Електромобилът е преди всичко лека кола. И следователно - когато купувате електрическа кола втора употреба, трябва да обърнете внимание на традиционните неща. На първо място проверете дали всичко е наред с документите. Необходимо е да се проучи паспортът на автомобила (PTS) и удостоверението за регистрация (STS). Когато купувате електромобил - също като обикновена кола - винаги се пазете от измамници. Вижте опцията „уникална“ на много ниска цена? Не мислете, че имате късмет!
След проверка на документите трябва да разберете в какво състояние е колата. На първо място се оглежда каросерията: търсим ръжда, опитваме се да разберем дали колата е била удряна и т.н. Уви, сега има доста автомобили на пазара от Европа и САЩ, които се предлагат след претърпяно сериозно ПТП. Затова не забравяйте да проверите VIN-номера на автомобила в различни сайтове (за САЩ - предимно Carfax и AutoCheck). Ако сте се ориентирали към Tesla, то добре би било колата да бъде купена на американския търг в Манхайм, където се продават автомобили без удар. И не забравяйте - добър и честен продавач ще ви предостави цялата информация и история на колата.
След това трябва да прецените състоянието на батерията - колкото повече пробег има електромобилът, толкова по-малко живот е останал на батерията. Най-надеждният начин да се оцени състоянието на акумулатора е с помощта на специални компютърни програми (те са достъпни в сервизите на оторизираните дилъри). Не само това, сега има приложение за смартфони, което помага за прецизна оценка на състоянието на батерията. Например, за най-разпространеният електромобил на вторичния пазар Nissan Leaf, е налично приложението Leaf Spy.
По принцип обаче не трябва да се страхувате от бързата "смърт" на батериите. Както показва опитът, дори и след 80-100 хиляди километра пробег, съвременните батерии се износват с не повече от 7-15%. А гаранцията за батерията вече е средно 8 години. Ако обаче се установи, че батерията е за смяна, то знайте, че т.нар. 90-ка за Tesla струва $18 000. Останалото - окачване, спирачки, състояние на интериора - всичко е същото като на обикновена кола. А какви електромобили на старо се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димов
15:07 18.11.2019
2 123
Коментиран от #10
15:13 18.11.2019
3 Гено
Добре говорите за Американския търг манхайм но дали знаете, че първо е за дилъри и второ и там колите са нагласени.
Не мътете мозъка на хората.
15:17 18.11.2019
4 Гост
Коментиран от #7, #17
15:20 18.11.2019
5 Борил
Коментиран от #8, #9, #11
15:37 18.11.2019
6 Driving pleasure
Чакам оферти :)
15:38 18.11.2019
7 Driving pleasure
До коментар #4 от "Гост":
Всичко това докато кабела на макарата се развие и щепсела изскочи ... мисля че на тебе може и да мога да пти продам стария си акумулатор а? Имаме ли сделка ;)15:45 18.11.2019
8 Не ги слушай тези от долу
До коментар #5 от "Борил":
Те просто си спамят. Батериите си издържат, няма проблем зимно време, разхода се увеличава но винаги си тръгва, за разлика от много дизели които не палят. Електричките, ще се обезценяват не защото се развалят или не стават, а защото излизат по-нови модели с по-добри характеристики, което обезценява стария модел. Мицубиши И-миев струваше толкова колкото след това излезе Нисан Лийф, сега излизат нови модели на цената на Лийф а с много по-добри данни. Така.Коментиран от #12, #29
15:57 18.11.2019
9 Да ама
До коментар #5 от "Борил":
Докато станат масово, ще минат много години! за тези които са си купили, могат да си ползват превилегиите ПОНЕ още 10 години. Има още време докато при нас станат масови, първо трябва да изкараме втората употреба на запада.16:00 18.11.2019
10 Димов
До коментар #2 от "123":
Твоят метод ми допада повече.16:02 18.11.2019
11 Димов
До коментар #5 от "Борил":
Поздравления за прогледналите.16:04 18.11.2019
12 Driving pleasure
До коментар #8 от "Не ги слушай тези от долу":
Я кажи зимата колко си издържат новите батерии и какво ще остане от заряда когато батерията вече е загубила 20% (средно загубата се оценява на 4% годишно, нека е 5 годишна кола)Коментиран от #13
16:45 18.11.2019
13 В статията пише
До коментар #12 от "Driving pleasure":
По принцип обаче не трябва да се страхувате от бързата "смърт" на батериите. Както показва опитът, дори и след 80-100 хиляди километра пробег, съвременните батерии се износват с не повече от 7-15%. А гаранцията за батерията вече е средно 8 години.Коментиран от #18
16:55 18.11.2019
14 Behemoth
16:57 18.11.2019
15 Христо
17:27 18.11.2019
16 Батерия Дъртафелова
18:07 18.11.2019
17 куку руку ку
До коментар #4 от "Гост":
Така е но не съвсем.Публикувано във факти.бг: "Електромобилът е преди всичко лека кола."
А аз казвам, че е преди всичко батерия, останалото е една притурка към батерията.
18:18 18.11.2019
18 ФауВе
До коментар #13 от "В статията пише":
И на телефона ти ли батерията му изтрайва 7-8г? Или тя е от преди каменната ера?Коментиран от #19
18:25 18.11.2019
19 Ще ти обясня
До коментар #18 от "ФауВе":
Живота на батерията не се изчислява на години, а на цикли. Колко пъти е зареждане и разреждана от 0 до 100 процента. При Литиево-йонните батерии е около 300 - 400 цикъла. Ако на телефона имаш малка батерия, се получава всекидневно зареждане и разреждане от 0 до 100, което означава, че батерията ще си замине за една година. И при колите е така, ако един цикъл е 150 км. по 300 зареждания са 450 хил. км. Колкото батерията е по-голяма имаш по-голям пробег с една и съща батерия. Предполагам, че малко ти стана ясно. Годините нямат такова значение, а циклите на зареждане и разреждане от 0 до 100,а не колко пъти е включена в контакта. Има и фактори които намалят тези цикли (съкращават живота) на батерията - прегряване, зареждане до горе, бързо зареждане при което се получава прегряване и др.Коментиран от #20, #26, #27
20:57 18.11.2019
20 Антиелектрика
До коментар #19 от "Ще ти обясня":
Точно това искаше да ти обясни и човека, че като мине определения брой цикли и батерията е за изхвърляне. Само, че ти толкова си се разпалил да ни обясняваш митичните свойства на батериите, че дори пренаписа математиката. Я пак кажи колко прави 150х300? Дали не е 45 000 км, вместо пропагандираните от теб 450 000? Та викаш за теб е нормално да даваш 5-цифрени суми на всеки 50-100 000 км за батерия?Коментиран от #21, #22, #23, #24
21:04 18.11.2019
21 Така е
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Прав си си за километрите. Явно са достигнали живот на батериите на повече цикли. Има доста Лийф на по над 100 хил. км. които все още си изкарват по 120 км. Но все пак си остават градски коли.21:14 18.11.2019
22 Цена в Германия
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Един Лийф в обява за продажба в Германия на 190 хил. км. с оригиналната батерия. Така, че не се сменя батерия на 50 хил. км.https://m.mobile.de/auto-inserat/nissan-leaf-tekna-30kwh-battery-full-led-vollleder-enschede/286849249.html?ref=srp
Коментиран от #30
21:23 18.11.2019
23 Батериите
До коментар #20 от "Антиелектрика":
А гаранцията за батерията вече е средно 8 години. - от статията!Коментиран от #31
21:29 18.11.2019
24 Живота на батериите
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Живота на батериите на Нисан Лийф е 22 години, твърдят японците! Как са го постигнали, можеш да питаш тях. Статията.https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38325-bateriyata-na-nissan-leaf-s-22-godini-zhivot
21:34 18.11.2019
25 Антиелектрика
22:02 18.11.2019
26 ФауВе
До коментар #19 от "Ще ти обясня":
Я пък сега аз да ти обясня. Батерията на телефона ми се зарежда всяка вечер. Предполагам и на твоя също. Вече всички сме със смартфони, чиито (макар и големи) батерии се изчерпват доста по-бързо, отколкото на старите GSM. Екрана и мобилните данни черпят яко ток, а никой от нас не се лишава от тях, нали? Не ме убеждавай, че си зареждаш смартфона, като старата Нокия 3310 - веднъж на 3 седмици - ще ти се изсмея. На зареденият ти до дупка смартфона му стига 1ч игри на детето ти, да издъхне на 1%. И това може да ти наложи зареждане не веднъж на ден, ами дори и няколко пъти на ден, както е при повечето от нас. За влиянието на годините също си в грешка. В събота търсих батерия за Водафон 225, защото исках да имам един резервен, корав чук, при нужда. Намерих, но беше лежала по рафтовете на магазина 3г. Е познай - неще да се напълни и до вечерта е празна, дори и само на стендбай. Върнах я. Така е с литиевойонните батерии, независимо дали са на кола или на телефон. То, на Теслата батерията е една голяма матрица от хиляди малки, литиевойонни елементи. Няма как да им приписваш чудодейни качества. Един електрокар втора ръка, с батерия на 5-6г, вече е с доста съмнителни качества, пък ти си вярвай в каквото си щеш. Само не ме убеждавай в сектантщината си.Коментиран от #28, #59
10:00 19.11.2019
27 ФауВе
До коментар #19 от "Ще ти обясня":
И още нещо да ми обясниш, ако не е много нахално от моя страна. Една кифла, като вземе колата заредена догоре, дали ще се сети да я включи в зарядното, като падне на 20%? Или ще я търкаля докато не стигне 1%, че и дори тогава няма да се усети, ами най-вероято ще ходиш да я прибираш отнякъде? Колко електромобили мислиш, че ще се ползват така просташки от кифли? Мислиш ли, че кифлите ще се ограмотят и ще спрат да ползват хамалската? Кое е по-вероятно да се случи - кифлата да стане мислещ човек, или ти да сменяш батерия на всеки 5г, заради идиотско ползване? А като си избираш втора ръка електромобил, знаеш ли дали не е каран хамалската от кифла и колко пъти му е оставяла батерията на нула, пред блока, без да го зареди с дни?10:06 19.11.2019
28 Нокиа 3310
До коментар #26 от "ФауВе":
Нокиа 3310 са с NiMH батерии, не LiIon.Коментиран от #42, #44
10:17 19.11.2019
29 Зомби с квадратно чело
До коментар #8 от "Не ги слушай тези от долу":
Кои са тези дизели дето не палели ??? А дааа неподържаните може би?Ти знаеш ли ако хипотетично оставиш колата си дето сутрин не може да запали което значи минус 30 градуса примерно тогава с една електричка какво ще се случи?
И нещо друго забелязвам че много хора са ходили на училище до 5 клас и познават само линейна функция. Е при батерията износването не е линейно тоест ако за 1 година губи 1 процент не значи че за 2 ще са 2 и т.н.
Коментиран от #43
10:30 19.11.2019
30 Зомби с квадратно чело
До коментар #22 от "Цена в Германия":
А пише ли в момента за колко време се зарежда до 100% и колко километра изминава с примерно 100 км/ч ???Коментиран от #32
10:36 19.11.2019
31 Зомби с квадратно чело
До коментар #23 от "Батериите":
А пише ли какво включва гаранцията???Примерно ако като съм я купил изминава 500км със 100 км/ч а след 2 години изминава 400км със същата скорост дали това покрива гаранцията? Никой не спори че батерията ще умре, обаче всеки има телефон и лаптоп нали се сещаш всички знаят какво става.
Коментиран от #33
10:38 19.11.2019
32 Колко да минава
До коментар #30 от "Зомби с квадратно чело":
Нисан Лийф е градска кола, да ходиш до работа и обратно, така че 100 км/ч рядко ще ти трябват. Със сигурност 120 километра ще минеш, даже и с по-стара батерия.Коментиран от #34, #36
11:09 19.11.2019
33 Батерия
До коментар #31 от "Зомби с квадратно чело":
Повечето производители дават гаранция, 70 процента минимум за 8 години с различно ограничение на пробега, някой 160 хил. някой 200 хил. За 500 км. изминава Модел 3 на Тесла с един заряд при 90 км/ч.Коментиран от #35
11:12 19.11.2019
34 Зомби с квадратно чело
До коментар #32 от "Колко да минава":
Ама ти не си вади нещо от пръстите а дай реални данни да сравним. Ако искаш и с 50км/ч дай ама като нова и сега.11:34 19.11.2019
35 Зомби с квадратно чело
До коментар #33 от "Батерия":
Е значи при първоначални 500 ако сега изминава 350 км си е ОК ??? Както каза някой че е хубаво да не се зарежда до 100% а до 80 примерно тогава става 280 км! А ако съм на магистралата и карам с 140 км/ч под 200 км???? Е то аз не мога да отида от морето до София с едно зареждане???Коментиран от #37
11:40 19.11.2019
36 4537
До коментар #32 от "Колко да минава":
Малко присяда цената на Лийф като за градска кола. Особено като нов. На старо може и да не е чак толкова голяма брадвата, ама там отново сме на варианта "котка в чувал", така че се иска бая смелост да се хвърлиш на един такъв. Гледам, че нито "гост", нито "Електрика" се хвалят да са се оборудвали с по един Лийф да ходят на работа. Пък бил той и на старо. Нищо, че са много хубави и много се пести от гориво, масла, филтри и синя зона. Това е интересно раздвоение, което се забелязва при повечето "електрофили". Всичките все нещо чакат и обясняват как бъдещето е светло и електрическо. С две думи, не ги гледай какво правят, а слушай какво ти говорят. А с една дума - демагогия!12:09 19.11.2019
37 Много си се загрижил
До коментар #35 от "Зомби с квадратно чело":
Ти сериозно ли? Добре, това е след 200 хил. км. Колко е живота на ТСИ моторите на ФВ? 250 хил? Някой, ще ти поеме ли увеличения разход на масло след 150 хил. км. и последващия основен ремонт? Колко е основния ремонт на един ТСИ двигател със смяна на турбо и т. н.? Като ти ми отговориш, ще ти отговоря и аз.Коментиран от #38, #41
12:14 19.11.2019
38 Зомби с квадратно чело
До коментар #37 от "Много си се загрижил":
Ти сериозно ли говорехме за гаранцията!!!! Човека казва до 70% не се признава. А иначе коя батерия колко пада един бог знае всичко е индивидуално. Повярвай ми ТСИ мотора може да изкара и 1М никой нищо не поема ако е извън гаранция. Кой нормален човек кара 300 000 км колата си ако средно кара 15 000 км на година това са 20 години, ти сериозно ли???И последно колко счупени двигателя ти имаш до момента в твоята статистика в моята са 0!!!
Коментиран от #39
12:27 19.11.2019
39 Като никой не кара
До коментар #38 от "Зомби с квадратно чело":
Като никой не кара толкова километри, защо си се притеснил че след 200 хил. км, може и да не ти стига батерията? Увеличения разход на ТСИ моторите е на почти всички! .Коментиран от #40, #45
12:31 19.11.2019
40 Увеличения разход
До коментар #39 от "Като никой не кара":
Увеличения разход на масло!12:32 19.11.2019
41 Антиелектрика
До коментар #37 от "Много си се загрижил":
И колко мислиш, че струва един ремонт на турбо бензин? 1500-2000 лева с турбото е нормалната цена за ремонт на кола до 3 литра и до 300 к. с. А колко ти е батерията за подобна електричка, май десетократно или двадесетократно повече?Коментиран от #46
12:45 19.11.2019
42 ФауВе
До коментар #28 от "Нокиа 3310":
За модела си се хвана? Избери си някой с ли-йон.13:34 19.11.2019
43 ФауВе
До коментар #29 от "Зомби с квадратно чело":
ДВГ е проектиран да работи от -50 до +50 градуса С. Електричките при колко?Коментиран от #50
13:35 19.11.2019
44 ФауВе
До коментар #28 от "Нокиа 3310":
Имат и с ли-йон 1000мАч: https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_331013:43 19.11.2019
45 Зомби с квадратно чело
До коментар #39 от "Като никой не кара":
Ти си ги изсмука от пръстите тези 200хил. километра????? Аз никога не съм ги споменавал, коментирах гаранцията. Но да вземем наистина че нямаш пари и купуваш 10 годишна кола която има 200 000 навъртяни то тогава дори и цял двигател да смениш един ден на тази кола ще ти струва под 1500 лв.Коментиран от #47
13:43 19.11.2019
46 Пиши си плюсове
До коментар #41 от "Антиелектрика":
Аз отдавна съм разбрал, че кола нямаш. 1500 лв. за основен ремонт? Виж за какви пари се говори! 7000 лв! Сравни ги с твоите 1500 лв и сметни в проценти с колко лъжеш!https://www.skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/55919-superb-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-18tsi/
Коментиран от #49, #51
14:23 19.11.2019
47 Айде да ми смениш двигател
До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":
На сервиза за 1500 лв. ще ти се изплюят приятел. Никой няма да ти сменя двигател за тези пари, даже и кварталния циганин.Коментиран от #52, #62
14:26 19.11.2019
48 мани мани
Коментиран от #63
14:32 19.11.2019
49 Зомби с квадратно чело
До коментар #46 от "Пиши си плюсове":
Е то за това си има морги за тая работа.И между другото като славата на мотора е лоша не си го купувайте, вземете си нещо с надежден мотор.
14:34 19.11.2019
50 Няма проблем
До коментар #43 от "ФауВе":
ДВГ, иди запали със замръзнало масло и пак пиши. Погледай клипчета в тубата дали пали при - 50,ако няма подгряване. Батерията няма проблеми и на - 50 и на +50.Коментиран от #53, #61
14:35 19.11.2019
51 Антиелектрика
До коментар #46 от "Пиши си плюсове":
За всички е ясно, че не си добре, ама защо продължаваш да го затвърждаваш? Плюсове съм си пишел, модератор съм бил, нямал съм кола? И това ми го казва съществото пишещо с всевъзможни никове? Само да спомена, че преди 10-на години в Мото-Пфое търсих нов двигател 2,5 с 196 к. с. за Jaguar X-type и НОВ БЕШЕ 8000 лева. Така, че тези разкази под шипковия храст ги разправяй на друг,още повече, че само веднъж се беше наложило да правим основен ремонт на семеен автомобил и струваше 900 лева на един Голф 4 с 101 к. с. пак преди 10 години.14:40 19.11.2019
52 Зомби с квадратно чело
До коментар #47 от "Айде да ми смениш двигател":
Що говориш глупости, без да съм сменял аз лично двигател съм виждал приятели как го правят. Ето ти и една ценова листа:http://www.avtocentar.com/tzenova-lista
За 300 лв. ти го сменят. Отиваш в моргата намираш някоя читава пазариш за хилядарка и слагаш.
14:41 19.11.2019
53 Зомби с квадратно чело
До коментар #50 от "Няма проблем":
Айде бе няма проблем ти у ред ли си??? Няма проблем щото цяла нощ климатика работи да пази оптимална температура на батерията. Легнеш на 100% събудиш се на 90% къде отидоха тези 10%????Коментиран от #54
14:44 19.11.2019
54 Е това не го бях чувал
До коментар #53 от "Зомби с квадратно чело":
Климатика работи да пази батерията в оптимална температура! Това животно не го бях чувал! Да, ако спиш в колата ще си пуснеш парното. Ама да работи климатика, нема. Иди се прегледай.Коментиран от #55
14:55 19.11.2019
55 Зомби с квадратно чело
До коментар #54 от "Е това не го бях чувал":
Какво парно в ел. кола бе гунчо това да не ти е с чугунен радиатор.Коментиран от #56
15:28 19.11.2019
56 Айде нямам какво да пиша с ъеб
До коментар #55 от "Зомби с квадратно чело":
Айде, нямам какво да коментирам с теб. Не си учил достатъчно, нямам време да споря.Коментиран от #57
15:32 19.11.2019
57 8868
До коментар #56 от "Айде нямам какво да пиша с ъеб":
И Зомбито така, ама преди да си отидеш (надяваме се завинаги?), обясни му, моля те, как се топли батерия с реотан, и колко ефективно е това всъщност.Коментиран от #58
16:48 19.11.2019
58 Какво да му обяснявам
До коментар #57 от "8868":
И ти си прост като него.16:56 19.11.2019
59 Да да
До коментар #26 от "ФауВе":
Да опитам аз! Всъщност литиево-йонна батерия има поне 1500 цикъла живот! Имам смартфон от 7 години със 1700 mah батерия, която вече държи само по 6 часа! В началото изкарваше 1,5 дни, на 6-тата година не можеше и 1 ден.Наду се от прегряване! Имам батерии от лаптопи от 10 год. които работят! На личния ми лаптоп, батерията е на 5 г. и държи като нова, предвид факта че не работи често на батерия! Виждал съм литиумни батерии(за памет, не зареждаеми) на 20 год. с напрежение в тях! И това беше в далечната 2000 год., тоест са произведени 1980!Коментиран от #65
17:13 19.11.2019
60 Антиелектрика
18:34 19.11.2019
61 ФауВе
До коментар #50 от "Няма проблем":
Е тука се изложи. ДВГ могат да запалят при -50. С какво масло и с какъв подгрев е въпрос на периферно оборудване и консумативи. На южния полюс снегоходните машини са с ДВГ. Като пратят там Тесла, ще имаш аргумент насреща. До тогава - нямаш.Коментиран от #64, #67
18:39 19.11.2019
62 ФауВе
До коментар #47 от "Айде да ми смениш двигател":
Аз ще ти го сменя за 300лв. Носиш новия, аз само вадя стария и сменям. Ако е нормална кола, операцията отнема ден. Само не ми казвай, че ставало въпрос за някакво рядко чудовище, дето я има я няма 3,4 бройки у нас.18:42 19.11.2019
63 ФауВе
До коментар #48 от "мани мани":
За 2500$ да не е от техните марки, дето са за градско, по 60км?18:43 19.11.2019
64 Гледай
До коментар #61 от "ФауВе":
Гледай как Лийф тръгва без никакво оборудване. Вземете малко разчете ДВГ, че така сериозно спорите а въобще не сте в час с ДВГ. Лийф при минус 40,без оборудване.https://youtu.be/j2Z4KK_axMY
Коментиран от #66
18:47 19.11.2019
65 ФауВе
До коментар #59 от "Да да":
И аз съм виждал Дачия на милион км, ама е една на милион Дачии. Изключенията само потвърждават основното правило. А ти се моли, твоята ел кола на старо да ти се падне тази, едната, с много късметлийската батерия.18:48 19.11.2019
66 ФауВе
До коментар #64 от "Гледай":
А защо спести пояснението на автора на клипа: A battery heater cycles on to keep the battery at operational temperature. И още по-интересното: I lose 40-50% range in very cold weather like this. Много ясно, че с подгрев, който да топли батерията ще тръгне. Ама губи 40-50% от автономията си. Все едно, да си подгряваш колата цяла нощ и на сутринта да ти го няма половин резервоар. А всъщност, на тия, дето са с ДВГ, не им се налага такава жертва.Коментиран от #68, #69
18:53 19.11.2019
67 Тук е другия
До коментар #61 от "ФауВе":
Още един където спи в колата си на минус 36. Даже и без оборудване, мани мани.https://youtu.be/capOgUHPz9Q
Коментиран от #70
18:53 19.11.2019
68 ахаха
До коментар #66 от "ФауВе":
Не им се налага такава жертва? Ахахахаха. Ти ме уби. Само не казвай, че на минус 50 палиш и тръгваш! Ама вие сте по-зле и от колкото изглеждате. И колко харчи бензиновия мотор, докато загрее? Айде, смешен си.Коментиран от #71, #76
18:56 19.11.2019
69 А ако е с вебасто
До коментар #66 от "ФауВе":
Ако е с вебасто, защото без него не може да запали? Колко ще изгори вебастото? Много си зле. Виж има видеа на ДВГ при минус 50. Между другото този в Лийфа влезе в топла кола. Кога ли ще загрее ДВГ?Коментиран от #72, #73, #74
18:59 19.11.2019
70 ФауВе
До коментар #67 от "Тук е другия":
Хахахаха! Ей, пак си спестил подробностите. На тарикат ли се пишеш? И тоя казва, че е изкарал с подгряване в колата до сутринта, но също казва, че е имал проблеми, като е запалил, и е дал конкретни данни: The car started but it had some issues...Range at 00:15: 316 km
Range at 06:00: 241 km
За 6ч поддържане на батерията топла, човека е загубил четвърт от обсега на батерията. Ти луд ли си бе? И в Каптивата да спя цяла нощ, със включено Вебасто, пак ще ми е сауна и ще съм по бельо...... и ще загубя много по-малко от обсега на колата.
Коментиран от #75
19:00 19.11.2019
71 ФауВе
До коментар #68 от "ахаха":
Смешният си ти! Студен бензин харчи с 25% отгоре, ама загрява бързо. За 5 мин ще имам парно. Това не тие дизел. А дизелът ми е с Вебасто и го стоплям за 10 мин с дистанционното през прозореца, докато се бръсна, и ми коства 150гр нафта. Ама ти не си чувал за това при Алекото, нали?19:02 19.11.2019
72 ФауВе
До коментар #69 от "А ако е с вебасто":
Вебасто харчи 500гр на час при студен старт, и на третата мин почва да намаля разхода до 300гр/ч. А за 10 мин работа вече си с топло парно и Вебастото не ти трябва, щом запалиш мотора. Видя се кой е зле, смехоране.19:05 19.11.2019
73 ФауВе
До коментар #69 от "А ако е с вебасто":
Вебастото е подгрев. А защо батерията ти без подгрев не може да стартира?19:07 19.11.2019
74 ФауВе
До коментар #69 от "А ако е с вебасто":
A ако ще е при нормален студ, като нашите зими, макс -15 градуса, Вебастото ще ти харчи 150гр/ч, и при 10, 15 мин работа ще стартираш топъл мотор, след което Вебастото вече не ти трябва. Т.е. - Вебастото ти коства една ракиена чашка нафта всяка сутрин, за да влезеш на топло в колата си. Обсегът на колата не намалява с нищо, даже напротив - с Вебасто колата изкарва повече км, отколкото ако я караш на студен мотор и я чакаш сама да си загрее. По принцип ти спестява към 25% гориво зимата.19:20 19.11.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Зомби с квадратно чело
До коментар #68 от "ахаха":
Колко харчи докато загрее??? За 5-10 минути на 1000 оборота колко да харчи под 1 литър!!!Коментиран от #77, #78, #80
19:28 19.11.2019
77 Смешко си
До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":
Смешко, 0,7 литра на час гори на загрял двигател. Колко според теб, ще гори на замръзнало масло? А добре ли е за двигателя да стои на обороти 10 минути, на минус 30 или 40?Коментиран от #81, #82
19:32 19.11.2019
78 Ето ти колко е
До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":
Ето ти видео, колко е. На минус 20, разход 450 грама за 15 минути. Т. пи парчета, ама спорат.https://youtu.be/4qopCm5V0yg
Коментиран от #83
19:37 19.11.2019
79 ФауВе
До коментар #75 от "Б. си незнам":
Аз как да говоря с тебе, като се правиш на по-глyпав, отколкото си. Кой ти е казал, че Вебасто ще работи цяла нощ? Аз съм спал цяла нощ в колата. Не при -50, но при -12, на Беклемето, при запален мотор. Топъл дизелов мотор харчи 600гр/ч. За 8ч изгори 7 кила и нещо. С колко мислиш, че ми е смъкнал обсега с тия 7 кила? Май няма и 100км, от всичките 1200, които мога да мина с един резервоар. За глухите ще потретя: Вебасто стопля мотора сутрин за 10 мин. Не е като да ти работи батерията цяла нощ. Също така с Вебасто мога да оставя ДВГ само с 5л нафта в резервоара, при -20,-30 градуса за две седмици, и след това да стартирам като пич, без въобще да се тревожа. С електрокара можеш ли да го оставиш за 2 седм, на 5% батерия? После какво ще остане от него? Ай стига с глупостите ви.19:45 19.11.2019
80 ФауВе
До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":
Близо си. Всъщност двулитров бензин харчи към 1,5л/ч студен и към 1л/ч топъл. Нищо няма ти изгори за 5-10 мин работа на място. Оставяй го тоя, смешния. Той кола не е виждал. Няма как да е толкова зле, че да не ги знае тия основни неща. И най-селския тракторист е наясно с тях. Този е клавирен пубер-бабаит.19:48 19.11.2019
81 Зомби с квадратно чело
До коментар #77 от "Смешко си":
Хаха 1л да го сложим на час тоест за 10 мин гори 200 гр. ехааааа под 50 ст. Добре ли било на - 30 да стои на празен ход????? Дааааааааааааа, някой друг тъп въпрос ще ме питаш ли???19:48 19.11.2019
82 ФауВе
До коментар #77 от "Смешко си":
ДВГ е проектиран да работи при арктически студове на обороти. Доказал се е в полеви условия. Колко Тесли има на южния полюс? Спориш със стогодишна доказана практика, а насреща нямаш нищо, освен клипчета на ентусиасти, които и без това си признават за големи загуби при експериментите си.19:50 19.11.2019
83 ФауВе
До коментар #78 от "Ето ти колко е":
На 15 мин е загрял и разхода пада на 1л/ч. Дечко, първо вземи книжка и покарай, поддържай, пък тогава се пъни! Тъп е комшията ви, че не те е образовал, след като те е направил. Ние имаме коли и сме правили всякакви експерименти с тях. Говорим от опит и нямаме нужда келеши да ни образоват с клипове, които не разбират.Коментиран от #84
19:54 19.11.2019
84 ахаха
До коментар #83 от "ФауВе":
Пич, доста по - образован съм от теб. И имам доста опит ДВГ, както виждаш обясних ти и как работи твоето вебасто. Аре отивай се топли с вебастото, че нещо измръзна. А за Арктическите, ДВГ получават доста проблеми (замръзва нафтата). Айде другия урок, ще ви предам за 50 лв. Опит имали, оффффффКоментиран от #85, #88, #89
20:06 19.11.2019
85 Зомби с квадратно чело
До коментар #84 от "ахаха":
На Арктика нафта???? Минимум си професор нали???Коментиран от #86
20:21 19.11.2019
86 Антиелектрика
До коментар #85 от "Зомби с квадратно чело":
Оставете г-н Електрошок да се налудува и да спи спокойно. Той е завършил СПТУ и се мисли за нобелист. Да си даде сметката, че да му преведем по 2 лева за електричка и да се успокои малко.20:46 19.11.2019
87 6484
20:53 19.11.2019
88 ФауВе
До коментар #84 от "ахаха":
От тебе научих, че Вебасто работело постоянно по цяла нощ, за да запали мотора сутринта. Също от тебе научих, че бензинов мотор работел постоянно студен зимата. Въобще, на много неща се научих от тебе. Само да ми обясниш, колко по-образован си, като в поста ти има празни места пред и зад тире, на което не се оставят такива? Липсва ти буква "с" преди "ДВГ". Пишеш Вебасто с малка буква, а то е име. И на последното изречение нямаш точка. Кратък пост пълен с грешки, ама щом викаш, че си образован..... Но като за кой клас?Коментиран от #90, #91, #92
09:19 20.11.2019
89 ФауВе
До коментар #84 от "ахаха":
Нафтата ще замръзне при -20, та камоли на южния полюс. Ако разбираше поне малко от ДВГ щеше да се сетиш за този аргумент още като спорихме за паленето зимата в града. Но ти толкова много разбираш, че чак не го знаеш това нещо ;) Май само ти се ще да разбираш.09:22 20.11.2019
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 И да не започвам с твоите грешки
До коментар #88 от "ФауВе":
Само от това което копирах, без да съм ти чел всичко. Написано - със включено, а не - с включено! Т. пак.09:49 20.11.2019
92 Т. пак
До коментар #88 от "ФауВе":
И бензиновия двигател е студен зимата, при старт, нали? Даже и с Вебасто, маслото е студено! Вебастото загрява само антифриза, а маслото в картера е студено. Т. пак.Коментиран от #94, #95, #96
09:53 20.11.2019
93 ФауВе
До коментар #90 от "Т. пак":
В коментари 71, 72, 74 и 79 съм ти казал ЦЕЛИ ЧЕТИРИ ПЪТИ, ЧЕ ВЕБАСТО САМО ПОДГРЯВА ЗА 10, 15 мин, след което палиш мотора. Не ми се прави на тъn, г0вед0!10:44 20.11.2019
94 Зомби с квадратно чело
До коментар #92 от "Т. пак":
Добре професоре дай да видим за колко време загрява една бензинова кола?От една страна КПДто на ДВГ било лошо от друга не загрява е къде отива тази енергия или професор многознаико измисли нов закон на ИЗЧЕЗВАНЕ НА ЕНЕРГИЯТА?
Коментиран от #97
10:45 20.11.2019
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 ФауВе
До коментар #92 от "Т. пак":
Я обясни, в Москва и в Петербург, минималните температури стигат до -30, -35, тия хора как си палят колите? При все, че там повечкото са Лади? Аре бе, професоре!Коментиран от #99
10:49 20.11.2019
97 ФауВе
До коментар #94 от "Зомби с квадратно чело":
Топлинните загуби при ДВГ са големи. Но, когато ползваш парното, тези топлинни загуби вършат работа и вече не са загуби, а нещо полезно. Тогава КПД е по-високо, просто защото си намерил начин да уползотвориш загубите. Нека професора ти сметне с колко се качва КПД на двг при ползване на парното. Той мноо ги чатка нещата.Коментиран от #98
10:51 20.11.2019
98 ФауВе
До коментар #97 от "ФауВе":
Извинявам се - оползотвориш - да се коригирам, преди професора да се е изплюл.10:53 20.11.2019
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Зомби с квадратно чело
До коментар #99 от "Така ги палят":
Човече ставаш смешен някакъв клип на някаква шкода която трудно но запали на -35 а споменава, че вчера било -38 и запалил без проблем. Ама какъв е акумулаторът, какви са свещите, какво е маслото??? Да знаеш в Сибир само с електрички се придвижват.Коментиран от #101
11:35 20.11.2019
101 В Сибир не
До коментар #100 от "Зомби с квадратно чело":
В Сибир не защото нямат пари. Но в Канада където е доста студено са продадени много електрички. Но при нас не вървят, защото при нас зимата е много студена и температурата пада до +15 градуса и блокира електрониката.Коментиран от #102, #104
11:45 20.11.2019
102 Браво бе умен
До коментар #101 от "В Сибир не":
Я пак си прочети писаниците и спри да се излагаш!Коментиран от #103
11:54 20.11.2019
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Зомби с квадратно чело
До коментар #101 от "В Сибир не":
Ама в Канада живеят в къщи с гараж а контактът им е под ръка! Между другото снегорините в Канда вярно ли е че биле на ток :)????Да те питам какво ще стане ако оставиш една електричка навън 2 седмици без да я закачаш примерно си на почивка в Рио?
Коментиран от #105
12:29 20.11.2019
105 Този коментар е премахнат от модератор.