9 478 19

Руско-казахстанският автономен КамАЗ се оказа ненужен

Руско-казахстанският автономен КамАЗ се оказа ненужен

Компаниите ПАО КамАЗ и ВИСТ Групп, съвместно с университета Назарбаев завършиха проекта по създаването на автономен камион на базата на модела КамАЗ-5490 Neo. Проектът премина през два етапа.

Първият включваше монтаж на комплекс от системи за автономно движение (голяма част от този комплекс е собствена разработка), след което започнаха изпитания на специален полигон.

На втория етап се включиха специалистите от казахстанския университет Назарбаев, които добавиха система за компютърно зрение, за да може безпилотния камион да разпознава различните обекти (хора, животни, пътни препятствия и други движещи се превозни средства), като по този начин системата чертае маршрут за избягване на тези препятствия.

Сега, според разработчиците автономният камион е напълно готов за експлоатация в реални условия, но както стана ясно машината няма да постъпи на работа в нито едно предприятие. Тя ще се съхранява в казахстанския университет и евентуално ще послужи за основа на други безпилотни разработки.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 17 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Инж Илич

    42 8 Отговор
    Бъдещето е в летящите Камази и Лади

    Коментиран от #10

  • 2 Ивайло

    12 13 Отговор
    И какъв е смисълът от влагане на пари, време и умствени ресурси в разработването на нещо, което ще си остане в музея, БЕЗ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА НА ПРАКТИКА??? ОТГОВОР - НИКАКЪВ!!! Ама дайте да го направим, ей така, за спорта!!!

    Коментиран от #3, #6, #19

  • 3 куку руку ку

    13 7 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Kakъв е смисълът? Само бъдещето може да покаже.

    Коментиран от #4

  • 4 Ивайло

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Не казвам, че технологията сама по себе си няма бъдеще, напротив! Учудва ме изявлението на разработчиците, че няма да се използва на практика, а ще си остане музеен експонат. Това е!

    Коментиран от #8

  • 5 Я пак

    16 3 Отговор
    Както винаги грьмко заглавие и тьрсене на жьлта сензация...-оказа се ненужен-ама те го оставили при тях за основа на следващите разработки--схващате ли какво тук не е така??? И как самото заглавие си е чиста хибридка...?
  • 6 Big bulgarian boss

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Никакъв смисъл Рашата от 100 години прави неща, колкото да докаже на някой , че и те могат без никъв смисъл примери много .

  • 7 До тяка са откраднали технологията

    6 4 Отговор
    Ушанките😂😂😂и не знаят на къде от тук насетне
  • 8 Миризлив пор

    6 4 Отговор

    До коментар #4 от "Ивайло":

    Русия и Казкстан не са в ЕС, за да им работят шофьорите в ЕС се искат визи които не им се дават. Така че мужиците са принудени да въртят геврека там за минимални пари и излиза по-евтино да си наемеш 2-ма на зор от колкото да купуваш автономен камион. Кога си е ЕС обаче където има глад за шофьори и се плаща по 8-16 евра на час по-евтино излиза да вземеш автономния камион от колкото да плащаш тези пари. Явно ще се преориентират за по-платежоспособни пазари.

    Коментиран от #15

  • 9 Путкин

    5 1 Отговор
    Нищо ново под слънцето!
  • 10 Скит'ник

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Инж Илич":

    Не Въ ..Па не си Познала ма ... Бъдещето е във Владимир Илич Ленин... Опа Забрайф ..в ИнДжинер Илич Ленин!
  • 11 Усмивката

    2 1 Отговор
    Предстои испитание по улиците на Москва.Резултатите от теста, предстоят.
  • 12 незнайко

    3 0 Отговор
    От статията се разбира, че това е разработка - прототип и това няма нищо общо със серийно производство .
  • 13 Абе мозъчета

    2 2 Отговор
    Всичко е точно! Защото всички автономни разработки НА ЗАПАД... НЯМА ДА ВЛЯЗАТ СЪЩО В ПРОДАЖБА!!! Кой от Философите хейтъри тук, ще си купи автономна за 100 000 лева... Примерно!! Цървулчета налапани с лафчета като Пате с Л... на))

    Коментиран от #14

  • 14 Миризлив пор

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Абе мозъчета":

    Абсурда е, че тази технология е доста перспективна и много транспортни фирми се надяват да навлезе колкото може по-бързо. Много малко нормални хора са съгласни да живеят месеци наред на 2 квадрата място, без баня и тоалетна далеко от хора и приятели и така за няколко месеца. Отделно не можеш да караш камиона 24 часа. Техниката може да кара по 24 часа, не се разболява, не заспива не взема болнични и отпуски, не нарушава правилника и не закъснява. Като сложиш часова ставка по 12-15 евра на час то техниката се избиват за по малко от година ако е 100 000 евра.
  • 15 Трън

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Миризлив пор":

    Ти колко автономни камиона си виждал в ЕС?

    Коментиран от #16

  • 16 Миризлив пор

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Трън":

    Има доста автономни трактори и комбайни дори у нас, технологията е от доста години. Ролята на механизатора е, да закара машината на полето и да и зададе какво да прави, после просто седи и се вози или стои отстрани на сянка. Въпрос на време е да стане достатъчно сигурна за да се изкара на пътя. При липсата на шофьори явно ще има кой да закупи техниката.
  • 17 Иво

    2 0 Отговор
    Защото, да го направиш за пред медиите и да работи наистина са две отделни неща. Толкова са далеч от технологиите, че освен да правят глупости за пропаганда за друго те стават.
  • 18 ЕХА

    0 0 Отговор
    назар-пазар не работи..само за изложба.
  • 19 Ивайло Пенев

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Е, автомобилните фирми с традиции и пазарен успех като Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Тойота, Хонда и т.н. всяка година представят на някой пазар прототипи на превозни средства, които никога няма да влязат в употреба и никога няма да бъдат продавани, но въпреки всичко за тях са изхарчени огромни суми по научно-развойна дейност и са създадени. Да не би автомобилните гиганти да са лишени от интелигентни мениджъри, че постъпват така?! Напротив, самият процес по залагане на план за иновацията, разглеждане на варианти, изпробване, създаване на работещ модел, изпитване и т.н., дават на фирмата безценна информация, която впоследствие влиза в употреба при планиране на базовите модели. Това е!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.