Last news in Fakti

12 Ноември, 2019 11:45 3 429 12

Хибриден двигател с нулеви вредни емисии

  • формула 1-
  • нулеви вредни емисии-
  • хибриден двигател
Хибриден двигател с нулеви вредни емисии - 1

Формула 1 ще стане чиста от вредни емисии до 2030-та година. Идеята е това да се случи във всеки аспект от най-технологичния моторен спорт.

Намерението е да бъдат отстранени вредните въглеродни емисии не само от състезателното трасе, но и от сухопътния и въздушен транспорт, който ще бъде използван за пренасяне на болидите и техниката, както и за придвижването на хората от отборите.

Шефовете на Формула 1 планират да преминат на т.нар. ултра ефективност в логистиката и пътуванията и използването на 100 процента възобновяема енергия за офисите, сградите и фабриките.

Първата стъпка ще се предприеме веднага и ще бъде свързана с редуциране на въглеродните емисии. От 2025 година се предвижда във всички състезания да бъдат използвани устойчиви материали, като се премахне и еднократната употреба на пластмаса.

Още нещо любопитно е, че всички отпадъци да бъдат рециклирани и използвани отново. От 2021-ва година правилата ще задължат отборите да ползват поне 10 процента биогориво.

Собствениците на отбори се надяват да работят в тясно сътрудничество с автомобилната индустрия и да въвеждат постиженията от Формула 1 за създаването на първия хибриден двигател с нулеви вредни емисии.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Jack Bauer

    8 2 Отговор
    Да не би да минават от бензин на етанол? Има логика не само за екологията и възобновяемите енергоизточници, но и за повишаване на мощността на двигателите.

    Коментиран от #3

  • 2 Гост

    6 1 Отговор
    Че да минат на метанол, по екологично от това едва ли има.......
  • 3 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "Jack Bauer":

    То има логика, но биогоривата са съпътствани с голямо отдоляне на емисии и употреба на пестициди, замърсена вода за производството и голямо голичество енергия. В глобален план е много по-вредно за околната среда като цяло. Едно е да се прави от отпадъци, а съвсем друго е да се ползва плодородна земя, която да се замърсява с пестициди и гмо, после отива не за храна, а в рафинерията, която изхвърля отпадните води пълни с химикали и непречистени в местното поточе, а вкарва няколо киловата на литър произведено гориво добити от въглища. Накрая имаш литър гориво от рапица, което струва 4 евро и държавата плаща половината на производителя с пари от твоите данъци, за да може после ти да си го купиш под формата на 10% разтвор в изкопаемото гориво. Някак си не се връзват глобално нещата, поне за мен.

    Коментиран от #4

  • 4 Антиелектрика

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Брей, ти някога виждал ли си рапица на живо? Случайно ако си виждал, да ти е направило впечатление, че това е растение и фотосинтезира? Какви емисии бълнуваш като именно растенията абсорбират СО2? Пък за пестициди и ГМО не говори, защото май много филми със зомбита гледаш.

    Коментиран от #5

  • 5 Миризлив пор

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    Специално рапица-та е доста спорно като разстение когато е да се произведе биодизел. По принцип това което се сее макар че е забранено е леко пипнато генно, където са големите масиви с рапица пчеларите имат много ядове с пчелите (не се прибират в кошера). За да нямат проблеми производителите се ползва доста стабилно количество пестициди. А за да е евтино производството се ползва субсидиран дизел (над 50% цената на горивото е акциз по принцип). Ако се ползваше биодизел за производството щеше да е друга работата.

    Коментиран от #6

  • 6 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Миризлив пор":

    Да, ама не. Биогоривата се правят и то царевица, ечемик и захарна тръстика, а рапицата е много по-малко и е само за биодизела.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Особенно цатевицата е чисто ГМО!.

    Коментиран от #8

  • 8 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    То по твоята логика всичко е ГМО. Иначе няма проблем да ядеш ГМО, но да се отглежда за гориво е проблем, така ли?
  • 9 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    От мен имаш +! Карал съм спирт от царевица(етилов, денатуриран) за биодобавка в бензина! Освен от рапица, биодизел в Испания се прави от кафяви водорасли и е доста евтин! Проблема е, че при 20% от него, колата спира да върви! На ток ще са нещата, ама ще се помъчат още малко! Няма как да вдигнат КПД на ДВГ да достигне ел. двигател и чистотата на тока от вятър, слънце и вода!

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Да да":

    Само, че забравяш батерията - нито е чиста, нито има КПД на ел. двигателя.
  • 11 ФауВе

    0 0 Отговор
    А ЕГР и катализатор няма ли да им сложат. И да ограничат компредията до 9,5/1, че да намалят малко саждите. Ф1 вече няма да е състезание за скорост, а ще е надпревара за по-екологични булиди.
  • 12 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Да да":

    Публикувано във факти.бг: Проблема е, че при 20% от него, колата спира да върви! -------- Щото не е направена за него. Бразилците карат на ракия (етанол). При това Е85 и Е100. Правят си я от захарна тръстика. Кеф ти екология, кеф ти пауър.