Last news in Fakti

7 Ноември, 2019 11:59 5 902 18

Сериозен пробив при суперкондензаторите

  • lamborghini-
  • масачузетски технологичен институт-
  • суперкондензатор-
  • патент

Италианският производител на суперколи Lamborghini и Масачузетският технологичен институт патентоваха нов материал, който ще увеличи двукратно капацитета на суперкондензаторите, използвани за захранване на електромобили и хибриди. Технологията ще превъзхожда всичко, което в момента може да се намери на пазара.

Синтезът на новия материал, основан на концепцията за метал-органични структури (Metal-Organic Frameworks, MOF), е резултат от присъединяването на Lamborghini към програмата MIT-Italy преди три години и сътрудничеството с катедрите по химия и машиностроене в Масачузетският технологичен институт.

Новият материал притежава голяма специфична площ на повърхността, подложена на електрически заряд. Така енергийната плътност на суперкондензаторите може да се увеличи два пъти.

Първото Lamborghini със суперкондензатор е хибридът Sián, представен на салона във Франкфурт. Той работи на 48 волта и е три пъти по-мощен от йон-литиев акумулатор със същия размер. При скорост до 130 км/ч суперкондензаторът отдава ток с пикова стойност 600 ампера и се зарежда напълно при всяко спиране.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лъскави приказки за лапнишарани

    20 41 Отговор
    Голяма работа, че може да поеме и отдаде по-голяма мощност от литиево-йонна батерия с подобен размер. В случая не е важна мощността а капацитета. След като се зарежда напълно само за едно спиране, в най-добрия случай ще може да отдаде енергия за половин тръгване. Страшна иновация, няма що.

    Коментиран от #3, #4, #17

  • 2 Нас какво ни интересува

    22 8 Отговор
    Това не е новина за нас. Ние не заслужаваме да я четем, тук сме на примитивно ниво. Още не можем да изградим пътна инфраструктура, пък ние за научни пробиви ще мислим. В България такива неща не са ценност и не се развиват. Като гледам след половин -един век България може и да започне да развива усилено наука и изледователска дейност ако дотогава всичко не е открито.

    Коментиран от #14

  • 3 Гост

    21 8 Отговор

    До коментар #1 от "Лъскави приказки за лапнишарани":

    Тези които са ти отбелязали минуси , явно не правят разлика между кондензатор и акумулатор .

    Коментиран от #6

  • 4 gggw

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "Лъскави приказки за лапнишарани":

    ами точно - а другата половина е от батерията.. сиреч на градско ше имаш двоен пробег ако си с кондензатор
  • 5 Бай Гуй

    12 2 Отговор
    Тук иновацията е двукратното увеличаване капацитета на суперкондензаторите. Какво тръгнахте да сравнявате с литиевите батерии?
  • 6 Чичо Тони

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Като източник на енергия за задвижване на автомобил разлика няма. Разликата е във времето за зареждане. А иначе и при акумулатора и при кондензатора не става въпрос за мощност, а за капацитет. И "пикова мощност" не се отделя при висока скорост, а при голямо ускорение и голямо натоварване на двигателя.

    Коментиран от #8

  • 7 Наблюдаващ

    6 2 Отговор
    До всички разбирачи : Прочетете Закона за запазване на енергията !
  • 8 Експерт

    4 6 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Тони":

    Чичо , много си далеч от тази материя !
  • 9 смок

    8 1 Отговор
    " и се зарежда напълно при всяко спиране" - гениално!
    Ама как да пишеш за нещо дето не го разбираш ...
  • 10 гост

    7 3 Отговор
    Батерията и кондензаторът са съвсем различни по предназначение, за чист спорт един кондензатор е по-добър, защото предлага голямо количество енергия за кратък период от време с ниско тегло, но това е само за кратко и няколко секунди, след това ампеража пада заедно със заряда и си дотам. При батерията е съвсем различно, има голяма продължителност на отдаване и колкото по-бавно отдава, толкова по-дълговечна е батерията. Затова Тесла инвестираха в компания за кондензатори и съвсем скоро ще видим подобрената им батерия с кондензатор, който да намаля пиковите натоварвания, а оттам да намалява деградацията на традизионна ли-йон батерия.

    Коментиран от #11

  • 11 Чичо Тони

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Времето за разряд на кондензатора зависи единствено от товара и от нищо друго.
  • 12 ХА ХА ХА

    6 0 Отговор
    Ако има още нещо неизмислено , в Масачузетския ще го измислят .
  • 13 бай Даньо

    6 2 Отговор
    Винаги съм се чудел защо изобщо Тойота не започнаха хибридите с супер/ултра кондензатори. Тойота точно това прави използва батерията за да ускорява и после връща енергията обратно при спиране, което е далеч по удачно да се прави със кондензатор защото той поема много повече ток и всичката енергия обратно при спирането . Докато с батерията се работи на къси пасове като не се използва целия и капацитет - работи се межди 40% и 80% заряд, останалия капацитет просто дреме. Дори така хибридите си вършат работата и я връщат почти всичката енергия обратно при спиране , това по което съдя е че като собственик на такава кола не съм сменял спирачки за 200 000 км, явно има са регенерация ... Но резултатта е доста голяма батерия и това вляе на конструкцията на колата, трябва да е дизайнвана специално за хибрид с място за батерията. Ако беше с кондензатори то биха били по-малки и могат да се поставят на нормална кола и заедно с ел двигател в главините на колелата и така да се ъпгрейдва обикновени ДВГ коли което вече е революция ... Но кропоративния свят не работи така, ( той не иска ъпгрейги а нови продажби) виж ако го обясня на Грета Тумберг ще разбере ... Апропо не искам никакви роялти за идеята. Ха-ха
  • 14 Алфа Ромео

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Нас какво ни интересува":

    Страхотен оптимист си, аз не съм сигурен дотогава дали ще има държава България...
  • 15 Усмивката

    1 2 Отговор
    30 киловата=40 конски сили.А 130 км. в час.Нтещо нв вдявам
  • 16 ASD

    6 3 Отговор
    Суперкондензаторите ще поемат пиковите натоварвания и ще поглъщат пикова мощност /при рязко спиране и тръгване/. Така литиевите батерии ще имат многократно по-дълъг живот. Суперкондензаторите НЕ могат да осигурят ампеража необходим за дълги пътувания, но ще предпазят литиевите батерии от прегряване и самозапалване. Така комбинацията от суперкондензатори и литиеви батерии, ще предложи много по-високо ниво на надежност и по-дълъг експлоатационен живот от сега съществуващите технически решения.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 незнайко

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "ASD":

    Това може би е най смисления коментар ! Само хора занимаващи се в тази област могат до го разберат !