123

    23 21 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    И Хонда
  • 10 СУБАРУ

    122 15 Отговор

    До коментар #6 от "Долината на широките гащи":

    Не се занимавайте с Асан.Това са много нещастни и пълни с комплекси хора.Хора безнсаволичност и държава.Шо се отнася до темата това си е самата истина.Но предпочитам японското.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 гост

    75 9 Отговор
    Малките турбо-бензин двигатели са по-леки и по-компактни. Сравняваш например един 1.6л турбо със 170кс,спрямо еквивалентен ве-6 двигател и разликата е към 30% повече маса за ве-6 и още толкова обем в двигателният отсек. Това, че малък турбо-бензин харчки малко само на стенда мисля, че мнозинството от клиенти и инженери се убедиха. Затова започна т.н. райтсайзинг - подбор на подходяща кубатура и повечето производители повишиха обемите на двигателите, което доведе до по-добри двигатели с реална икономичност. Например от 1.2л станаха 1.4, от 1.4 станаха 1.5 и т.н. Най-новаторското е отрязването на един цилиндър и въпреки това запазване на балансирана работа на двигателя, както е при форд 1.5 екобуст с 3цилиндра и 150кс. Аз лично избрах 2.5 атмосферен и мога да кажа, че колкото му пише в книжката, толкова и гори на кола 4х4 среден размер сув, 9л смесен разход бензин. Преди това карах други нови турбо-бензин, в случая 1.6 турбиниран, и с еквивалентна мощност даваха 12л разход.

    Коментиран от #103, #107

  • 13 Ridah

    14 41 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    Не разбирам за какво са ви тея осмаци. Харчат газ на поразия. Плюс моите 231 коня са абсолютно адекватни, даже са ми множко на моменти. Поддръжката е приемлива

    Коментиран от #49

  • 14 Спокоен

    121 11 Отговор
    Евросъюзът принуди всички включително и автомобилопроизводителите заради евро нормите да правят прахосмукачки с турбо.
  • 15 ВояджърСервиз

    96 13 Отговор
    Малките ДВГ с турбо са като да дадеш на малък и слаб човек някакъв транквилант (или както там му се вика) и да го караш да носи 50кг-ови торби с цимент по цял ден и на бегом, при положение, че самият той тежи 45 кг. Да, заради транквиланта ще тича, ама колко време ще издържи? Като професионалист ще ви кажа, че турбото е скъп консуматив. Идва момент в който (ако не карате нова кола), ще се наложи да си платите около 1000 лв за ремонт. Нещата идват от там ,че искате мощни коли, дето горят малко, а пък за производителите е добре дошло това, защото малък двигател се прави с малко тегло метал. Освен това, той се разполага по-лесно в съвременните купета. Друг е въпроса за управлението на такъв ДВГ. Там нещата са "с пари" , но тия пари ги плащат потребителите, така че на производителя му е все тая.

    Коментиран от #20, #25, #50, #69

  • 16 Адолфо

    26 36 Отговор
    Карах Алфа Жулиета,1.4 170кс, карах и 1.7 235кс,доволен съм, за дупка не съм и усетил
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 Бай Ганьо

    136 25 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Защото така. Асан не помни, че преди 30-40 години, когато ,България бе номер 1 на Балканите във военно, културно, образователно отношение , в здравеопазване, спорт, промишленост, селско стопанство, и т.н. и когато от съседни Гърция и Турция идваха да се лекуват, учат тук, хората ходеха по 1 месец на почивки и санаториуми , имаше безплатно образование и здравеопазване , Турците и гърците бяха изостанали селски държави с дребна икономика, Асан забрави ли това ?! Но има кръговрат. Първите днес утре са на опашката, после отново.

    Коментиран от #61

  • 19 Икуо Кажитани

    40 20 Отговор
    Аз от VTEC а още 80-те години на миналия век извадих 100 коня от литър...това разни турбосмехурковци дали го знаят с техните еднодневки?!

    Коментиран от #43

  • 20 Jacques Yves Moineau

    78 6 Отговор

    До коментар #15 от "ВояджърСервиз":

    Транквиланти значи успокоителни. Сигурно имаш предвид стимуланти. Иначе сравнението си го бива. Ама най-добре е голям двигател с турбина 😀😀😀

    Коментиран от #59

  • 21 До Асан #1

    123 8 Отговор
    Не знам великата турция , да е дала нещо на цивилизацията, виж, за скромната ми РОДИНА мога да припомня, от малкото което знам, : Най точния КАЛЕНДАР ... направен преди около 7527...години, АЗБУКА на която пишат и използват около 300милиона.. Компютъра на ДЖОН АТАНАСОВ ...и тн. и тн... асанее... , не със сто...със 1000 години няма как да ни изпреварят....

    Коментиран от #23

  • 22 аладин

    51 82 Отговор
    аз си карам 6.0 кубиков 12 цилинров мотор ими е все тая за вашите турбо дупки,ями,изкопи и там каквото имате,ако е бензин не ми пречите ,ама много ме изнервя да карам зад някой дизеляк някой от вас може да е изпитал гнева ми......карайте си ги тези душегуби по селата щото почвате да ми писвате.....

    Коментиран от #40, #60, #155

  • 23 Реалист

    23 49 Отговор

    До коментар #21 от "До Асан #1":

    А с 200 лв пенсии кога ще изпревариш Турция?

    Коментиран от #122

  • 24 куку руку ку

    57 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Публикувано във факти.бг: Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент," Въртящият момент кара колата да ускорява, мощността е необходима при високи скорости, за да се преодолява съпротивлението на въздуха. Или както обичам да казвам... Мен ме интересува въртящият момент. От мощността се интересуват от данъчното.

    Коментиран от #118

  • 25 Жижо

    53 12 Отговор

    До коментар #15 от "ВояджърСервиз":

    Статията е полезна. А ти вярно го описа, но не всеки малък турбо е проблем. Лично не харесвам турбото и автомобил над 150 коня, защото на тези пътища няма нужда от тях. Турбото се включва при определени обороти, тяга. Ако караш равномерно може и да не се включи дори. Зависи от шофьора. Ако сменяш предавките при механична плавно и под средните обороти за предавка, може да караш и без турбо. Ако обаче си на рязко газ, каеаш турбо. Малкия двигател не е лош, но за леко тегло. Примерно купе 660-860 кг таро с двигател 1.1-1.2 и 60-75 к. с. може да те вози стотици хиляди километри. Има на Дею 960сс 45-64 Р. С. над 1.5 млн. км пробег. Факт е обаче, че голяма кубатура двигател без турбо е по-дълготраен по принцип. Затова и щатите правят такива двигатели. Но за града и не са нужни. Стига и 1.0 60 к. с.. Лично считам, че малките коли са за пътуване, а за товар, е микробус, камиони. В града повечето хора карат по 1 човек по работа, а не е нужен В шестак, осмак или дванадесет цилиндъра. Горят много и цапат повече.

    Коментиран от #88

  • 26 Спокоен

    67 15 Отговор
    Жиже няма такова понятие като "турбото се включва" то работи дори само когато е запалена колата на ниски обороти.

    Коментиран от #53, #66

  • 27 ИВО

    17 11 Отговор
    Карам 2.2 Хонда дизел няма турбо дупка не гори мсло. Не е Капри на на гориво
  • 28 Манафчо

    79 4 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    В Турция все още продължават опитите мъж да забременее, засега неуспешно.

    Коментиран от #31, #54

  • 29 Станкич

    92 4 Отговор
    Абе какво стана с тоя сайт? Преди имаше компетентни и ерудирани коментари. Сега турци, ушанки, Сороси и Т.н. малоумни и безхаберни отрепки. Под всяка статия гнус и утайка бълват ли, бълват.
  • 30 БАРС

    83 9 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Слушай АКАТМА такава турция за 500 години робство какво е дала на тия страни .НИЩТО !Освен кадаифа и баклавата която е арабска така и нищто не са направили за развитието.Я виж РИМСКАТА ИМПЕРИЯ всички които са биле под Римска власт в Европа са номер едно по развитие.Турците освен да грабят да се оригват и пърдят те друго и не могат.НЕ напразно са казали оригва се като рязан турчин.С чиста съвест мога да кажа като общто турчина мозък няма(АКЪЛ).Добре че ги пуснаха в европа та да видят цивилизация.Даже старият Истанбул е построен от БЪЛГАРСКИ МАЙСТОРИ.Дори най таченият Кемал Ататюрк е БЪЛГАРИН МОХАМЕДАНИН ОТ ГРЪЦКА МАКЕДОНИЯ.Знаешли намажиси гьота с вазелин и бягай в турция те с това са известни

    Коментиран от #92, #144

  • 31 Якуб с дългия

    5 22 Отговор

    До коментар #28 от "Манафчо":

    Не губи надежда, отиди и пробвай с теб може и да има успех.
  • 32 лекар Швеция

    25 64 Отговор
    Карам чисто ново Митсубиши Еклипс Крос с двг 1,5 турбо и CVT скоростна кутия.Понеже тука е пълно с разбирачи,да знаят че е страхотна кола.Чака ме още 4 години гаранция,след това ще я продам и пак нова.Защото мога да си го позволя!Купувайте ново и няма да умувате кое е най-добро.

    Коментиран от #33, #115

  • 33 МАГАРЕ

    40 6 Отговор

    До коментар #32 от "лекар Швеция":

    И ти ли слагаш студове на здрави пациенти

    Коментиран от #34

  • 34 МАГАРЕ

    29 4 Отговор

    До коментар #33 от "МАГАРЕ":

    Стендове

    Коментиран от #58, #141

  • 35 ебача на алфите

    26 113 Отговор
    Карайте си тъпите атмосферни бракми с технология от преди 30 години. Аз предпочитам малък турбо агрегат, дето като го ритна и полудява. Карам 1.4 TSI и дори на 900 оборота като дадеш газ тръгва без да тресе и вибрира. А на скапаните атмосферки под 1100 оборота колата тръгва да гасне. Колкото и да не ви се иска, скоро атмотферните боклуци ще отидат в кофата и ще дадат път на 3 цилиндъра + турбо, та да се пукнете от яд. Дори 900-кубиковият мотор на Дачия е по-добър избор от някой горублянски атмосферен дарак. Айде със здраве.

    Коментиран от #45, #146

  • 36 Шафиор

    95 14 Отговор
    Големия атмосферен е като дебел и твърд кор, турбото е като малко пишле на виагра

    Коментиран от #119

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 Ивайло Пенев

    43 17 Отговор
    Купих си чисто нов Хюндай и30 комби, производство 2018, двигател 1-литров, 120 коня, турбиниран. Автомобилът никак не е лош, независимо, че всички смятат, че е с мотор-прахосмукачка. От време-навреме се усеща тази турбодупка, доколкото част от движението е по нагорнище с висок наклон и се налага да взема наклона на 5-та или даже на 4-та, но пък автомобилът е съвсем нов, с 5-годишна гаранция и по принцип би следвало да го шофира без проблем поне тези 5 години и едно 100 хил. км. Движа се предимно градско, огромен багажник и вътрешно пространство, мирише си на нова кола... Неми се вярва да се развали за тези 100 хил. км. Вярно, не е луксозен клас, не е особен красавец, но на мен ми е достатъчно да не посещавам сервиз 5 години за друго, освен да ми сменят маслото по гаранция. А на вас?

    Коментиран от #42, #74, #75, #81

  • 39 гошо

    26 16 Отговор
    При Е класата 320 редови шестак 204 коня такова нещо като турбо дупка не съшетвува, а харчи по малко от един пасат. Да не псоменачам , че и поддръжката е по лесна.
  • 40 123

    13 4 Отговор

    До коментар #22 от "аладин":

    Ти вярваш ли си, или пак си прекалил с тревата?
  • 41 мани мани

    27 7 Отговор
    че то турбото си е пак атмосферно :) взема въздух - нагнетява го и го впръсква вътре, за да става якото горене :) нищо друго! т'ва е най-простото обяснение на турботата ви :) зат'ва ги наричат и прахосмукачки :) естествено е, че са с по-скъпа поддръжка, отколкото атмосферното :) всичко под 2000 кубика си е мале мила :) всичко под 115 куония е пак зле :) всичко с тегло повече от 900-1200-1400кг е бавно и гори много!
  • 42 бобо

    22 4 Отговор

    До коментар #38 от "Ивайло Пенев":

    ще черпиш за новата кола. А тези приказки ги повтори в края на гаранцията.
  • 43 PlimP

    11 17 Отговор

    До коментар #19 от "Икуо Кажитани":

    леко с виспека, че много често оствят синя диря след тях, не знам, бащата едно време имаше 205 rally, 1.3 - 101к.с. с 2-а карба, не знам за скапания ти витек, но 205-ачето се стрелкаше като лудо, ако намериш някой който разбира то карбуратори и ДВГ, забрави със скапания витек да му се опреш

    Коментиран от #67

  • 44 Малиии

    31 6 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Що ли си толко тъп та още си тук. Сигурно и турски не знаеш но за жълти центове се продаваш. Сигурно си от потекло предало вярата си. И сигърно си някой мелез не приличащ на човек.И за туй не смееш да излезеш на светло. Нехрани майко си ти Те такива като теб са истинските подлоги.
  • 45 Николай

    23 8 Отговор

    До коментар #35 от "ебача на алфите":

    Аз карам 6 цилиндров атмосферен 218 кс бензин като разход гориво и вървене не може да му стъпят и ауди 1.8 турбо чипосано, в града го докарва към 11 на газ сами си направете сметката с малките двигателчета на виагра

    Коментиран от #101

  • 46 vasik atanasova

    21 1 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    този двигател е върха а твоя коментар е за триене от модернатора защото не е по темата мене ме трият а турците не кво е това тука
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор

  • 48 Николай

    28 0 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    дизел или бензин. Защото дизели без турбо компресор вече няма, даже и големите 6 и 8 цилиндрови имат турбина. Явно тука иде реч само за бензинови мотори. А ти пишеш за твоя дизел.
  • 49 Николай

    11 6 Отговор

    До коментар #13 от "Ridah":

    Бензинов осмак е яка машина, ако можеш да го храниш и поддържаш значи всичко е ОК. Даже и на газ разходите са 2 повече от шестака. Аз карам С280 231 кс колата е супер много съм доволен.
  • 50 Николай

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "ВояджърСервиз":

    Стимулант колега, транквиланта е успокоително.
  • 51 Ракета Пейтриът

    26 6 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Каквото и да приказваш, последната дума винаги е на Шефа горе и аз ще ти подскажа какво дума той: ти си гледай Северноанадолския разлом, че е страшен и ако кихне ще потънете половината и ндей бери гайле за България - тя е била и ще бъде!
  • 52 vasik atanasova

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    и аз много харесвам бензинов осмак той дава ускорение дори в ниските обороти осмака е върха въпреки че има и 10 и 12 но те са вече крайности и не са за всеки
  • 53 Николай

    19 5 Отговор

    До коментар #26 от "Спокоен":

    Не съм убеден обикновено турбото се включва при определени обороти над 1500-1600. При по ниски обороти налягането на изгорелите газове не е достатъчно да достави необходимото количество въздух под налягане. За това има клапан за регулиране на налягането и клапа за отвеждане на въздуха преди двигателя да е в обороти. Но все пак зависи как е изчислен двигателя.
  • 54 Николай

    8 2 Отговор

    До коментар #28 от "Манафчо":

    Процедурата се нарича "Анадолска клизма"
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор

  • 57 гост

    15 12 Отговор
    Личен опит - BMW 430i xDrive. Среден разход 9л./100км, по книжка са 6,5 комбиниран; 5.9 сек до 100 км./ч по книжка, като реално са 5.7 сек. засечено с GPS; Няма никаква турбодупка. При рязко подаване на газ в първия миг нищо не става, после сваля предавки, вдига 5-6к оборота и следва удар в гърба. За това му трябва около секунда, две. Двигателят е бензин 2л., 252 к.с. Пробег 16 500 км и не съм имал проблем. Включени са сервизните обслужвания за 5г. и не знам колко струват.
  • 58 лекар Швеция

    31 11 Отговор

    До коментар #34 от "МАГАРЕ":

    Не слагам стентове/не стендове/ а съм белодробен лекар.Не желая да работя в Бг като бакалина за който намекваш.Изкарвам си честно парите и пак казвам че най-хубавата кола е новата.А лакърдиите колко били хубави колите от преди 30 години са смешни.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор

  • 61 Леон

    23 55 Отговор

    До коментар #18 от "Бай Ганьо":

    Абе пич, кажи една съседна държава от която сме били по-силни военно през соца? Какви културни постижения, какви пет лева? Халтурите на Мутафова и Калоянчев и петохуйниците на Старчев? А за мизерията по магазините смрадта и опашките да не говорим. Пий си лекарствата пич.

    Коментиран от #70, #82

  • 62 Леон

    37 7 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    С какво е по-велика бе пич? С тоя диктатор дето ви мачка и си прави каквото иска, а вие му целувате г_за и му правите "евала"? С кризата в икономиката, и че ще видите ЕС през крив макарон? Да ми плащат никога не бих живял в Турция.
  • 63 Муsparx

    16 8 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    2 години карам японски мотор 2,2 с турбо.Не просто дупка има Ами си е направо яма.Не караш ли таз кола в обороти за да развърта турбото,е за кофата.
  • 64 QUADRIFOGLIO

    56 9 Отговор
    Разбира се, че големия атмосферник е далеч по-надежден от малкия турбо двигател по ред причини, но в днешно време се борят за икономия, за всяка капка бензин. За жалост живеем в такива времена, че горивата са скъпи заради спекулативно завишените цени на петрола, също така се опитват да ни убеждават, че променяме климата на земята, което са пълни глупости и единствената им цел е да се заместят добре усвоените и вече не така печеливши отрасли произвеждащи автомобили с ДВГ, с не по-малко замърсяващи електромобили. Цял свят от години взима мерки по намаляване на вредните емисии, но промяна в затоплянето на климата няма. Защо така? Сигурно е по същата причина, по която преди милиарди години идва така наречената ледена епоха и измират куп животински видове, като така наречените динозаври. Сигурно и тогава дизелите са били виновни . . . оо чакай малко, по ония времена хора изобщо не е имало, но климатът на земята въпреки това с времето се е променял значително. Е аз на кого да вярвам? Много опасни тия ДВГ ги изкарват, а аз и цялото ми семейство сме софиянци кореняци, цял живот живеем в град с уж замърсен въздух, на времето и под комините на Кремиковци, как така ни един не разви разни белодробни и подобни заболявания от тия така наречени замърсители? Баба ми лека ѝ пръст цял живот живяла в "замърсена" София доживя 89 години без сериозно да е боледувала. А цирка в ООН, който устроиха с Грета? Спрете да бъдете балъци, докато вярвате на подобни простотии, а не на
  • 65 богаташчето

    15 7 Отговор
    Аз си карам Гранда 3,0 дизел и не ми пука. Вози като параход и е също толкова мощен. Комфорта е безупречен. 500 нютонметра.
  • 66 хей

    10 11 Отговор

    До коментар #26 от "Спокоен":

    говориш глупости братчед...когато колата се запали няма как да работи турбото защото няма достатъчно тяга да го завърти

    Коментиран от #89

  • 67 Карай си мачката

    17 15 Отговор

    До коментар #43 от "PlimP":

    Верно ли така мислиш? Мачката по-добра от VTEC?!? В дълбока грешка си пич. На Хонда моторите само за еталон могат да служат. А на "Пижама" бензиновите дърпат повече масло, отколкото бензин. Да не говорим за куцата електроника.

    Коментиран от #71

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор

  • 69 Умният

    13 0 Отговор

    До коментар #15 от "ВояджърСервиз":

    Абсолютно.Големите на запад ни дърпат на чепаре/все нещо ще се закачи/Потребителите по късно се усещат,че са прекарани,но какво от това.Парите са им взети и керванът си върви....
  • 70 Петър

    19 8 Отговор

    До коментар #61 от "Леон":

    Моля те разкажи още нещо за онова време. Виждам, че си навътре в нещата. И още нещо- кой надмина Калоянчев след 1989?
  • 71 #67

    10 9 Отговор

    До коментар #67 от "Карай си мачката":

    А е ти си пълен идиот! Хонда е еталон за масло 1л/100,ха,ха,ха
  • 72 яячч

    13 0 Отговор
    Защото конете умират , а кубиците не!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор

  • 74 Някой

    15 8 Отговор

    До коментар #38 от "Ивайло Пенев":

    Ще изкара гаранцията и още много не ги слушай глупаците който живеят сто години назад светът се развива и никой не може да го спре.Едно време баща ми купи мазда и всички говореха да не си луд били с капсоловани двигатели и не подлежи на ремонт.Само че маздата не мръдна 7г.при интензивно каране.Аз си купих Ситроен HDI и тогава ми говореха да не си луд една Дюза е 1000лв.но Ситроена още си върви а е на 280 000хил.

    Коментиран от #86

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор

  • 76 Бай Шиле

    20 3 Отговор
    "коментарии нямащи връзка с темата ще бъдат изтривани" О,К тук темата е за турбо двигатели.Какви са тия турци и антитурци които си разменат глупости?Ми да си пишат в адекватна за това тема.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор

  • 78 Asd

    16 3 Отговор
    Само сокчета и прясно мляко се съхраняват в 2л.

    Коментиран от #111

  • 79 Лазар

    17 19 Отговор
    Преди час се върнах от морето, влязох в София след 7 часа път. Бях достатъчно изморен, както и колата. На светофара на Опълченска до мен застана бял Мерцедес V12 Biturbo - шофьора, младо момче нервно натискаше газта, сякаш ми казваше - ще те скъсам. Дъщеря ми само ме погледна и без да се хваля на другия светофар бях първи, V12 Biturbo нервно подскачаше зад мен. Последва още един светофар и отново същото. Чувах как звяра ми диша във врата, но зад мен. Звукът от мощния му двигател огласяше тихата улица. На третия светофар, явно обиден той зави, за да не бере още срам от минувачите. Няма никога да си купя Мерцедес, не е моята кола. Колкото и турбо да му слагат само цената му се вдига.

    Коментиран от #84, #87, #100, #104, #113

  • 80 ОЛИГОФРЕНИ

    24 5 Отговор

    До коментар #75 от "Бай хуи":

    Защо пишете глупости Основен ремонт на 150 -200 000 км Това да не е Лада или Москвич ве тъпанар Корейските малолитражни Тико Таксита минаваха към 700-800 хил км без основен ремонт
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор

  • 83 Гост

    12 3 Отговор
    Пълни глупости в тази статия.Всеки почна да разбира от всичко.Затова хората не си оправят жените на площада.
  • 84 И като

    31 5 Отговор

    До коментар #79 от "Лазар":

    Се събуди и гледаш краката ти отвити и дъщеря ти ти слага на чело кърпи с лед. Ти с каква кола си че 7 часа пътуваш от морето. Или ходиш на плаж на грузинското черноморие. Айде по сериозно моля
  • 85 Манго Шукарата

    12 3 Отговор
    А пък аз си джиткам от 1970 г насам с едно Трабантче, ева ви и хатмосферните и турбу таралясниците. Кат ва спреварвам мноо ма кефи какви са ви свирепи погледити 🤣🤣🤣
  • 86 Аха

    5 4 Отговор

    До коментар #74 от "Някой":

    Ами значи вие вашата рода досега кола не сте си купували. То не бе мазди то не бе ситроени. Вярно че света се развива ама у ваше село това не важи
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор

  • 88 Фитипалди

    11 0 Отговор

    До коментар #25 от "Жижо":

    Съгласен! Малко уточнение: Малката кубатура не винаги значи "икономичност". " Пунто", 1200/ 73 к.с. под 12/ 100 газ не успях да постигна! Извън града, скорост около 100, с климатик- 8- 8, 5. Темата е многообхватна.

    Коментиран от #90

  • 89 Спокоен

    9 0 Отговор

    До коментар #66 от "хей":

    Върти се но в много ниски обороти.
  • 90 италиянец

    5 1 Отговор

    До коментар #88 от "Фитипалди":

    При старите дараци е по-скоро до състояние. И между другото няма мотор 73 коня бензин на Пунто. Пунто 1.2 са по 60, 69, 80 или 86 в зависимост от годината на производство и броя на клапаните. Аз имах Алфа 1.8 8 клапана туин спарк 129 коня и ми харчеше 7.5 на магистрала и около 10-11 градско в София, но останалите с такива дараци не успяваха да постихнат тоя разход. Поне по литър два отгоре харчеха. Всичко е до състояние при старите коли и до това как караш.

    Коментиран от #116

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор

  • 95 Boob

    2 10 Отговор
    Супер доволен съм от Турбо компресора на Мерцедес 2.0 компресор няма турбо лаг. Щото е постоянно зацепен с ремък... Харчи малко върви много.... И аче турбомпри дизелите си е боза...

    Коментиран от #147

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор

  • 97 Guest

    3 3 Отговор
    Т.е. осреднено от статията разбрах, че истината се крие у ламбо, ферари, бентли и др. подобни. Хем кубици, хем турбини и нека ми е зле!
  • 98 Иве

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Моля да се коментира само темата и всякаков тип спам да бъде трит от модератор или вие ги пускате тези коментари за повече популярност? Големите атмосферни мотори изкарват повече километри защото се позволява повече управление в по ниски обороти, а от там и по малко износване на мотора. Но за България малка страна и мало литраж с две турбина или една е съвсем достатъчен пак зависи за какво ще бъде използвана машината. Старите Ford F150ки бяха с чугунени блокове и два ремъка, ако ти се скъса единия да имаш време да отидеш до сервиз и изкарваха лесно по няколко милиона километра. Старото амириканско беше наистина чук.

    Коментиран от #99

  • 99 Не е точно

    9 1 Отговор

    До коментар #98 от "Иве":

    Повечето нови турбо мотори, също са мощни от ниски обороти и се карат на ниски обороти. Проблема е, че изкарват голяма мощност от малък мотор, което го натоварва и износва много по-бързо. 1.4 ТСИ мотора на ФВ изкарва 250 НМ от 1200 оборота, вижте на колко кубика атмосферен се вади това! Правят се и от леки материали които не издържат на натоварването. Колите са изчислени, за около 12 години живот, толкова е средната възраст на колите в Европа и се хвърлят. При годишен пробег 15-20 хил. км. на година, двигателя си е заминал заедно с колата. Другия метод е да не се хвърлят, а да се карат на Горубляне, нов внос,в състояние като нови.
  • 100 Николай

    12 5 Отговор

    До коментар #79 от "Лазар":

    Брато Мерцедес V12 Biturbo 612 конски сили. ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди, десетина секунди по-късно скоростта се удвоява. Значи това са основни характеристики. За да издухаш това нещо на светофара има 2 варианта или караш по яка машина или колегата не се е напънал. Аз между другото Бургас-София го взимам за 2 часа и 40-50 минути без да превишавам ограничението.
  • 101 Николай

    3 3 Отговор

    До коментар #45 от "Николай":

    Адаш дай инфо как си докарал С320 бензин да гори 11 газ градско. Ако гледаш какво показва като разход на дисплея не му вярвай. Моя С280 гори средно 10-12 зависи от стила на шофиране. При тази цена на газта пак е изгодно.
  • 102 Пилотът Гошу

    20 2 Отговор
    Момчета и момичета. Всеки знае, или минимум дълбоко в себе си усеща, че всички искаме да караме V8-V10-V12 от 4л нагоре. Всичко друго е оправдание на защо не караме такива 🙂. 5л+ V8 атмосфера е просто звук за ушите и гъдел в корема. О, това не отменя 2.0 турбото 4х4 за забавление, примерно зимата. Но няма по-гадно нещо от downsizing-а.... 1.0 турбо 1хх коня... На седан или ван.... Отвратителна работа...
  • 103 Ммм

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Айде бе, 9 на 2.5 мотор :) И кой се лъже накрая. Или това е разход на празен ход.
  • 104 сссс

    10 4 Отговор

    До коментар #79 от "Лазар":

    Нещо май не си спал като хората.Първо,7 часа път от морето до тук ?! Да не си спал по пътя ? И второ,Мерцедес V12 битурбо ще го издухаш на 3 поредни светофара кога цъфнат налъмите филмар ! Мерцедеса на заден ход развива по-голяма скорост от колкото ти на 5-та предавка !

    Коментиран от #114

  • 105 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Сигурно защото в Турция гърмят атента след атентат. Или е заради радикалните групировки, непрестанно тормозещи гражданите. Или пък е заради напредничавото мислене, да опандизят интелектуалците, несъгласни с политиката на диктатора. А може би, просперитетът се дължи на непрестанните икономически санкции, които цивилизованият свят й налага.
  • 106 Димов

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    По-важният въпрос е, защо ти не заминеш за велика турция, а още живееш в жалка България?
  • 107 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Карал ли си екобууст? Това е машинка с много проблеми. На баир увисва като изпразнен ***. Има проблеми с прегряването. А главите се леят в Русе.
  • 108 Ггг

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Ами заминавай за Турция бе фес
  • 109 гощо

    2 0 Отговор
    Това и малките деца го знаят! На убууу е голЕм двигател с турбини,поне две!
  • 110 незнайко

    7 0 Отговор
    ГОСПОДА КОМЕНТИРАЛИ ПОСТ НОМЕР 1- АСАН , НЕ СЕ ЛИ УСЕЩАТЕ, ЧЕ СМЕ В ПРЕДИЗБОРНА КАМПАНИЯ ??? ЗАЩО МУ ОТГОВАРЯТЕ ??? ТАКА ТОЙ САМО ПЕЧЕЛИ !!!
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор

  • 113 Да да

    6 3 Отговор

    До коментар #79 от "Лазар":

    Не им казвай ,че си с Тесла,че някой ще се самоубие :D !
  • 114 Да да

    4 2 Отговор

    До коментар #104 от "сссс":

    Неговата кола няма предавки,а море има и в други страни! Даже не работи на ниски обороти,дано се сетиш каква е!
  • 115 Крали Марко

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "лекар Швеция":

    А искаш ли един чисто нов к** на 19 да ти го набием у Белата ризка
  • 116 БАРО

    2 0 Отговор

    До коментар #90 от "италиянец":

    А пък аз да обясня най-икономичните мотори са между 1 и 4 и едно и осем горе-долу най-добре си пасват мощността на на тези мотори спрямо килограмите на автомобила в който са поставени независимо дали е дизел или бензин тук кой говори за бензина на газ няма такова правило турбо и икономия или турбо или икономия Я стига дрънка хте глупости че ми е омръзнало от такива с турбо мотори дето им харчели по четири и две и три и седем и всеки път като напомпа гумите сваля разхода със 100 грама на един но бях изчислил че докато си кара колата резервоара му се пълни
  • 117 БАРО

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Значи великите щати са с 1000 години по-напред от жалка Турция те в Турция смърдят даже и на излизане от банята Ти май не си обиждан през 88 по-старите знаят какво имам на предвид
  • 118 авто фен

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "куку руку ку":

    Това ако беше вярно атмосферните дизели на Мерцедес щяха да ускоряват по-бързо от бензиновите. Аналогично и с другите марки. Без конски сили нямаш ускорение, имаш само доускорение. Това показва практиката.
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор

  • 120 Турбодупчовци

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    Турбо дупка Има и няма как да няма това че нея усещате не значи че няма особено дизела има и то много ясно изразена на моменти.Така че всяко турбо с вакуумно управление има дупка освен разбира се много нови дизели изцяло с хибриднО турбо с електронно управление
  • 121 Ква велика турция бе 😂

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Асан":

    Ква велика турция бе 😂 Я си сядай на Д-то
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор

  • 123 Данаил Димитров

    2 7 Отговор
    1.9 ТДИ на ВАГ на 700000 няма ръб на цилиндъра.Турбото също изкарва толкова,стига да не се напъва на студено и след езда да изчакаш 1-2 мин.преди да го изгасиш.Почти няма турбо дупка и гори много малко.Нютон метрите са достатъчно.

    Коментиран от #124, #127

  • 124 АнаБол

    6 1 Отговор

    До коментар #123 от "Данаил Димитров":

    И как разбра, че няма "ръб на цилиндъра", като е толкова трайна тази кола? Защото, за да се установи това се налага да се демонтира главата на двигателя, а ако е толкова трайна колата, едва ли ще се наложи да се прави това! Аман от недоучили, интернет-майстори и разбирачи!
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор

  • 126 рено си е рено

    1 7 Отговор

    До коментар #125 от "Потърпевш":

    ей мухлъо реното е най-великата кола сигурно караш някой пасат дето вози като скейтборд и трака като икарус аиде бегай и мерцедес слагат рено мотор в техните легени.
  • 127 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #123 от "Данаил Димитров":

    Не съм карал по-ЛАГава кола. Здрав мотор с обидно недомислена периферия.
  • 128 Георги

    0 3 Отговор
    N54 бмв с около 388 кс и 4х4, няма лаг среден разход с 30% градско около 11.6л/100 каране на магистрала с 146км в час градско само по правилата, карал съм колата и умерено и съм падал на 9 на 100 м3 атмосферния в8 няма шанс

    Коментиран от #129, #134

  • 129 рено си е рено

    2 5 Отговор

    До коментар #128 от "Георги":

    С тоя шлеп ако те набарам с мегана ще те правя митко по пиротска. След втория светофар ще си хвърлиш ключовете през прозореца и няма да искаш да чуеш за германия. Карам Меган спорт.

    Коментиран от #130, #138

  • 130 Toz pak

    3 1 Отговор

    До коментар #129 от "рено си е рено":

    Чакай малко е летящ клитор ела да ти обърна огледалата със 1.8Т-то и да я хвърлиш тая френска проститутка

    Коментиран от #131, #132, #137

  • 131 Случаен

    3 0 Отговор

    До коментар #130 от "Toz pak":

    Случайно попаднах на тази статия. Какво ми направи огромно впечатление. Като стане въпрос за автомобили, огромно количество коментари, кои от кои по запален. В същото време по истински важни теми, пълна тишина. Какво излиза, автомобила е по важен всичко друго.Изводите си ги направете сами, ако можете...
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор

  • 133 John Doe

    0 3 Отговор
    Аз мога да споделя моите наблюдения по темата : Моята лична кола е bmw e46 323 99г. (2.5 170кс. атмосферка), служебната ми е Opel Zafira 2019 (1.6 търбо 136кс.). Ами разликата в разхода - извънградско е минимален, почти никакъв в полза на зафирата. За динамика няма как да става някаква съпоставка. Да вярно е, че автомобилите са съвсем различен клас, но все пак.... Реално зафирата е с по-малка загуба на мощност на колела от стария туч със задно предаване. Аз лично очаквах да има фрапантна разлика в разхода на гориво, но уви останах изненадан. Не мога да направя съпоставка в градски условия, понеже служебната кола я карам 90% извън града.

    Коментиран от #135

  • 134 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Георги":

    Всяко хеми ще те излапа за закуска.
  • 135 ФауВе

    6 0 Отговор

    До коментар #133 от "John Doe":

    Колега, не че нещо..... ама ти пък намери от всички опели най-калпавия да сравниш, и то с БМВ. Няма по-лош Опел от Зафира 1,6. Казвам го като заклет опелджия. Старите 1,6 на Опел бяха железни мотори. Изкарваха по милион км. А Екотек 1,6 е някакъв антипод на ДВГ. Той е известен маслояд, чупляк, умреляк, спреляк и каквото още негативно се сетиш. Много хора си потрошиха главата с тоя гроб, и всеки опелджия знае да не припарва до него. Ако не ми вярваш, влез в опелските форуми и питай там момчетата.
  • 136 dsсса

    2 2 Отговор
    Някога имах астра 1993 г ; 1.6; 75 к.с.. Сега има астра 2010; 1.6Т 180 к.с.. Почти два и половина пъти повече. За 17 години такова развитие в металургията, че да направят 2,4 пъти по-здрави материали няма, тоест, сегашният двигател е няколко пъти по-ненадежден от предишния.

    Коментиран от #148

  • 137 Коментар📝

    1 3 Отговор

    До коментар #130 от "Toz pak":

    1.8 Т С ТУРБО К04 И РЕМАПНАТО КАКТО И С ОГРОМЕН ИНТЕРКУЛЕР НЕ МУ ЗНАМ СТОЙНОСТИТЕ.НО ГО КАРАХ ТОЧНО КАКТО КАЗВАХА РАЛИ СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ 80те За АУДИ Q1 ОТ 80 ДО 120 ГИ ПРАВИ ЗА СЕКУНДА И НЕЩО ТОВА Е КАТО В РАКЕТА.ФИЗИЧЕСКИ В ЗАВОЙ МУ ГУБИШ ОВЛАДЯВАНЕТО РЕФЛЕКСИТЕ НА ЧОВЕК НЕ СА ПОДГОТВЕНИ ЗА ТАКЪВ УДАР В ПРОСТРАНСТВОТО ПРИ МАНЕВРА НА АВТОМОБИЛА.

    Коментиран от #149

  • 138 V6 TDI

    0 2 Отговор

    До коментар #129 от "рено си е рено":

    Абе смешко, къде си тръгнал с тоя кенеф меган спорт бе. Тва стоков с 3.0 TDI Quattro-то го правех да си говори само, а след ремап на 300 коня и 600 нютона му правя 3 тира. Същото е и с ония мишкари с Форд St i RS, както и бензиновите около 300 коньови атмосферни. Къде си тръгнал срещу Бумер 386 коня не те знам :D. Иначе турбо дупка има съвсем лека.

    Коментиран от #142

  • 139 Неразбирач

    2 0 Отговор
    Ок щом турбото е толкова яко, защо тогава в мотоциклетния спорт до ден днешен се използват атмосферни, високооборотни двигатели, а драгстерите с по 8,000к.с. използват механични компресори... Турбините са евридейки и за допълнителни доходи по сервизирането им..
  • 140 Mitaka

    4 0 Отговор
    Абсолютно съм съгласен. Една ибрикчииска немска фирма, дето ще ходи в Турция ти продават ГОЛЯМ СЕМЕЕН ВАН с двигател 1.0 бензин! Каквито и турбини да има, са заложени проблеми и то на много малки км. Всичките бензинови двигатели на всички марки от този концерн - vw, skoda, seat, audi са на този принцип и според мен не стават. За това се отказах от тях и си взех японски valvematic.
  • 141 Фсб

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "МАГАРЕ":

    Стентове
  • 142 бегай с тоя дизел бе ходи в параходство

    1 1 Отговор

    До коментар #138 от "V6 TDI":

    Абе ти с тоя дизелов параход ли си тръгнал да се сравняваш с реното ми бе. То е спортна кола,а не сапунерка за женчовци като твоята. Бегал си реното на някоя видео игра, такива германски шлепове ги правя смешни ,реното много върви за разлика от тия германски валяци,където тракат и набират като дачия соленца дизел.
  • 143 Абе

    1 1 Отговор
    Тези глупости са писани от човек, който нищо не разбира от двигатели с вътрешно горене! Достатъчно е да прочетеш умозаключението как тягата на атмосферките била в целия диапазон на оборотите за разлика от турбомоторите за да ти стане ясна "експертизата" на този драскач!
  • 144 Зайко Байко многознайко

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "БАРС":

    Машалла БАРС, добре го нареди гьотверена! Да ме извинявате , използвам турцизми за да ме разбере читака му с читак! Баба ми им казваше така, гюпци и читаци.
  • 145 RossBoss

    1 1 Отговор
    Като чета тука коментарите направо се плаша...... Почти няма кола под 200 к.с. Къде ги карате тези коли? Има далеч по стойностни неща с които може да си ги мерите :) По нашите пътища повече от 160 си е самоубийство.... само че за съжелаление си отиват и много невинни хора. А относно статията - то е ясно че големият атмосферен двигател си е по добър за дълъг път. Малкият с турбина е перфектен за градско.
  • 146 Пешо Карбуратора

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "ебача на алфите":

    Да си чувал за V8 моторите?Най добрите.Нямат износване,нито можеш да ги натовариш до лимита.Ниски обороти и нечовешки въртящ момент-това е истината-5 литра мотор а само 200 коня,вечен и безпроблемен.Карай си такива пичи въшки 1,4 1,5 като и дадеш пет пъти газ до ламарините и отива за скрап

    Коментиран от #150

  • 147 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #95 от "Boob":

    Колега, компресорът е електромеханичен компресор, а не турбина. Затова тръгва "веднага".

  • 148 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #136 от "dsсса":

    Двигателя ти е създаден да е с турбо. Всичко му е сметнато, като за турбо. Глава, ризи, блок, вал, бутала, биели, малсена и охладителна системи...... Всичко е сметнато за тия 180кс. Какво развитие в металургията, като просто са сложили повече матреал, че да носи? Старият 1,6 е сметнат за атмосферен мотор. Частите му са доста по-леки от твоите. Но гаранция, че ще изкара много повече километри от твоя.
  • 149 ФауВе

    0 1 Отговор

    До коментар #137 от "Коментар📝":

    Щом тия кенефчета не можеш да овладееш, по-добре не се качвай на наистина направен автомобил, с истински мотор.

    Коментиран от #151

  • 150 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #146 от "Пешо Карбуратора":

    Няма алтернатива на големия обем.
  • 151 Коментар📝

    0 1 Отговор

    До коментар #149 от "ФауВе":

    Ми 2002г. 11то В РАЛИ ШУМЕН С ЛАДА 2107.ПЛАНИНСКО ПЕЩЕРА . 15то.ТОВА СА МИ НАЙ ДОБРИТЕ ПОСЛЕ СЕ ОТКАЗАХ И СИ КАРАХ ЕДИН СХ.ПО ЗАВОЙТЕ Е ДРУГО ОТ ТОВА ДА КАРАШ С 260км.ПРАВОЛИНЕЙНО ЕДНОТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ДРУГОТО.И ДВЕТЕ ИМАТ РАЗЛИЧНИ Усещания.

    Коментиран от #154

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор

  • 153 В името на печалбата

    2 0 Отговор
    Двигател под 1600 cc си е слаба ракия ,с турбо/без турбо!Всички двигатели под 1.6 литра са за тези които обичат да сменят скорости и така се чувстват че"силно' , ама 'силно" карат!Най-доброто .класика си е редови 6-стак ,балансирана мазна работа ,най-добре от 2.3 литра нагоре.Да, малките литражи струват по-малко за изработка,но като добавиш и цената на турбото ?Само заради еко стнадартите го правят- с малък турбо двигател лесно се достигат лимитите за емисси.Боли ги.. за дълговечност, я отивай да си купиш новия модел,я го виж какъв дисплей има и електронни "помощници"!Без тях досега въобще не карахме коли!
  • 154 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Коментар📝":

    11 и 15 място в родно рали?!?! Май само си участвал. Поздравления за ентусиазма. Вярно е, че планинското със завоите няма нищо общо с драга и пистата. Предпочитам планинско. Драга не ме съблазнява. Аз не съм карал по официални ралита, но навремето имах 400 коня машина - естествено правена - и все не ми стигаха...... докато на една прекрасна гонка не я смазах, ама тоя път лошо.
  • 155 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.