5 247 22

GM и LG правят електромобилите по-евтини

GM и LG правят електромобилите по-евтини
Снимка: Shutterstock

Американската автомобилна корпорация General Motors и корейската компания LG Chem (част от LG Corporation) обявиха създаването на съвместно производство на батерии за електрически превозни средства. Това се посочва в съобщение за пресата, разпространено от двете компании.

Общо партньорите възнамеряват да инвестират до 2,3 милиарда долара в новия проект. Съвместното предприятие е разделено по равно между GM и LG. Компаниите планират да открият завод за сглобяване на батерии на производствен обект в Лордстаун, Охайо. Това ще създаде 1 100 нови работни места в малкото градче.

Компанията ще използва най-модерните технологии за намаляване на производствените отпадъци, се казва в доклада. Сътрудничеството включва и съвместното развитие и обмен на технологии между компаниите. GM отбеляза още, че изграждането на нов завод ще намали разходите за батерии и съответно ще направят електрическите автомобили по-достъпни за потребителите.

General Motors и LG си сътрудничат в областта на електрическите превозни средства от много години. За първи път те подписаха споразумение за партньорство в тази област през 2011-а. Но дори преди това корейската компания достави батерии за хибридни автомобили на GM Chevrolet Volt и европейския му „роднина“ Opel Ampera.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 10 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 детето гост

    6 13 Отговор
    Скъпи батерии, неекологични, малък заряд, нямат шанс срещу Тесла

    Коментиран от #2, #20

  • 2 боре гъзето

    13 11 Отговор

    До коментар #1 от "детето гост":

    100% подкрепям, Тесла е на светлинни години пред останалите
  • 3 Японеца

    9 14 Отговор
    Нищо друго освен хибридните технологии няма бъдеще. Тесла е напред, но няма решение за батериите, като евтино производство, голям пробег и рециклиране!

    Коментиран от #4

  • 4 детето гост

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Японеца":

    Илон има решение за всеки прпблем

    Коментиран от #7

  • 5 МВР

    8 6 Отговор
    Илон разчита именно на хора мислещи като теб.
  • 6 Borislav Popov

    16 3 Отговор
    Това е само началото на процеса, по нататък ще има мноооого по евтини електрички, понеже конкуренцията ще расте с всеки един изминат ден.

    Коментиран от #8


  • 7 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "детето гост":

    дори и за ана*ния ти сърбеж нали :)))))))

    Коментиран от #16

  • 8 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Borislav Popov":

    Каква конкуренция? Нали гост викаше, че всички щели да фалират и само Тесла щяла да контролира пазара, света и няколко съзвездия край Касиопея? Я се разберете с него, как точно ще се развиват нещата, че явно сте с коренно различни принципи и цели.

    Коментиран от #9, #11

  • 9 Borislav Popov

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ти наистина ли си толкуз захлупен, кво ме интересанти мен, какво бил говорил тук някакъв си там Гост ?? Само ще те светна, че тука има една камара тролове, дето пишат с ник - Гост и още толкова, които пишат с ник - Borislav Popov и аз ако взема на всички да им обръщам внимание, къде ще му излезе края !?
  • 10 Хибридите

    3 2 Отговор
    никога и в нито една област на техниката не са просъщестеували!Това е било винаги временно решение!
  • 11 Има разлика

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Разликата е в това, че сега докато всички дават милиарди да строят, фабрики за батерии и т. н., Тесла си ги построи и вече печели, докато другите сега ще започват да строят. Значи, тези дават над 2 млрд да строят фабрика за батерии. Тесла беше на минус 6 млрд. колко фабрики вече има?

    Коментиран от #13

  • 12 Алфа Ромео

    7 6 Отговор
    В крайна сметка никоя батерия не е екологична се оказва, всичко е лобизъм и лицемерие, според мен двигател на метан или пропан-бутан е по-еко, няма отровни отпадъци след като се бракува.

    Коментиран от #18

  • 13 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Има разлика":

    Разликата е в една ключова думичка , завод за СГЛОБЯВАНЕ на батерии !!! Тоест LG Chem ще си доставят СОБСТВЕНИТЕ клетки , произведени така , както им изнася на тях и на определената от тях цена и освен това ще имат и 50% от сглобяването на батериините пакети със всички останали компоненти !! Докато Тесла сама разработва и определя технологиите за клетки и ги произвежда от нула засега 50/50 със Панасоник , но следващите Гигафабрики ще бъдат 100% нейни със само нейни технолигии !!

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 детето гост

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    За този казус не е необходимо да се отнасям до Илон, имам си четвъртит вибратор, а и боре гъзето никога не ми отказва, лошото там е че е малък и мек
  • 17 ссс

    1 1 Отговор
    Нещо, което Тесла направиха преди 10г., за да свалят цените и да предлагат коли на достъпна цена, а не както ФВ да кажат, че колата излизала скъпа за производство и затова няма да я пуснат или ще я продават на главоломни цени. Сетили се. Форд сложиха подобен дисплей в новата им електричка. Всички вече слагат батерията в пода. Все още обаче никой не може да достигне Тесла, защото те не спят, а постоянно разработват нови неща и наични на производство. След 10г. пак няма да ги стигнат и единственната причина да купуват други марки електрички е, че просто Тесла не произвежда достатъчно, за да задоволи търсенето. С китайската и немската фабрика това ще се промени в идните две години.
  • 18 Sagres

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Алфа Ромео":

    Прочетете за батерии от Графен и тогава говорете че няма екологични, просто не дават на хората новите технологии, крият ги под предлог че са скъпи.
  • 19 Sagres

    0 1 Отговор
    Прочетете за батерии от Графен и тогава говорете че няма екологични, просто не дават на хората новите технологии, крият ги под предлог че са скъпи.

    Коментиран от #21

  • 20 К.К.

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "детето гост":

    Щото пък Тесла има голям шанс... Да хвърлиш 80-100-120 х.лв. за автомобил, дето на магистралата, при скорост 90-100 мили/ч., няма пробег и 300 км., е лудост!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 К.К.

    0 1 Отговор
    Прехвалените електрички, вкл. и Тесла, като ги подкараш по магистралата със 150 км/ч., я минеш 300 км., я не. И то тия с най-мощните батерии... И трябва да спираш за зареждане. Тогава в България почва трагедията. За града вече стават. За междуградско явно им трябват още 10-ина години и повече. Няма да дам 100 х.лв. за автомобил и да го карам с не повече от 100-110 км/ч на магистралата. Никакъв шанс!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.