Last news in Fakti

5 Декември, 2019 14:25, обновена 5 Юни, 2022 15:09 54 288 49

ЗА или ПРОТИВ добавки в дизеловото гориво

  • дизелово гориво-
  • добавки-
  • зима
ЗА или ПРОТИВ добавки в дизеловото гориво - 1

Вероятно всички собственици на дизелови превозни средства знаят за необходимостта от използване на така наречените добавки за дизелови двигатели в студения сезон. Но в същото време повечето от тях смятат, че те трябва да се използват само заради все още съмнителното качество на българското дизелово гориво. Това обаче не е напълно вярно - дизеловите двигатели се нуждаят и от специална химия през зимата и по други причини.

От ключово значение температурата на филтриране на горивото, а не точката на замръзване. Факт е, че с намаляването на температурата на околната среда в дизеловото гориво започват да се образуват парафинови кристали. В случай, че към горивото не се добави депресивна добавка, се образуват парафинови агломерати или по-просто казано - бучки от парафинови кристали. Когато достигнат размера на порите на горивния филтър, те запушват филтъра и горивото спира да влиза в двигателя на автомобила.

Не трябва да забравяме, че изискванията за опазване на околната среда за рафинериите за гориво включват и намаляване на количеството сяра в него. Това от своя страна води до липса на смазване, което през зимата може да повреди агрегата или да доведе до скъпи ремонти. Ето защо е толкова важно в добавката да има и смазочни примеси. И още нещо важно, което трябва да се знае, е, че когато в резервоара няма нужната добавка, то парафиновите кристали се утаяват на дъното му, което води до разслояване на горивото и работата на двигателя на автомобила става нестабилна.

Следователно важен нюанс при избора на добавка е съдържанието на дисперсиращи компоненти в нейния състав, които правят възможно поддържането на парафинови кристали в суспензия и по този начин предотвратява отлагането на горивото. Между другото, когато използвате добавки е важно да знаете за някои нюанси на употребата им.

Когато добавите количество, превишаващо дозата, препоръчана от производителя, могат да влошат нискотемпературните свойства на горивото. За това, когато използвате такива добавки, е важно стриктно да следвате инструкциите на производителя. Разбира се, днес в продажба има голямо количество разнообразни добавки за дизелови автомобили. Целта ни сега обаче не е да ви казваме коя от тях е за предпочитане. Изборът на добавка е чисто индивидуален.

Но според нас си струва да се даде предпочитание на по-известни и надеждни производители, а в заключение ще кажем, че добавките за дизели, особено през зимата и предвид качеството на нафтата по родните бензиностанции е силно препоръчително. Впечатленията си от различните добавки, както и за това, нужни ли са или не през зимата, можете да споделите в коментарите под статията.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 88 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    87 6 Отговор
    Твърдо ЗА, предвид качеството на нашата нафта, два пъти ЗА.
  • 2 Емил колев

    55 15 Отговор
    Препоръчвам БАЛДАЛ, никакви проблеми през зимата.
  • 3 иван

    64 5 Отговор
    При тези цени на горивата не е ли редно добавките да се добавят контролирано от търговците.............

    Коментиран от #4, #39

  • 4 Калоян

    42 5 Отговор

    До коментар #3 от "иван":

    редно е, ама не го правят. За това моят съвет е същия, като на мобиле, слагайте добавки за да ви е мирна главата. от доказани производители
  • 5 Киро

    30 6 Отговор
    Днешният ден е идеален за тази тема. сутринта едвам запалих стария си дизел, сега, след работа ще сипя добавка. благодаря за подсещането

    Коментиран от #16, #29

  • 6 Йозеф

    71 13 Отговор
    Цял живот карам дизели. °° 1-во, добавяйте винаги по 250 мл. двутактово полусинтетично масло в нафтата, без значение нов или стар мотор. 2-ро, зимна добавка на Кастрол или Бардал, 3-то, здрави подгревни свещи и акумулатор.°°
    Изпълнявайки горните съвети ще палите и при -30C°. Като заредя в Австрия или Германия разхода ми пада с 2/100..сами правете изводи какво сипваме тук.

    Коментиран от #10

  • 7 Bardahk

    16 55 Отговор
    Нали не мислите, че ако добавките бяха полезни и нужни за едно ДВГ, автопроизводителите, за които най-добрите инженери в света подготвят тестове и експлоатационни инструкции нямаше да ги препоръчат ? Това са пълни глупости и вие пълните джобовете на глупаци като Мермерски. Ако трябваше да се добавя нещо - то щеше да е добавено или в горивото, или в инструкциите за употреба.

    Коментиран от #21, #22, #42

  • 8 Дизел

    23 17 Отговор
    С толкова рекламираната добавка на "Бардал" нафтата замръзва при -6 С°
    (Отношението е както е написано на етикета, филтъра е сменен няколко дни преди да замръзне. Филтъра е оригинален.)
    Правете си сметка колко помага или колко вреди.
    Друг интересен факт- Същата добавка на "Бардал" при неволно разсипване на гореописаната добавка върху обувки от изкуствена кожа, същите обувки бяха разядени от няколкото капки добавка.

    Коментиран от #9, #11

  • 9 Госта

    40 8 Отговор

    До коментар #8 от "Дизел":

    Мдааа,”разбирач” си ти ганьовски,карам от 7 години кола закупена чисто нова от Германия,яка есксплоатация в Бълхария,Бардалът постоянно се лее,никакъв проблем с двигателя,пали и при -30!
  • 10 Гост

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "Йозеф":

    Castrol TDA няма отдавна
  • 11 Леополд

    46 1 Отговор

    До коментар #8 от "Дизел":

    Па ти нафта от БДЖ ли сипваш?При -6 и без добавка ако е от бензиностанция няма как да замръзне.
  • 12 Брежнев

    34 2 Отговор
    От Бардал съм много доволен.
  • 13 Димов

    39 3 Отговор
    Искам горива на нашия пазар от сорта Брент. Искам да има конкуренция на Лукойл, а не всички останали марки у нас да купуват през втори, трети и четвърти фирмички, та пак през Лукойл.
  • 14 type-R

    21 36 Отговор
    Настана сезона на смеха. Времето застудя и се спуквам от смях как прехвалените ви кюмюрджийски кошници палят едва на 3-тия опит.
  • 15 Raptora

    29 19 Отговор
    Откакто съм купил колата с дизеловия двигател, всеки път щом зареждам гориво няма значение лято или зима сипвам добавка "Бардал" 1 литровата! Нямам никакви грижи, никога! Една капачка лятото, 2 зимата. Който иска да не ползва добавки, и да си чупи колата и главата като е малоумен. В България е пълно с малоумници.
  • 16 type-R

    18 52 Отговор

    До коментар #5 от "Киро":

    Чиче, чичеее.... Докато "сипваш" кюмюра моят бензинов самолет е на километри от вонящия ти облак!

    Коментиран от #17, #34

  • 17 Язе

    44 6 Отговор

    До коментар #16 от "type-R":

    Кой е този бензинов самолет?Самолетите са по-близо до дизелово гориво отколкото до бензиновото.

    Коментиран от #27

  • 18 onq s konq

    17 2 Отговор
    В Заглавието на статията се споменава за "ДобавкИ",а на практика се говори само за 1 единствена добавка против Замръзване на Нафтата.А знайно е че на Пазара има поне 10-15 вида Добавки за Дизел със най-различно предназначение,които за разлика от тая против Замръзване са ВСЕСЕЗОННИ.Лично мен ме впечатлява най-много Добавката на "Бардал" за "Повишаване на цетановото число" - чувства се Осезателно при ускорение на колата!На практика тая добавка прави Обикновената нафта с показатели на "Авиодизел",като цената на Литър СЕ ИЗРАВНЯВА/Флаконът е за 70л и струва 18лв/.Да,обаче в случая с Бардал ЗНАМ КАКВО СИПВАМ в Резелвоара,докато в Авиодизела и идея си нямам какви глупости са набутали!
  • 19 5ката

    16 0 Отговор
    В студен (поне - 10°) зимен оставете навън по половинка нафта от корабната,от трен и от Шел на пример и сами ще се уверите какво ни предлагат бензиностанциите.....
  • 20 Денис

    7 2 Отговор
    Xenum Nex10 ако искате качествена добавка ;)
  • 21 Ivelin

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Bardahk":

    Те колите са няправени да ги карат германците до 200.000км или докато им мине гарянцията и да ги пращат при нас. +Нашите горива не са като западните.
  • 22 Ivelin

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Bardahk":

    Те колите са няправени да ги карат германците до 200.000км или докато им мине гарянцията и да ги пращат при нас. +Нашите горива не са като западните.
  • 23 един от многото

    13 2 Отговор
    Колеги, сипвам само и единствено екто и си свирукам и зима и лято. Преди пробвах от различни бензиностанции - на два пъти правихме ремонти за над 1000 лв общо и си направих сметка, че по-евтино ми излиза да сипвам по-скъпо гориво. С добавките не трябва да се прекалява - те също помагат, но и "измиват" двигателя, така че ЕДНО НА УМ. В крайна сметка ако си сметнете разхода за добавки и евтино гориво, може да се окаже, че излизате 0-0 ако си купите покъпо гориво и няма да се занимавате да наливате добавки и да се притеснявате, ако забравите да го направите. Това си е лично мое мнение и не съм някакъв богаташ, не работя за 2000 лв заплата.
  • 24 Коментара

    9 5 Отговор
    За по-нови дизели естествено Бардал, за по страрите (+15г.) бензин + светилна газ в съответната пропорция към нафтичката...

    Коментиран от #25

  • 25 тихомир

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Коментара":

    Аз също карам дизелов мотор.
    Преди слагах Бардал никви ядове.Палих си на -18 без никакви проблеми.
    От тази година слагам SDA 600 много ми я хвалят.
  • 26 Анхиало

    6 1 Отговор
    Само на едно място зареждам от години.
    Бензиностанцията предлага румънско гориво с Bardahl.СУПЕР ДОВОЛЕН СЪМ
  • 27 type-R

    5 21 Отговор

    До коментар #17 от "Язе":

    Явно кюмюра така ти е задръстил мозъка че вече и от метафора не разбираш. Нищо де, сипвай, бъркай там добавки, двутактови масла, давай пари и за дюзи, и за горивни помпи по 4-5 хиляди лв, мешай Бабините Меркелски алхимии, аз през това време се наслаждавам на шофирането и на истински звук от двигателя. Ти си слушай трактора.

    Коментиран от #41, #43

  • 28 Redex

    3 3 Отговор
    Aз слагам Redex, произведен в Англия, бутилката от 500 мл за 4 резервоара за 50 литра я купувам от Метро за 15 лв.
  • 29 Даниел

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Киро":

    На 10 литра нафта слагам 1 литър бензин и нямам проблеми с паленето, но само за старите дизели.
  • 30 Карашашев

    4 9 Отговор
    ПОЛЗВАМ НА МЕМЕРСКИ добавката за дизел и нафта от лукойл. Няма да обеждавам никой казвам че които не е пробвал не е разбрал какво е добавка. Палила е безотказно на всякаде без изключение. Бардал съм ползвал 1 година и никога повече.
  • 31 Ebay uk

    1 4 Отговор
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cetane_Improver
    2 EHN - един литър за един тон нафта. И струва 12 паунда. Разхода също е с литър надолу
  • 32 prizrak

    5 1 Отговор
    Бардал е добър, но в момента ползвам нещо още по-добро. Немска добавка антигел за дизел - Fuchs Winterfit . Слага се по една капачка и готово. Дизел зареждам само от кварталната ОМВ от скъпия - Макс моушън.
    За тези които не вярват. Лятото налях в едно виве 500мл от Макс моушън и го сложих в камерата на минус 28 градуса.Стоя там около три часа при супер дълбоко замразяване.После още 33 часа при минус 18 градуса.Дизела беше от летния без добавка и НЕ замръзна.Правете си сметка кое ви идва по-евтино.Ремонта и нервите или скъп дизел.
  • 33 prizrak

    0 1 Отговор
    ''налях в едно шише 500мл''
  • 34 Гост

    10 10 Отговор

    До коментар #16 от "type-R":

    Ахаха аве с тоя "японски" ръждилник земи се скатаи някъде, сигурно стенд не можеш да минеш от ръжда, само ламарини те са ти японски, с двигател правен в Европа и дизайнерите повечето в японските марки са немци, добре че ви пооправи ха дизайна малко че бяхте голи като пушки, аре бегай селяндур на газ, гаранция давам че се на газчица селтак, аре и да не забравиш да потопи в асфалт тая умряла чикиджийска хондичка дза да не гние, само малки чекиджии с побертетско акне карат хондичка, НА Газ щот са топ селтаци
  • 35 ааа

    13 0 Отговор
    У нас като не слагат почти никаква нафта в нафтата и добавки не помагат.
  • 36 Лекар БГ

    5 1 Отговор
    Категорично да.Бардал БДС е великолепна добавка.Вдига цетановото число.Двигателят е по-тих.Нямам грам доверие на това,което сипваме в резервоара.От опит-д добавката,функцията за самопочистване на ФТЧ се включва на около 2 месеца.Без нея-на 2 седмици.

    Коментиран от #47

  • 37 HDi

    8 1 Отговор
    От над 10 години карам дизелови пежа и никога не съм слагал добавки. За радост и никога не съм имал проблеми с горивото. Сипвам предимно обикновен дизел от Лукоил и Марешки. Не знам какво да очаквам, ако сложа някаква добавка.
  • 38 Бръм -бръм

    4 2 Отговор
    От двайсет години карам на олио и масло и нямам проблем , за добавка газ за горене !!!!
  • 39 Бензанджия

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "иван":

    А при тези цени на салама,сиренето и др,хляба безплатен ли тябва да е?
  • 40 Пртров

    6 0 Отговор
    Добавки с марка Protec.
    3в1 комплексен продукт перфектно работещ. Занимавам се с търговия с масла и добавки, споделям от личен опит... BDC на Бардал се доближава до ефекта на горната. Онези там “юначните” ....без коментар.
  • 41 Гост 5

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "type-R":

    Хонда и наслада от шофиране е неуместно сравнение, виж Хонда и каруца е по -реално
  • 42 gvdff

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Bardahk":

    Честно пък да ти кажа, менюълите/книжките на някои производители казват каква добавка може да се ползва в техните автомобили с дизелов агрегат. Специално добавка против замръзване на дизела е добре да се ползва, особено ако температурите падат под -13 -15 градуса. Project Farm в ютуб прави тест на такива и може да се види реално резултата от тях. Дори двутактовото масло леко подобрява течливостта на дизела.
  • 43 Той

    9 0 Отговор

    До коментар #27 от "type-R":

    Абе, Type R, като караш "супер як бензинов кошник" какво правиш в статия за дизели?
  • 44 Михаил Неделев

    0 0 Отговор
    Смятам за правилно и необходимо.
  • 45 Михаил Неделев

    0 0 Отговор
    Смятам за правилно и необходимо.
  • 46 Нагъл

    3 0 Отговор
    Хора единствено Gold Eagle ползвам. Когато започнах с тази добавка никой не беше чувал нито за Protec, нито за Bardahl. Върховно качество пиемлива цена.
  • 47 aycho

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Лекар БГ":

    bardal950.km.vmesto850.pokazva.tabloto.zaedinrezervoar.golf5-105konq.ne.e.za.vqrvane.dobavkazapoviahavane
    naoktanovotochislo.vaaauuuvvvvv)).bravooo
  • 48 Гост

    0 1 Отговор
    Пробвайте nex 10

    Коментиран от #49

  • 49 Марио

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Преди 8 години един майстор ми препоръча Gold Eagle - за почистване на дюзи. Пробвал съм какво ли не единствено от тази добавка има ефект. Една опаковка е за 135л. Щом я сипах разбрах че това е мойта добавка. Не ща да чувам за други.