Last news in Fakti

11 Ноември, 2019 16:45 28 305 39

Не сте доволни от автоматичната трансмисия: Препрограмирайте я

  • автоматик-
  • автоматична трансмисия-
  • препрограмиране-
  • съвети
Не сте доволни от автоматичната трансмисия: Препрограмирайте я - 1
Снимка: Shutterstock

Не са малко собствениците на автомобили с автоматични трансмисии, които се оплакват, че автоматикът на колата им не работи добре, автомобилът тресе в определени режими на шофиране или по някакъв начин забавя динамиката.

Знаете ли обаче, че много често тези симптоми не са свързани със сериозна повреда в автоматичната трансмисия и могат да бъдат коригирани радикално. Това става чрез препрограмиране на блока за управление на трансмисията.

Има няколко вида препрограмиране, които са свързани с това какво искате да постигнете чрез интервенцията.

Първият е насочен към подобряване на динамичните характеристики на колата. Инсталирането на нов софтуер премахва ограниченията в работата на автоматика, породени от борбата на автомобилните производители с еколозите. Такова преинсталиране на програмата принуждава автоматика да превключва предавката по време на ускорение само при високи обороти на двигателя. Екологията и икономията на гориво, разбира се, страдат, но колата започва да ускорява значително повече.

Някои от собствениците на автомобили с автоматик обаче не се нуждаят от повече ускорение, а се дразнят от характерния по-висок разход на гориво. Тук е необходим друг тип препрограмиране. С инсталирането на софтуер от този вид, скоростната кутия започва да превключва много по-рано. Динамиката на автомобила спада значително, но икономията на гориво (според специалистите) може да достигне 15%.

Друг вид препрограмиране на "мозъците" на автоматиците е свързан с по-плавен ход при превключване. Това важи особено за роботизираните трансмисии. Но дори и класическите автоматици понякога се нуждаят от още плавност. Инсталирането на нов алгоритъм изглажда т.нар. "ритници" особено при превключване от първа на втора. Този вид препрограмиране има благоприятен ефект не само върху комфорта на водача и пътниците, но и върху издръжливостта на скоростната кутия.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ал та фанах Атаопънах

    87 112 Отговор
    Най-доброто препрограмиране е като я смениш с механична.

    Коментиран от #9

  • 2 Язе

    54 3 Отговор
    Това си го има и сега-бутон спорт и превключва в червеното.
  • 3 Boxer 3.0

    37 2 Отговор
    Може, за по-голяма икономия, да се удължат интервалите в които АСК е "заключена", т.е. няма загуби от хидравличният съединител. Тогава колата ще е по-тромава. Трябва да го направи много тесен специалист.
    Според мен такива интервенции не си заслужават усилията, средствата и рисковете.
  • 4 разбирачи

    62 2 Отговор
    Пипайте и после майсторите ви се радват.
  • 5 Ххх

    57 8 Отговор
    Никога не съм карал автоматик и винаги съм харесвал повече ръчни скорости. Но са ме возили в автоматици. Специално обърнах внимание на ускорението на един Форд Фюжън. Като му даваха повече газ и превключваше на по - високи обороти, при по - малко - на по - ниски. Което напълно би устройвало шофьора и за по - динамично, и за по - икономично каране. Никак не разбирам от автоматици, но при такъв тип поведение на автоматика, каквото посочих не виждам един шофьор какво повече би могъл да желае.

    Коментиран от #6, #17, #18, #39

  • 6 Jezza

    6 52 Отговор

    До коментар #5 от "Ххх":

    Като му даваха повече газ и превключваше на по - високи обороти.....
    Я пробвай пак ?

    Коментиран от #14, #15, #23

  • 7 Без име

    26 2 Отговор
    Автоматичните скоростни кутии не са за палачори.Там има едно задължително обслужване.
  • 8 avtomat

    11 9 Отговор
    тоя пък хвали кутии от миналия век
  • 9 avtomat

    13 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":

    тоя пък хвали кутии от миналия век

    Коментиран от #10

  • 10 Ръчка

    9 6 Отговор

    До коментар #9 от "avtomat":

    Не всичко старо е по лошо, например и ти пиеш вода от същата чаша отпреди 100г

    Коментиран от #11

  • 11 avtomat

    22 4 Отговор

    До коментар #10 от "Ръчка":

    АЙДЕ,АЙДЕ.ТО И ТЕЛЕФОНА С ШАЙБА НЕ Е ЛОШ АМА ИМАШ СМАРТФОН
  • 12 Гост

    93 6 Отговор
    Защо като има статия за автоматици и веднага се започва с плюенето по тях и то от хора, които никога не са имали такива? Карайте си ръчките и не давайте акъл, когато никой не ви го иска. Карал съм дълго време ръчка и като се качих на автоматик, повече не искам да чуя да ръчни скорости!

    Коментиран от #13

  • 13 Фърфър

    47 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    И не само ти, друже, и не само ти.
  • 14 Живко Абрашев

    45 0 Отговор

    До коментар #6 от "Jezza":

    Колегс, няма какво да пробва пак. Съвременните автомати са направени така, че се само-обучават. Ако караш кротко сменя на между 1800 и 2100 зависи ква е колата. Като я настъпиш смена на около 4. Това е поне при мойте коли които съм сменил 2 бензинови и две дизелови.

    Коментиран от #28

  • 15 Лошия

    29 1 Отговор

    До коментар #6 от "Jezza":

    Преди да коментираш автоматик, поне се повози на кола със съвременен автомат. Компютъра който оправлява кутията е адабтивен и се самонастройва според стила на каране в момента. Ако дадеш повечко газ, превключва при по високи обороти от нормалните. А ако дадеш по рязко газ сваля предавка надолу и превключва в най високите обороти и минава в спортен режим.

    Коментиран от #24, #29

  • 16 Дедо ви!

    52 4 Отговор
    Поздрави на състезателите сръчните кутии с по 150кс под капака, които си мислят че ръчката е по бърза. Останали сте в миналия век. Ако пък искате да се убедите че сте много назад с материала, вземете се пробвайте да превключите скорости по бързо от един съвременен автомат и ви пожелавам успех в начинанието :)
  • 17 Николай

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ххх":

    Пробвай някой Мерцедес със 7G-Tronic C280 или С350 в спорт режим направо кърти. А иначе на комфорт с малко газ тръгва направо на 2-ра.
  • 18 Никога

    24 1 Отговор

    До коментар #5 от "Ххх":

    не си карал автоматик и харесваш повече ръчните !?
  • 19 Сатаната

    11 1 Отговор
    Спора, ръчка или автомат, както винаги е безсмислен. Въпрос на вкус, казало кучето, и си облизало топките.
  • 20 Красимир

    14 2 Отговор
    Карам Тойота Карина с петстепенен автоматик произведена 1987г. в Япония с десен волан. Вече 12 години и имам 120 000 км. Колата е с карбуратор, няма никаква електроника към кутията освен един кабел за клапана за пета скорост. Отварях я веднъж да сменя касетата на диференциала и я разгледах добре отвътре. Има много фин центробежен регулатор. Много добре се командва с педала на газта кога да превключи. Може на по високи, може и едва галейки педала да мине на по горна скорост. В града карам до четвърта скорост. При изпреварване и рязко подаване на газ бързо превключва на по малка скорост. Но аз я кара спокойно с галене на педала, гори ми нормално газ и е истинско удоволствие. Няма радиатор и външни филтри, има вътре цедка и два пъти съм я чистил за 120 000 км. Вътре има още от оригиналното масло. Два пъти съм го прецеждал и утаявал и съм доливал два пъти по един литър заради остатъка с утайката.
  • 21 Мемфис

    13 1 Отговор
    Новите автоматици на Мерцедес не се нуждаят от подобни глупости, защото имат пет програми за движение, като почнеш от economic, comfort,sport,sport+ uвдигнеш до програмируема!
    Тези автоматици харчат по- малко от ръчните кутии и ускоряват по-бързо!
  • 22 Хипермен

    10 1 Отговор
    И аз взех една карина 3 95 година автомат,на майтап, и сега не ми се слиза от нея, без никаква електроника е ,а е по адекватна от новите ми коли автоматици, и няма екстра кято да не работи,явно навремето има направени почти идеални коли ,но щем не щем трябва да купуваме нови боклуци..
  • 23 Незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Jezza":

    Точно така се случва,поне с моя автоматик...в зависимост от стила на шофиране на шофьора
  • 24 Граматиков

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Лошия":

    Лошия,съдържанието е правилно,но се пише управлява,а не оправлява. Защо демонстрираш малограмотност?
  • 25 Незнайко

    3 7 Отговор
    Имам въпрос.Карам кола с осемстепенна автоматична кутия,доколкото знам маслото трябва да се сменя на 80/90 000 км.питах в автокъщата откъдето я купих колата и ми казаха,че на този модел маслото не се сменя.Възможно ли е ?

    Коментиран от #26, #27, #30

  • 26 Георги

    9 2 Отговор

    До коментар #25 от "Незнайко":

    Не слъщушай авто къщите, те ще ти кажат това, което искаш да чуеш. Почти всички автомати и се обслужват с масло на около 60 хиляди км., или ако се прави нещо друго по скоростите.
  • 27 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #25 от "Незнайко":

    Аз пък не разбирам защо у нас се правим на големи майстори, след като на повечето автоматици пише, че са необслужваеми? Единствено за вариаторите пише, че маслото се сменя на 60 000 км.

    Коментиран от #31

  • 28 Jezza

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Живко Абрашев":

    Сменя предавки, не обороти.
  • 29 Jezza

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Лошия":

    Да го беше написал малко по-ясно - сменя предавки при по-високи обороти, щеше да бъде по-разбираемо.
  • 30 Ами...

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Незнайко":

    8 степените автоматици са нови и съвременни кутии и това значи, че автомобилът ти е нов. Моят е 6 степенен вариаторен, смяна на масло + почистване на системата се прави на 60000 км. а цената е 500 евро в Германия от лицензиран сервиз. Понеже аз живея там и и миналата седмица го смених мога да ти кажа при мен как е. Незнам в България колко струва и как се почиства системата, но ако колата ти е скъпа, нова и висок клас е задължително. Една повреда може да ти коства много пари. Умната!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Даниел

    1 0 Отговор
    Карах 17 години автоматичен пасат и камиона ми е автомат. Много удобно и мързеливо. Точно за мен.
    Качих се на брат ми на колата (ръчка) в една планинска местност с много завои и честно се изкефих много.
    Пасата вече с едното око гледа към моргата и си купих нова кола(е, на една година) и я избрах според екстрите. Обаче...с ръчка!
    Накрая я взех защото съпоставяйки цена, екстри, комфорт и единствената ми забележка - кутията... реших че колата ми харесва!
    Така че тоя спор е безсмислен според мен!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Наско

    2 0 Отговор
    Имам 2 Хонди автоматик. Акорд бензин 2004 година - 5 степенна кутия, карам я вече 10 години и CR-V 2018 дизел - 9 степенна кутия на ZF.
    Чесно казано, 5 степенната кутията на Акорда е най-добрата, която съм карал някога. Превключвам предавките, когато аз реша посредством играта с педала на газта. Дали на 1500 или на 6000 оборота - от мен зависи. Има и ръчен режим. Не го ползвам никога. При това положение не виждам предимство на ръчната кутия. За 9 степенната на CR-V -то съм със смесени чувства. Добра е, но не ми допада много...

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Наско":

    Новата ти не е ли вариатор с имитиращи 9 скорости?
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Генерал Иванушка Водков

    1 0 Отговор
    Тия откровени глупости само заради брояча на рекламата ли ги написахте?
  • 39 Pav

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ххх":

    Добре като не си карал автомат какво коментираш това е се едно да не пиеш и да ми говориш какво е да се напиеш