166 337 84

Зимна употреба на бутона за рециркулация на въздуха в купето

Зимна употреба на бутона за рециркулация на въздуха в купето
Снимка:Shutterstock

Знаете ли, че бутонът за рециркулация на въздуха в купето на автомобила може да се използва и зимата, по друго предназначение. Той е необходим, за да може в зимните студове салонът да се затопли възможно най-бързо.

Схемата е следната: когато натиснете бутона за рециркулация, клапанът за въздух отвън се затваря и вентилаторът започва да задвижва въздуха, който е вътре в колата. Въпреки минусовите температури на улицата, температурата на въздуха в купето на лек автомобил, който е стоял през нощта навън, е малко по-висока.

Към това се добавя въздухът, който започва да се загрява от парното. Това означава, че на климатичната система ще е нужна по-малко енергия за затопляне на интериора. По този начин можете да спестите малко гориво и най-вече време.

Основното, което трябва да запомните, е, че когато интериорът вече е загрят, не забравяйте да изключите рециркулацията, така че влагата във въздуха да не се кондензира върху студеното стъкло.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 202 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марио

    99 38 Отговор
    Логично звучи, не бях се замислял.
  • 2 Адолф

    126 72 Отговор
    Икономията е майка на мизерията

    Коментиран от #23

  • 3 Countryman

    87 13 Отговор
    Да, аз го ползвам редовно (този бутон).

    Коментиран от #34

  • 4 Чичо

    325 26 Отговор
    М-да.... и след 5 минути стъклата са изпотени..

    Коментиран от #24

  • 5 Шофьор

    269 33 Отговор
    Този бутон го ползвам когато карам зад Попфолксваген

    Коментиран от #32

  • 6 гост

    380 55 Отговор
    Използва се когато се кара зад дизелов автомобил.

    Коментиран от #25, #29, #50, #54, #82


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 ....

    44 6 Отговор
    Ай стига бе, верно ли тва
  • 9 Магаре

    65 39 Отговор
    Каква сложна дума, рекоуперация! А можеше простичко бутон които върти въздуха в купето

    Коментиран от #10

  • 10 Просто магаре

    113 15 Отговор

    До коментар #9 от "Магаре":

    Трябва да правиш разлика, между рециркулация и това нещо на което ти му викаш рекоуперация ,а то е рекуперация. Ама какво да правиш, Магаре

    Коментиран от #39

  • 11 Бай Стою касапина

    59 9 Отговор
    Радослав, ти си открил Америка. Чак сега ли го научи този чалъм?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 Брус Дикинсън

    16 16 Отговор
    По дяволите?!За какво служи този бутон??
  • 14 ддд

    120 27 Отговор
    Само градско го ползвам. Основно против пишещи и смърдящи дизеляци
  • 15 AUDI

    71 100 Отговор
    много отворени всичките за дизела...така е ама зад някой с ЧИП видиш ли..моята печка що не чади? А зад тия с газовите ,а? дали не мирише?

    Коментиран от #18, #37

  • 16 КЕРПЕДЕНА

    56 58 Отговор
    ХА ДОБРО УТРО СВАТЕ ЗИМАТА ВИНАГИ ГО ПОЛЗВАМ КОГАТО Е НАТИСНАТ ВДИГА СИЛАТА НА ВЕНТИЛАЦИЯТА А ЛЯТОТО КОГАТО КАРА НЯКОИ БЕНЗИНОВ ДАРАК НА ГНЯС НА НЕ ФУНТИ НА ЧЕСЪН И МАСЛО
  • 17 ЧАКМАКА

    79 43 Отговор
    БА ТИЯ МНОГО ОТВОРЕНИ СЕКАШ СА ПЕТРОЛНИ ШЕИХОВЕ ТУКА БАТЕ САМО БЕНЗИНАРКИ КАРАТ И ТО ОТ 3000 КУБИКА НАГОРЕ А СПОКО ......

    Коментиран от #33

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор

  • 19 Капитана

    15 6 Отговор
    Това се знае отдавна,дайте нещо ново!
  • 20 PlimP

    21 29 Отговор
    люкът върши перфектна работа, хем не дишаш изтръпналите нафтови печки около теб, хем не се потят стъклата
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 К.К.

    41 4 Отговор
    Задължително се ползва покрай Ихтиман, сметището им е полигон за утилизация на БОВ, и между Пловдив и Чирпан ухае на свинско.
  • 23 Дон Тони

    14 15 Отговор

    До коментар #2 от "Адолф":

    ГАНЯ НИКОГА НЕ Е ИКОНОМИСВАЛ, ОБРАТНОТО - НА ГОЛ Г.З ЗЛАТНИ НАКИТИ, ТАКА ЧЕ ТОЗИ ИЗРАЗ ВЪБОЩЕ НЕ ВИ Е ОТ ПОЛЗА, И ОЩЕ ПО-МАЛКО ОТНОСНО ТАЗИ СТАТИЯ
  • 24 Дсему

    13 5 Отговор

    До коментар #4 от "Чичо":

    Май някой не е чел статията до края 😉
  • 25 за пушека и миризмата

    24 18 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Не помага, защото дизелът пуши и намалява видимостта, но когато караш зад някой издухал представител на СССР автомобилостроенето...смрадта на изгоряло масло е ужасна и тогава този бутон е незаменим!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор

  • 27 Наблюдател

    39 12 Отговор
    Не ползвайте този бутон ! Върти въздуха в купето , запотява стъклата, овлажнява и не дай боже някой да се изпудне ;) Става душегубка :) :)

    Коментиран от #59

  • 28 Майна

    58 3 Отговор
    А другия тарикатлък(в комбинаци става и с този бутон), за да не ви се потят стъклата е да си пускате и климатика , нищо , че е зима. Точно за 5сек подсушава всички запотени стъкла. Е не е за икономисти ;)
  • 29 Муйо Уйов

    21 8 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Когато караш след който и да е смръдльо, който пуши като печка, не само след дизел!
  • 30 Боко тъпото

    3 3 Отговор
    Бобобобобобобо
  • 31 бай Кольо

    19 11 Отговор
    Пълна простотия-а си го обърнал на вътрешна циркулация,а в тоз момент се запотиха джамовете. Това е за лятото -да помогнеш на климатика и кот минаваш през селата и са запалили боклуците.

    Коментиран от #84

  • 32 Алфа Ромео

    36 5 Отговор

    До коментар #5 от "Шофьор":

    Ха-хааа, зад легендарния Попфолксваген TDI, наложително е иначе започва да ти се гади.
  • 33 Алфа Ромео

    71 14 Отговор

    До коментар #17 от "ЧАКМАКА":

    Караме бензинарки на газ, по-тихи са, по-готин звук имат, екологични са, не обгазяваме хората с канцерогени и сметката е готина на бензиностанцията.
  • 34 Steve

    32 10 Отговор

    До коментар #3 от "Countryman":

    Редовно го ползвам, особенно зад някой задръстен дизелак
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор

  • 36 Stenla

    22 24 Отговор
    И бензинови и дизелови коли, всички са вредни еднакво за околната среда!
  • 37 Уау

    8 4 Отговор

    До коментар #15 от "AUDI":

    Не е за миризмата, а за вредата..
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор

  • 39 Аааа

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Просто магаре":

    КазА уи му го?
  • 40 Бензинов шейх

    21 8 Отговор
    Смръдливите печки като ми осмърдят купето на сажди го натискам за да дишам. Нямаше ли да ги налагат с троен данък печките и по моргите
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор

  • 42 TDI

    29 21 Отговор
    Странно все им миришат дизелите но всички с бензинките карта зад тях 🤔 защо ли ?
  • 43 Не разбрах

    10 2 Отговор
    тез дето немат такъв бутон , кво да праят
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор

  • 45 Истината Боли

    5 4 Отговор
    Нищо няма да коментирам, защото не съм прочел статията. Но всичко и нищо не е вярно. Правете каквото искате с тоя бутон, за това е там.
  • 46 Бай хой

    7 1 Отговор
    Много пауни много патки
  • 47 Иве

    12 0 Отговор
    Позвам го особено като има някой димящ барутник и смърди на масло от него. Много често са премиум коли на от хайлайфа на 500к километра.
  • 48 тОката

    10 5 Отговор
    Подобни статии са за западняци,. Няма нормален човек в БГ, който да не се е досетил за функциите на този бутон. Жалко ще е, ако някой не вдява, станал е като овцете..... На запад
  • 49 Майсторо

    3 3 Отговор
    Без чадеш нема вървеж!
  • 50 Dr8ga10a

    12 7 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Дизелови автомобили с изкормени катализатори изключени DPF-и чип да дърпа по бръже към вторични и най важното движен от олио в което са се пържили картофите
  • 51 Внимание!!!

    21 1 Отговор
    Нафтови печки, бензинови дераци, електрически простотии. Ей на вас угодия няма. Яхайте каруците и конете и стига сте ревали.
  • 52 !!!!

    6 3 Отговор
    През зимата,може да помогне на отоплителната с-ма,а не на климатичната!!!!

    Коментиран от #53

  • 53 Готин

    7 7 Отговор

    До коментар #52 от "!!!!":

    Уникално завладяваща простотия цари по българските земи. Абе, ,,акъл,, ако се замислиш, че домашните климатици се ползват за отопление и охлаждане, щеше да се сетиш, че автоклиматици те правят същото. Включи си климатика сутрин рано, когато е студено и не можеш да подгрееш автомобила си бързо и ще установиш, че след две минути в купето ти е вече топло и стъклата се размразяват, а стелката за температурата на течността в двигателят ти не е помръднала! Твоята работа е, като да имаш вилица и да ядеш с пръсти.

    Коментиран от #61, #67

  • 54 Свилен

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Приятелю явно караш зад стари печки.Аз карам също дизел 3 литров и съм сигурен че ауспуха ми е по чист от твоя бензинов.Никога не съм виждал да пропуши или да е черен.Въпрос на година на колата е
  • 55 Николай

    3 1 Отговор
    Знaeтe ли, чe бутoнът зa рeциркулaция нa въздухa в купeтo нa aвтoмoбилa мoжe дa ce изпoлзвa и зимaтa, пo другo прeднaзнaчeниe. Тoй e нeoбхoдим, зa дa мoжe в зимнитe cтудoвe caлoнът дa ce зaтoпли възмoжнo нaй-бързo.

    Коментиран от #56

  • 56 Николай

    2 4 Отговор

    До коментар #55 от "Николай":

    Знаем, и за изпотените стъкла и за пушещия дизел пред нас.
  • 57 Каруцаръ

    2 3 Отговор
    Ако вентилаторът ви запотява стъклата, твърде е възможно да ви капе или тече радиатора на парното. На четири-пет коли досега не ми се е случвало :D Още на Вартбург а имаше такава клапа с ръчно управление :D Голяма новина!
  • 58 гощо

    3 3 Отговор
    Просто си пуснете климатроника или климатика на топло! Да върти и компресорут! Загрява бързо! Ако пуснете само парно ще треее се изчака! Копчето да върти и затопля само вътрешният въздух води до запотяване на стъклото!

    Коментиран от #60

  • 59 Наблюдател

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Наблюдател":

    Айдеее отидоха 50 лв-глоба
  • 60 Pavlin

    2 4 Отговор

    До коментар #58 от "гощо":

    Първо в тия студове да ти се пусне климатика ще е невъзможно, а и не виждам, как умрелото компресорче ще натовари толкова много двигателя че да загрее по-бързо...
  • 61 !!!!

    8 4 Отговор

    До коментар #53 от "Готин":

    Тотално си заблуден! Автомобилния не е като домашния!
  • 62 !!!!

    8 1 Отговор
    Климатроника единствено ще регулира клапите,но не и да затопли купето,Топлината идва от двигателят!!!!
  • 63 сдтдхтхсфх

    8 2 Отговор
    схемата е че, не всеки климатик на кола ще се пусне при ниска температура. и не климатика е само за изстудяване(или и изсушаване) на въздуха колкото и за малко да го пусне ще повиши разхода. а топлото е само от парното, което е с отделен радиатор топлен от антифриза на работещ двигател... обаче който е писал статията не знае какво точно се случва по капака на автомобил...
  • 64 Печката

    2 1 Отговор
    Има дизели има и дизели !!!!! Има автомобили къде след тях не можеш и да разбереш на какво е Нафта ,Газ ,Бензин, Батерии :)
  • 65 Абв

    4 1 Отговор
    Използва се също и при навлизането е тунел.
  • 66 7547

    4 1 Отговор
    Или ако си го изрязал мощно и искаш всички добре да го подушат..
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 А какво

    4 0 Отговор
    Потене на стъкла настъпва в купето, просто не е истина... Върши работа тази практика, но трябва да се внимава, да не се допусне овлажняване във висока степен.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор

  • 70 Прррррррртт

    3 2 Отговор
    Аз го ползвам като се изпърдя в колата и зарварям външния свеж въздух. Така по-дълго имат време миризмите да попият в тапицериите
  • 71 средно интелигентен

    2 6 Отговор
    Пълни глупости! Този бутон включва климатика, който трябва да изсуши въздуха, в противен случай ще се замъглят стъклата отвътре
  • 72 Любо секса

    2 1 Отговор
    С тоя бутон можеш да чукаш даже на паркинг
  • 73 Даниел

    11 2 Отговор
    Пък аз до сега да влизам и да излизам през шибидаха... Ми казвайте ги тия неща по-навреме бе... Гледам една стрелка минава през тавана и си помислих, че тоя мой модел са така - вместо през вратите - през шибидаха. Айде аз съм слаб и пъргав, ама тъщата докато и прекараме дирника бая поскачахме отгоре й...

    Коментиран от #74

  • 74 Бат Пацо

    2 1 Отговор

    До коментар #73 от "Даниел":

    Браво пич! Максимално ме кефиш!
  • 75 Издънка

    2 1 Отговор
    Хмммм, да бяхте сложили по-правилна картинка....уж копчето за вътрешна циркулация коментирате пък активно свети за външния въздушен поток....обърках се какво искате да кажете 😂😂😂
  • 76 Стоян

    2 2 Отговор
    От статията се разбира ,че когато бутона е натиснат и свети в "зелено" то той затваря клапанът за вкарване на свеж въздух! Това така ли е ? Аз си мислех ,че когато бутона свети в зелено или стрелката на бутона свети в зелено ,то този клапан е отворен и вкарва свеж въздух точно тогава.......,а когато бутона свети в оранжево или червено,то тогава клапана е затворен и циркулира само въздуха в купето... Кое е правиното?

  • 77 Умник

    7 0 Отговор
    Зимна употреба на ел. стъклата: вдигате ги до горе и в купето става по-топло. Не се бяхте сетили за този хитър трик, нали?
  • 78 Домакин

    1 0 Отговор
    Ползвам го, но докато позатопли. Запотява стъклата.
  • 79 Стака бо

    1 1 Отговор
    Може да пръднеш и да го завъртиш у купето
  • 80 jjj

    0 1 Отговор
    За да не се замъглят стъклата, трябва да навлиза въздух ОТВЪН, защото през зимата въздухът е сух. И пускате топлината и перката на макс
  • 81 Ха ха

    0 0 Отговор
    Ха ха включете бутона и скреж от вън и от вътре.
  • 82 Евро 6 ?

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Стар дизел, да! Същото важи за нередовните курници на газ и бензин - след тях можеш да припаднеш! Имам нов дизелов джип и бензинова малолитражка на 6 г. - ха познай, кое се усеща и кое не, като ги стартирам сутрин в гаража!?! Не съм пристрастен към бензин или дизел, но се дразня, когато масово хора, които карат бензинови коли под Евро5 , коментират със задоволство и злоба, колко едва ли не са лоши и замърсяващи шофьорите на дизели. Да не говорим, че претендиращите за най-екологични шофьори на пропан-бутан, масово са хора търсещи максимална финансова икономичност и тотално за.бават изправността на автомобилите си, което също не е ок.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.