Учени от Държавния университет в Пенсилвания разработиха технология за скоростно зареждане на йон-литиеви акумулатори чрез загряване. Новият метод позволява увеличаване на пробега на електромобил с 200 мили (320 км) едва 10 минути след включването в зарядното устройство.
Сега използваните йон-литиеви батерии не позволяват толкова бързо зареждане, тъй като то предизвиква отлагане на литий върху анодите и скъсява живота им. Решението е акумулаторът да се загрее до 60 градуса по Целзий не само при зареждането, а и при отдаването на енергия.
Тъй нито електромобилът може да поддържа постоянно необходимата топлина, нито батерията да се вади за всяко зареждане, екипът от Пенсилвания е вградил в акумулатора самозагряваща се никелова структура, която достига работната температура само за 30 секунди. Така при бързо зареждане се избягва отлагането на литий върху анодите.
Авторите на изобретението твърдят, че новият метод за зареждане позволява до 1 700 цикъла заряд/разряд без влошаване на качествата на батерията. Според екипа времето за зареждане може да бъде намалено до 5 минути чрез подобряване на електролита, а броят циклите да бъде увеличен до 2 500, което е достатъчно за изминаването на 500 000 мили (804 500 км).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Метгонтан
18:22 31.10.2019
2 Driving pleasure
Коментиран от #3, #9
18:23 31.10.2019
3 аман от хейтъри
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Колко пари ще дадеш за това гориво за 1020км и колата ти 700 коня ли ще е както Тесла ???Коментиран от #4, #5, #89, #110
18:32 31.10.2019
4 Driving pleasure
До коментар #3 от "аман от хейтъри":
Не ми трябват 700 коня за да си върша работа, а ако говорим за кеф ми трябва 100 коня Мазда МХ5. А ти колко пари ще си дал за покупката на Тесла? А и тока ти не е без пари! Ако бяха икономически изгодни нямаше да има субсидии за тях, хората щяха да си ги купуват сами без подтикване и забрани ;)Коментиран от #7, #8
18:37 31.10.2019
5 Тошко
До коментар #3 от "аман от хейтъри":
а ти изобщо знаеш ли цената на Теслата? докато достигна разликата в цената на Нова Тесла и нова кола със двигател с вътрешно горене мога да си зареждам около 50 години без проблеми! Единствения плюс който виждам е екологията въпреки че производството изхвърлянето на такова количество батерии Е не по-малко вредно за природата от изгорелите газове през живота на автомобила с двигател с вътрешно горене!18:38 31.10.2019
6 Borislav Popov
Коментиран от #12
18:39 31.10.2019
7 ВеЙ
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Те така разправяха и за перките и фотоволтаиците, но в момента те предлагат най-ниските цени на тока без субсидии, а заради тях 70% от въглищните централи в Европа работят на загуба. Скоро това го очаква и ДВГ. Субсидиите и привилегиите ще са, още няколко години, докато цените се изравнят. После цените на електромобилите ще станат по-ниски от ДВГ и процесът ще продължи без никакви помощи. Тогава само някой ненормален ще си купи ДВГ, ако не би имал проблеми със зареждането на електромобила.Коментиран от #52
18:46 31.10.2019
8 аман от хейтъри
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Няма значение колко струва Теслата,а самата технология.Тук става въпрос и за другите марки които тепърва ще стават много.Аз също не съм голям фен на ел.автомобилите,като имам 2 коли в момента с V8 двигател и не бих ги сменил за ел.автомобил,но неможе сляпо да се отричат предимствата.За момента Тесла е единствен пример.Зареждаш колата за 20лв и с тях изминаваш около 400км,при положение,че си в луксозен седан с над 400 коня под капака.Тепърва технологията още ще се разработва и километрите ще стават повече.Отделно в има безплатни зареждачки и какви ли не предимства.Пак казвам,не съм голям фен,но неможе да се отричат сляпо предимствата,защото защото се хейтват тези технологии.Коментиран от #10, #15, #65
18:47 31.10.2019
9 JPower
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Може и така да бъде. Ставаш сутрин и отиваш до хаймайтехно колата, отваряш багажника и вместо резервна гума има газов котлон. Слагаш си едно кафе и чакаш. Ако не загрее колата до 5 ми., Слагаш на котлона един боб да вариш....18:50 31.10.2019
10 JPower
До коментар #8 от "аман от хейтъри":
НИКОЙ не е срещу технологиите. Но Ел колата е преди ДВГ..Тая технология в тоя вариант е безполезна но много опасна!!! Аз пък искам да видя двигател с ядрен синтез в мойта кола, ама....Коментиран от #11, #17, #19
18:56 31.10.2019
11 8397
До коментар #10 от "JPower":
Чул си,че това е първо,ама във време в което НЯМА КАК ДА СЕ НАЛОЖИ,следователно си мислиш,че и днес няма да стане.След 10-15 години друга песен ще пеят всички,защото още от сега най-големите автомобилни заводи оставят на двг и минават на ток.Коментиран от #18
18:58 31.10.2019
12 Driving pleasure
До коментар #6 от "Borislav Popov":
Ами не, ще оборя друг електрически мит – как си ги карал без пари.Във факти имаше публикуван материал за американец минал 720 000 км което му е струвало 47 000 долара.
Е при цени от 2.5 долара за галон 0.65 цента за литър това е еквивалент на 72 500 литра гориво. При 8/100 разход за една бензинка, а днешните мотори са по-икономични ма нейсе, говорим за 906 000 километра или скромните 300 000 км повече от електричка!!!
И това е без да смятаме клолко по-скъпа е тя! Айде лека нощ! Спрете с глупостите колко било евтино тия лъжи не минават!
Коментиран от #14, #16, #26
19:01 31.10.2019
13 Driving pleasure
19:02 31.10.2019
14 За германеца ли
До коментар #12 от "Driving pleasure":
За германеца ли става въпрос, където изминал 1 млн. километра и е спестил пари за още една такава?19:06 31.10.2019
15 Driving pleasure
До коментар #8 от "аман от хейтъри":
Виж по-горе сметките - няма такъв филм като 20 лева и караш :) Тесла Х дава реален разход над 30 кВч на 100, зареждането ти е около 30 евроцента и отгоре (и в БГ се зарежда на 70 и няколко стотинки) това са 9 евро за всеки 100 км никак не е евтино особено на фона на двойната цена.И накрая пак ще кажа - на мнозинството не им трябват 400 коня а аз лично с разликата от поне 20-25 000 лева за кеф ще си взема нещо малко, леко и без покрив да си пълня душата през уикендите - електричка никога няма да ми го даде това!
19:10 31.10.2019
16 Това ли беше
До коментар #12 от "Driving pleasure":
Това нали?https://fakti.bg/technozone/411770-taka-izglejda-tesla-na-926-hil-km-video
Коментиран от #21
19:11 31.10.2019
17 Ти чуваш ли се?
До коментар #10 от "JPower":
Коя технология е отпреди ДВГ? Тази за подгряване на батериите при зареждане ли? Или тази за 10-минутното им зареждане? Покажи ми я тази технология работеща, защото аз мога да ти покажа работещ ДВГ от 19 век, а в момента сме 21 век. Технологията на електромобилите се развива с всеки изминал ден и става по-добра. По-голям пробег с едно зареждане, по-ниска цена на батериите, по-бързо зареждане, по-ниско тегло на батериите, по-голям брой цикли живот, по-безопасни батерии, по екологично чисти. За повечето технологии, които ще се измислят през следващите години, дори няма измислени наименования, а ти ми говориш, че били на няколко века.Коментиран от #20, #66, #70
19:13 31.10.2019
18 JPower
До коментар #11 от "8397":
Те и за дирижабала са залагали големи надежди, докато с един Цепелин не изгоряха маса хора. Чудя се, колко човека трябва да бъдат убити от Тесла,че да я забранят!!!Коментиран от #38
19:14 31.10.2019
19 Borislav Popov
До коментар #10 от "JPower":
Да бе, учените от Държавния университет в Пенсилвания, седнали да изобретяват нови технологии, за по бързо зареждане на батериите, ала не им идва на ума на сиромасите, че тази технология е безполезна и много опасна. Добре, че тук във Факти Бг. (технологии) от време на време , влиза българския учен-професор и заслужения деятел на техническите науки - JPower, да изказва авторитетно мнение ! Сега вече, след като пенсилванските учени, прочетат коментара на професора и неговото мнение, разбира се, ще се откажат от намеренията си да доработят това изобретение, понеже се оказва, че то било безполезно и опасно. Адмирации професоре, гепи еваларката !Коментиран от #22, #23
19:20 31.10.2019
20 JPower
До коментар #17 от "Ти чуваш ли се?":
Ся,че не разбираш писаното си е твой проблем ... Говоря за Ел двигателя, а не за тъпата статия,че някой щял да грее батериите... Сега помисли и върху това...кога смартфоните бяха по-евтини, сега или преди 10 год??!! Нали уж технологиите напреднаха, а смартфоните все по-скъпи....Ся да не вземеш да ми обясняваш,че новите технологии са скъпи, защото ще си противоречиш!!!Коментиран от #25, #34, #82
19:25 31.10.2019
21 Driving pleasure
До коментар #16 от "Това ли беше":
Не - това:https://fakti.bg/technozone/383217-taka-izglejda-tesla-na-725-hil-km-video
Твоя германец трябва да е минавал по 650 километра всеки божи ден без почивка и празник. Извади уикендите вече си на 900 км дневно. Добави една отпуска и една една хрема и отиваш на 1000км... е може - ама да кажа, че като сложа висенето му по зарядни станции почвам да се съмнявам.
Също така статията лъже за гаранцията - тя е 8 години ИЛИ 160 000 км, които той е минал на 8мия месец при тоя пробег.
Коментиран от #27
19:27 31.10.2019
22 Така е
До коментар #19 от "Borislav Popov":
Нашити специалисти са най-добри на батериите, защото са изкарали техникумите за ДВГ. Винаги са с компетентно мнение за батериите.Коментиран от #33
19:28 31.10.2019
23 JPower
До коментар #19 от "Borislav Popov":
Борка, по-леко,че да не пометнеш. Да ти обясня сега. Има едни велики учени, които доказаха,че лечението на кариес е възможно, но само ако е в НАЧАЛЕН СТАДИЙ, т.е. за да разбереш ,че имаш кариес трябва да ходиш на преглед през ден!!!! Също така,мога да ти докажа,че 1+1 не е равно на 2, има и такива учени. Както и че няма две успоредни прави...Коментиран от #31
19:31 31.10.2019
24 Lutvito
19:32 31.10.2019
25 Driving pleasure
До коментар #20 от "JPower":
Като каза смартфони та се сетих за батериите им та се сетих че за ю-пи-еса на парното на всеки 2 години купувам нова батерия... а те никъв зор не виждаттКоментиран от #30, #40
19:33 31.10.2019
26 Borislav Popov
До коментар #12 от "Driving pleasure":
Какво си седнал да ми козиш тук тези евтинни сензацийки и какъв мит разбиваш ти, че аз не мога да се сетя и какво общо има тази твоя фейковня с дадената статия ?? Нищо общо няма ! Хейтърнята сега тук, правите същите номера като вчера, какви ли не тъпотии ще пишете но всъщност по темата и по същество нищо ! Аз да съм публикуваал такава простотия тук ? Щом Факти са я публикували, към тях и исказвай претенции, защо се обръщаш към мен !?19:33 31.10.2019
27 Ехехе
До коментар #21 от "Driving pleasure":
Значи германеца лъже, щото неговите сметки не са хубави. А по колко е карал американеца? В Германия може да влезе в затвора, ако бара километража. Гаранцията е 8 години и неограничени километри, германеца го казва. Ти гледа ли видеото.Коментиран от #28
19:34 31.10.2019
28 Driving pleasure
До коментар #27 от "Ехехе":
Влизаш в сайта на Тесла и там си пише колко им е гаранцията. Некъв сектант какво е казал малко ме интересува :)Коментиран от #29
19:40 31.10.2019
29 Колко е
До коментар #28 от "Driving pleasure":
Колко е, пусни страницата. На Модел С.Коментиран от #48
19:41 31.10.2019
30 JPower
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Ти остави юпиеса, ми цената на ""великите ЕКО пилети""" ??!!Ми цената на телевизорите,колите, Черна и бяла техника...Уж технологиите се развиват, но май само цените им се развиват. И разни баламурници им се хващат на триковете!!! Ай остави Tv и техниката, ама с колите ни бъзикат якоооооКоментиран от #36, #115
19:44 31.10.2019
31 Borislav Popov
До коментар #23 от "JPower":
Е, ясно, нямаш никакво мнение по въпроса, а просто се упражняваш тук по остроумие и тролиш, да ти минава времето, кажи нещо поне там за евтиния норвежски бензин и за скъпият им ток, че вчера бегА на някъде и така и не се доисказа .Коментиран от #35
19:44 31.10.2019
32 Стеф
19:47 31.10.2019
33 JPower
До коментар #22 от "Така е":
Ако колите и техниките се правеха от завършилите техникум, щяха да са по-добри от тия сега, които се правят от счетоводители!!!19:47 31.10.2019
34 Ти чуваш ли се?
До коментар #20 от "JPower":
А знаеш ли кога е измислена ламарината, стъклата, гумите. Дай да спрем да ги ползваме защото били стара или нова технология? Какво общо има датата на изобретяване на електродвигателя или която и да е част на един автомобил?А смартфоните са десетина пъти по-евтини днес, отколкото преди пет години при сравними параметри. Преди пет години си взех "великия" Samsung s4 за 1400 лв. Сега мога да си взема смартфон с подобни параметри за стотина лева.
Новите технологии винаги ще са скъпи и след 5 години, автомобилите изминаващи 1000+ километра с едно зареждане ще са по-скъпи, отколкото днешните изминаващи 500 км, но тогава тези които ще изминават 500 км ще са по-евтини от бензиновите.
19:48 31.10.2019
35 JPower
До коментар #31 от "Borislav Popov":
Ми боре, пиша тук да се забавлявам, ти да не работиш тук. Колко ти е надника?!! За Норвегия, няма да ти обяснявам повече... нищо не разбираш от написаното или така ти е угодно!! Нефта им е евтин, като и тока. Но Норвегия да ползва ток им е по-скъпо от това да ползват ток..Коментиран от #41
19:53 31.10.2019
36 Borislav Popov
До коментар #30 от "JPower":
Ааааа, професорчето вече реши проблемите на учените от държавния университет в Пенсилвания, за новият метод, който позволява увеличаване на пробега на електромобила с 200 мили (320 км) едва 10 минути след включването в зарядното устройство...) А сега вече се зае с проблемите на ЕКО пилетите ! Адмирации професоре, велик сте !Коментиран от #39
19:54 31.10.2019
37 JPower
Коментиран от #45, #46, #119
19:55 31.10.2019
38 Този
До коментар #18 от "JPower":
Милиони хора са загинали седнали зад ДВГ, но не са ги забранили.Коментиран от #42
19:55 31.10.2019
39 JPower
До коментар #36 от "Borislav Popov":
Благодаря,най-после влезли в "час""..Коментиран от #44
19:57 31.10.2019
40 Ами така кажи, да не си губим времето
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Ти с една батерия у вас не можеш да се оправиш, а си тръгнал да оправяш бизнеса с батерии за електромобили? Моя акумулатор на парното е на повече от 10 години. Най-обикновен гелов акумулатор, зареждан по предписание до 13,5V за stand by use. Хайде иди да премериш колко волта е твоя акумулатор. Зарядното ти го скапва. Както скапва батериите на тези които зареждат електромобилите си само на бързи зарядни и над 80%.19:58 31.10.2019
41 Borislav Popov
До коментар #35 от "JPower":
Доста странен начин за забавление си намерил, да лъжеш и да пишеш небивалици и простотии, впрочем твоя си работа, забавлявай се колкото ти влезе, на мен ми е все едно !Коментиран от #47
19:59 31.10.2019
42 JPower
До коментар #38 от "Този":
Да загинеш в ПТП е едно, но да загинеш заради това,че караш Тесла е друго..То по твойта""логика"" , дай да забраним самолетите и корабите...Коментиран от #49
19:59 31.10.2019
43 Този
20:00 31.10.2019
44 Borislav Popov
До коментар #39 от "JPower":
А бе, аз съм влязал отдааавна, ама ти, ти никак не можеш да влезеш !20:00 31.10.2019
45 Смях
До коментар #37 от "JPower":
Ти къртиш с коментара? По тази логика работниците на Мерцедес трябва да карат Мерцедеси, защото сами си ги правят и са по-евтини за тях от Тойота. Нали нефта го продават и си ползват евтиния ток от вода и вятър бе човек.Коментиран от #54
20:00 31.10.2019
46 ???
До коментар #37 от "JPower":
Абе я ги кажи тези цени на тока и на горивата в Норвегия да вземем да ги сравним, че от няколко дни никой не може да те разбере какво говориш.20:01 31.10.2019
47 JPower
До коментар #41 от "Borislav Popov":
Да лъжа, какво печеля Аз?!!! Живееш в тотални заблуди, идеален си за религиозен водач и да обясняваш, че земята е плоска!!!Коментиран от #51
20:02 31.10.2019
48 Driving pleasure
До коментар #29 от "Колко е":
ОК, моя грешка, но мисля, че не беше така. Това май са някакви нови условия за да съживят умиращите продажби на С и Х. Пък и колко ли струваше една такава?20:04 31.10.2019
49 TSLA BG
До коментар #42 от "JPower":
Тесла убила хора!! А колко са се спасили, за това че са карали Тесла!!!20:10 31.10.2019
50 Слав
Коментиран от #53, #111
20:12 31.10.2019
51 Borislav Popov
До коментар #47 от "JPower":
Нищо не печелиш, затова и ти натяквам, че доста странен начин си намерил да се забавляваш, просто с помоща на лъжите си, се опитващ да минеш за умен и се правиш на интересен, виж се сам, как избиваш рибата - Тая технология в тоя вариант е безполезна но много опасна!!!Коментиран от #55
20:14 31.10.2019
52 За субсидии
До коментар #7 от "ВеЙ":
Субсидиите за Тесла в САЩ вече отпаднаха, но странно още ги купуват на тия цени. Дори в Европа където сме много умни, най продаваният автомобил е Тесла Модел 3. Защо не си купуват електрическо ауди, мерцедес или волксваген?20:20 31.10.2019
53 Driving pleasure
До коментар #50 от "Слав":
А тоя по-малък автомобил колко повече струва от еквивалентен с двигател? дали не е едно 20-30 000 горник? И ти тия 15 стотинки ги смяташ при зареждане от контакта в къщи... е представи си сега Люлин или Младост на какво ще заприлича ако всеки пусне от терасата кабел, че да зарежда на 15 стинки нощна енергия ;) Ми не не става - ако искаш да си вършиш работа с колата на зарядната станция плащаш 70 стинки.20:34 31.10.2019
54 JPower
До коментар #45 от "Смях":
Ако произвеждам трактори, с трактор ли да се движа по магистралата?!! Но в опит с този ти пример, ще ти обясня. Ако произвеждам Москвич, който пуши яко, но имам пари за Ролс Ройс,какво да карам. Москвич, за да ми е евтино, мръсно и гадно или Ролс Ройс????Коментиран от #57
20:36 31.10.2019
55 JPower
До коментар #51 от "Borislav Popov":
Борка, търговията (икономиката) е проста работа, но не е за прости хора...Два дни ти давам примери, вместо да ги обориш, ти се заяждаш!!Коментиран от #58
20:39 31.10.2019
56 Йозеф
20:43 31.10.2019
57 Не мога
До коментар #54 от "JPower":
Не мога да ти схвана мисълта. Как е евтин нефта в Норвегия, като нефта се продава на международния пазар. Дали е в Норвегия или в Германия, цената на нефта е същата. Та не мога да разбера, как нефта е евтин там а тока скъп. Това, че го произвеждат не означава че е по-евтин.Коментиран от #59, #60, #62
20:50 31.10.2019
58 Borislav Popov
До коментар #55 от "JPower":
Ооооу, ти да видиш, значи освен, че си професор по техническите науки, ти си бил още и професор по икономическите !? Браво професоре, ти си ярък пример за една, всестранно развита личност от развитото социалистическо общество ! Специалист по всичко, суперяк си професоре !20:55 31.10.2019
59 Айде да се поправя
До коментар #57 от "Не мога":
Добиват нефта, а не произвеждат.20:57 31.10.2019
60 Borislav Popov
До коментар #57 от "Не мога":
Този пустиняк, вчера ми доказваше, че бензина в Норвегия бил по скъп от тока ! Сега пък за петрола взе да приказва същите простотии и ги повтаря, като развалена грамофонна плоча...нещо ми се струва невменяем този човек.Коментиран от #61
21:08 31.10.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 JPower
До коментар #57 от "Не мога":
Виж пост N:55, отнася се и за теб. Колко е бензина във Венецуела и колко е на международния пазара, са различни неща!! На Борето му е криво морето....Коментиран от #64, #71
21:32 31.10.2019
63 Borislav Popov
До коментар #61 от "JPower":
Както кажеш, другарю професор, ти и по талибаните си специалист и тези работи, по добре ги разбираш от мене !21:41 31.10.2019
64 Не са ти ясни нещата
До коментар #62 от "JPower":
В тези държави цените на бензина са субсидирани от правителствата. Държавата поема загубите. Нали за това Венецуела е фалирала. Също е и в арабските държави. Държавата субсидира.21:47 31.10.2019
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 9725
22:38 31.10.2019
68 Ти чуваш ли се?
До коментар #66 от "Антиелектрика":
А ти през кой век мислиш, че е изобретен ДВГ? Кажи за да се посмеем.Коментиран от #69
22:55 31.10.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Ами
До коментар #17 от "Ти чуваш ли се?":
Естествено че не. Всеки който е играл с кола детска ще ти каже че батерия е скапано. Даже 1н малък производител вкарал директно генератор. В Калифорния мисля. Имаше супер кондензатор ама той няма ограничения на зареждане и го махнаха. И така върнаха ел мобила към оригинала преди няколко века 🙄. Накратко ел мотор акумулатор боже каква иновация.01:54 01.11.2019
71 Ами
До коментар #62 от "JPower":
То хубаво има лобисти като теб ама аз и доста народ няма и 5 к за скапана датчия 2ра ръка. Обаче гледам Исландия прочела че в земята е горещо пробила дупка и има излишък ток. И веднага лобисти ако се намери пари за кабел бакъра по скъп от дупчеченето та набарали Уганда май обещания за строеж. Стига да докопат кабела цел да продават ток на ес. Евреите сте хитри.02:17 01.11.2019
72 Ти чуваш ли се?
До коментар #69 от "Антиелектрика":
Какво говориш , глупаво е да сравняваш изобретения от преди 180 години със съвременни технологии , учените хората и изрбретателите тогава не са имали такива възможности каквито ги имат сегашните , разликата е огромна.Коментиран от #73
03:06 01.11.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Ти чуваш ли се?
До коментар #73 от "Антиелектрика":
Плямпаш ти а аз ти говоря за реални неща , че сегашните технологии и открития от областа на електроавтомобилите , чисто и просто не подлежет на сравнеие с тези от края на 19 и началото на 20 век. Пак ти казвам глупаво е да ги сравняваш и да даваш такъа пример ,както и е глупаво да отричаш че тези нови и съвременни технологии нямали били никакво бъдеще и са били обречени на провал. Ти гледаш на нещата само от твоята камбанария и виждаш само тези факти които са ти изгодни на теб , но фактите които говорят за ползата и преимуществата на електроавтомобилите и които са на повърхноста , тоест пред очите ти , не ги забелязваш.Коментиран от #75
08:58 01.11.2019
75 Антиелектрика
До коментар #74 от "Ти чуваш ли се?":
Поредния ти ник, но със същите глупости и измислици. Хайде само да не си измисляш неща, които никога не съм писал. Най-малкото не съм си позволявал да предричам бъдещето, а и много ясно съм написал, че искам двете технологии да се развиват паралелно. Жалко, че като няма какво да кажеш и започваш да увърташ и да си измисляш.Коментиран от #78
09:14 01.11.2019
76 аман от хейтъри
До коментар #65 от "Антиелектрика":
Защо да не вярвам ? Не си ти човека който ще ми дава наклон на инструмента в какво да вярвам и в какво не ! Ти вярваш да кажем, че електричките нямало да станат масови и технологиите нямало да се развиват до безкрай, а аз вярвам точно на обратното. Вярвай си не ми пречиш това си е твое мнение. Но защо така рязко реагираш тук на мнението на другите, което не съвпада с твоето ? Лично аз не виждам нищо лошо и на смятам, че е точно пък туземско да вярваш и да се надяваш че някой учен или изобретател ще направи ново откритие ! Откритие което би помогнало за по добър и качествен живот на обикновенните хора като нас с теб, които от своя страна сме неспособни да правиме такива открития, защото нашите професии са от по друго естество.Коментиран от #79
09:36 01.11.2019
77 гост
Коментиран от #81
09:50 01.11.2019
78 Ти чуваш ли се кво говориш?
До коментар #75 от "Антиелектрика":
Хайде сега пак захващаш старата песен на нов глас когато те попритисне някой към стената с конкретни факти веднага обръщаш плочата , поредния ти ник , същите глупости и измислици и т.н. Всякаш твоите глупости и измислици не са същите и ти не ги повтаряш тук всеки ден , като някаква свещенна молтива. Само едно ще те попитам и искам да ми отговориш кратко и ясно с да или не без да се обясняваш. Ти съгласен ли си с мен че между съвременните електро-технологии и тези от края на 19 и началото на 20 век има голяма разлика и те не подлежат на сравненние. Бъди поне веднъж честен, преди всичко към себе си и отговори честно.Коментиран от #80
09:54 01.11.2019
79 Антиелектрика
До коментар #76 от "аман от хейтъри":
Не знам кой реагира остро, но аз не съм писал за даване на наклон на каквото и да било. Просто нормално те питах логически да отговориш дали смяташ, че ако електричките са масови, няма да плащат данъци и зони. За сметка на това, реагираш остро, защото не вярвам в безплатния обяд. Ок, ти пък си вярвай, че няма ограничения и физичните закони са измислица, а някой учен ще измисли чудодейна и безплатна батерия. Виждам, че все въртиш около цената, но човек е голям толкова, колкото са големи мечтите му. Аз мечтая за съвсем други неща и за мен дребанвостта не е цел. Един път бях свидетел на рухването на светлото бъдеще, сега явно е твой ред да осъзнаеш, че обещанията и реалността са съвсем различни неща.Коментиран от #85
09:56 01.11.2019
80 Антиелектрика
До коментар #78 от "Ти чуваш ли се кво говориш?":
С какви факти си ме притиснал, че не мога да се сетя? Единствения факт е, че електричките са половин век по-стари от ДВГ. Разбира се, че технологиите се развиват и въпросът ти е напълно смешен. Все едно аз да те попитам дали има разлика между първата кола на Бенц и сегашните им модели с ДВГ.Коментиран от #83
10:00 01.11.2019
81 Антиелектрика
До коментар #77 от "гост":
Прибави и собствения ти блян за забрани и диктатура и може да се припознаеш.10:02 01.11.2019
82 Ники
До коментар #20 от "JPower":
Има нисък клас напълно функционални смартфони за 100 лв, докато в началото на джи ес ем ерата един телефон струваше 3 заплати. Не само, че е поевтиняла технологията в пъти но и е напреднала в пътиКоментиран от #108
10:07 01.11.2019
83 Ти чуваш ли се?
До коментар #80 от "Антиелектрика":
Фактите с които съм те притиснал са на лице и аз нямам намерение да се повтарям и всеки път да пиша едни и същи неща, както правиш ти.Попитай ме ве, защо не ме попиташ !? Но аз не давам пример и не сравнявам първата кола на Бенца със съвременните коли с ДВГ , както ти сравняваш електричките от хиляда осемстотин и не знам си коя брадата година със сегашните. Аз нямам проблем да ти отговоря че има разлика , но ти пак така извъртя нещата и пак не ми отговори на въпроса.
Коментиран от #84
10:28 01.11.2019
84 Антиелектрика
До коментар #83 от "Ти чуваш ли се?":
Ето питам те - с кой ник пишеше в предишните тези, за да претендираш за каквото и да било ВЕ?Коментиран от #86
10:31 01.11.2019
85 аман от хейтъри
До коментар #79 от "Антиелектрика":
Той не ми давал наклон, а това твое изречение какво е , не е ли даване на наклон, какво значи това твое - (И cтигa c тoвa вярвaнe бeзрeзeрвнo, чe тeхнoлoгиитe щeли дa ce рaзвивaт дo бeзкрaй, зaщoтo звучи дocтa тузeмcкo - дa вярвaш, чe някoй щe ти измиcли нeщo.) Това в което вярвам и се надявам аз съвсем не са някакви химерни мечти, като ти тук се опитваш тук да ги представиш, това са реални и дори вече почти осъществени открития и изобретения, които нямат нищо общо със светлото бъдеще на социализма-комунизма за което ти намекваш.Коментиран от #87
10:44 01.11.2019
86 Ти чуваш ли се?
До коментар #84 от "Антиелектрика":
Пак със същия , някакъв проблем !?Коментиран от #88
10:47 01.11.2019
87 Антиелектрика
До коментар #85 от "аман от хейтъри":
Чакай, че нещо не схванах. Ти защо харесваш електричките, защото са евтини сега за зареждане и не плащат данъци или защото вярваш, че могат да се развиват повече от ДВГ? Защото не мога да разбера за какво точно спориш или наистина вярваш, че ако караме масово електрички, няма даусе плащат данъци и зони?Коментиран от #90
10:50 01.11.2019
88 Антиелектрика
До коментар #86 от "Ти чуваш ли се?":
Да, проблем е защото такъв ник "Ти чуваш ли се" не е имало в никоя тема за електрички. Та след като нямаш доблестта да си признаеш с какви никове си писал, не очаквай да те вземам на сериозно ВЕ.Коментиран от #92
10:52 01.11.2019
89 сектант
До коментар #3 от "аман от хейтъри":
малко климатиче малко музичка и от 320 км стават 911:05 01.11.2019
90 аман от хейтъри
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Няма и да схванеш понеже не четеш внимателно кометарите ми и аз не споря, а просто ти казвам да не ми даваш наклон на оная работа в какво да вярвам или да не вярвам и да бъдеш малко по търпим към мненията и на другите. А за данъците и зоните, не се притеснявай, те няма да са препятствие за електричките да станат масови, впрочем това вече е съвсам друга тема.Коментиран от #91
11:17 01.11.2019
91 Антиелектрика
До коментар #90 от "аман от хейтъри":
Доста нелепо е да пишеш за онази си работа и да призоваваш за търпимост. Преосмисли си първо твоето поведение. Но какъв ли е смисълът да ти обяснявам каквото и да било, щом вярваш, че няма проблем да не се плащат данъци и зони ако масово се мине на електрички. Дерзай, дребнавостта и егоизма не ме вълнуват.Коментиран от #94, #103
11:28 01.11.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Антиелектрика
До коментар #92 от "Ти чуваш ли се какво приказваш?":
Въпрос на елементарно възпитание е като претендираш, че и друг път си спорил, поне да е със същото име. Като се криеш зад различни никове, показваш само колко е безсмислено човек да ти обръща внимание.Коментиран от #96
11:34 01.11.2019
94 Borislav Popov
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Не виждам нищо нелепо, когато човек просто влиза тук и си изказва мнението, нелепо е когато такива като теб се опитват тук в рязка форма да ме убедят, че моето мнение не е правилно, понеже то не било като вашато.Коментиран от #95
11:35 01.11.2019
95 Антиелектрика
До коментар #94 от "Borislav Popov":
Ти ли пишеш с този ник, към който съм се обърнал, нали уж не пишеше с други никове? Ако си ти, я си виж писанията за онази работа и тогава виж кой кого обижда!Коментиран от #97, #99
11:42 01.11.2019
96 Ти чуваш ли се?
До коментар #93 от "Антиелектрика":
Не виждам нищо общо с въпроса за елементарното възпитание и с никовете с конкретната тема на спора ни , това не влияе никак на развитето на новите електротехнологии в атомобилостроението.11:47 01.11.2019
97 Borislav Popov
До коментар #95 от "Антиелектрика":
Какви пак никове са те подгонили бе, параноик, аз ти пиша едно, ти пък ми пишеш за никове. Не съм аз и въобще не мога да те разбера за какви обиди ми говориш...)Коментиран от #98
11:52 01.11.2019
98 Антиелектрика
До коментар #97 от "Borislav Popov":
Тогава какво ми пишеш изобщо? Предния ти коментар какво изобщо трябваше да значи, че се буташ?Коментиран от #100
11:58 01.11.2019
99 Borislav Popov
До коментар #95 от "Антиелектрика":
Хората влизат тук да изказват мнения, да спорят, а ти влизаш тук да разследваш, кой с какъв ник пишел или кой пишел твоя ник или пък на кого майка му била македонка, а баща му украинец. Перфектен си, всичко е по темата за електроавтомобилите !11:59 01.11.2019
100 Borislav Popov
До коментар #98 от "Антиелектрика":
Не се бутам, а само ти направих лека забележка, че не си прав.12:01 01.11.2019
101 Ти чуваш ли се?
До коментар #69 от "Антиелектрика":
След това мнение някой е писал с моя Ник.Последно кое е вярното и какво се чудиш "Какво, какво, работещ ДВГ от 19-ти век? А ни го покажи този двигател" Искаш да ти покажа работещ ДВГ от 19 век, после самият ти даваш линк за такъв двигател и наричаш мен лъжец? Сега е време ти да ми покажеш технологията за десетминутно зареждане на батерии от 19 век. Хайде от мен да мине давам ти още един век. Покажи такава технология от 20-ти век? Това е технологията, която ще измести ДВГ, а не разни субсидии и други простотии. Другата такава технология е понижаването на цената на батериите. Така или иначе цената на тока винаги ще е по-евтина от цената на бензина.
Коментиран от #102
12:07 01.11.2019
102 Антиелектрика
До коментар #101 от "Ти чуваш ли се?":
Ето това писане с различни и чужди никове е нещото, което обезсмисля всичко. Каквото е трябвало, вече го написах. За последно казвам, че двете технологии се развиват паралелно, но е факт, че едната е по-стара. Друг е въпросът какво ще стане за в бъдеще.Коментиран от #105, #106
12:20 01.11.2019
103 аман от хейтъри
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Няма никаква нелепица тук, не преувиличавай, нелепица са твоите твърдения, че електрчките намало как да станат масови само заради някакви данъци и зони вече не знаш за какво да се хванеш. Работата е там, че дребнавост и егоизъм лъха само от твоите коментари и от твоите мнения и най вече от това, че не можеш да търпиш други мнения, различни от твоето.Коментиран от #104
12:26 01.11.2019
104 Антиелектрика
До коментар #103 от "аман от хейтъри":
Това беше връх на наглостта. Никога не съм твърдял, че миксерите няма да станат масови заради отпадането на безплатните зони и данъците. Казах, че ако станат масови ще започнат да плащат данъци. Другото, което си написал е лъжа и простотия. Какво лъха от коментарите ми, точно ти очевидно нямаш капацитета да прецениш.Коментиран от #107
12:32 01.11.2019
105 Popov Borislav
До коментар #102 от "Антиелектрика":
Хайде бе, обезсмиляло, важното е не ника, а какво ще напишеш под него и дали това, което си написал е правилно и дали отговаря на истината, а всички останали неща са ненужни подробности.12:37 01.11.2019
106 Ти чуваш ли се?
До коментар #102 от "Антиелектрика":
Коя технология? Ти знаеш ли значението на думата технология? Един и същ прост болт може да се произведе по десетки технологии, от стотици материали и да има хиляди различни комбинации от свойства. Какво значение има кой е измислил болта и гайката и през кой век? Какво общо има това с технологиите им за производство и технологиите на материалите, а после и технологията на завиване на болта с гайката? И между другото, електродвигателя още през 18 век е бил по-добър от ДВГ и винаги така ще си остане, ако това визираш под грешната употреба на думата "технология".12:39 01.11.2019
107 аман от хейтъри
До коментар #104 от "Антиелектрика":
Това не е наглост, наглост са твоите твърдения и твоите опити, да даваш наклон на другите в какво да вярват и в какво да не вярват и да наричаш вярата им туземска, те това е върха на наглоста !12:43 01.11.2019
108 3348
До коментар #82 от "Ники":
ГСМ технологията се разви, но "мобифони" и пейджъри измряха. С други думи интересно е защо ел. колите с литиеви батерии се възприемат като аналог на ГСМ-ите, а не на мобифоните например?Коментиран от #109
13:07 01.11.2019
109 Има причина
До коментар #108 от "3348":
Защото вече се работи по ел. коли, а разработките на коли с ДВГ спират. ДВГ са мобифоните, а електриките са ГСМ!13:13 01.11.2019
110 Иван
До коментар #3 от "аман от хейтъри":
Колко Тесли си си купил досега?! Нито една? Няма проблем, тя технологичната революция е непрекъснат процес, има-няма, след още 10 години може и да си купиш електромобил. Въпросът е: "А дотогава?!"... А дали ще бъде Тесла или друг не дотам съвършен електромобил също все още не знаеш... 10 години са много време, я камилата, я камила я...15:32 01.11.2019
111 Иван
До коментар #50 от "Слав":
Това е сега, но без да смятаме съпътстващите разходи, времето за зареждане и без да отчитаме това, че електромобилите не са масови! Ако са масови, цената на електричеството и зареждането няма да са такива! Да не говорим ако живееш в блок и от целия блок стърчат и висят кабели надолу, защото още няма необходимата инфраструктура...Коментиран от #112
15:45 01.11.2019
112 Ал Купоне
До коментар #111 от "Иван":
Ми естествено е, че като няма никаква инфраструктура и ако нямаш друга възможност да си я заредиш, губи се и смисъла, от притежаването на електроатомобила. Но ако има и всичко бъде наредено както в цивилизованите страни, защо не !? А разговорите, че като всичко станело масово, цените на електричеството и зареждането вече нямало да са такива, са само разговори в полза на бедните ! Понеже колкото и да поскъпне електричеството, то винаги ще си остане по евтин и по еко-чист, продукт от бензина и маслата и винаги ще е по изгодно да си на ток, от колкото на бензин и нафта.16:44 01.11.2019
113 Като цяло
Коментиран от #114
18:03 01.11.2019
114 Не е така
До коментар #113 от "Като цяло":
Ти просто си един по-пр.. ст човек.18:24 01.11.2019
115 Да да
До коментар #30 от "JPower":
Интересно ми е ,тук пишещите срещу елките ,какво са създали? Дали поне са карали такова животно? Дали са виждали на живо? Как 2 мил.човека ги карат и им вършат работа? Има си място за всичко .Не може с пикап двуместен да станеш такси или с Поло да возиш скеле 2 тона! Сравнявайте сходни неща! Вярно е ,че Тесла бие наред,но има и изключения! Да пишеш за Модел С и да го сравняваш с Голф,не е много коректно! Или Модел 3 със Ламборджини!Коментиран от #116, #120
18:53 01.11.2019
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 987
До коментар #116 от "Да да ама не":
Нормално,ел колите се налагат от няколко години,а колите с двг от един век ! Нещо мнението ти е излишно !00:59 02.11.2019
118 Джуган
02:47 02.11.2019
119 333
До коментар #37 от "JPower":
Не им е по-евтино да ползват нефт. 80% от енергията им е водна. Първите големи електроцентрали неслучайно са водни. Да ползваш течаща вода да ти върти турбините не е като да копаш въглища. Нефта могат да го продават и да вземат добри пари за него. Водата, която ползват да им върти турбините си тече.11:30 03.11.2019
120 333
До коментар #115 от "Да да":
Аз карам кола в голфовия клас, ама по-евтина. Харесва ми Ioniq, ама е с малка батерия. За сметка на това е скъп. Кола в класа на Тесла просто не ми е необходима, и няма да си купя такава, дори и да имам пари. Около мен е тясно и трябва да паркирам със 1000 маневри.Като искаш да сравняваме, давай! Масовите коли в Европа са от класа на Поло и Голф. Продажбите на коли в класа на пасата са по-малко от половината на по-малките. Дори въшки като Up! се продават сякаш повече. Сравняваме директно. Посочи ми една кола в класа на Поло и Голф на ток, която да не е два, три пъти по-скъпа от такава с ДВГ? За това кви километри минава хич не отварям дума. Със служебната въшка от класа на поло се качвам и стигам за 3 часа до Бургас от голямото село без да спра за почивка. Дори с Тесла няма да мога да го направя това. Евентуално ако карам с тировете, ще стигна до Бургас, ама няма да е за три часа. И тая кола е над 100 хиляди лева. Читава нова кола от масовите е под 30. Дори най-евтината на пазара прави 500, 600км с магистрални скорости. Дизеловите дори повече. Дай да сравняваме!
Коментиран от #121, #122
11:45 03.11.2019
121 Скоро
До коментар #120 от "333":
Като сложат зарядната на Тесла на Пловдив, ще можеш за 3 часа с 10 минутно дозареждане на Модел 3.15:04 03.11.2019
122 444
До коментар #120 от "333":
Приятел, пиши му на Мъск, обясни му какви проблеми имаш с паркирането и как стигаш за 3 часа до Бургас и ходиш до тоалетна в бутилка, докато шпориш със 160...Сигурен съм че ще вземе мерки и ще направи специална Тесла само за тебе, важното е ти да си доволен.11:31 04.11.2019
123 LordJohn
Коментиран от #124
09:01 05.11.2019
124 2964
До коментар #123 от "LordJohn":
Абе не се правете на улави и недейте да остроумничите, ами дайте на човека икономически изгодна ел. алтернатива да си смени с нея "голфа/полото". Направи му една сметка с горивото и "ремъците" и му покажи колко ще му е по-евтино да си вземе Юйоник за 65-70 хил. лева вместо и30 за 30 хил. лв. (примерно). Само да ти подскажа, че тези сметки са правени милион пъти и винаги излиза, че трябва да навъртиш няколко стотин хил. км. и да надиплиш бая синьо-зелени зони, за да излезеш на нула.Коментиран от #125
09:10 05.11.2019
125 за гъби съм
До коментар #124 от "2964":
Мойче, това е все едно да питаш как да си смениш жената от село с манекенка от Милано, че и да ти излиза в крайна сметка по-евтино. Търкаляш каруцата до пенсия и тва е, поне децата да може да си я вземат пак бива.11:27 05.11.2019