Догодина японският автогигант Toyota ще покаже прототип на електромобил с твърдотелен химически източник на енергия, съобщава британското сп. Autocar. Серийното производство на този тип акумулатори ще започне не по-рано от средата на следващото десетилетие, но технологията ще бъде изпробвана още по време на Олимпиадата в Токио през 2020 г.
С новите твърдотелни батерии ще бъде оборудвана автономната транспортна совалка e-Palette, която ще превозва гостите на спортния форум. Toyota планира да продава тази платформа на бъдещите си бизнес партньори, но за момента ще бъде построена в единствен демонстрационен екземпляр.
Химическият източник на електричество с твърдотелен електролит ще позволи значително увеличаване на енергийната плътност на акумулаторите и скоростта на зареждане. Подробности за технологията все още не се съобщават, но миналата година инженери на Toyota са публикували научен труд, в който описват експеримент със сулфидни свръхйони проводници.
Ако новите твърдотелни батерии са разработени по тази технология, японците явно са успели да създадат хибрид между традиционните акумулатори и суперкондензаторите. На теория такъв източник на енергия може да се зарежда напълно за около 5-7 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 XYZ
Коментиран от #14
17:49 22.10.2019
3 Ставри
До коментар #1 от "Антиелектрика":
Тойота ли ще фалират?! Какво ти е човече?17:55 22.10.2019
4 сектант
17:59 22.10.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 рашка е в колапс
Коментиран от #59, #64, #68, #69, #70
18:25 22.10.2019
7 Behemoth
18:28 22.10.2019
8 Амвросий от изгубения манастир
Коментиран от #13, #25, #41
18:32 22.10.2019
9 гост
18:42 22.10.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 XYZ
До коментар #11 от "Прав си":
Визирам идиота теслараст който краде ника на Антиелектрика19:01 22.10.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 гост
До коментар #2 от "XYZ":
И що така реши ?? Щото ти се ще ?? А забрави ли , че преди десетина дена пак тук имаше статия , че Тесла е ПАТЕНТОВАЛА такава батерия с ресурс над 1,5 милиона км ?? И бъди сигурен , че не само я е патентовала , а ще я вкара в производство много преди Тойота и то на по-добра цена , така както и в момента предлага батерии 75-90 квтч на същата цена , на която Тойота предлага 40-50 квтч !!19:17 22.10.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 XYZ
До коментар #15 от "Borislav Popov":
А гъз@ не те ли сърби?Коментиран от #17, #22
20:05 22.10.2019
17 Borislav Popov
До коментар #16 от "XYZ":
Не, сърбят ме ръцете, но теб изглежда, як заден сърбеж те гони..)Коментиран от #18
20:11 22.10.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Borislav Popov
До коментар #18 от "джон":
А ти го изплюй от устата си, а сетне говори !20:23 22.10.2019
20 Иванов
Коментиран от #21, #38
21:02 22.10.2019
21 Borislav Popov
До коментар #20 от "Иванов":
Остави го, той сега няма настроение, а и точно тази новина, не е негов профил, за нея ще чака да му изпратят специални опорки от Мацква.21:13 22.10.2019
22 Антиелектрика
До коментар #16 от "XYZ":
Игнорирай малоумния трол, за него само в трето лице. Днес не е спрял да генерира стотици коментари със спам. Пълен ненормалник.Коментиран от #24, #36
21:28 22.10.2019
23 555
Коментиран от #46
21:43 22.10.2019
24 Borislav Popov
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Ще ме игнорирате вие мен, не защото го желаете, а защото не ви стига пипето да спорите с мен на тази тема и защото ви разкатах тук фамилиите. Затова, в бъдеще, ще си говорите само един с друг, ще си обменяте любезности, а иначе ще се правите, че уж ме игнорирате. Дреме ми на патлака, дали ше ме игнорирате или не, каскети с каскети такива.21:55 22.10.2019
25 законите на електрото
До коментар #8 от "Амвросий от изгубения манастир":
Третото поколение зарядни станции на Тесла са 250kw, и за 10 мин отдават заряд за 120 км. по данни на св.Илон Мъск. Все още никой не е отменил законите за електричествоto... Та по груби сметки със сегашните технологии за 1000 км ще трябва да отдадеш електрическа мощност около 2 MW за едно гнездо. Сега си представи за стотици енергостанции какви мощности са нужни. То тая работа не е като да сипеш нафта в тубата. За да навлезнат масово електрокарите, държавите трябва да измислят как да начислят акциз за всеки киловат, и съответно да изградят нова енергийна инфраструктура, обслужваща само електромобилите.Коментиран от #26, #27, #35, #44
22:16 22.10.2019
26 9668
До коментар #25 от "законите на електрото":
Какво се хабиш пък ти да обясняваш законите не електротехниката? Не виждаш ли, че някои хора са така твърдо убедени в изнамирането на въховната технология за батерии, както Свидетелите на Йехова са убедени във второто пришествие. И в двата случая става дума за религиозни фанатици, т.е. логика и аргументи при тях не вървят. Тях ги води вярата им.Коментиран от #39
22:37 22.10.2019
27 Borislav Popov
До коментар #25 от "законите на електрото":
Да, бе да, те защото японските инженери, от Тойота не познават законите на електриката и ако бяха да ги знаят така, както ги знаеш ти, те тогава нямаше да се захващат с такива проекти. Защо не вземееш да им драснеш едно писъмце и да ги светнеш в законите на електриката, може и някоя премийка да ти изпишат, от де да знаеш ??Коментиран от #28
22:43 22.10.2019
28 законите на електрото
До коментар #27 от "Borislav Popov":
Дай аргументите на японските инженери, че не ми се търси - киловати, напрежения, режими на зареждане...Направих си труда да потърся каква линия да искам от ЧЕЗ, за да си инсталирам в къщи Tesla Supercharger v3 - 250 kw, за да си пълня тротинетката за 10 мин./ 120 км. Мен това напълно ме устройва. Оказа се, че по американските стандати за една такава станция е нужно 1 MW линия. Казано с думи прости - ЧЕЗ трябва да ми подаде ток, който да захрани едновременно 500 стандартни бойлера по 2 KW. Отново казвам - за да тръгнат МАСОВО тротинетките, трябва да се изгради специална електроинфраструктура само за тях. Поне докато не измислят някакъв друг вид електричество.
Коментиран от #31, #32, #40
23:16 22.10.2019
29 законите на електрото
23:28 22.10.2019
30 законите на електрото
За една станция искат 3-фазна линия със 190 ампера.
23:43 22.10.2019
31 Borislav Popov
До коментар #28 от "законите на електрото":
Чакай бе, какви аргументи искаш от мен, искай ги от японските инженеои ?! Те са се захванали да строят електроавтомобил с такива акумулатори, не аз ! Та за това и ти казвам, като не разбират японските елекроинженери от законите на елктричеството и от разните там ампери, киловолтове, мегаватове, вземи ги отвори бе човек, драсни им едно писъмце с твоите съображения по тази тема. А те като те видят, че си толкуз умен и начетен в електротехнологиите, може и на работа да те вземат в Тойота, на местото на тамошните некадърни инженери. Давай брат, действай, дерзай, пожелавам ти успех !!23:43 22.10.2019
32 Аналогий Аналогов
До коментар #28 от "законите на електрото":
Хубава аналогия си дал с бойлерите. Знаеш ли колко киловата са необходими, за да си загряваш водата на душа проточно? Около 15 киловата през зимата. Затова се загряват 2 часа с 2кВ нагревател, за да се къпеш 20 Мин.Или цял ден със слънчев панел. Така става и зареждането с голямата мощност. Цял ден фотоволтаици зареждат батерия с 5кВ, а ти отиваш и я източваш за 10 Мин. с 250 кВ мощност, без даже да си вързан към енерготоКоментиран от #37
23:44 22.10.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 гост
08:22 23.10.2019
35 гост
До коментар #25 от "законите на електрото":
Не разбирам какво обясняваш. Станцията за заряд е 250квч, което ще рече, че тя може да отдаде за 10мин 40квч, на една кола или по 20квч на две коли. Един модел 3 на тесла харчи 16квч на 100км, което ще рече, че за 10мин. и една кола на колонката могат да се зареди ток за 250км или това са 60% от капацитета на батерията, от 20 до 80%, както се препоръчва да се зарежда тя, за да има дълъг ресурс. Или модел 3 няма нужда да стой повече от 10мин за заряд, сравнено с една бензинова кола, която стой 4-5мин. на бензиностанция, хич не е много, докато отидеш до тоалетна и се разтъпчеш и готово.Коментиран от #48
08:31 23.10.2019
36 Да да
До коментар #22 от "Антиелектрика":
А този коментар е пълен със смисъл! 🤣🤣🤣Кажи защо и как 200 годишна технология е на път да измедти 150 годишна?09:53 23.10.2019
37 гост
До коментар #32 от "Аналогий Аналогов":
Абсолютни измишльотини !! Аз съм с проточен бойлер и с 6 киловата напълно спокойно загрява водата до около 40% , което е предостатъчно за душ !! С 9 киловата , колко е максималната не можеш да си държиш ръката под водата , което значи 75-80 градуса !! И това зимата !! Та тия 15 киловата , само в мечтите ти !!Коментиран от #42
11:27 23.10.2019
38 Димов
До коментар #20 от "Иванов":
Това е може ви петдесетата новина за революционна нова супербатерия. Всеки месец има по две такива и...... до там. Нататък нищо.12:15 23.10.2019
39 Димов
До коментар #26 от "9668":
Не бъркай наивността и глупостта с вярата!12:18 23.10.2019
40 Ето ми аргументите
До коментар #28 от "законите на електрото":
Каскет, руснак, ушанка, моцковски трол, смешник затапен и много други.С тия мои аргументи ви слагам всички антиелектрици в малкия си джоб и вие ставате смешни защото ви разбивам сметчиците с неуспоримата си логика.Ясно ли ви е мишоци.Нямате акъл да спорите с мен.Може и да не знам таблицата за умножение но всеки полуграмотен човек е наясно че за да има много ток не ти трябват много кабели.Даже не знам що слагат такива дебели кабелаци за високо напрежение като става и с по тънки.Ама явно просто ви лъжат в ценато и ви пробутват много излишен матреал щот сте заблудени а аз съм най умния.12:25 23.10.2019
41 Просто
До коментар #8 от "Амвросий от изгубения манастир":
изчисление може да ти покаже какъв заряден ток е необходим за пет минутно зареждане на батерията, колко топлина ще се отдели в нея и как ще бъде охлаждана.14:14 23.10.2019
42 Аналогий Аналогов
До коментар #37 от "гост":
Загрява ти, ама друг път. Хайде сега засечи колко литра в минута ти загрява и колко е разликата в градуси между студената вода и 40 градуса? С този дебит през зимата при 35 градуса разлика, може да си измиеш очите, но не стига за нормален душ дори при 9киловата. Изпробвано. При 10 литра в минута душ пита, през зимата загрява максимум до 35 градуса при 12 киловата проточен бойлер stiebel eltron. Можеш да се къпеш само със слушалката с до 6 литра в минута, ако някой не пусне да си измие ръцете в кухнята през това време . За комфортно къпане си трябва трифазен проточен бойлер, та се наложи да махам новият проточен след три месеца ползване, посред зима и да го заменям с обемен.Коментиран от #43
14:59 23.10.2019
43 Айде и ти пък
До коментар #42 от "Аналогий Аналогов":
Колко е тя зимата? Той се мие от неделя до неделя и покрай байрама.Колко вода да му трабва да стопли?17:55 23.10.2019
44 Иванов
До коментар #25 от "законите на електрото":
Галилей, като е разправял ,че земята е кръгла и се върти - всички са го мислели за луд и никой не е вярвал. И сега е така ,брато. Само след 10-на години, всички основни проблеми пред ел. колите ще са решени и ще залеят света. Естествено, пак ще има замърсяване- всяко производство замърсява. Най-важното обаче- в големите градове, където са струпани милиони и милиони хора -въздуха ще е много по-чист. ЕДна ел. централа ,работеща далече извън града, не може да се сравнява с милионите димящи таралясници с ДВГ.Коментиран от #45
19:13 23.10.2019
45 Димов
До коментар #44 от "Иванов":
Точно за това, че проблемите ще са решени, е големият спор с електричките. Много хора не вярват, че ще ги решат. Просто ще ги прикрият, докато трупат печалби. И кой ТЕЦ е толкова далеч от града, че да не пречи на някой град?20:11 23.10.2019
46 селянин 1
До коментар #23 от "555":
Евала,на Тойота..взеха 51%от,,Панасоник,,и скопиха мъско,и он почна да дири батерии от Китай за модел-З,ама те са от друго тесто/слбички/ а и държи близо милиард $,към японците..колко и да се опитват,,тесла,,са все още зависими от самурайте..а они в момента пускат музиката,а илончо ще,не ще..ше играе,,шаренето,,Коментиран от #47
21:03 23.10.2019
47 Дрън-дрън
До коментар #46 от "селянин 1":
Точно обратното стана. От panasonic не успяха да се справят с количествата и качеството за Тесла и оттам ги резнаха. Затова се прехвърлиха при toyota, но за тях не произвеждат цилиндрични батерии, а по остарялата концепция за призматични батерии. Няма как да произвеждат от новите, защото завода си е на Тесла, а panasonic бяха на гости там, да произвеждат батерии проектирани от Тесла.21:52 23.10.2019
48 Ще си разправям вицове
До коментар #35 от "гост":
Не е така! На съвременните бензиностанции се стои 5-10 минути, но само защото трябва да платиш на касата, иначе си готов със зареждането за две минути, ако не пълниш непременно резервоара. Със сегашните технологии, които са внедрени към момента, ми е трудно да си представя как на електростанция от подобен вид автомобилите се изчакват, за да заредят. Често там са колони от 5-6-7 автомобила един след друг на колонка. Ако си шести в списъка?! Трябва да изчакаш 1!!!!!!!час, за да вкараш електричество в батерията... Т..е защитниците на електрическата религия не разбират, че за да се случи пълномащабна електрореволюция, трябва огромни площи да се заемат от фотоволтаици, вятърни генератори, други технологии за добиване на електричество, включително и фолио по стените на сградите или електроматериали в пътищата, за да светят светофарите на ток примерно... Всичко това не става от днес за утре, дорогие друзья! За да сё случи е необходимо време и то поне десетилетие, да не говорим, че масова промяна в България не се очаква още поне 5-10 години след това...22:04 23.10.2019
49 законите на електрото
22:05 23.10.2019
50 Electric
Коментиран от #51, #52, #53, #54, #61
02:52 24.10.2019
51 7622
До коментар #50 от "Electric":
Един мениджър на автопроизводител вече е коментирал, че с тези батерийни "блокове" по 500кг и водно охлаждане тази работа с извади-пъхни няма как да стане хем да е бързо, хем да е лесно, хем да е надеждно.Коментиран от #55
06:38 24.10.2019
52 Антиелектрика
До коментар #50 от "Electric":
Ако живеехме през комунизма, можеше и да стане. Иначе не знам как си представяш да сложиш батерия от Рено в Тесла, едната струва 3 пъти повече от другата. Това, което си го написал, никога няма да стане, защото е напълно несериозно, както ти е написал колегата преди мен.Коментиран от #56
07:57 24.10.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 По темата е
До коментар #50 от "Electric":
Не изтривайте, това е по тематаhttps://youtu.be/H5V0vL3nnHY
08:58 24.10.2019
55 Electric
До коментар #51 от "7622":
Много неща според мениджърите могат или трябва да станат или да не станат, а после се оказва, че инженерите мислят съвсем друго яче. Това че тежи 500 кг не го прави невъзможно. Ясно е, че шофьора няма да ги вдига на ръка. Нали затова говорех за платформа, която да се проектира. А водното охлаждане може да се проектира заедно с блока, за да не се разкачат маркучи, помпи, радиатори, филтри и каквото още може да са проектирали. Всичко с един пакет, разкачат се и се закачат само клеми. Въпрос на време. Хората правят ДВГ с по 4 глави и скоростни кутии с 10 степени, толкова ли един блок с батерии, помпа, охлаждаща течност и радиаторче не може да се проектира като 1 модул??? Замисли се.Коментиран от #57, #60
13:57 24.10.2019
56 Electric
До коментар #52 от "Антиелектрика":
Точно в това е проблема. Върху батериите продължава да се гледа като на съставна част от електромобила, както на двигателя му, вместо като на консуматива, който са. Както сега в рено с ДВГ можеш да вкараш всякакъв акумулатор, стига да е с правилното напрежение, да пасне на мястото и да е достатъчно мощен, и същия акумулатор можеш да сложиш в Алфа Ромео, БМВ, Хонда и т.н., въпреки че има разлика в класа автомобили. Можеш да сложиш Varta или Bosch на някое Рено, и Искра на някоя луксозна кола (стига да пасва и да я захрани). Твой избор. Същото може да се направи и с електромобилите. Според това дали батерийния блок е Bosch или някаква китайска реплика, заплащаш различна такса. Както и сега заплащаш различна цена за различно качество акумулатор. А и както казах, какво ти пука дали батерийния блок вече е минал половината от живота си? Ти го слагаш колкото да минеш 350-400 км. Щом ти е гарантиран пробег 350 км, за да не спираш на всяка зарядна станция на дълъг път, какво ти дреме, че блока с който караш е стар и вече максималния му заряд е паднал с 20-30%, и няма първоначалния си пробег от 500 км? Нали след 350 км пак ще го смениш за 5 минути с напълно зареден?Коментиран от #58
14:10 24.10.2019
57 Момче
До коментар #55 от "Electric":
Момче, пишеш за неща които са измислени и тествани, коментар 54 беше до теб. Първия вариант при Тесла беше да се сменят батериите.https://youtu.be/H5V0vL3nnHY
14:33 24.10.2019
58 Антиелектрика
До коментар #56 от "Electric":
Как няма да се гледа като неразделна част батерията, като тя е основния и най-скъп елемент в електричката?14:46 24.10.2019
59 Това ще стане
До коментар #6 от "рашка е в колапс":
Когато цъфнат налъмите16:57 24.10.2019
60 2222
До коментар #55 от "Electric":
И всичкото това да е под колата и някакси радиатора му да се обдухва и да може да се захваща сигурно и лесно? Ми, то работата отиде да се прави поточна линия за производство на коли на всяка зарядна, бе г-н. Електрик. Явно не ще да си от инженерната страна на уравнението. Пък ако толкова си се замислил и си убеден, че става - те ти патентното ведомство, депозираш идеята с достатъчно подброни чертежи и обяснения, продаваш я на мениджърите, които нищо не разбират и ставаш милиардер.06:16 25.10.2019
61 Гггггггг
До коментар #50 от "Electric":
Точно така работят електрокарите/повдигачи/ на линде. Малък мотокар сменя еднотонната батерия за 5 мин. И работи 8 часа.Коментиран от #62, #63
09:39 25.10.2019
62 8862
До коментар #61 от "Гггггггг":
Абе в контролирана и чиста среда всичко е по-лесно и постижимо. В живия живот, където има кал, сняг, дупки и високи скорости всичко е в пъти по-сложно. По тази логика по складовете и гарите има електрички от поне 40 години, но извън тях чак сега се появяват и то с много условности. Интересно защо така. Как пък никой не се беше сетил да прехвърля технологии от там-тук?10:52 25.10.2019
63 Антиелектрика
До коментар #61 от "Гггггггг":
Да, само където батерията струва минимум 5000 лева, няма охлаждане и не е литиево-йонна.11:44 25.10.2019
64 Димов
До коментар #6 от "рашка е в колапс":
Скоро, мнооого скоро. 😏Коментиран от #65
12:35 25.10.2019
65 Димов
До коментар #64 от "Димов":
Кражбата на никове ще бъде престъпление, за което да наказват. Скоро, мнооого скоро, троле.Коментиран от #66, #67
13:25 25.10.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Ами
До коментар #6 от "рашка е в колапс":
За какво им е тексас и руснаците газ нефт да искаш. Като чуеш че американците се отказват руснаци също. Те са заедно затова се ядат. Виж Китай е друго нещо там разбери какво мислят04:18 26.10.2019
69 Има, 60 броя произведоха
До коментар #6 от "рашка е в колапс":
ВАЗ произведоха 60 електромобила. Продадоха 30 и 30 им останаха. Само да има желаещи, продават ги на половин цена19:30 26.10.2019
70 Слави
До коментар #6 от "рашка е в колапс":
Кога ти ки напрайш нещо българину20:48 28.10.2019