Last news in Fakti

8 Ноември, 2019 11:48, обновена 8 Ноември, 2019 17:20 105 312 65

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила

  • зима-
  • двигател-
  • стартер-
  • акумулатор

Тази година зимата се бави, но студовете неминуемо ще дойдат, а с тях идват и проблемите със стартирането на двигателя в мразовитите утрини. Руският портал auto.mail.ru припомня 5 правила, чието спазване намалява риска да тракате безпомощно със зъби около колата заради изтощен акумулатор точно когато ви е най-необходима.

Правило №1. Не бързай
Премръзналият през нощта автомобил се нуждае от известно време, за да се "опомни". Някои коли поемат сами част от предстартовите процедури - например автоматично включване на горивната помпа при отварянето на вратите. Основното обаче зависи от водача.


След включването на контакт направете известна пауза преди да завъртите стартера. Така бордовата електроника ще има време да завърши процеса на самодиагностика, горивната рейка ще снабди дюзите с достатъчно гориво и ще се стабилизират параметрите на електрическата инсталация и запалителната система.
Собствениците на дизелови автомобили не бива да забравят оранжевата контролна лампа със спираловиден символ. Обикновено тя показва работата на подгряващите свещи и ако не е изгаснала, съществува сериозен риск двигателят да не запали.
Стартирането на двигателя в кола с бутон е значително по-просто. Електрониката организира целия процес самостоятелно и за шофьора остава само да натисне копчето.

Правило №2. Пести тока

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила


Стартерът е един от най-големите консуматори на електричество в автомобила. В многоцилиндровите двигатели мощността му сравнима с тази на мотопед. Ето защо при измръзнал двигател, когато завъртането на коляновия вал е особено трудно, акумулаторът се изтощава за нула време.
В зимните утрини батерията рядко е напълно заредена и токът трябва да се икономисва. Препоръките в инструкциите за експлоатация на съвременните автомобили определят лимит от 10-15 секунди въртене на стартера. Ако двигателят не запали, трябва му се даде поне половин минута почивка преди следващия шок. След 3-4 опита няма смисъл повече да се пробва. Очевидно има друг проблем.

Правило №3. Натисни съединителя

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила


Ако автомобилът е с ръчна скоростна кутия, преди стартиране на двигателя амбреажът задължително трябва да се натисне по пода. Така стартерът ще бъде разтоварен от задачата да раздвижва и замръзналата трансмисионна смазка.
Не бързайте да отпускате съединителя. Нека моторът да влезе в стабилен режим на празния ход. Ако педалът се отпусне прекалено бързо, повишеното натоварване може да угаси двигателя дори на неутрална предавка.

Правило №4. Не подавай газ

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила


Електронният управляващ блок на мотора е интелигентен механизъм. Той знае най-добре от колко гориво и въздух има нужда двигателят и няма никакъв смисъл да му се "помага" с помпане на газта като на едновремешните карбураторни "жигули" и "москвичи". Така съставът на сместа ще се наруши и ще затрудни още повече стартирането.

Правило №5. Никакво бутане и дърпане, само кабели

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила


Опитите за стартиране на двигателя с бутане или теглене на буксир са силно непрепоръчителни. Тези способи създават риск за катализатора, а при автоматиците - повреда на трансмисията.
Ако сте сигурни, че проблемът е в изтощения акумулатор, единственият разумен изход са кабелите за подаване на ток. Те обаче също трябва да се използват разумно, тъй като електрониката в съвременните автомобили е нежна и не понася добре резките скокове в напрежението.
"Плюсовете" могат да се свържат директно за клемите, а "минусът" - към всеки метален детайл по колата с изтощен акумулатор. Пряко свързване на отрицателните полюси не е желателно, тъй като в проблемната батерия може да има късо съединение, а то означава неприятности и за колегата, който се е съгласил да даде ток.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 129 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    88 221 Отговор
    дъстъра ми го паля с ключа от терасата и докато слеза до долу вече е загрял и вътре е 25 градуса

    Коментиран от #2, #3, #27, #30, #49

  • 2 Иван

    243 30 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    За влашкия Туарег ли става дума❓😂
  • 3 Сектант

    70 93 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Моя е с печка и като вляза вътре е адска жега,много помага кат влача хиксове и мл по пряспите из Пампорово.

    Коментиран от #7

  • 4 гост

    93 33 Отговор
    Публикувано във факти.бг: ''преди стартиране на двигателя амбреажът''...ми добре, щом требе и ''амбреажът'' ша натискам...щото ние тука на село караме коли с амбреаж, за разлика от гражданчетата...техните са със съединител...
  • 5 Кракра

    134 31 Отговор
    Имам си гараж и ме боли фара

    Коментиран от #6, #11

  • 6 Сектант

    51 89 Отговор

    До коментар #5 от "Кракра":

    Само Дъстъра не се нуждае от гараж,останалите паркетници трябва и с одеяло да ги завивате а зимата и чудото да им палите.

    Коментиран от #33, #34

  • 7 гост

    72 8 Отговор

    До коментар #3 от "Сектант":

    Ти па....я ела да та качим в МТЛБ-то да видиш язе ква печка имам. Като натоварим 2 тона чукуровски кюмур и един кубик дрЪва отзаде в платформата и кюмбето стаа на 6...па тва МL, XXL, 2XXL, X6,7, 8 че и 9 ги влачим като дърта свинкя мазен вестник...
  • 8 Зайко Байко многознайко

    145 10 Отговор
    Палете, влачете , мръзнете, подавайте си ток. Аз заминавам на Доминикана и си карам колело!😄

    Коментиран от #13, #17, #31

  • 9 Бай

    43 5 Отговор
    А топъл ли ти е гаража ?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бай

    31 2 Отговор

    До коментар #5 от "Кракра":

    А топъл ли ти е гаража ?
    Муахахахаааааааааааа !!!!!!!!!

    Коментиран от #23

  • 12 Каскет под ушанката

    84 7 Отговор
    Не знаех че автоматик може да се пали с теглене и бутане, някой по запознат моля да разясни.

    Коментиран от #15

  • 13 Един НА Софията

    42 9 Отговор

    До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":

    НА Доминикана ли беее .. ейй аман от селяни по таз земя !
  • 14 фенъ

    35 9 Отговор
    Електричката "пали" от раз. Не съм имал проблем със спарковете.
  • 15 Бай този

    19 38 Отговор

    До коментар #12 от "Каскет под ушанката":

    Имах мерц 123 автомат.3 пъти съм го палил на дърпане.Нямаше никакъв проблем.

    Коментиран от #16

  • 16 Другия каскет

    30 6 Отговор

    До коментар #15 от "Бай този":

    И как точно става? Искам и аз, би ли пояснил на коя предавка, как я включваш и т.н.

    Коментиран от #18

  • 17 Алфа Ромео

    38 5 Отговор

    До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":

    На мен Куба ми е в сърцето но засега не съм ходил там, ако отида някой ден и ми хареса може и да не се върна, не всичко е пари приятелю...
  • 18 Бай този

    17 24 Отговор

    До коментар #16 от "Другия каскет":

    На неутрална и при около 30км слагаш директна.Зацепва пали и няма никакъв проблем.

    Коментиран от #19, #57

  • 19 Третия каскет

    53 6 Отговор

    До коментар #18 от "Бай този":

    Да не си бил с ръчни скорости и да са те излъгали че е автоматик. Долу колко педала имаше, два или три?

    Коментиран от #20, #54

  • 20 Шоо

    18 3 Отговор

    До коментар #19 от "Третия каскет":

    Един...

    Коментиран от #21, #58

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Малчу от Факултету

    25 0 Отговор
    Нема таквоз нещу ощи сас слаганету на хамутя и гуменката трагва одма.
  • 23 Pompev/zapoznat

    14 5 Отговор

    До коментар #11 от "Бай":

    Шосе смееш,в северните държави има понятия като студен гараж и топъл гараж
  • 24 незнайко

    11 14 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Пряко свързване на отрицателните полюси не е желателно !!! КЪДЕ СПОРЕД УМОВЕТЕ ТРЯБВА ДА Е ВРЪЗКАТА ??? ЗАЩО НЕ Е СПОМЕНАТО ???

    Коментиран от #45

  • 25 руска зима

    15 3 Отговор
    Този акумулатор на снимката няма да запали никога.
  • 26 Евала

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мооо":

    Браво
  • 27 Кое палиш

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Кое палиш печката или колата? При второто няма лошо, но явно трябва да си на ръчна и свободна или неутрал/не важи за Дъстър-а защото няма 4х4 автомат/, което през зимата си е чисто ХА-ХА. Иначе поздравления за печката, чудесна екстра си е, но помнете - обслужваема!
  • 28 Мерцедес мл

    25 4 Отговор
    На мерцедеса не му трябва печка, парното започва да духа още на първата минута.

    Коментиран от #42, #51

  • 29 Бай този

    2 10 Отговор

    До коментар #21 от "Мооо":

    Педал е баща ти,че те е направил.Глупак.
  • 30 китаеца

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    И като погледнеш, вътре Касабов чисто гол.😊😎😜
  • 31 Другия Дедо Гошо Баце ти за Доминика

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":

    Баце ти за Доминикана блазе ти. Аз заминавам за Филипините и ме боли картера за студа там кола не ти требе - един мотор ти е достатъчнен
  • 32 Иво

    3 0 Отговор
    Полезно
  • 33 Борис

    9 7 Отговор

    До коментар #6 от "Сектант":

    Дустъра ако е дачия това кола ли е бе балъков това е щаига но не и кола всичко зависи от акумулатора е стига да не сте се преебали да си купите дизел акумулатора ми е на 4години бош и колата ми пали на -25 от първия или наи много от 2рия път100%

    Коментиран от #41, #59

  • 34 боикоминета

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "Сектант":

    Що тъй?Реклама на румънско рено ли праиш?
  • 35 gggw

    33 29 Отговор
    и най-важното - не загрявайте на място.. никой не е дльжен да ви диша изпаренията, така или иначе на светофарите ще загрее... в много страни по света подгряването на двигателя е забранено.. дано скоро и тук да стане... чистият вьздух е много по-важен от бракми за 300лв
  • 36 Згряване

    37 18 Отговор
    Ши загрявам колата колкот си искам, пари за ремонт нямам. Ходи си лягаи до аспуха

    Коментиран от #63

  • 37 Згряване

    19 12 Отговор
    Ши загрявам колата колкот си искам, пари за ремонт нямам. Ходи си лягаи до аспуха

    Коментиран от #50

  • 38 Тричко

    32 6 Отговор
    Хубаво , палим и тръгваме със замръзналите или запотени прозорци... умньо!

    Коментиран от #48

  • 39 Пешо

    36 3 Отговор
    Абе дайте на тоя СЕКТАНТ да покара някаква кола,белким спре да ни промотира тоя ЗАДРЪСТЪР!!!Дърпал той Х5-ци и МЛ-и по Витоша с тия носачи от тръбички ф16 и двигател 1.3TCe!!!
  • 40 Чудо на чудесата

    19 4 Отговор
    Аз 1 декември до 1 април не я гася. И всичко е точно!
  • 41 SD dd

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "Борис":

    Научи се, кога се пише й или и, от поста ти лъха неграмотност.
  • 42 Гошо

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Мерцедес мл":

    Тук вече полъгваш. Няма такъв мерцедес освен да не знаеш какво караш
  • 43 Десислав

    5 6 Отговор
    Толкова неграмотно технически статия не бях чел.Все още притежавам автомобил вектра А с карбуратор без електроника .Ако следвам препоръките значи ,че те тоа хафтомобил нема да са възпламени нивгиш
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Знайко

    9 0 Отговор

    До коментар #24 от "незнайко":

    Положителните се свързват директно. Отрицателните - на подаващата се слага на клемата, на приемащата, на някой метален детайл!
  • 46 Случки

    16 2 Отговор
    Старият ми Пасат 1.9 подавам му ключа изчаквам релето на подгряването да го чуя да изключи и дрън веднага. На Х- 6 тицата светва авариен режим , в сервиза ме питат , да не си сипал някаква нафта на черно , а аз им викам , вие в ред ли сте ?
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 gggw

    1 3 Отговор

    До коментар #38 от "Тричко":

    запотени не са щот не си бил вьтре, а за замрьзналите си има стьргало и всякакви размразяващи флакони
  • 49 Иван

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Бех, толкова хвалби за Дачия от един човек не бях чувал никога. Даже обратното. Повечето мнения (от хора които имат и карат чисто нова дачия) са точно обратното... Не че са лоши, не че не са сподобни, ама за качеството на сглобка и материалите ми е интересно какво ще кажеш? Тъй като съм свидетел на това как на чисто нова Дачия и се разпада интериора и падат оплътнение след няма и 100 километра...
  • 50 gggw

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Згряване":

    кат нямаш пари за ремонт ши пьтуваш с градския
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 ауди а4

    4 3 Отговор
    за 5та точка след като аз не подам пряко минусовия проводни а го закача някъде из купето не е ли същото то мак отива до акумолаторът
  • 53 jullliann 72

    7 4 Отговор
    Едновремешните Жигули,Москвичи и т.н. палят без никакъв проблем не само при нашта зима,но и при руската.Те са руски коли,не са за Африка и Бразилия.А тия високотехнологичните нещо им е трудно дори и при нашата мека зима.Огън да им накладем под двигателя или да ги ги качим по апартаментите?
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Николай

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бай този":

    При старите Мерцове може и да става. На моя ако не запалиш мотора лоста на автомата не мърда. Трябва да я превключваш в авариен режим ръчно през една дупка с един допълнителен лост. До сега не ми се е налагало.
  • 58 Путарина

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Шоо":

    пита долу в краката , не пита на седалката колко педала има.
  • 59 Joo

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Борис":

    Моята кола е дизел и до сега никога не ми се е налагало да пробвам втори път да запали. 😁

    Коментиран от #64

  • 60 agabaga

    2 0 Отговор
    Аз съм прост и вие сте прости, за това се разбираме.
  • 61 Некой

    0 0 Отговор
    Пали се автоматика на дърпане явно не сте пробвали . Значи не сте патили!?
  • 62 Селянин с кололо

    2 1 Отговор
    На -20 въртя и паля без проблем. Мазда 1.6 бензин. Да му мислят тия с умрелите дизели.
  • 63 олеееееееее

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Згряване":

    МИ като нямаш пари ,дай си таралясника на вторични. Не е задължително всеки да е таралясник.
  • 64 олеееееееее

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Joo":

    Споко, ще ти се наложи. Дизела много убав,докато е здрав. Като се потроши -оле мале, дюзи , турбини, маховици , ГНП-та . Е , сега ако колата ти е на 2 години е друга работа.
  • 65 Мразя дизели

    1 0 Отговор
    От година и половина карам дизел и гаранция няма да си купя повече такава кола... Но относно палене то на минус 17 без добавки за гориво и от 6 подгревни свещи само една работеща аз паля от 1вия път със 3 секунди въртене на стартер... Колата почва да пуши като трактор да работи като косачка... Ноо до 5 секунди е за работила мазно и без проблеми... Пуша една цигара и тръгвам полека щото докато е студена пуши и ме дразни... После нема ядове газя до долу... Става въпрос за бмв е46 330 дизел... Мнооого добър мотор, но никога повече дизел само бензин за тая марка! Колеги не се лъжете да купувате дизел... Пестите от гориво, но се троши като за световно и ставате роб на колата... Бензина е бензин карах едно бмв 2000кубика бензин... Верно не вървеше но за 100000км които и навъртях съм на бил 1700 лв по нея за 5 години... А на тоя чеп дето много върви за година и половина 70 000 км и съм на бил 3500 лв... А разликата в дневния разход на гориво е 3 лева... Не се лъжете дизели да купувате... Поне от тая марка... За друга не знам но слушам колегите кви ремонти прават аз се чудя наистина ли вярват в дизела че е евтин или са яко тъпи...