4 199 17

Редови шестак сменя легендарния V8 HEMI

Концернът Fiat Chrysler Automobiles е патентовал нов шестцилиндров редови двигател с принудително пълнене, съобщава MoparInspiders. Чертеж на силовия агрегат може да се види на сайта на Американското патентно ведомство, а според информатори от Chrysler най-мощните версии на мотора ще развиват над 500 к.с. и ще могат да заменят култовите осмаци от семейството HEMI.

Патентът е първото документално потвърждение на слуховете, че инженерите на FCA разработват редови шестак. Архитектурата на новия мотор е сходна с тази на четирицилиндровия GME-T4. За напредъка по проекта може да се съди само косвено - заявката е подадена на 1 ноември 2017-а, а патентът е издаден на 2 април тази година, така че двигателят може вече да е готов за серийно производство.

Източници на MoparInspiders твърдят, че новият шестак ще бъде достъпен в няколко варианта с мощност между 360 и 525 к.с. Агрегатът ще бъде снабден с нова електронна система за елиминиране на турбо дупката, наречена eBooster.

Все още не се знае как новият мотор ще се впише в бъдещата стратегия на FCA в контекста на скорошното сливане с PSA и информацията, че нито една от 13-те марки под шапката на новия концерн няма да бъде закривана. Мощният турбомотор надали ще бъде интересен за френските партньори, които са съсредоточили основните си усилия върху електрифицирането на цялата моделна гама.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Случаен

    8 10 Отговор
    Крайно време беше да минат поне в 80-те години. Не е нормално двигател с долен разпред. вал да се продава в 21-ви век. Можеше хемито да го направят с два ама пустите му еко норми...

    Коментиран от #8

  • 2 Димов

    20 2 Отговор
    Никой любител на В8 няма да го замени с шестак. Камо ли пък да замени Хеми с шестак.
  • 3 Разочарован

    10 6 Отговор
    Тази нов двигател много прилича на типичните за BMW.Дано да не е същия и като качество защото ще затрие печалбата на марките в които ще се монтира.

    Коментиран от #4, #5, #9

  • 4 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Разочарован":

    Хаххахахаха
  • 5 Random

    9 10 Отговор

    До коментар #3 от "Разочарован":

    БМВ правят по-добри двигатели от американците. Вземи се скрий

    Коментиран от #10

  • 6 Бай Иван от Каспичан

    22 6 Отговор
    Нищо не може да замени V 8 HEMI

    Коментиран от #7


  • 7 Случаен

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Иван от Каспичан":

    Хеми с по 4 клапана на цил.

    Коментиран от #11

  • 8 Свободен човек

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "Случаен":

    На кой му пука къде му е разпределителния вал.Важното е, че НЕМI е здрав мощен и надежден двигател и собствениците му не припкат по сервизи на 50-60 х.км за смяна на ремъци.ролки и други части.Да не пренебрегваме и усещането от карането на кола с V8 и това, че тия двигатели са милионници.А ти робе се тътрузи с твоята трицилиндрова корсичка и не ни убеждавай, колко е хубава.

    Коментиран от #12

  • 9 РАЗОЧАРОВАН СЪМ ЧЕ ПИШЕШ ТУК

    6 6 Отговор

    До коментар #3 от "Разочарован":

    ЗА ДВИГАТЕЛИ НО ЯВНО НЯМАШ АБСОЛЮТНО АМА АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРЕДСТАВА ЗА ТОЗИ ЛЕГЕНДАРЕН 6 ЦИЛИНДРОВ ДВИГАТЕЛ НА BMW КОЙТО СЕ ОПИТВАШ ДА ОПЛЮЕШ..САМО ЕДНО ЩЕ ТИ КАЖА ЧЕ...И ДЕЦАТА ЗНАЯТ ЧЕ ТОВА Е ЕДИН ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ ДВИГАТЕЛИ В СВЕТА..ПИТАЙ КОНЦЕРНА TOYOTA ЗА ТОЗИ ДВИГАТЕЛ КОЙТО МОНТИРАТ НА СУПРА..ЗАЩОТО МОЖЕ БИ НЕ Е ДОБЪР ЛИ?! И НЕ СЛУЧАЙНО ЧОВЕКА ОТ КОМЕНТАР 4 ТИ СЕ СМЕЕ...ИНФОРМИРАЙ СЕ ПРЕДИ ДА ХРАЧИШ..

    Коментиран от #17

  • 10 Random,ти вероятно

    3 5 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    притежаваш раздрънкан 15-годишен Голф или пък Астра. А по времето на бай Тошо си бил на седмото небе,когато е дошъл редът ти за Лада или пък Москвич след 10-15 годишно чакане от датата на вноската.4733

    Коментиран от #16

  • 11 Случаен,признай си!

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "Случаен":

    Любител си на руски таралясници. Бил си собственик на Запорожец и си завиждал на окръжните секретари на БКП,возещи се във Волги.

    Коментиран от #13

  • 12 Случаен

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Свободен човек":

    Мойта "трицилиндрова косачка" е шестак 3.5л без турбо.
  • 13 Случаен

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Случаен,признай си!":

    тц, не позна
  • 14 ФауВе

    2 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Агрегатът ще бъде снабден с нова електронна система за елиминиране на турбо дупката, наречена eBooster. - Има няколко начина за справяне с турбо дупката. Единият е, като се ползват турбини със съчмени лагери. С тях турбото се развърта много по-лесно и няма никаква турбо дупка. Вторият е, като се монтират две дутбини - паралелни или каскадни. Като гледам схемата, тия са използвали паралелно две духалки. И ако ги боцнат със съчмени лагери, не виждам каква турбо дупка ще борят с новата си електронна система.
  • 15 Лошо

    3 2 Отговор
    Нищо не може да замени Хеми като здравина, ресурс, и елементарна поддръжкаи емоция. Камо ли принудително пълнен с директно впръскване хай-тек фият-крайслеров патент 6так
  • 16 Random

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Random,ти вероятно":

    Една от колите ми е БМВ 91-ва година 192 коня, 5серия, голф нямам.
  • 17 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "РАЗОЧАРОВАН СЪМ ЧЕ ПИШЕШ ТУК":

    Проблем е че се променя марката все 1но това дето го хвалиш да модифицират от6 цилиндъра на 3 на тико примерно. Като такси изкараха повече от бмв супра. Ще ти хареса ли промяната. 8 цилиндъра вал в блока това е класика на хеми. Или направо дизел на датчия да пишат хеми и супра и бмв нали е в мердцес.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.