31 Октомври, 2019 18:14 11 658 125

320 км след 10 минути зареждане

  • батерия-
  • акумулатор-
  • електромобил-
  • зареждане

Учени от Държавния университет в Пенсилвания разработиха технология за скоростно зареждане на йон-литиеви акумулатори чрез загряване. Новият метод позволява увеличаване на пробега на електромобил с 200 мили (320 км) едва 10 минути след включването в зарядното устройство.

Сега използваните йон-литиеви батерии не позволяват толкова бързо зареждане, тъй като то предизвиква отлагане на литий върху анодите и скъсява живота им. Решението е акумулаторът да се загрее до 60 градуса по Целзий не само при зареждането, а и при отдаването на енергия.

Тъй нито електромобилът може да поддържа постоянно необходимата топлина, нито батерията да се вади за всяко зареждане, екипът от Пенсилвания е вградил в акумулатора самозагряваща се никелова структура, която достига работната температура само за 30 секунди. Така при бързо зареждане се избягва отлагането на литий върху анодите.

Авторите на изобретението твърдят, че новият метод за зареждане позволява до 1 700 цикъла заряд/разряд без влошаване на качествата на батерията. Според екипа времето за зареждане може да бъде намалено до 5 минути чрез подобряване на електролита, а броят циклите да бъде увеличен до 2 500, което е достатъчно за изминаването на 500 000 мили (804 500 км).


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Метгонтан

    49 10 Отговор
    Аве вие луди ли стИ бе . Оня ден гледах един българин с едни ел.трабант по новините с една перка отпред ........тоя нашичкия ше утрепе рибата .... българия на 3 морета и 4 континента
  • 2 Driving pleasure

    21 48 Отговор
    Хахаха заставаш на канал с кадило да загрееш батерията после минаваш да я заредиш ;) Абе тва ватманите са много откачено племе! За 5 минути ще заредя гориво за 1020 км и няма да се занимавам да спирам на всяка колонка

    Коментиран от #3, #9

  • 3 аман от хейтъри

    41 23 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Колко пари ще дадеш за това гориво за 1020км и колата ти 700 коня ли ще е както Тесла ???

    Коментиран от #4, #5, #89, #110

  • 4 Driving pleasure

    41 32 Отговор

    До коментар #3 от "аман от хейтъри":

    Не ми трябват 700 коня за да си върша работа, а ако говорим за кеф ми трябва 100 коня Мазда МХ5. А ти колко пари ще си дал за покупката на Тесла? А и тока ти не е без пари! Ако бяха икономически изгодни нямаше да има субсидии за тях, хората щяха да си ги купуват сами без подтикване и забрани ;)

    Коментиран от #7, #8

  • 5 Тошко

    25 22 Отговор

    До коментар #3 от "аман от хейтъри":

    а ти изобщо знаеш ли цената на Теслата? докато достигна разликата в цената на Нова Тесла и нова кола със двигател с вътрешно горене мога да си зареждам около 50 години без проблеми! Единствения плюс който виждам е екологията въпреки че производството изхвърлянето на такова количество батерии Е не по-малко вредно за природата от изгорелите газове през живота на автомобила с двигател с вътрешно горене!
  • 6 Borislav Popov

    15 12 Отговор
    Идеално, какво по хубаво от това !? Но сега, тук ще набяга сектантнята и ще рече, че не в тази технология е бъдещето и ще се звпочне пак еднаааа...) Водородни клетки, браунови газове, ванкелови двигатели, дървесни спиртове, електролитните изпарения, ама норвежците само от петрол и газ живеят и не произвеждат нищо и все едни такива простотии с които, вчера окепазиха съседната новина.

    Коментиран от #12

  • 7 ВеЙ

    27 16 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Те така разправяха и за перките и фотоволтаиците, но в момента те предлагат най-ниските цени на тока без субсидии, а заради тях 70% от въглищните централи в Европа работят на загуба. Скоро това го очаква и ДВГ. Субсидиите и привилегиите ще са, още няколко години, докато цените се изравнят. После цените на електромобилите ще станат по-ниски от ДВГ и процесът ще продължи без никакви помощи. Тогава само някой ненормален ще си купи ДВГ, ако не би имал проблеми със зареждането на електромобила.

    Коментиран от #52

  • 8 аман от хейтъри

    27 8 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Няма значение колко струва Теслата,а самата технология.Тук става въпрос и за другите марки които тепърва ще стават много.Аз също не съм голям фен на ел.автомобилите,като имам 2 коли в момента с V8 двигател и не бих ги сменил за ел.автомобил,но неможе сляпо да се отричат предимствата.За момента Тесла е единствен пример.Зареждаш колата за 20лв и с тях изминаваш около 400км,при положение,че си в луксозен седан с над 400 коня под капака.Тепърва технологията още ще се разработва и километрите ще стават повече.Отделно в има безплатни зареждачки и какви ли не предимства.Пак казвам,не съм голям фен,но неможе да се отричат сляпо предимствата,защото защото се хейтват тези технологии.

    Коментиран от #10, #15, #65

  • 9 JPower

    11 14 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Може и така да бъде. Ставаш сутрин и отиваш до хаймайтехно колата, отваряш багажника и вместо резервна гума има газов котлон. Слагаш си едно кафе и чакаш. Ако не загрее колата до 5 ми., Слагаш на котлона един боб да вариш....
  • 10 JPower

    9 16 Отговор

    До коментар #8 от "аман от хейтъри":

    НИКОЙ не е срещу технологиите. Но Ел колата е преди ДВГ..Тая технология в тоя вариант е безполезна но много опасна!!! Аз пък искам да видя двигател с ядрен синтез в мойта кола, ама....

    Коментиран от #11, #17, #19

  • 11 8397

    9 10 Отговор

    До коментар #10 от "JPower":

    Чул си,че това е първо,ама във време в което НЯМА КАК ДА СЕ НАЛОЖИ,следователно си мислиш,че и днес няма да стане.След 10-15 години друга песен ще пеят всички,защото още от сега най-големите автомобилни заводи оставят на двг и минават на ток.

    Коментиран от #18

  • 12 Driving pleasure

    21 13 Отговор

    До коментар #6 от "Borislav Popov":

    Ами не, ще оборя друг електрически мит – как си ги карал без пари.
    Във факти имаше публикуван материал за американец минал 720 000 км което му е струвало 47 000 долара.

    Е при цени от 2.5 долара за галон 0.65 цента за литър това е еквивалент на 72 500 литра гориво. При 8/100 разход за една бензинка, а днешните мотори са по-икономични ма нейсе, говорим за 906 000 километра или скромните 300 000 км повече от електричка!!!

    И това е без да смятаме клолко по-скъпа е тя! Айде лека нощ! Спрете с глупостите колко било евтино тия лъжи не минават!

    Коментиран от #14, #16, #26

  • 13 Driving pleasure

    18 10 Отговор
    ... а ида не забравя, че освен това собственика беше похарчил 13 000 долара за поддръжка и по-важното, че беше вече с третия пакет батерии... много евтино излиза да - направо без пари ти излиза единственото условие е да си пълен бунак и да не смяташ
  • 14 За германеца ли

    7 5 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    За германеца ли става въпрос, където изминал 1 млн. километра и е спестил пари за още една такава?
  • 15 Driving pleasure

    11 12 Отговор

    До коментар #8 от "аман от хейтъри":

    Виж по-горе сметките - няма такъв филм като 20 лева и караш :) Тесла Х дава реален разход над 30 кВч на 100, зареждането ти е около 30 евроцента и отгоре (и в БГ се зарежда на 70 и няколко стотинки) това са 9 евро за всеки 100 км никак не е евтино особено на фона на двойната цена.

    И накрая пак ще кажа - на мнозинството не им трябват 400 коня а аз лично с разликата от поне 20-25 000 лева за кеф ще си взема нещо малко, леко и без покрив да си пълня душата през уикендите - електричка никога няма да ми го даде това!
  • 16 Това ли беше

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Това нали?

    https://fakti.bg/technozone/411770-taka-izglejda-tesla-na-926-hil-km-video

    Коментиран от #21

  • 17 Ти чуваш ли се?

    14 9 Отговор

    До коментар #10 от "JPower":

    Коя технология е отпреди ДВГ? Тази за подгряване на батериите при зареждане ли? Или тази за 10-минутното им зареждане? Покажи ми я тази технология работеща, защото аз мога да ти покажа работещ ДВГ от 19 век, а в момента сме 21 век. Технологията на електромобилите се развива с всеки изминал ден и става по-добра. По-голям пробег с едно зареждане, по-ниска цена на батериите, по-бързо зареждане, по-ниско тегло на батериите, по-голям брой цикли живот, по-безопасни батерии, по екологично чисти. За повечето технологии, които ще се измислят през следващите години, дори няма измислени наименования, а ти ми говориш, че били на няколко века.

    Коментиран от #20, #66, #70

  • 18 JPower

    4 14 Отговор

    До коментар #11 от "8397":

    Те и за дирижабала са залагали големи надежди, докато с един Цепелин не изгоряха маса хора. Чудя се, колко човека трябва да бъдат убити от Тесла,че да я забранят!!!

    Коментиран от #38

  • 19 Borislav Popov

    12 8 Отговор

    До коментар #10 от "JPower":

    Да бе, учените от Държавния университет в Пенсилвания, седнали да изобретяват нови технологии, за по бързо зареждане на батериите, ала не им идва на ума на сиромасите, че тази технология е безполезна и много опасна. Добре, че тук във Факти Бг. (технологии) от време на време , влиза българския учен-професор и заслужения деятел на техническите науки - JPower, да изказва авторитетно мнение ! Сега вече, след като пенсилванските учени, прочетат коментара на професора и неговото мнение, разбира се, ще се откажат от намеренията си да доработят това изобретение, понеже се оказва, че то било безполезно и опасно. Адмирации професоре, гепи еваларката !

    Коментиран от #22, #23

  • 20 JPower

    7 11 Отговор

    До коментар #17 от "Ти чуваш ли се?":

    Ся,че не разбираш писаното си е твой проблем ... Говоря за Ел двигателя, а не за тъпата статия,че някой щял да грее батериите... Сега помисли и върху това...кога смартфоните бяха по-евтини, сега или преди 10 год??!! Нали уж технологиите напреднаха, а смартфоните все по-скъпи....Ся да не вземеш да ми обясняваш,че новите технологии са скъпи, защото ще си противоречиш!!!

    Коментиран от #25, #34, #82

  • 21 Driving pleasure

    5 6 Отговор

    До коментар #16 от "Това ли беше":

    Не - това:
    https://fakti.bg/technozone/383217-taka-izglejda-tesla-na-725-hil-km-video

    Твоя германец трябва да е минавал по 650 километра всеки божи ден без почивка и празник. Извади уикендите вече си на 900 км дневно. Добави една отпуска и една една хрема и отиваш на 1000км... е може - ама да кажа, че като сложа висенето му по зарядни станции почвам да се съмнявам.

    Също така статията лъже за гаранцията - тя е 8 години ИЛИ 160 000 км, които той е минал на 8мия месец при тоя пробег.

    Коментиран от #27

  • 22 Така е

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Нашити специалисти са най-добри на батериите, защото са изкарали техникумите за ДВГ. Винаги са с компетентно мнение за батериите.

    Коментиран от #33

  • 23 JPower

    6 6 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Борка, по-леко,че да не пометнеш. Да ти обясня сега. Има едни велики учени, които доказаха,че лечението на кариес е възможно, но само ако е в НАЧАЛЕН СТАДИЙ, т.е. за да разбереш ,че имаш кариес трябва да ходиш на преглед през ден!!!! Също така,мога да ти докажа,че 1+1 не е равно на 2, има и такива учени. Както и че няма две успоредни прави...

    Коментиран от #31

  • 24 Lutvito

    0 7 Отговор
    Temata kakvo obshto ima s Erdogan i Lutvi Mestan stiga gluposti da pomagame na Turciya na nashite bratq nali sme susedi samo za Bulgariq mislite mnogo ste alchni
  • 25 Driving pleasure

    5 5 Отговор

    До коментар #20 от "JPower":

    Като каза смартфони та се сетих за батериите им та се сетих че за ю-пи-еса на парното на всеки 2 години купувам нова батерия... а те никъв зор не виждатт

    Коментиран от #30, #40

  • 26 Borislav Popov

    5 3 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Какво си седнал да ми козиш тук тези евтинни сензацийки и какъв мит разбиваш ти, че аз не мога да се сетя и какво общо има тази твоя фейковня с дадената статия ?? Нищо общо няма ! Хейтърнята сега тук, правите същите номера като вчера, какви ли не тъпотии ще пишете но всъщност по темата и по същество нищо ! Аз да съм публикуваал такава простотия тук ? Щом Факти са я публикували, към тях и исказвай претенции, защо се обръщаш към мен !?
  • 27 Ехехе

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Значи германеца лъже, щото неговите сметки не са хубави. А по колко е карал американеца? В Германия може да влезе в затвора, ако бара километража. Гаранцията е 8 години и неограничени километри, германеца го казва. Ти гледа ли видеото.

    Коментиран от #28

  • 28 Driving pleasure

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "Ехехе":

    Влизаш в сайта на Тесла и там си пише колко им е гаранцията. Некъв сектант какво е казал малко ме интересува :)

    Коментиран от #29

  • 29 Колко е

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Driving pleasure":

    Колко е, пусни страницата. На Модел С.

    Коментиран от #48

  • 30 JPower

    8 7 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Ти остави юпиеса, ми цената на ""великите ЕКО пилети""" ??!!Ми цената на телевизорите,колите, Черна и бяла техника...Уж технологиите се развиват, но май само цените им се развиват. И разни баламурници им се хващат на триковете!!! Ай остави Tv и техниката, ама с колите ни бъзикат якооооо

    Коментиран от #36, #115

  • 31 Borislav Popov

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "JPower":

    Е, ясно, нямаш никакво мнение по въпроса, а просто се упражняваш тук по остроумие и тролиш, да ти минава времето, кажи нещо поне там за евтиния норвежски бензин и за скъпият им ток, че вчера бегА на някъде и така и не се доисказа .

    Коментиран от #35

  • 32 Стеф

    2 2 Отговор
    Стига с тези батерии Ел коли и бъра бъра да излезе на бял свят електро магнитните двигатели и да започне новата ера
  • 33 JPower

    9 6 Отговор

    До коментар #22 от "Така е":

    Ако колите и техниките се правеха от завършилите техникум, щяха да са по-добри от тия сега, които се правят от счетоводители!!!
  • 34 Ти чуваш ли се?

    6 5 Отговор

    До коментар #20 от "JPower":

    А знаеш ли кога е измислена ламарината, стъклата, гумите. Дай да спрем да ги ползваме защото били стара или нова технология? Какво общо има датата на изобретяване на електродвигателя или която и да е част на един автомобил?

    А смартфоните са десетина пъти по-евтини днес, отколкото преди пет години при сравними параметри. Преди пет години си взех "великия" Samsung s4 за 1400 лв. Сега мога да си взема смартфон с подобни параметри за стотина лева.

    Новите технологии винаги ще са скъпи и след 5 години, автомобилите изминаващи 1000+ километра с едно зареждане ще са по-скъпи, отколкото днешните изминаващи 500 км, но тогава тези които ще изминават 500 км ще са по-евтини от бензиновите.
  • 35 JPower

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Ми боре, пиша тук да се забавлявам, ти да не работиш тук. Колко ти е надника?!! За Норвегия, няма да ти обяснявам повече... нищо не разбираш от написаното или така ти е угодно!! Нефта им е евтин, като и тока. Но Норвегия да ползва ток им е по-скъпо от това да ползват ток..

    Коментиран от #41

  • 36 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "JPower":

    Ааааа, професорчето вече реши проблемите на учените от държавния университет в Пенсилвания, за новият метод, който позволява увеличаване на пробега на електромобила с 200 мили (320 км) едва 10 минути след включването в зарядното устройство...) А сега вече се зае с проблемите на ЕКО пилетите ! Адмирации професоре, велик сте !

    Коментиран от #39

  • 37 JPower

    4 3 Отговор
    Норвегия да ползва ТОК им е по-скъпо от това да ползват НЕФТ..НО НЕ ИМ Е МРЪСНО

    Коментиран от #45, #46, #119

  • 38 Този

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "JPower":

    Милиони хора са загинали седнали зад ДВГ, но не са ги забранили.

    Коментиран от #42

  • 39 JPower

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Borislav Popov":

    Благодаря,най-после влезли в "час""..

    Коментиран от #44

  • 40 Ами така кажи, да не си губим времето

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Ти с една батерия у вас не можеш да се оправиш, а си тръгнал да оправяш бизнеса с батерии за електромобили? Моя акумулатор на парното е на повече от 10 години. Най-обикновен гелов акумулатор, зареждан по предписание до 13,5V за stand by use. Хайде иди да премериш колко волта е твоя акумулатор. Зарядното ти го скапва. Както скапва батериите на тези които зареждат електромобилите си само на бързи зарядни и над 80%.
  • 41 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "JPower":

    Доста странен начин за забавление си намерил, да лъжеш и да пишеш небивалици и простотии, впрочем твоя си работа, забавлявай се колкото ти влезе, на мен ми е все едно !

    Коментиран от #47

  • 42 JPower

    4 4 Отговор

    До коментар #38 от "Този":

    Да загинеш в ПТП е едно, но да загинеш заради това,че караш Тесла е друго..То по твойта""логика"" , дай да забраним самолетите и корабите...

    Коментиран от #49

  • 43 Този

    3 5 Отговор
    Модел Х харчел 30квтч на 100 мили, но Ауди етрон харчи дори повече. Подобен Бензинов автомобил с 500-600кс харчи над 30 литра бензин или 60лв на 100км
  • 44 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "JPower":

    А бе, аз съм влязал отдааавна, ама ти, ти никак не можеш да влезеш !
  • 45 Смях

    4 3 Отговор

    До коментар #37 от "JPower":

    Ти къртиш с коментара? По тази логика работниците на Мерцедес трябва да карат Мерцедеси, защото сами си ги правят и са по-евтини за тях от Тойота. Нали нефта го продават и си ползват евтиния ток от вода и вятър бе човек.

    Коментиран от #54

  • 46 ???

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "JPower":

    Абе я ги кажи тези цени на тока и на горивата в Норвегия да вземем да ги сравним, че от няколко дни никой не може да те разбере какво говориш.
  • 47 JPower

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "Borislav Popov":

    Да лъжа, какво печеля Аз?!!! Живееш в тотални заблуди, идеален си за религиозен водач и да обясняваш, че земята е плоска!!!

    Коментиран от #51

  • 48 Driving pleasure

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Колко е":

    ОК, моя грешка, но мисля, че не беше така. Това май са някакви нови условия за да съживят умиращите продажби на С и Х. Пък и колко ли струваше една такава?
  • 49 TSLA BG

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "JPower":

    Тесла убила хора!! А колко са се спасили, за това че са карали Тесла!!!
  • 50 Слав

    3 2 Отговор
    По-малък електромобил харчещ под 20квтч по 15 стотинки са 3лв на 100км или 30лв на 1000км, за 100000км са 3000лв само за гориво. Друг автомобил на бензин с 300кс ще изхарчи над 16000лв за 100 000км

    Коментиран от #53, #111

  • 51 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "JPower":

    Нищо не печелиш, затова и ти натяквам, че доста странен начин си намерил да се забавляваш, просто с помоща на лъжите си, се опитващ да минеш за умен и се правиш на интересен, виж се сам, как избиваш рибата - Тая технология в тоя вариант е безполезна но много опасна!!!

    Коментиран от #55

  • 52 За субсидии

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "ВеЙ":

    Субсидиите за Тесла в САЩ вече отпаднаха, но странно още ги купуват на тия цени. Дори в Европа където сме много умни, най продаваният автомобил е Тесла Модел 3. Защо не си купуват електрическо ауди, мерцедес или волксваген?
  • 53 Driving pleasure

    6 3 Отговор

    До коментар #50 от "Слав":

    А тоя по-малък автомобил колко повече струва от еквивалентен с двигател? дали не е едно 20-30 000 горник? И ти тия 15 стотинки ги смяташ при зареждане от контакта в къщи... е представи си сега Люлин или Младост на какво ще заприлича ако всеки пусне от терасата кабел, че да зарежда на 15 стинки нощна енергия ;) Ми не не става - ако искаш да си вършиш работа с колата на зарядната станция плащаш 70 стинки.
  • 54 JPower

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Смях":

    Ако произвеждам трактори, с трактор ли да се движа по магистралата?!! Но в опит с този ти пример, ще ти обясня. Ако произвеждам Москвич, който пуши яко, но имам пари за Ролс Ройс,какво да карам. Москвич, за да ми е евтино, мръсно и гадно или Ролс Ройс????

    Коментиран от #57

  • 55 JPower

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "Borislav Popov":

    Борка, търговията (икономиката) е проста работа, но не е за прости хора...Два дни ти давам примери, вместо да ги обориш, ти се заяждаш!!

    Коментиран от #58

  • 56 Йозеф

    6 4 Отговор
    Търкалям един Leaf 2, 150 кончета, нема такъв кеф. Като настъпя все едно някой рита колата. Тишина, мирише на ново, удобна е. Не плащам синя и зелена зона, няма годишен данък. Музиката е брутална, 250 км градско ги минава, зареждам веднъж на два дни, като има 30-40% остатък. Харчи 20-23 Кв/100. Около 60% от времето се зарежда на нощна тарифа в гаража. Няма да сменям масла, филтри, антифриз. Колко лв ми харчи на 100?
  • 57 Не мога

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "JPower":

    Не мога да ти схвана мисълта. Как е евтин нефта в Норвегия, като нефта се продава на международния пазар. Дали е в Норвегия или в Германия, цената на нефта е същата. Та не мога да разбера, как нефта е евтин там а тока скъп. Това, че го произвеждат не означава че е по-евтин.

    Коментиран от #59, #60, #62

  • 58 Borislav Popov

    2 3 Отговор

    До коментар #55 от "JPower":

    Ооооу, ти да видиш, значи освен, че си професор по техническите науки, ти си бил още и професор по икономическите !? Браво професоре, ти си ярък пример за една, всестранно развита личност от развитото социалистическо общество ! Специалист по всичко, суперяк си професоре !
  • 59 Айде да се поправя

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Не мога":

    Добиват нефта, а не произвеждат.
  • 60 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #57 от "Не мога":

    Този пустиняк, вчера ми доказваше, че бензина в Норвегия бил по скъп от тока ! Сега пък за петрола взе да приказва същите простотии и ги повтаря, като развалена грамофонна плоча...нещо ми се струва невменяем този човек.

    Коментиран от #61

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 JPower

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "Не мога":

    Виж пост N:55, отнася се и за теб. Колко е бензина във Венецуела и колко е на международния пазара, са различни неща!! На Борето му е криво морето....

    Коментиран от #64, #71

  • 63 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "JPower":

    Както кажеш, другарю професор, ти и по талибаните си специалист и тези работи, по добре ги разбираш от мене !
  • 64 Не са ти ясни нещата

    5 3 Отговор

    До коментар #62 от "JPower":

    В тези държави цените на бензина са субсидирани от правителствата. Държавата поема загубите. Нали за това Венецуела е фалирала. Също е и в арабските държави. Държавата субсидира.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 9725

    5 2 Отговор
    Еха, това май е втора новина тази седмица за "революционен" пробив при батериите? И отново четем в коментарите "до 5 години това, до 10 години онова". Епа я още 1997-ма четях подобни прогнози кога излезе първия Приус и някаква хибридна Хонда (май беше Инсайт или нещо подобно), пък като гледам 20 и кусур години по-късно още го чакаме светлото електрическо бъдеще. Обаче тази петилетка вече ще стане. Честна пионерска!
  • 68 Ти чуваш ли се?

    2 4 Отговор

    До коментар #66 от "Антиелектрика":

    А ти през кой век мислиш, че е изобретен ДВГ? Кажи за да се посмеем.

    Коментиран от #69

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Ами

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ти чуваш ли се?":

    Естествено че не. Всеки който е играл с кола детска ще ти каже че батерия е скапано. Даже 1н малък производител вкарал директно генератор. В Калифорния мисля. Имаше супер кондензатор ама той няма ограничения на зареждане и го махнаха. И така върнаха ел мобила към оригинала преди няколко века 🙄. Накратко ел мотор акумулатор боже каква иновация.
  • 71 Ами

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "JPower":

    То хубаво има лобисти като теб ама аз и доста народ няма и 5 к за скапана датчия 2ра ръка. Обаче гледам Исландия прочела че в земята е горещо пробила дупка и има излишък ток. И веднага лобисти ако се намери пари за кабел бакъра по скъп от дупчеченето та набарали Уганда май обещания за строеж. Стига да докопат кабела цел да продават ток на ес. Евреите сте хитри.
  • 72 Ти чуваш ли се?

    2 3 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    Какво говориш , глупаво е да сравняваш изобретения от преди 180 години със съвременни технологии , учените хората и изрбретателите тогава не са имали такива възможности каквито ги имат сегашните , разликата е огромна.

    Коментиран от #73

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ти чуваш ли се?

    3 4 Отговор

    До коментар #73 от "Антиелектрика":

    Плямпаш ти а аз ти говоря за реални неща , че сегашните технологии и открития от областа на електроавтомобилите , чисто и просто не подлежет на сравнеие с тези от края на 19 и началото на 20 век. Пак ти казвам глупаво е да ги сравняваш и да даваш такъа пример ,както и е глупаво да отричаш че тези нови и съвременни технологии нямали били никакво бъдеще и са били обречени на провал. Ти гледаш на нещата само от твоята камбанария и виждаш само тези факти които са ти изгодни на теб , но фактите които говорят за ползата и преимуществата на електроавтомобилите и които са на повърхноста , тоест пред очите ти , не ги забелязваш.

    Коментиран от #75

  • 75 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #74 от "Ти чуваш ли се?":

    Поредния ти ник, но със същите глупости и измислици. Хайде само да не си измисляш неща, които никога не съм писал. Най-малкото не съм си позволявал да предричам бъдещето, а и много ясно съм написал, че искам двете технологии да се развиват паралелно. Жалко, че като няма какво да кажеш и започваш да увърташ и да си измисляш.

    Коментиран от #78

  • 76 аман от хейтъри

    2 3 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    Защо да не вярвам ? Не си ти човека който ще ми дава наклон на инструмента в какво да вярвам и в какво не ! Ти вярваш да кажем, че електричките нямало да станат масови и технологиите нямало да се развиват до безкрай, а аз вярвам точно на обратното. Вярвай си не ми пречиш това си е твое мнение. Но защо така рязко реагираш тук на мнението на другите, което не съвпада с твоето ? Лично аз не виждам нищо лошо и на смятам, че е точно пък туземско да вярваш и да се надяваш че някой учен или изобретател ще направи ново откритие ! Откритие което би помогнало за по добър и качествен живот на обикновенните хора като нас с теб, които от своя страна сме неспособни да правиме такива открития, защото нашите професии са от по друго естество.

    Коментиран от #79

  • 77 гост

    3 3 Отговор
    “Гледам дръгливия му гръб и си мисля: съвсем чистокръвен българин трябва да е този Тотьо Чушката — все мърмори, все критикува, все не харесва и никой с нищо не може да му угоди.”Чудомир

    Коментиран от #81

  • 78 Ти чуваш ли се кво говориш?

    2 2 Отговор

    До коментар #75 от "Антиелектрика":

    Хайде сега пак захващаш старата песен на нов глас когато те попритисне някой към стената с конкретни факти веднага обръщаш плочата , поредния ти ник , същите глупости и измислици и т.н. Всякаш твоите глупости и измислици не са същите и ти не ги повтаряш тук всеки ден , като някаква свещенна молтива. Само едно ще те попитам и искам да ми отговориш кратко и ясно с да или не без да се обясняваш. Ти съгласен ли си с мен че между съвременните електро-технологии и тези от края на 19 и началото на 20 век има голяма разлика и те не подлежат на сравненние. Бъди поне веднъж честен, преди всичко към себе си и отговори честно.

    Коментиран от #80

  • 79 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #76 от "аман от хейтъри":

    Не знам кой реагира остро, но аз не съм писал за даване на наклон на каквото и да било. Просто нормално те питах логически да отговориш дали смяташ, че ако електричките са масови, няма да плащат данъци и зони. За сметка на това, реагираш остро, защото не вярвам в безплатния обяд. Ок, ти пък си вярвай, че няма ограничения и физичните закони са измислица, а някой учен ще измисли чудодейна и безплатна батерия. Виждам, че все въртиш около цената, но човек е голям толкова, колкото са големи мечтите му. Аз мечтая за съвсем други неща и за мен дребанвостта не е цел. Един път бях свидетел на рухването на светлото бъдеще, сега явно е твой ред да осъзнаеш, че обещанията и реалността са съвсем различни неща.

    Коментиран от #85

  • 80 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #78 от "Ти чуваш ли се кво говориш?":

    С какви факти си ме притиснал, че не мога да се сетя? Единствения факт е, че електричките са половин век по-стари от ДВГ. Разбира се, че технологиите се развиват и въпросът ти е напълно смешен. Все едно аз да те попитам дали има разлика между първата кола на Бенц и сегашните им модели с ДВГ.

    Коментиран от #83

  • 81 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "гост":

    Прибави и собствения ти блян за забрани и диктатура и може да се припознаеш.
  • 82 Ники

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "JPower":

    Има нисък клас напълно функционални смартфони за 100 лв, докато в началото на джи ес ем ерата един телефон струваше 3 заплати. Не само, че е поевтиняла технологията в пъти но и е напреднала в пъти

    Коментиран от #108

  • 83 Ти чуваш ли се?

    1 1 Отговор

    До коментар #80 от "Антиелектрика":

    Фактите с които съм те притиснал са на лице и аз нямам намерение да се повтарям и всеки път да пиша едни и същи неща, както правиш ти.
    Попитай ме ве, защо не ме попиташ !? Но аз не давам пример и не сравнявам първата кола на Бенца със съвременните коли с ДВГ , както ти сравняваш електричките от хиляда осемстотин и не знам си коя брадата година със сегашните. Аз нямам проблем да ти отговоря че има разлика , но ти пак така извъртя нещата и пак не ми отговори на въпроса.

    Коментиран от #84

  • 84 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #83 от "Ти чуваш ли се?":

    Ето питам те - с кой ник пишеше в предишните тези, за да претендираш за каквото и да било ВЕ?

    Коментиран от #86

  • 85 аман от хейтъри

    1 2 Отговор

    До коментар #79 от "Антиелектрика":

    Той не ми давал наклон, а това твое изречение какво е , не е ли даване на наклон, какво значи това твое - (И cтигa c тoвa вярвaнe бeзрeзeрвнo, чe тeхнoлoгиитe щeли дa ce рaзвивaт дo бeзкрaй, зaщoтo звучи дocтa тузeмcкo - дa вярвaш, чe някoй щe ти измиcли нeщo.) Това в което вярвам и се надявам аз съвсем не са някакви химерни мечти, като ти тук се опитваш тук да ги представиш, това са реални и дори вече почти осъществени открития и изобретения, които нямат нищо общо със светлото бъдеще на социализма-комунизма за което ти намекваш.

    Коментиран от #87

  • 86 Ти чуваш ли се?

    1 1 Отговор

    До коментар #84 от "Антиелектрика":

    Пак със същия , някакъв проблем !?

    Коментиран от #88

  • 87 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #85 от "аман от хейтъри":

    Чакай, че нещо не схванах. Ти защо харесваш електричките, защото са евтини сега за зареждане и не плащат данъци или защото вярваш, че могат да се развиват повече от ДВГ? Защото не мога да разбера за какво точно спориш или наистина вярваш, че ако караме масово електрички, няма даусе плащат данъци и зони?

    Коментиран от #90

  • 88 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #86 от "Ти чуваш ли се?":

    Да, проблем е защото такъв ник "Ти чуваш ли се" не е имало в никоя тема за електрички. Та след като нямаш доблестта да си признаеш с какви никове си писал, не очаквай да те вземам на сериозно ВЕ.

    Коментиран от #92

  • 89 сектант

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "аман от хейтъри":

    малко климатиче малко музичка и от 320 км стават 9
  • 90 аман от хейтъри

    1 2 Отговор

    До коментар #87 от "Антиелектрика":

    Няма и да схванеш понеже не четеш внимателно кометарите ми и аз не споря, а просто ти казвам да не ми даваш наклон на оная работа в какво да вярвам или да не вярвам и да бъдеш малко по търпим към мненията и на другите. А за данъците и зоните, не се притеснявай, те няма да са препятствие за електричките да станат масови, впрочем това вече е съвсам друга тема.

    Коментиран от #91

  • 91 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #90 от "аман от хейтъри":

    Доста нелепо е да пишеш за онази си работа и да призоваваш за търпимост. Преосмисли си първо твоето поведение. Но какъв ли е смисълът да ти обяснявам каквото и да било, щом вярваш, че няма проблем да не се плащат данъци и зони ако масово се мине на електрички. Дерзай, дребнавостта и егоизма не ме вълнуват.

    Коментиран от #94, #103

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #92 от "Ти чуваш ли се какво приказваш?":

    Въпрос на елементарно възпитание е като претендираш, че и друг път си спорил, поне да е със същото име. Като се криеш зад различни никове, показваш само колко е безсмислено човек да ти обръща внимание.

    Коментиран от #96

  • 94 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Не виждам нищо нелепо, когато човек просто влиза тук и си изказва мнението, нелепо е когато такива като теб се опитват тук в рязка форма да ме убедят, че моето мнение не е правилно, понеже то не било като вашато.

    Коментиран от #95

  • 95 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #94 от "Borislav Popov":

    Ти ли пишеш с този ник, към който съм се обърнал, нали уж не пишеше с други никове? Ако си ти, я си виж писанията за онази работа и тогава виж кой кого обижда!

    Коментиран от #97, #99

  • 96 Ти чуваш ли се?

    1 4 Отговор

    До коментар #93 от "Антиелектрика":

    Не виждам нищо общо с въпроса за елементарното възпитание и с никовете с конкретната тема на спора ни , това не влияе никак на развитето на новите електротехнологии в атомобилостроението.
  • 97 Borislav Popov

    1 3 Отговор

    До коментар #95 от "Антиелектрика":

    Какви пак никове са те подгонили бе, параноик, аз ти пиша едно, ти пък ми пишеш за никове. Не съм аз и въобще не мога да те разбера за какви обиди ми говориш...)

    Коментиран от #98

  • 98 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #97 от "Borislav Popov":

    Тогава какво ми пишеш изобщо? Предния ти коментар какво изобщо трябваше да значи, че се буташ?

    Коментиран от #100

  • 99 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #95 от "Антиелектрика":

    Хората влизат тук да изказват мнения, да спорят, а ти влизаш тук да разследваш, кой с какъв ник пишел или кой пишел твоя ник или пък на кого майка му била македонка, а баща му украинец. Перфектен си, всичко е по темата за електроавтомобилите !
  • 100 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #98 от "Антиелектрика":

    Не се бутам, а само ти направих лека забележка, че не си прав.
  • 101 Ти чуваш ли се?

    1 4 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    След това мнение някой е писал с моя Ник.
    Последно кое е вярното и какво се чудиш "Какво, какво, работещ ДВГ от 19-ти век? А ни го покажи този двигател" Искаш да ти покажа работещ ДВГ от 19 век, после самият ти даваш линк за такъв двигател и наричаш мен лъжец? Сега е време ти да ми покажеш технологията за десетминутно зареждане на батерии от 19 век. Хайде от мен да мине давам ти още един век. Покажи такава технология от 20-ти век? Това е технологията, която ще измести ДВГ, а не разни субсидии и други простотии. Другата такава технология е понижаването на цената на батериите. Така или иначе цената на тока винаги ще е по-евтина от цената на бензина.

    Коментиран от #102

  • 102 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #101 от "Ти чуваш ли се?":

    Ето това писане с различни и чужди никове е нещото, което обезсмисля всичко. Каквото е трябвало, вече го написах. За последно казвам, че двете технологии се развиват паралелно, но е факт, че едната е по-стара. Друг е въпросът какво ще стане за в бъдеще.

    Коментиран от #105, #106

  • 103 аман от хейтъри

    1 3 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Няма никаква нелепица тук, не преувиличавай, нелепица са твоите твърдения, че електрчките намало как да станат масови само заради някакви данъци и зони вече не знаш за какво да се хванеш. Работата е там, че дребнавост и егоизъм лъха само от твоите коментари и от твоите мнения и най вече от това, че не можеш да търпиш други мнения, различни от твоето.

    Коментиран от #104

  • 104 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #103 от "аман от хейтъри":

    Това беше връх на наглостта. Никога не съм твърдял, че миксерите няма да станат масови заради отпадането на безплатните зони и данъците. Казах, че ако станат масови ще започнат да плащат данъци. Другото, което си написал е лъжа и простотия. Какво лъха от коментарите ми, точно ти очевидно нямаш капацитета да прецениш.

    Коментиран от #107

  • 105 Popov Borislav

    1 3 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Хайде бе, обезсмиляло, важното е не ника, а какво ще напишеш под него и дали това, което си написал е правилно и дали отговаря на истината, а всички останали неща са ненужни подробности.
  • 106 Ти чуваш ли се?

    3 3 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Коя технология? Ти знаеш ли значението на думата технология? Един и същ прост болт може да се произведе по десетки технологии, от стотици материали и да има хиляди различни комбинации от свойства. Какво значение има кой е измислил болта и гайката и през кой век? Какво общо има това с технологиите им за производство и технологиите на материалите, а после и технологията на завиване на болта с гайката? И между другото, електродвигателя още през 18 век е бил по-добър от ДВГ и винаги така ще си остане, ако това визираш под грешната употреба на думата "технология".
  • 107 аман от хейтъри

    1 1 Отговор

    До коментар #104 от "Антиелектрика":

    Това не е наглост, наглост са твоите твърдения и твоите опити, да даваш наклон на другите в какво да вярват и в какво да не вярват и да наричаш вярата им туземска, те това е върха на наглоста !
  • 108 3348

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "Ники":

    ГСМ технологията се разви, но "мобифони" и пейджъри измряха. С други думи интересно е защо ел. колите с литиеви батерии се възприемат като аналог на ГСМ-ите, а не на мобифоните например?

    Коментиран от #109

  • 109 Има причина

    2 5 Отговор

    До коментар #108 от "3348":

    Защото вече се работи по ел. коли, а разработките на коли с ДВГ спират. ДВГ са мобифоните, а електриките са ГСМ!
  • 110 Иван

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "аман от хейтъри":

    Колко Тесли си си купил досега?! Нито една? Няма проблем, тя технологичната революция е непрекъснат процес, има-няма, след още 10 години може и да си купиш електромобил. Въпросът е: "А дотогава?!"... А дали ще бъде Тесла или друг не дотам съвършен електромобил също все още не знаеш... 10 години са много време, я камилата, я камила я...
  • 111 Иван

    3 2 Отговор

    До коментар #50 от "Слав":

    Това е сега, но без да смятаме съпътстващите разходи, времето за зареждане и без да отчитаме това, че електромобилите не са масови! Ако са масови, цената на електричеството и зареждането няма да са такива! Да не говорим ако живееш в блок и от целия блок стърчат и висят кабели надолу, защото още няма необходимата инфраструктура...

    Коментиран от #112

  • 112 Ал Купоне

    3 3 Отговор

    До коментар #111 от "Иван":

    Ми естествено е, че като няма никаква инфраструктура и ако нямаш друга възможност да си я заредиш, губи се и смисъла, от притежаването на електроатомобила. Но ако има и всичко бъде наредено както в цивилизованите страни, защо не !? А разговорите, че като всичко станело масово, цените на електричеството и зареждането вече нямало да са такива, са само разговори в полза на бедните ! Понеже колкото и да поскъпне електричеството, то винаги ще си остане по евтин и по еко-чист, продукт от бензина и маслата и винаги ще е по изгодно да си на ток, от колкото на бензин и нафта.
  • 113 Като цяло

    1 5 Отговор
    електрическите автомобили са по-високотехнологични, по-скъпи с по-скъпа поддръжка, за 100 км пробег изразходват повече енергия в сравнение с бензиновите автомобили и съответно са по-добри във всяко едно отношение от тях. Това е бъдещето, искаме или не, със или без нас. За сравнение: платноход, параход, моторен кораб и кораб с ядрен реактор.

    Коментиран от #114

  • 114 Не е така

    4 0 Отговор

    До коментар #113 от "Като цяло":

    Ти просто си един по-пр.. ст човек.
  • 115 Да да

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "JPower":

    Интересно ми е ,тук пишещите срещу елките ,какво са създали? Дали поне са карали такова животно? Дали са виждали на живо? Как 2 мил.човека ги карат и им вършат работа? Има си място за всичко .Не може с пикап двуместен да станеш такси или с Поло да возиш скеле 2 тона! Сравнявайте сходни неща! Вярно е ,че Тесла бие наред,но има и изключения! Да пишеш за Модел С и да го сравняваш с Голф,не е много коректно! Или Модел 3 със Ламборджини!

    Коментиран от #116, #120

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 987

    1 2 Отговор

    До коментар #116 от "Да да ама не":

    Нормално,ел колите се налагат от няколко години,а колите с двг от един век ! Нещо мнението ти е излишно !
  • 118 Джуган

    3 1 Отговор
    Нямам търпение всички да се качат на миксери, тогава бензина 100 октана ще стане 50 ст литъра и няма да слизам от V-осмака
  • 119 333

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "JPower":

    Не им е по-евтино да ползват нефт. 80% от енергията им е водна. Първите големи електроцентрали неслучайно са водни. Да ползваш течаща вода да ти върти турбините не е като да копаш въглища. Нефта могат да го продават и да вземат добри пари за него. Водата, която ползват да им върти турбините си тече.
  • 120 333

    1 2 Отговор

    До коментар #115 от "Да да":

    Аз карам кола в голфовия клас, ама по-евтина. Харесва ми Ioniq, ама е с малка батерия. За сметка на това е скъп. Кола в класа на Тесла просто не ми е необходима, и няма да си купя такава, дори и да имам пари. Около мен е тясно и трябва да паркирам със 1000 маневри.
    Като искаш да сравняваме, давай! Масовите коли в Европа са от класа на Поло и Голф. Продажбите на коли в класа на пасата са по-малко от половината на по-малките. Дори въшки като Up! се продават сякаш повече. Сравняваме директно. Посочи ми една кола в класа на Поло и Голф на ток, която да не е два, три пъти по-скъпа от такава с ДВГ? За това кви километри минава хич не отварям дума. Със служебната въшка от класа на поло се качвам и стигам за 3 часа до Бургас от голямото село без да спра за почивка. Дори с Тесла няма да мога да го направя това. Евентуално ако карам с тировете, ще стигна до Бургас, ама няма да е за три часа. И тая кола е над 100 хиляди лева. Читава нова кола от масовите е под 30. Дори най-евтината на пазара прави 500, 600км с магистрални скорости. Дизеловите дори повече. Дай да сравняваме!

    Коментиран от #121, #122

  • 121 Скоро

    0 1 Отговор

    До коментар #120 от "333":

    Като сложат зарядната на Тесла на Пловдив, ще можеш за 3 часа с 10 минутно дозареждане на Модел 3.
  • 122 444

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "333":

    Приятел, пиши му на Мъск, обясни му какви проблеми имаш с паркирането и как стигаш за 3 часа до Бургас и ходиш до тоалетна в бутилка, докато шпориш със 160...Сигурен съм че ще вземе мерки и ще направи специална Тесла само за тебе, важното е ти да си доволен.
  • 123 LordJohn

    0 1 Отговор
    Е повече по голяма глупост не бях чел скоро. Ти така ли я караш колата? Само сипваш гориво? Ето ти няколко въпроса. За тези километри, колко пъти ще смениш масло и филтри? И понеже ще кажеш че отива е нищо, колко основни ремонта ще направиш и колко пъти ще смениш ремъците? Нещо на края сметката не излиза, а?

    Коментиран от #124

  • 124 2964

    1 1 Отговор

    До коментар #123 от "LordJohn":

    Абе не се правете на улави и недейте да остроумничите, ами дайте на човека икономически изгодна ел. алтернатива да си смени с нея "голфа/полото". Направи му една сметка с горивото и "ремъците" и му покажи колко ще му е по-евтино да си вземе Юйоник за 65-70 хил. лева вместо и30 за 30 хил. лв. (примерно). Само да ти подскажа, че тези сметки са правени милион пъти и винаги излиза, че трябва да навъртиш няколко стотин хил. км. и да надиплиш бая синьо-зелени зони, за да излезеш на нула.

    Коментиран от #125

  • 125 за гъби съм

    0 2 Отговор

    До коментар #124 от "2964":

    Мойче, това е все едно да питаш как да си смениш жената от село с манекенка от Милано, че и да ти излиза в крайна сметка по-евтино. Търкаляш каруцата до пенсия и тва е, поне децата да може да си я вземат пак бива.