Last news in Fakti

7 Ноември, 2019 16:05 112 130 96

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

  • фарове-
  • конденз-
  • спирачна течност

В края на 70-те години на миналия век сред автомобилистите в соцлагера плъзва нова мода. Във фаровете на много коли се появява загадъчна течност с червеникав цвят, която им придава кървясал "поглед".

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

В тайнствения флуид всъщност няма нищо мистериозно. Той е най-обикновена спирачна течност, а шофьорите го наливат във фаровете по съвсем практични подбуди без никаква връзка с външния вид на автомобила.

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

Образуването на конденз в предните светлини е проблем, с който автомобилистите се сблъскват и до днес, а през 70-те и 80-те години си е направо напаст. Влагата рано или късно предизвиква корозия, която не само влошава светлинния сноп, а в някои случаи води до пръсване на осветителното тяло.

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

Освен всичките си други качества спирачната течност притежава отлични влагоабсорбиращи свойства. Наливането на известно количество във фаровете не само ги предпазва от корозия, а и предотвратява образуването на конденз. Елиминира се и рискът от пръсване, тъй като течността не позволява прегряване.

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

Разбира се, с течение на времето спирачната течност се превръща и в бюджетен вариант за оптичен тунинг. Заради специфичния си цвят тя променя нюанса, в който светят фаровете, а колата се различава от сивата униформеност на автомобилния поток.

Защо по соца сипваха спирачна течност във фаровете

Днес ефективността на този способ за борба с конденза във фаровете буди съвсем основателни съмнения. В някои бивши социалистически страни обаче модата на спирачната течност в предните светлини продължава чак до края на 90-те години и началото на новия век.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 141 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВЪЗРАСТЕН

    192 81 Отговор
    А БЕ МОЖЕ ЛИ ДА НЕ ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ БРЕ , СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТ НИКОГА НЕ Е БИЛА ЧЕРВЕНА !

    Коментиран от #20, #24, #36, #64

  • 2 Енцо

    43 51 Отговор
    абсорбира влагата
  • 3 666666

    408 22 Отговор
    Не помня такова нещо,нито съм виждал

    Коментиран от #56

  • 4 Поредната

    299 23 Отговор
    глупост! Нищо подобно не е правено.
  • 5 Бум

    153 15 Отговор
    Москвето кърти мивки!!!

    Коментиран от #61, #71

  • 6 Бай

    161 15 Отговор
    Защо не скрихте марката на течността или това е скрита реклама
  • 7 Driver

    123 88 Отговор
    Те ладите излизат със запотени фарове още от завода ...

    Коментиран от #14, #84

  • 8 Софиянец от село

    157 10 Отговор
    Аз наливах лимонада във фаровете на Москвича против мъгла .
  • 9 699

    103 11 Отговор
    хаха, и като се плиска в движение ще е по-зле от конденза....
  • 10 2323

    182 15 Отговор
    Не помня да са се изпотявали някога. Говоря за Жигула и Лада петица, а и не съм виждал с изпотени. Някъде по Сибир при минус 40 - 50 може и така да става

    Коментиран от #35

  • 11 бай Кольо

    288 5 Отговор
    40 години живях в социализъма такова чудо не бях чул дори .... :( В некоя по-проста държава ще да е било ...

    Коментиран от #58

  • 12 Корозия

    179 10 Отговор
    Автора май не е наясно, че спирачната течност не предпазва от корозия, а точно обратното.
  • 13 уффф

    75 6 Отговор
    На пък ми се потеше предното стъкло.От зор да е било.
  • 14 Хаха

    191 6 Отговор

    До коментар #7 от "Driver":

    20 години имахме лада 7-ца никога не е имала влага в фаровете не говорете глупости

    Коментиран от #15

  • 15 Driver

    20 57 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    Не ти говоря за влага а за вода ...

    Коментиран от #75

  • 16 Опааа

    153 3 Отговор
    Това го е писал някой много ама много прост

    Коментиран от #37

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Като гост

    133 2 Отговор
    За колко време спирачната течност ще свали емайла на рефлектора
  • 20 Коментар📝

    51 1 Отговор

    До коментар #1 от "ВЪЗРАСТЕН":

    Объркаха се но нищо.ПРЕДИ МНОГО ВРЕМЕ ПАЛИХ МОСКВИЧА С МАНИВЕЛА ЕТО ЕДИН LIVE HAKS
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 БАРС

    82 3 Отговор
    С тая статия явно търсите будали.Поне аз никога не съм чувал да се налива течност във форовете.Друг е въпросът че на то време като му се счупеше на фара стъклото то те сменяха само стъклото и естественно щте се получи конденз като не е добре уплатнено и то си беше чисто стъкло а сега прочистенна пластмаса.Друго нещто не свързва с тая течност защто то тя разяжда на всякъде където капне за ттова като я разлей човек някъде ао двигатела когато я налива по добре е да почисти местото или да го измие с вода
  • 23 John Doe

    138 6 Отговор
    Гоше, ти майтап ли си правиш или наистина си проЗт. Кой нормален ще сложи спирачна течност във фара бе?! Това е едно от най-корозиращите вещества! Пробвай да си полираш колата със спирачна течност, направо ще грейне!
  • 24 Старчок

    11 37 Отговор

    До коментар #1 от "ВЪЗРАСТЕН":

    Много знаеш. Каква е била на цвят.

    Коментиран от #28

  • 25 Койчо

    40 8 Отговор
    Москвичът ни съм го карал, зареден радиатор с ракия, вместо антифриз зимата. А против мъгла, сипвах оранжада във фаровете.
  • 26 брррр

    66 3 Отговор
    никога не съм виждал това през соца !?
  • 27 Кокото

    61 2 Отговор
    Жоре, какви таблетки взимаш мама !?
  • 28 ВЪЗРАСТЕН

    27 2 Отговор

    До коментар #24 от "Старчок":

    СЪС СИГУРНОСТ ЗНАМ ПОВЕЧЕ ОТ ТЕБ !

    Коментиран от #40

  • 29 А ВЕ

    58 1 Отговор
    МОМЧЕ ХИДРАВЛИЧНОТО МАСЛО БЕШЕ ЧЕРВЕНО ДА НЕ БИ ДА СИ СЕ ПООБЪРКАЛ БЕ , АКО НЕ РАЗБИРАШ ОТ НЕЩО НЕ ПИШИ ЗА НЕГО, МАСЛАТА РАЗЯЖДАТ БОЯ И ОКСИДАЦИЯТА НА ФАРОВЕТЕ !
  • 30 biturbo

    5 30 Отговор
    Чувал съм , че пластмасовите фарове на колите 2-ра пуотреба ги чистят с ацетон или спирачна течност за да ги докарат на външен вид . За да не изглеждат замъглени преди да продадат кола. По отношение на соц изпълненията. Спомням си като дете, че съм виждал такова чудо на Волга и Варшава. Тогава бяхме деца и ни беше забавно. И като сме питали са ни казвали чичаците , че е боядисан спирт или ракия. явно са се бъзикали с нас, но съм го виждал.

    Коментиран от #43, #57

  • 31 Бай Шиле

    45 1 Отговор
    Касабов рожбо мила,не си лош писач,но с този материал се поизложи.В общ план съм доволен от теб но не пиши такива глупости.
  • 32 PlimP

    68 3 Отговор
    зощо при соца имаше по-малко глупаци от сега, всяко дете го знае, спирачната течност е агресивна и се ползваше за развиване на ръждясали болтове и гайки

    Коментиран от #38

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 майстора

    8 29 Отговор
    Ха вярно че имаше такова нещо ... Само че явно аудиторията тука е прекалено млада да знае ...тая мода дойде от руснаците дето бяха командировани тука и от българите дето бяха ходили да работят по коми и други краища на съюза ....
  • 35 Тошко

    26 2 Отговор

    До коментар #10 от "2323":

    Помисли какво става при -40 -50 ,какво изпотяване,ставаш смешен!
  • 36 майстора

    6 13 Отговор

    До коментар #1 от "ВЪЗРАСТЕН":

    Аиде бе !!!колко точно си сигурен в това ?? И колко си възрастен ??
  • 37 майстора

    6 38 Отговор

    До коментар #16 от "Опааа":

    Глупости онези времена си бяха простотия ...човека не лъже ...
  • 38 майстора

    10 18 Отговор

    До коментар #32 от "PlimP":

    И още се ползва ....разтвор от спирачна течност и нафта ...срещу японските раждилници нищо друго не помага ...е и оксижена разбира се

    Коментиран от #48

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 майстора

    7 19 Отговор

    До коментар #28 от "ВЪЗРАСТЕН":

    Със сигурност виждам че по темата ама абсолютно нищо не знаеш !!!! Кой те знае през деветдесет и коя година си роден ... На тебе кой ти каза че като си виждал само на синтетична основа е единствената и друга няма ??? За компетентен ли се имаш нещо че се и ежиш чак ??
  • 41 майстора

    7 8 Отговор

    До коментар #39 от "АвтоСервиз":

    Май май нещо нищо не си фанал от соца да ти кажа ...я ми обясни кой за какво е излязъл ?? За цвета(червен) или че се сипваше където не и е мястото (фара)??
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 майстора

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "biturbo":

    Бе не са те излъгали кой знае колко просто защото Бутанол-а е от групата на алкохолите 😉
  • 44 майстора

    11 5 Отговор

    До коментар #39 от "АвтоСервиз":

    Абе къв автосервиз си ти бе ?? Да не си от ония дето доливате фреон в спукани системи ? Или от ония дето връзвате парктроничета и диодни ленти на вместо дневни светлини ?? Като те гледам си някъв такъв май и само си мисли че е виждал кола

    Коментиран от #68

  • 45 мани мани

    31 7 Отговор
    имахме москвич от новите като алеко, но не беше алеко :) закупен чисто нов! и никога не е имало проблем с фаровете! нито запотяване, нито пластмасата да прегаря та да иска полиране, нито крушка да изгори... служи ни вярно 26г. и ме е яд, че го харизахме... никакви проблеми нямаше! все още си го карат!

    Коментиран от #46, #90

  • 46 ЛудЛ

    20 6 Отговор

    До коментар #45 от "мани мани":

    26 гонини не му ли изгоря барем 1 крушка.

    Коментиран от #74

  • 47 Deo88

    29 0 Отговор
    Да , а по онова време и мусака в парното слагаха , ей така , за аромат ...
    :)

    Само ще отбележа , че спирачната течност разяжда !
  • 48 0000

    16 4 Отговор

    До коментар #38 от "майстора":

    Малко не ми е ясно как месиш спирачна течност и нафта ,ама хайде.

    Коментиран от #72

  • 49 Ленин

    29 16 Отговор
    Тайната е, че това си е просто вода в ръждив фар. Всеки знае колко добре са уплътнение соц возилата и как се прави проверката за уплътненията.
    Слага се котка в колата и ако не избяга е добре уплътнен.
  • 50 Николай

    20 2 Отговор
    Яко кръвясали очи, в 6 сутринта в шекембеджийницата гореща шкембе чорба и студена бира против махмурлук.
  • 51 Свилен

    4 10 Отговор
    Имам такива спомени. Но, не беше мода. От блока в който живеех имаше една кола.
  • 52 Техник

    58 7 Отговор
    Всичко което се пише, говори и набива в главите по повод на "соца" е именно такава, изсмукана на кучето от оная работа, дивотия. А, почакайте да измрем, тия дето сме живяли по това време, па тогава ги измисляйте разните му небивалици!
    КАто собственик на автосервиз и като автомобилен техник от много години (на 54 съм а се занимавам с това от 16-годишен), мога смело и отговорно да ви заявя:
    Никога по онова време не е наливано спирачна течност във фаровете! Тоя, дето я е измислил тая простотия явно пуши нещо много яко.
    Не се връзвайте на всичко, което ви говорят за онова време, защото почти нищо от това, дето ще чуете е откровена лъжа и умишлена манипулация.
  • 53 майстора

    12 10 Отговор
    Ако написаното е вярно значи или си блял (лапал мухи) или имаш проблеми с паметта ,!! Това на снимките е доста архаична (допотопна) барабанна спирачна течност (жидкости для барабанных тормозов) [БСК] „червена“ смес от бутанол с рициново масло имащо характерна (странна но разпознаваема ) миризма...... определено наливането на фаровете не беше нещо масово най-вече по простата причина че като всяко нещо тогава беше силно дефицитна стока но се срещаше ... особено в по-големите градове
  • 54 Шаран БГ

    32 5 Отговор
    Е-е-е, не се "връзвайте " на такива простотии, написани по-горе.Точен е коментар № 52 на "Техник". За " онова време" се бълват такива нелепици, като че ли на тази земя не са живели хора..... Спирачна течност със червен цвят не си спомням да е имало някога...... № 49 "Ленин" е прав. И аз съм изливал вода от фаровете, но не съм я оставял да се оцвети от ръждата вътре. Ама пък много "хубаво" звучи --- фаровете да са като със кръвясали очи / като на "озверял съветски комунист" !! А от картера не капеше ли червено масло, като кръвта на застрелян "николапетковист" ??
  • 55 Стан

    17 1 Отговор
    Подозирам, че статията я е писала Вени( с толко много влага, тя ще е била). Вероятно е искала да каже, как се е подмокряла като е видела фаровете на пича с ладата, но е наблегнала малко повече на фаровете и вижте какво е излянало :)))
  • 56 Гошо

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "666666":

    Аз също ,ама това дето показват прилича на хидравлично масло
    Незнам що за мераци имате да си измисляте Има ли поне един който да е виждал това
  • 57 Генерал Иванушка Водков

    10 0 Отговор

    До коментар #30 от "biturbo":

    Сипи ти ацетон на пластмасов фар.
  • 58 JEEP

    18 0 Отговор

    До коментар #11 от "бай Кольо":

    За 20 години ЗАЗ 968М не съм видял конденз във фаровете, въпреки че уплътнение и заз са несъвместими в едно изречение думи. Червена спирачна течност също не съм виждал по онова време.
  • 59 незнайко

    12 2 Отговор
    А сегашните ПЛАСТМАСОВИ ФАРОВЕ помътняват и трябва да се полират. След първото полиране следва второ след година и така !
  • 60 ХАХахаха

    8 1 Отговор
    Е не не нееее това не е истина, спирачната течност разяжда много сериозно, няма как да я наливат във фаровете, рефлектора ще замине за два дена.
  • 61 ЪРП

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бум":

    А, ТЕЗИ ВДЛЪБНАТИНИ В ЪГЛИТЕ НА КАЛНИЦИТЕ НАД ФАРОВЕТЕ, ОЗНАЧАВАТ, ЧЕ НАЙ-ВЕРОЯТНО Е МИНАЛ ПРЕЗ НЯКОЛКО ДЪРВЕТА ПО НЯКОЙ ЧЕРЕН ПЪТ И ГИ Е УСЕТИЛ ВСЕ ЕДНО МИНАВА ПРЕЗ ПО-ВИСОКА ТРЕВИЧКА ;-)
  • 62 Марио

    13 0 Отговор
    По голяма глупост не бях чел скрита реклама на MOTUL
  • 63 Грую

    9 2 Отговор
    Конденз се събира когато фарът е кофти изработка и капакът му не прилепва добре. Старите фарове ги разлепях, лепях ги отново с епоксидна смола, а на рефлектора се поставя гланцирано алуминиево фолио, което не потъманява. После нови о пръстени на капаците, които затварят фара от вътре и няма никакъв конденз . Бюджетни коли и бюджетно изпълнени фарове, които наистина искат доработка, но това със спирачната течност ми се вижда лошо решение!
  • 64 Васко

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "ВЪЗРАСТЕН":

    Грешиш червена е и сега!
  • 65 Бат Мишо

    20 1 Отговор
    Аз съм на 48 от 7 годишен ратаювах на Вилен в автосервиза в Перник на Палма 10 - единствения човек който оправяше западни коли в пернишко софийско и благоевградско и успяваше кът ходим на рали да домъкне резервни части за Буик а на шефа на КАТ Сф през 1982 И СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ В ФАРОВЕ НЕ СЪМ ВИЖДАЛ ....Ако някъде в Коми някой след 17 водки е налял др въпрос- там съм виждал и катастрофа между самолет и автобус и даже и извънземните ги е страх да кацат...Ама опитите да изкарате че през комунизма сме си яли децата стават смешни и лумпените бяха в пъти по малко А КИФЛИТЕ С КНИЖКИ БЯХА НУЛА ....Същевременно не поемам никаква отговорност какво е налял някой руски богатир в фаровете след кът е излязъл от харчевнята- екривалента на нащо ,,кръчма,,
  • 66 Бат Мишо

    0 3 Отговор
    ПС извинявам се катастрофата беше между самолет и каруца
    пак там съм и виждал кола вкарана след катастрофа през терасата във кухнята НА ВТОРИЯ ЕТАЖ имам я и на снимка от хартиените .... ....
  • 67 тралала

    8 1 Отговор
    Copy Paste от Русия бива ли такава журналистика?!
    Тюнинг по-советски
    Александр
    Весьма странный, но действенный способ защитить отражатели фар заключался в том, что автолюбители наливали в передние фары тормозную жидкость.
    3 года назад
  • 68 Пий

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "майстора":

    си хапчетата редовно, че с тези халюцинации още от соца ще береш ядове.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Мисури

    5 0 Отговор
    Тук не е толкова студено, но в Тюмен съм виждал едно време и наистина беше червена течност.
  • 71 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бум":

    Кви мивки бе, братле...боб фърляй тоя танкер да не те среща че шта разфасова на съставните ти болтове и ще си отмине, без даже да те е усетил
  • 72 майстора

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "0000":

    Знаеш ли колко неща още не са ти ясни

    Коментиран от #73

  • 73 0000

    0 3 Отговор

    До коментар #72 от "майстора":

    Смени си ника.явно си някакъв жигулски майстор

    Коментиран от #83

  • 74 мани мани

    5 4 Отговор

    До коментар #46 от "ЛудЛ":

    как да изгори като нямаше закон да светим през деня като светулки, а и рядко сме го карали през нощта, но е каран де :) харизахме го на 58000км пробег :) само накрая съединителя вече отказа, то затова го и дадохме... за 26г. тук там малко ръждичка, но нищо фрапиращо, а си стоеше вънка през повечето време... само веднъж сменихме гума, като взехме резервната и ги завъртяхме по специална схема :) мисля, че гумите си бяха с вътрешна гума, но незнам... май такъв модел бяха... никъде крушка не изгоря! малко и акумулатори сменихме :) оригиналният издържа сума време... много ме е яд, че вече нямам моко :( има да ги търсим такива коли

    Коментиран от #94

  • 75 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Driver":

    последно запотени , или вода ,, или пък влага??
  • 76 Хенри Джамбазов

    11 1 Отговор
    И по времето на соца имаше прости хора, които вместо да се образоват и работят, правеха подобни простотии... добре че дойде демокрацията, да се обявят за дисиденти и да влезат в управлението и разпределението
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 дрт прч

    8 2 Отговор
    ТО ПО СЪЩАТА ЛОГИКА, МОЖЕ ДА МУ МУШНАТ НА МОСКВИЧА И ЕДИН ШПЕК В АУСПУХА, ДА МУ Е ПО ГОТИНО
  • 79 Ицата😊

    4 6 Отговор
    Това е било в тъпия росистан. Те даже я пият тази течност.
  • 80 ВЛАДИМИР ЙОТОВ

    1 2 Отговор
    ДО ТУНИНГ ФИРМИЧКИ И МАЙСТОРИ ДВГ, МАНИВЕЛАТА БРАТ ДА СЕ ИЗУЧАВА НА ПОЛИГОН И СИ ИСКА УСЕТ НА ЗАВЪРТАНЕ ПО ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА, ОТ ДЯСНО НА ЛЯВО ЗА СТАРИ РАЗБОЙНИЦИ ЛИ СТЕ ЗАЖАДНЕЛИ ЗА ИСТОРИЙКИ😁
  • 81 стоян георгиев

    3 10 Отговор
    то да беше само тва.колите имаха кожени пристилки да не замръзват.отделно художествената самодеиност с китениците и рязаните капачки от оцет по чистачките.само като се сетя ква мизерия беше и се чудя тия дето риват за тогава?

    Коментиран от #85

  • 82 тралала

    8 0 Отговор
    хубава реклама си направил на спирачна течност,ама не заблуждавай лапетиите,сложи си и масло на спирачните дискове и си екстра
  • 83 майстора

    3 0 Отговор

    До коментар #73 от "0000":

    Бях когато бяха актуални ...само че ти кога ще бъдеш нещо повече от нищо в тоя живот ..това трябва да се запиташ
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 ПРЕПОРЪКА

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "стоян георгиев":

    На,, бръснатите главички,,чифтовите номера",,изпреварващите от дясно"с,, купените"им трябват наместо каски топли каски от китеници да запазят и малкото останало дори и през лятото.
  • 86 фтс

    3 0 Отговор
    Абе пичове, конденз по фаровете нямаше, защото за да има конденз трябва да влезе влага и да няма откъде да излезе. В онези фарове влизаше вода и понякога не изтичаше, но си беше яко проветриво. Затова и не горяха много често крушките :D Първата жигулка от снимката е с такъв оптичен "тунинг" но това си е фолио, а не течност. Течността влизаше в разните морги, като тези на снимките ;) Егати тъпата статия, честно!
  • 87 Даниел

    1 0 Отговор
    Отлична идея! 💡
    Когато започна производство на собствена бира и отворя магазин на мерцедес ще ги снимам и ще си измисля, че по турско време бейовете и пашата са си мазали предните стъкла на мерцедесите против изпотяване с тази марка бира... 🤔
  • 88 Крали Марко

    0 1 Отговор
    А помни ли някой една действителна простотия?- есентта се намазваха всички хромирани лайсни, брони и тасове с... разтворен в бензин и нафта дзифт (битум)- "да се пазят" от ръжда.Бях малък, чудех се на тази мода да се загрозяват колите- баща ми, съседи, и тн мърляха на есен и разчистваха на пролет. А какви чергила за покриване на коли имаше- кой каквото намерил и задължително написан номера на мпс
  • 89 Крали Марко

    0 0 Отговор
    Ама си беше Убаво...време...бях млад
  • 90 И все още си го карат???

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "мани мани":

    Друже ,тоя твой Москвич отдавна ръждата го е ,,изяла"
  • 91 Това е

    0 0 Отговор
    Фалшива новина!
    Писачът се е опитал да бъде интересен... Но това не става с лъжи!
  • 92 Въй въй

    0 0 Отговор
    Аритметико!!! Човекът е писал "в края на 70 години", значи след 1966 до 1970 г. Преди 50 години. И тъй като преди 10 год възраст едва ли човек знае какво е спирачна течност, тук могат да вземат участие хора над 60 год възраст със своите спомени. Имаше червена спирачна течност, никой не я е сипвал във фаровете. Най-много да съм виждал една кола с такова нещо и съм се чудел защо ли го е направил. Но чак пък масово или мода-изобщо нямаше такова нещо.По онова време имаше най-много москвичи/408-412/, жигулита/ладите дойдоха по-късно/, шкода 1000мб/хиляда малки болести/ и шкода 100S, варшави по-рядко.

    Коментиран от #96

  • 93 охо бохо

    0 0 Отговор
    Сигурно аз съм живял в някой друг соц, защото за пръв път чувам за подобна идиотщина ! Все едно да кажем: Защо по времето на "демокрацията" слагаха нафта в резервоара на бензиновите коли !
  • 94 Водач

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "мани мани":

    Колко сте го карали,за 26г.58000км. то няма и 2500км. на година.
  • 95 Jm22

    0 0 Отговор
    Авторе, да не си ударил два гълтока антифриз?
  • 96 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Въй въй":

    Варшавата къде я забрави бе наборе ..хе хе така ми беше първата кола 223....1965година произведена ....не кола а изруд някъв беше ...