Last news in Fakti

25 Октомври, 2019 11:43 26 563 56

Шофьор на Tesla изгорял заради дръжките на вратите

  • tesla-
  • model s-
  • катастрофа-
  • смърт-
  • дръжки

Семейството на 48-годишен анестезиолог от Форт Лодърдейл, щата Флорида, ще съди Tesla заради футуристичните дръжки на вратите, които попречили мъжът да бъде спасен след катастрофа, съобщава Washington Post. Омар Аван изгорял жив в електромобила, тъй като спасителите не могли да отворят колата.

Свидетели разказали на полицията, че мъжът карал със скорост между 120 и 150 км/ч, когато изгубил контрол над управлението и се забил в палма край пътя. Според адвоката на семейство Аван обаче не ударът убил Омар, а прибиращите се дръжки на вратите.

Те се подават навън, когато собственикът се приближи към електромобила с ключовете или дистанционното. В катастрофата обаче механизмът блокирал и спасителите нямало за какво да хванат, за да отворят вратите. Защо не са прибегнали към по-нискотехнологично решение като камък в стъклото ще се уточнява в съда.

"Огънят обхванал автомобила и Омар е изгорял жив в страшни мъки. Всичко това се е случило заради прибиращите се дръжки, заради които вратите не могат да се отворят. Те превръщат колата в капан", заявява адвокатът на семейството.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Вълкът

    66 51 Отговор
    Ха виждате ли какви хора карат Теслите, нео-либерали и джендари. Когато половината човечество мине Ел бракми, аз ще продам нивите и ще си купя Форд F650, ей тъй да ги дразня!

    Коментиран от #19, #31, #42, #54

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Шабиха

    77 19 Отговор
    Омар не знае ли, че акава кола е харам. Разрешена му е само камила. Тя не се заплава, само хапе и сере, ама не се умира от това. Аллахата така е казал.
  • 4 Илан Мъск

    49 18 Отговор
    Ново доказателство че Тесла са номер 1 по безопасност ...... ми така де вратите не трябва да се отварят !
  • 5 къдебързаш

    26 29 Отговор
    Когато караш такава опасна кола е хубаво да караш бавно за да не ти се случи нещо подобно. Карай си с 20-30 км/ч и нищо няма да ти стане...

    Коментиран от #8

  • 6 Джок Полфрийман

    8 12 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    А дицата в Афикания умират от жажда! Ти ядоса мен, аз стои ток коли болгари бол!
  • 7 Изгорелия човек

    40 25 Отговор
    "Защо не са ползвали камък в стъклото " всички коли на Tesla заслужават камъни и тхли в стаклата.

    Коментиран от #55

  • 8 Факт

    24 21 Отговор

    До коментар #5 от "къдебързаш":

    Теслите се взривяват дори при 30 км/ч ;)
  • 9 ГосТ

    16 14 Отговор
    По голяма антиреклама за електромобилите от тесла - няма ! Не стига че са Bosh и Panasonic , ями гениите на мъск и той като свръх геният на човечеството, не могат и да ги сглобят като хората
  • 10 Аааааа

    15 8 Отговор
    А когато се развали механизъма на другите модели коли, тогава какво става. Единствен случай и мислят, че ще осъдят.

    Коментиран от #17

  • 11 Антиелектрика

    21 19 Отговор
    Е защо ме триете? Просто казвам, че според електрофилите батерията гори кротко и само с 11 тона вода всичко е наред. Предполагам това е саботаж от руски шпиони, за да може да каскетите рубладжии да плюят по великите електрички. Това обида ли е да иронизираш някой?

    Коментиран от #15

  • 12 асо пика

    41 4 Отговор
    Да сложът по едно чукче на всеки прозорец, като в градския.

    Коментиран от #13

  • 13 Алфа Вълкът

    31 2 Отговор

    До коментар #12 от "асо пика":

    А бе те са щели и с камък да счупят прозореца, но като го видели помислили, че вече е изгорял!
  • 14 Хаха

    14 1 Отговор
    :-) много як коментар,тоя кюнец изглежда като прегорял
  • 15 гост

    19 7 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Ами здрава е колата, щом с такава скорост не са й счупени стъклата значи клетката на шофьора е здрава, обхваната в огън, но здрава. Колата не е избухнала веднага в пламъци, просто не са могли да я отворят незнайно защо, би трябвало при катастрофа да се отключва колата автоматично и дръжките да излизат и да може да се отвори, това е стандартна система на съвременните коли. Има ли я тази функция и не е сработила или въобще я няма? Ако я няма то тогава ще задам въпросът защо може да слагат пръдни като екстра, а не може да сложат тази мярка за безопастност.

    Коментиран от #16

  • 16 Антиелектрика

    11 10 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Какви стъкла искаш да са счупени? Или викаш стъклата на Тесла са най-здравите, както руските джуджета са най-високите джуджета?
  • 17 Този

    24 9 Отговор

    До коментар #10 от "Аааааа":

    Ами когато някоя нормална кола с ДВГ се удари някъде, обикновено не се пали, щото няма какво да се запали. Трябва ти разсипан бензин и искра, пък това рядко се случва. Ама на тези с батерия всеки удар, който повреди целостта на батерията е фатален и всичко избухва в пламъци от всякакъв гнилоч. Та карайте си електричките, аз съм пас

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Аааааа

    9 22 Отговор

    До коментар #17 от "Този":

    На теб са ти издухали главата. Бензинова и дизелова кола не се пали? Ти на луд ли ме правиш? Влез прочети малко статистики.

    Коментиран от #22

  • 19 Rado

    7 17 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Руcoфил: Брaтя руcoфили ниe нe cмe джeндъри c мeки китки. Нe изпoлзвaйтe eлeктричecкитe cтaртeри нa Лaдитe и Мocквичитe, a cлeзтe oт кoлaтa и зaвъртeтe c мaнивeлaтa. Дa живee Руcия, тя дaвa тeхнoлoгиитe нa cвeтa.
  • 20 гост

    5 16 Отговор

    До коментар #17 от "Този":

    Запалванията са все още 1:10 в полза на Тесла спремо кола с двг. Всяка една кола с бензинов двигател е потенциална бомба, държиш 40-50литра силнозапалимо вещество, което може да се разлее при удар и повреждане на системата, при дизела е малко по-добре, но и там се палят от високите температури и маслото, дори напоследък дизелите имат повече спонтанни самозапалвания спрямо бензин, прочети за бмв 520д.

    Коментиран от #21, #23

  • 21 Този

    12 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Ако твърдиш, че от милиардите автомобили с ДВГ и хилядите електрички съотношението на изгорелите е 10:1 съм склонен да се съглася с теб.

    Коментиран от #28

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Антиелектрика

    27 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Къде сравняваш 40-50 кг бензин с 500-600 кг литиево-йонна батерия? Бензина можеш да го изгасиш с вода, а батерията не можеш с нищо я изгаси. Да не говорим, че като гори бензина, не отделя такива отрови като флуорните силно отровни съединения от батерията. Ама какво ли съм тръгнал да ти обяснявам като не знаеш що е то процент и сравняваш изгорели нови Тесли за стотици хиляди долари единичната бройка, с изгорели коруби на незнайна възраст.

    Коментиран от #39

  • 24 Каскет под ушанката

    7 8 Отговор
    Много харесвам Тесла но все още не купувам защото ме е страх да не се запали и да ми изгорят каскета и рубличките. Предлагам да пуснат за Раша вариант с чукове на предния и задния капак за.да не търсят пожарникарите камъни а направо с чуковете да разбиват и да ми спасят каскета от огъня

    Коментиран от #25

  • 25 Ilon Reeve Musk

    15 2 Отговор

    До коментар #24 от "Каскет под ушанката":

    Тенк ю, незнайни руски приятелю, разбирам добре тревогите ти, сигурността на каскета е приоритет и за нас. Внимателно обмисляме монтирането на 11 чука, стратегически разположени на достъпни места по каросерията на Тесла с цел бързото разбиване на стъклата при нужда. Обмисляме и вместо пожарогасител да инсталираме във всяка нова Тесла резервоар с 11 тона вода. Тесла е и си остава най сигурният автомобил в света. Поздрави, бате Илон
  • 26 НаТеслатаДръжката

    14 4 Отговор
    Като му прочетох името на тоя "чистокръвен" хамериканец и се успокоих- никой не е пострадал. Като разбрах, че се е праснал в палма и се сетих, че за него е било добре да си остане да си се катери по палмите ,а не да кара скъпи, ел-джендърски миксери. От което излиза следното нещо : Дай на шебека да има пари, той веднага ще си купи нещо скъпо, непотребно и опасно, а после каквото Бог рекъл- или ще се затрие (което не е зле), или ще затрие някой невинен .
  • 27 Момичето с БМВ-то

    17 3 Отговор
    Теслата е само за вадене на криви пирони за друго не става!

    Коментиран от #35

  • 28 Дай няква информация

    2 12 Отговор

    До коментар #21 от "Този":

    Дай информация, от някъде където пише, че електричките се палят повече. То иначе, все едно някой се изсрал на пътя, защото така е решил.
  • 29 Алфа Ромео

    14 0 Отговор
    Това е абсурдно, тези спасители трябва да имат кирки, чукове, лебедки, хидравлични ножици, флексове!

    Коментиран от #36

  • 30 Къде пише

    2 3 Отговор
    Дайте информация, да прочетем че елките се палят повече. Никъде ли не пише.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Хлъц

    13 2 Отговор
    Трудно ще намериш камък по улиците във Флорида,особено достатъчно голям,че да счупиш стъкло с него,ама ха де,нашенеца не може и да си представи дори,че съществува път без камънаци.

    Коментиран от #33

  • 33 Ми да са поучат от пътиновите

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Хлъц":

    Даяджии.чупят сьс ръце стъклата на заключили се пияни ушанки.дали са поне 100 клипа.
  • 34 Язе

    6 0 Отговор
    Ей това е разликата-стогодишните правят тестове,сервизни акции но Тесла,йок.На пръдни,звуци,от 0 до 100 и всякакви тъпотии са ненадминати.Качество и мисъл обаче за елементарни неща,някъде на друго място.
  • 35 Момичето с теслата

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Момичето с БМВ-то":

    Ааа, става става. Моята тесла е мултифункционална.....И дръжката и я ползвам редовно
  • 36 Двг

    10 0 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Ромео":

    Нали се сещаш че тия спасители са отишли поне 5-10мин след удара. През това време тоя електрически клозет струващ колкото апартамент в Маями така се е разгорял че изобщо не са могли да припарят до него. А и е нямало смисъл
  • 37 ГлОпаци

    11 0 Отговор
    При катасрофа с 120 км/ч в 90% от случаите колата е смазана и вратите няма как да се отворят ако ще и 5 дръжки да има...
  • 38 Хасан

    3 1 Отговор
    Аааа...ще се омаловажи това , че е карал като талибан и ще се съди Тесла , че на крива ракета Космоса й пречи , машалах
  • 39 Eistee

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Ти наистина ли си на мнение, че горящ бензин може да се изгаси с вода? Вещество по-леко от водата, което винаги изплува отгоре й? Доста авторитетно се изказваш по теми, за които не само не са ти ясни и си нямал реален допир с тях, но и като са ти ги разказвали, не си запомнил правилно. Или пък импровизираш?

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Зомби с квадратно чело

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Eistee":

    Ти наистина ли си мислиш че гори течният бензин?? Горят парите и то с помощта на кислород. Да бензин може да се угаси с вода.

    Коментиран от #43

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Туземец от Враца

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Най-големия джендър си ти брато
  • 43 Eistee

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Зомби с квадратно чело":

    Течният бензин няма как да гори. Дори фактът, че си си го помислил, издава колко неинформиран си и какви грешки в мисленето правиш. Горенето е химически процес, на превръщане на две или повече вещества в нещо друго. От къде в течния бензин (не че в него няма повече от 300 фракции, но те са всичките въглеводороди и няма кислородни атоми) ще дойде второто вещество? Естествено, че бензинът трябва да има контакт с друго вещество. Но се заблуждаваш дълбоко, ако си мислиш, че само парите горят. Парите горят взривно, защото контактната повърхност с кислорода е много по-голяма. Но и на повърхността на течния бензин протича оксидация, макар и не толкова бурна, че да бъде забелязана и призната от всеки келеш по форумите. А пък това, което си написал - че бензин може да се угаси с вода... Човек, ти си опасен за себе си и за околните. Утре някой младок без опит, който ти е чел тъпотиите по форумите ще се опита да гаси горящ бензин с вода и ще се опече като прасе сукалче с лимон в устата. Защото тук не говорим за 5 ml бензин и кофа вода. Когато по-голямо количество бензин гори и ти го залееш с вода, водата се допира до нагорещени предмети и започва да дисоциира на Водород (крайно взривоопасен) и Кислород (оксидатор). На практика при опит да гасиш горящ бензин с вода, ти "наливаш масло в огъня". Да не говорим, че водата се превръща в транспортен слой за бензина и го разнася, а колкото по-разнесен е бензинът, толкова по-голяма площ има. Колкото по-голяма площ - толкова п

    Коментиран от #45

  • 44 Eistee

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    ... Дa нe гoвoрим, чe вoдaтa ce прeвръщa в трaнcпoртeн cлoй зa бeнзинa и гo рaзнacя, a кoлкoтo пo-рaзнeceн e бeнзинът, тoлкoвa пo-гoлямa плoщ имa. Кoлкoтo пo-гoлямa плoщ - тoлкoвa пo-интeнзивeн кoнтaкт c киcлoрoдa във въздухa. Aмaн oт глупaци, кoитo нe ca внимaвaли в училищe!

    @Антиелектрика: Като не си разбрал какво съм имал предвид, прочети ми мнението пак. Ако пак не си разбрал - пак го прочети. Рано или късно ще вденеш, че съм написал, че ГОРЯЩ БЕНЗИН НЕ СЕ ГАСИ С ВОДА. А ти, както @Зомби с квадратно чело твърдите, че може. Сега, ако имаш много вода, примерно 20 тона и горят 10 литра бензин - то можеш да спреш горенето поради чисто ентропийни причини - толкова много вода ще намалят температурата до степен горенето да не може да бъде поддържано. Чист топлообмен. Но такива случаи в живота има рядко. По същия начин можеш да угасиш 10 литра горящ бензин с 1 тон пясък, 2 тона метални стружки, 3-тонова сметанова торта, 700 кг сладолед, 15 тона урина от девственици и т.н. Ама не сме се събрали да си говорим тук глупости, нали? Опичайте си акъла и не гасете бензин с вода. Това искам да кажа.

    Коментиран от #46

  • 45 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Eistee":

    Ти явно си някой джанго който не е ходил на училище. Ходи го разправяй на пожарникарите що биле опасни за другите и гасели запалена цистерна с бензин с вода!!!! Да има по ефикасни методи за гасене обаче като става въпрос за голям пожар нямаш избор. Това което си гледал по филмите става въпрос за малко вода в голям огън тогава е проблем.
    А обяснението ти за горенето е също като на джанго на повърхността на течният бензин от температурата се образува изпарение което гори бе джанго. Изобщо няма да се занимавам с тебе ходи на училище да ти ги обяснят тези неща.
  • 46 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Eistee":

    Абе кой ще гаси колата си с 5 литра вода? Ти сериозно ли не схващаш, че ако извикаш пожарна, тя ще дойде с вода? Тя ще успее да изгаси 40 литра горящ бензин с ВОДА, докато горяща батерия няма да изгаси.

    Коментиран от #48, #49

  • 47 QUADRIFOGLIO

    4 0 Отговор
    Изгорял е, защото електромобилите са боклуци. Едно леко нараняване на тия батерии е достатъчно да се възпламенят и автомобилът за секунди да изгори до основи.
    Дизелът е най-безопасен, защото е най-трудно възпламеним.

    Коментиран от #52

  • 48 QUADRIFOGLIO

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Дори бензинът е много по-пожаробезопасен от електромобилите. Резервоарът стои най-често пред задния мост/под задните седалки, но въпреки малкият шанс да бъде наранен и да се разлее, то възпламеняването е слабо вероятно, трябва или проблем с инсталацията да произведе искра да го възпламени или да попадне напред към горещия колектор. Дизелът е още по-сложно да бъде възпламенен, него искра няма да го запали. В същото време активното вещество в батериите се възпламенява просто от контакта си с кислород. Батериите при Тесла са разположени на голяма площ от пода, което значи, че вероятността да пострадат и да се запалят е много висока. В Москва с ниска скорост една тесла леко беше засегнала отбил репатрак и веднага избухнала в пламъци, буквално за минути изгоря като факел. Хората едва са успели да се спасят, даваха интервю от болницата.
  • 49 Eistee

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Ами, познавам един палавник, който със сигурност ще опита, защото в кратуната му се загнездила идиотската идея, че горящ бензин се гаси с вода. Ти с колко вода си мислиш, че идват пожарните? С максимум 3,5 тона, които ще стигнат само за да разнесат горящия бензин наоколо и да запалят де що има друга кола в радиус от 25 метра. Повярвай, никой пожарникар няма да тръгне да ти гаси горящия бензин с вода, а само ще я използва, за да охлажда околните предмети - сгради, автомобили. Ще се опитат да гасят само ако имат пяна.

    Коментиран от #50, #51

  • 50 Пираня

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Eistee":

    https://www.youtube.com/watch?v=TMigWb1IPmM
    Хайде престани вече с простотиите си а, има толкова много информация.
    Водата не е най ефикасният метод за гасене на пожар от пензин обаче няма как да гасиш голям пожар с пяна ти просто нямаш достъп до този пожар. Всичко зависи от големината на огъня и количеството вода аз не съм виждал пожарна да пристигне с пяна ти явно в максуда само такива пожарни си виждал.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Те Така Те

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "QUADRIFOGLIO":

    То па италиянския ти кинеф не е боклук?
  • 53 мико

    1 0 Отговор
    Ютията изгоряла..
  • 54 Yulian

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Струва ми се че ти никога не си сядал в Тесла И единственото място където Някога си виждала от Тесла е на картинки от дъвки Турбо преди 50 години
  • 55 Yulian

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Изгорелия човек":

    А ти защо смяташ че всички тест ли трябва да са замерват с камъни
  • 56 Nyakoj

    0 0 Отговор
    Първо подобрявайте всичко по ел. колите, тествайте ги, кат' всичко е наред и са доказано безопасни, тогава ги пускайте на пазара.