9 Декември, 2019 13:20 13 009 75

Цените на електромобилите, колкото на колите с ДВГ през 2024-а

  • електромобили-
  • автомобили-
  • цени-
  • батерии

Електрическите автомобили ще станат по-евтини: цените на батериите намаляват

Цените на електромобилите, колкото на колите с ДВГ през 2024-а - 1

Според скорошно проучване на Bloomberg, тази година средните цени на литиево-йонните батерии за електрически автомобили са намалели средно до около 156 долара за 1 кВтч - цени, които са с около 87% по-ниски от 2010 година (повече от 1100 долара за 1 кВтч). По-интересното е, че тенденцията за намаляване ще продължи и в бъдеще.

Очакванията се, че през 2023 година 1 кВтч батерия ще струва на производителите около 100 долара. И когато бъде достигната тази цена и батериите започнат да се вграждат в електромобилите, което ще се случи още през 2024-а, електрическите автомобили ще започнат да се сравняват по цена с бензиновите и дизеловите аналози, казват експертите.

Инфографика за намаляване на средната цена на акумулатор на електрически автомобил за 2010-2019

Цените на електромобилите, колкото на колите с ДВГ през 2024-а

Какви са причините за намаляване на цената на акумулатора на електрически автомобил? Първо, увеличаването на търсенето: колкото повече поръчки, толкова по-евтино е производството. И второ, непрекъснато усъвършенстване и автоматизиране на производствените технологии: по-специално инженерите гледат да създават батерии със стабилно висока енергийна плътност, като използват катоди.

С други думи, можем да кажем, че значително намаляване на цената на електрическите превозни средства ще настъпи, когато те станат масови. Е, пазарното търсене и развитието на технологиите само ще допринесат за това.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    45 7 Отговор
    Да и ще е все тая каква кола ще караш, немците ще го издухат якооооо и ние покрай тях както винаги. Преди 40 г имаше поне 10 немски електронни гиганта, сега са само бош.с колите ще стане същото ноу хаото е в азия, ще караш на лизинг кола самсунг с тел самсунг. Този бизнес ще се промени изцяло.

    Коментиран от #5, #14

  • 2 Гост

    30 10 Отговор
    "...срeднитe цeни нa литиeвo-йoннитe бaтeрии зa eлeктричecки aвтoмoбили ca нaмaлeли cрeднo дo oкoлo 156 дoлaрa зa 1 кВтч - цeни, кoитo ca c oкoлo 87% пo-ниcки oт 2010 гoдинa (пoвeчe oт 1100 дoлaрa зa 1 кВтч)."
    Някой ще трябва да се върне на училищната скамейка, за да си навакса знанията за %! :))
    По темата, ясно е, че стойността на електро-автомобилите ще пада. Въпросът е, какъв ще е РЕАЛНИЯТ ефект за хората от тази промяна!

    Коментиран от #10, #19, #26, #28

  • 3 Недейте така

    22 9 Отговор
    Антиелектрика, каза че това няма да стане никога. Не му разбивайте мечтите!

    Коментиран от #11, #15

  • 4 скъпо йе

    52 1 Отговор
    По-скоро ДВГ-та догонват цените на ЕЛ, като гледам последните години как надуват цените.
  • 5 Ицо

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Верно е това. Гиганта ФАО ВЕ ще са пълните сринати, защото се бавят.
  • 6 Реалност

    22 11 Отговор
    Медията Блумбърг едва ли може да се счита за достоверен източник имайки впредвид откровената им и яростна подкрепа на всякакви възобновяеми източници и т.н. Със същия успех може да цитирате и мнението на Сауди Арамко например което е в напълно противоположна посока . Ако искате научно обосновано мнение - погледнете изследване от реномирания MIT , според което е спорно дори дали 2030 година ще се случи това изравняване .
  • 7 Хомодружинка антиелектрици

    8 6 Отговор
    Пак ще пикаем газ.
  • 8 Рашка с прашка

    26 1 Отговор
    Ама разбира се, защо да се пуснат евтини и по-достъпни коли? Ще доим клиента до дупка, отново!
    Тия са като Жилет - на всяко добавено ножче, вдигаха цената. Сега най-новия им модел е с 1 ножче и пластмасова шина вместо останалите ножчета, но цената си остава като на тези с 5 ножчета...
  • 9 Лелеее

    23 19 Отговор
    И сега на Лийфа, като му дойде времето след 300 хил. км да му сменям батерията, ще ми струва цели 2400 евро! Майкооо, скъпотия! Щеше да ми е по-изгодно да дам 30 хил. за бензин и 10 хил. за ремонти на бензинова кола. Нищо, айде. Другия път бензинова.
  • 10 гост

    22 4 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    1100 делено на 100 - 11 е 1% ! 156 делено на 11 е 14,1 % или приблизително 14% ! 100 % - 14% е 86% !!!!!!!! При НАД 1100 , примерно 1150 , стават 13% и намление със точно 87% !!!!!!! Другия път като вземеш да даваш акъл за сметки , по-добре си трай !!!
  • 11 Borislav Popov

    15 9 Отговор

    До коментар #3 от "Недейте така":

    Те сега, Антиелектрика, Джугана и онзи трол от сектата - Driving pleasure, са се събрали в градинката около Народния театър и нервно пушат там, една цигара след друга и обсъждат шепенешком, по нататашния план на действие, срещу проклетите електрички.

    Коментиран от #33

  • 12 гост

    13 5 Отговор
    Всъщност цените ще се изравнят още 2022-2023 , защото петролките ще поскъпнат след 2021 заради новите норми за емисии , а още следващата 2020 поне три китайски електрички и то СУВ под 30 000 евро влизат в Европа , а до 2022 ще са над 10 !!! Само Дачия примерно готви за тогава китайска електричка под 15 000 евро !!

    Китайският Renault City K-ZE идва в Европа под марката Dacia през 2021 ! Цената на този електромобил в Китай е под 10,000 евро, но модифицираната за Европа версия ще струва около 15,000 евро с включена батерия.

    Това не е никак лоша цена, пък на места като Германия след субсидия за такъв тип електромобили цената би спаднала дори под 10,000 евро! Smart например може да се класира за субсидия от близо 7,000 евро.

    В Китай Renault City K-ZE се продава за 61,800 юана, което се равнява на около 8,000 евро. Количката разполага с 33 кВт електромотор и 26.8 кВтч батерия, за която дават пробег около 270 км с едно зареждане по NEDC....

    Коментиран от #16, #46

  • 13 Така значи

    15 21 Отговор
    След 2025, само зомбираните ще карат коли с ДВГ! Защото трябва да си зомбиран, да даваш по 15 лева на 100, наместо 2 лева. Но зомбирани винаги ще има.

    Коментиран от #48

  • 14 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Виж сега, Китай не гласува забраните за движение на автомобили под евро 4 в Мюнхен, нали така? Самите законови рестрикции се диктуват от управляващите и лобистите по райони. Производителите например, за да произвеждат коли с големи и лакоми двигатели имат два варианта: прехвърлят таксите за емисиите върху клиента или произвеждат електрически коли, за да получават кретити по това перо. Има и трети, какти правят Крайслер - купуват емисии от електромобилните производители като Тесла например. И така, стигаме до извода, че Азия не ти е виновна за предлагането. Всеки производител може да си избере къде да произвежда и на каква цена да продава. Вземи ФВ, цяла Европа им казва, че не одобряват завод в Турция, ама те си го правят, защото им е изгодно икономически. Всички немски заводи се изнесоха от Германия в близките страни, впоследствие и в Азия, но това резултат на мениджмънта и ако не го бяха направили то Азия нямаше да е толкова развита индустрия и да привлича още и още компании. Един вид Европа и САЩ подпомагат Азия, за да имат големи корпоративни печалби като знаят, че след години Азия ще е толкова мощна, че ще диктува пазара.
  • 15 Антиелектрика

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "Недейте така":

    Така ли съм казал? Само да не се окаже пак, че лъжеш, като твърдеше, че съм предричал фалит на Тесла, а? А статията все едно си я писал ти: "Първо, увеличаването на търсенето: колкото повече поръчки, толкова по-евтино е производството." В тази тъпотия и децата не вярват, защото цената към крайния потребител расте ако има увеличено търсене. Да не говорим, че в батериите има суровини, които могат да поскъпна всеки един момент. Та тези от Блумбърг да вземат да се обадят на Ауди и да ги успокоят, че не е правилно доставчиците им на батерии да вдигат цените, както стана преди няколко месеца. https://m.fakti.bg/avto/376111-nedostig-na-baterii-shte-zabavi-audi-e-tron "Отгоре на всичко единственият доставчик на батерии за модела - корейската LG Chem - е повишила цените за пореден път".

    Коментиран от #17, #18

  • 16 гост

    9 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Само да допълня , че в самата Румъния субсидията за електромобил е 10 000 евро !!!!! Тоест при европейска цена 15 000 , която няма да е по-висока в самата Румъния , ще могат да си я купят за 5 (ПЕТ) хиляди евро !!!!!!! Дали някой въобще ще си помисли за петролна Дачия , хахахха !!!
  • 17 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    А тези от Ауди да бяха попитали Мъск защо първо прави фабрика за СОБСТВЕНИ батерии и после почва масово производство на електромобили , хахаххаха !!! Ама друго си е "немска инженерна мисъл" , хахаххахах !!!!
  • 18 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    И то остави Мъск , ами "глупавите" китайци даже го направиха !!! На тях кой ще им вдигне цените , като имат договори за суровини за 20 години напред на цени от 2015 година ??? Хахаххахах !! Не е лесно да си немски дизелофил лъжец , хахахха !!!

    Коментиран от #29

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 експерт :P

    15 7 Отговор
    Всички си драскате тук колкото да не заспите...
    Нищо от това, което прогнозирате няма да се случи. Преди да пишете трябваше да сте ходили малко на училище.
    И да падат цените на електрическите коли това не значи, че дошло време да караме такива... Простата причина, за това е, че литият на земата не е неизчерпаем и ако по някаква причина успеем да произведем толкова литиеви батерии, колкото за колите ни, екологичната катастрофа вече ще е факт.
    И така да знаете, скоро електрическите коли или няма да са с литиеви батерии или отново ще потънат в забвение...
    Хайде сега започвайте да четете :D :D ;)

    Коментиран от #21

  • 21 Borislav Popov

    7 7 Отговор

    До коментар #20 от "експерт :P":

    Споко експърде, не се притеснявай скоро ще настъпи времето на електромагнитите, тойти литиево-йонни батерии не са единствена алтернатива в новите електротехнологии, а твоите опорки, че лития, на земята, щял бил да свърши и бла, бла, са доста изтъркани вече. Аре стига с този литий, време беше и нещо ново да измислите.

    Коментиран от #24

  • 22 Ооо

    5 10 Отговор
    Тия па - 100кв Х 100$ Са 10000 долара само батерията....
    Трябва да стигнат нива от 50$ за киловат и тогава да си струва, иначе е прекалено!
    Батерията замества един резервоар с помпа за налягане на гориво, които в момента не струват 10к долара... сменя едни системи за охлаждане с други (което не е плюс). Вместо 1 двигател вече имаш 4, Които могат да създадат проблем, а останалото по колата е същото....
  • 23 Пръцко

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Деян":

    Най-невеж е списвачът на инфото - когато разликата м/у две сравнявани стойности надвиши 100 %, то нормалните, грамотни хора оставят процентите и ги сравняват в ПЪТИ - в този случай цената е намаляла 7.6 ПЪТИ.

    Коментиран от #30

  • 24 експерт :P

    5 6 Отговор

    До коментар #21 от "Borislav Popov":

    Бате ти си абсолютен научен-фантаст. Алтернативите за които говориш са просто хипотези и няма и едно електрическо ПС на подобен принцип. Освен това аз съм казал, че ел. колите или ще сменят източника на захранване или е рано да се мисли, че ще се наложат.
    Така, че научи се да четеш по-внимателно ;)

    Коментиран от #27

  • 25 гейдружинка антиелектрик

    7 5 Отговор
    А нашите почетни сфинктери Антиелектрика и Драйфинг плежър постоянно свалят цените и пак няма желаещи :( Така както сме я подкарали и турските тираджии ще изгубим като клиенти :'( А едно време като ни даваха по 5 лева за свирка на магистралата какъв живот си живееехме ехееее! Песен направо!

    Коментиран от #31

  • 26 Po-znaesht

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Колега,като бързаш \като пърле пред майка си..\да коментираш и толкова си "светнат"по математика,то поне си довърши коментара!Тоест,сегашните 150 долара за квтчас енергия на акумулаторите се равняват на САМО 14 % от тогавашните 1100 долара!Авторът на статията е обърнал цифрите и погрешно ги е коментирал!! Иначе цифрите като 87 \или\86% и 14% са ВЕРНИ,но авторът НЕ ЗНАЕ как да ги интерпретира!!
  • 27 Borislav Popov

    5 5 Отговор

    До коментар #24 от "експерт :P":

    Има, има, братле, ти просто не знаеш за това, в момента именно какадската компания Magna International, се занимава с тези разработки под егидата на американското правителство, също така и японски инженери участват в този переспектиаен проект. Но и ти признай, че твоите опорки, че лития на земята щял да се свърши, също са от областа на фантастиката.
  • 28 Училищна скамейка

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Не е лошо, поне като пишеш за цифри да извадиш калкулатора и да провериш какви глупости си написал. Хайде сега напиши на калкулатора 1100-87% и виж какъв е резултатът? На моя калкулатор излиза 143. Като се има предвид, че цената е била НАД 1100$ , всичко си отива на мястото със закръглението. Не е лошо да се възползваш от съвета си и да се върнеш на училищната скамейка.
  • 29 Антиелектрика

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Къде ме буташ постоянно при дизела и немците? Ама кой какво произвеждал, не ми дреме, защото статията не е за Тесла, фанатично болно човече!
  • 30 Пръцна, та се наака

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Пръцко":

    "Най-невеж е списвачът на инфото - когато разликата м/у две сравнявани стойности надвиши 100 %, то нормалните, грамотни хора оставят процентите и ги сравняват в ПЪТИ - в този случай цената е намаляла 7.6 ПЪТИ."

    И откога 87% е по-голямо от 100%? Определено един от двама ви е невеж, но не е автора.

    Коментиран от #49

  • 31 Антиелектрика

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "гейдружинка антиелектрик":

    Понеже модератора ти оставя поредните педерастии за сфинктери и свирки, ще ти отговоря в твой стил: явно си излязъл от сфинктера на майка си, гнусен педераст!
  • 32 детето гост и боре гъзето

    4 4 Отговор
    А до 2024 пишленцата ни ще са се удължили с 25% и вече ще са цели 8 см.

    Коментиран от #53

  • 33 Джуган

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    Борка, нощем като сънуваш каскети през деня пишеш глупости. Не знам колко пъти съм писал че не съм принципно против електричките и че малка, евтина градска ел. кола за ходене на работа и за пазарска чанта не е лоша идея. Дразнят ме нежеланието за смислен диалог или поне спор базиран на фактите, както и и разбира се истерията на зомбираните кресливи тесларасти. Може би и ти и зомбирания гост забелязвате че спорът не е за преимуществата и недостатъците на електромобилите, а кои са по големи джендъри, зомбираните тесларасти или тези които наричаш “сектата” на Антиелектрика

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Антиелектрика

    6 5 Отговор

    До коментар #33 от "Джуган":

    Защо си губиш времето с тези долни парцаляци на заплата като тролове? Няма спорове при тях - при тях има само гнусни педерастки постове ако някой дръзне да каже, че царят е гол и електричките не са такава панацея, каквато ги изкарват. На живо са пълни аусайдери, а тук са най-смелите и избиват комплекси. Пълни мишки, които толкова са нещастни, че не могат да напишат един пост без да си позволят обиди, защото са жалки комплексарчета.

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "Джуган":

    От тяхната секта си, понеже тях винаги ги защитаваш, а мен ме обвиняваш тук, че съм бил заливал сайта с помия, а когато сектантите леят тук помии и псуват, тук наред като каруцари, ти това не го забелязваш и на тях не им правиш, язвителни забележки. Така, че айде не ми се прави на неутрален и праведен трол тук, който уж нямал нищо против електричките и дори бил искал да има малка евтина електричка та да ходи с нея на пазар.

    Коментиран от #51

  • 36 кАжи чесно-

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    лекуваш ли се

    Коментиран от #38

  • 37 кАжи чесно-

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    некакви проблеми с жените?Или може би с мъжете?

    Коментиран от #39

  • 38 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "кАжи чесно-":

    Ах колко изчерпателно, но какво да се очаква от психичното ти заболяване, наречено параноидна шизофрения - все те кара да пишеш с различни никове. Адски прав съм бил в предишния си пост.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Само нема се претесняваш-

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Антиелектрика":

    пиши по форумите да се разтовариш,щото само с хапчета не става.
  • 41 минувач

    6 1 Отговор
    "инженерите гледат да създават батерии със стабилно висока енергийна плътност, като използват катоди." От училище знам, че всяка батерия има анод и катод - положителен и отрицателен полюс. Какво ново въвеждат тия инженери?

    Коментиран от #68

  • 42 Bjbh

    5 2 Отговор
    Коли , които вървят под 400км. с едно зареждане не могат да изместят ефективно сегашните автомобили. Сравнявайте съизмерими величини!

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #42 от "Bjbh":

    95% от масовите коли в България , конвертирани на метан и пропан бутан имат пробег ПОД 400 км с едно зареждане !!!!!! И никой не е изревал , че не му стига ! Включително такситата , които са най-използваните ежедневно коли !!! Електромобил с такъв пробег е с батерия до 50 квтч , което ще рече , че дори на обикновено зарядно от 22 квт , каквито в момента в България има три пъти повече от метанстанциите , ще се зарежда до 60% за час и половина , а на 50 квт зарядно като безплатните на Кауфландите за 40-45 минути !! Също така дори куриерските фирми които пътуват София -Бургас или София- Варна имат минимум 8 часа престой преди обратния курс , така че тия ги разправяй на някоя петролофилска сбирка , тук няма да минат !!

    Коментиран от #45, #47

  • 44 дявола

    5 3 Отговор
    Тези електрически консерви не стават за нищо дори и във моргата не ги искат на кого са нужни не зная
  • 45 Gkbb

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Аз не съм бакшиш та да се впечатлявам от това което си написал. Два до три пъти в годината правя по около 1000км в едната посока.
  • 46 Петър Андонов

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Smart не бих го нарекъл кола. По-скоро е велосипед с 4 колела. Всяка дупка в асфалта се усеща като удар в таша.ите
  • 47 Steve

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Ама нали се сещаш каква е разликата между метан /газ и електричка? Май не си се замислял. Вярно ,че ако бутилката в багажника е към 30 л , газта или метанът ще стигнат пак за 400 км. Обаче за 10 минути са заредили и са потеглили,а електричката ще се зарежда цял ден. Мисли малко с тази тиква
  • 48 ежко

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Така значи":

    Не се бой.Няма да е 2 лв.на 100 км.Държавата ще намери начин да те "обуе" е нови данъци.Нали се сещаш,че ако електромобилите станат масови, то акциза от бензина и нафтата се "изпарява" като перо в бюджета.Откъде ще се навакса тази сума?Не на ток, ами на въздух да караш -пак ще плащаш!

    Коментиран от #58

  • 49 Пръцко

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Пръцна, та се наака":

    Не опитвай да се правиш на умен, не ти се получава - тук става въпрос за разлика в пъти, а не в проценти, защото е неясно твърдението, че цената през 2010г. е 760% от тази през 2019г., макар и вярно... А ти бегай си заплюй свидетелството за 4-ти клас, калинка нещастна, че и мнение дава :))

    Коментиран от #52

  • 50 Зомби с квадратен волан

    7 3 Отговор
    Електрическите автомобили са най-доброто! Единственото, което е нужно е по-дълготрайна батерия с по-дълъг пробег. В момента, в който пробега удари 800 км. с едно зареждане и батерията издържа 300 хил. км пробег, ще настъпи края на пушилниците.
    Но дори и днес, електрическите автомобили напълно задоволяват нуждите на 60% от шофьорите, които карат не повече от 40 км дневно. Един Нисан Лийф има пробег с едно зареждане 180 км (много консервативно), което означава зареждане на всеки 4-5 дни. Въобще не е проблем!

    Коментиран от #54

  • 51 Джуган

    3 3 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    Чета и забелязвам всичко. Никога не съм твърдял че съм неутрален и праведен, всеки от нас си има своите предпочитания и предубеждения, далеч съм от мисълта че тези които са против миксерите са перфектни, но пак повтарям че с истеричните си зомбирани про-Тесла коментари, твоя милост и детето гост изглеждате като кресливи хомосексуални активисти.
  • 52 Обърна всичко с главата надолу

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "Пръцко":

    Защо пишеш за обратното на това, което твърди автора?

    Ако 2010г тежиш 140 кг , а през 2019 вече си 70кг, с колко процента си отслабнал? Според мен с 50%. Отслабнал си наполовина, а не два пъти.

    А ако 2010г тежиш 70 кг , а през 2019 вече си 140кг, с колко процента си напълнял? Според мен с 200%, тоест два пъти.

    Кой е калинката сега?
  • 53 За гъби съм

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "детето гост и боре гъзето":

    хе хе хе, боре гъзето и детето гост, вие сте малкопишковци, аз днес си мерих чурката и е 7 см. Като порасне с 25% ще стане почти 9см, а вие се радвайте на жалките 8 см през 2022. Идвайте с мен да пораснете, който събира и яде диви гъби задушени с масълце обикновено има твърд и дебел кор
  • 54 Антиелектрика

    4 5 Отговор

    До коментар #50 от "Зомби с квадратен волан":

    Така ли, значи спираме всякакво развитие, защото електрическите автомобили са вселенския връх? Добре, че има такива заблудени като теб, че да си плащат чинно субсидиите на богатите, уж е името на екологията.

    Коментиран от #60, #61

  • 55 шгфиог

    2 4 Отговор
    Сега се замислете ако всички коли са електрически и всяка се зарежда поне по час на ден как ще се организира това забавление. Като начало мога да ви светна , че към момента едно зареждане с гориво е десетина пъти по-бързо и бензиностанциите зареждат постоянно .
  • 56 Гост

    3 2 Отговор
    По графиката личи нелинейно намаляване, а параболоидно, което е стигнало вече в почти хоризонтално положение. Т.е. - няма много да падат още. Може с малко, ама нищо особено.

    Коментиран от #59

  • 57 Гост

    2 4 Отговор
    Цените на електрокарите ще се изравнят с ДВГ тогава, когато цените на ДВГ скочат двойно.
  • 58 Гост

    3 6 Отговор

    До коментар #48 от "ежко":

    Намалее ли употребата на бензина, акциза му се прехвърля на следващата най-използвана енергия - тока. И от 20ст/квтч ще стане на 70ст/квтч. И при разход 15квт/100км, ще ти струват 10лв/100км. Колкото и сега ;-)
  • 59 Шмуг

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Къде го видя това? Аз виждам , че цените през 2013 година са паднали с 8%, през 2014 с 11%, а през 2015 с цели 35%. Ако и догодина паднат с толкова, няма да е прецедент. Освен това, тогава цената на амортизация на батерията за километър пробег, ще падне три пъти, без въобще да се променя цената на самата батерия, а тава е по-важния параметър.
  • 60 Зомби с квадратен волан

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Не са вселенския връх, но са върха за земната технология в обозримото бъдеще. Когато станат достъпни екзотични технологии от типа на антигравитатори, обади се.
    Нямам против и водородни горивни клетки ако са по-екологични от батерии, но те пак ще задвижват електрически двигатели.
  • 61 Зомби с квадратен волан

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Не са вселенския връх, но са върха за земната технология в обозримото бъдеще. Когато станат достъпни екзотични технологии от типа на антигравитатори, обади се.
    Нямам против и водородни горивни клетки ако са по-екологични от батерии, но те пак ще задвижват електрически двигатели.

    Коментиран от #62

  • 62 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Зомби с квадратен волан":

    Нали точно батериите и силното ЕМП са нещата, които леко пресоляват манджата? Времето ще покаже, но прехласване по технология, която я има преди ДВГ, не ми се струва нормално.
  • 63 Ко речи

    0 0 Отговор
    Жестоко си се объркал. Технологията на бъдещите електромобили и батерии все още не е измислена. Всеки божи ден се измислят нови и нови технологии за производство на всеки градивен елемент на батериите, електродвигателя, инверторен, зарядното и какво ли не.

    100 годишните все още не са достигнали дори технологичното ниво на модела от 2012г на водещия производител на електромобили.

    Коментиран от #64

  • 64 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Ко речи":

    Любимата ми ода на консуматорския мозък, който вярва, че задължително някой ще измисли някое изобретение. Това, че всяка технология си има предел, не е важно, важно е само, че глупостта е безгранично!
  • 65 Ко речи

    0 0 Отговор
    И на не от всичко изброено поне му е доближен предела? Защо Тесла е 30% по-енергоефективна от Ауди?

    Коментиран от #66

  • 66 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Ко речи":

    Я сподели кое смяташ, че може да се развива повече при електричките от ДВГ? Защото още през 1938 година има един Мерцедес W195 с ДВГ, който е с 735 к.с. и е развил 432 км/ч. За пробег няма да коментираме, защото може да натовариш колата с туби и да минеш няколко хиляди км с всяка кола. Времето за зареждане пък изобщо няма да го коментираме. За ускорение също рекорда принадлежи на ДВГ. Та както виждаш, електричките сега отиват там, откъдето се връща ДВГ, макар че са имали достатъчно време и те да се развиват. Няма как да караш електричка с голям пробег и батерията и да тежи по-малко от 500 кг, пък ти разчитай някой да ти измисли нещо.

    Коментиран от #67

  • 67 Ко речи

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Антиелектрика":

    Аз вече ти изброих поименно какво в продължава да се развива в електромобилните технологии. Хайде ти кажи на кое от тях е стигнал предела? Както сам отбеляза, електромобилите все още не са стигнали някои от параметрите на ДВГ, а потенциалът им е много по-голям и могат да ги задминат по абсолютно всички параметри, включително пробег с едно зареждане, тегло и цена.

    Дори само последното плюс достатъчно бързи зарядни станции са достатъчни, за да може по-голямата част от шофьорите да предпочитат електрически автомобил без нужда от никакви субсидии. Както виждаш, Тесла е най продавания премиум седан в Щатите, включително автомобили с ДВГ, въпреки че субсидиите за Тесла свършиха, а останалите производители все още ги получават, повечето от които в пълен размер. Същото ще стане и с пикапите след две три години. След година и с малките кросоувъри, които навсякъде са предпочитани пред седаните. Електромобилите бавно, но сигурно заемат ниша след ниша. Развитието на технологиите им тепърва започва, а не свършва, както твърдиш.

    Коментиран от #69

  • 68 Втори минувач

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "минувач":

    Ами наблягат на минуса хората....Преводът е като субтитрите по тв Дискавъри- има ги, но е по-добре да не ги четеш....
  • 69 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Ко речи":

    Публикувано във факти.бг: "а потенциалът им е много по-голям и могат да ги задминат по абсолютно всички параметри, включително пробег с едно зареждане, тегло и цена". Ето с това твое твърдение показваш, че си заслепен фанатик.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 доцент

    2 0 Отговор
    Тези със електричките не мислят ли, че като ги зарибят хубаво и ще вдигнат цените на тока . И после ще има квичене. Който краде ток е на далавера, другите ще го Д. Ама кой ще плаща на зарибените ?

    Коментиран от #72

  • 72 Професор

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "доцент":

    Ами то по тази логика и бензина може да стане много скъп. В момента нефта е 63 долара, а 2013 беше 114 долара! Ако се качи пак до това ниво, колко ли ще е по бензиностанциите при положение, че и долара скочи?
  • 73 К.К.

    0 0 Отговор
    Пробегът на електричките на магистралата при скорост над 150 км.ч. е повече от ДВА ПЪТИ по-малък от обявявания. За градско стават, за междуградско - НЕ!
  • 74 ClezeripLover

    0 0 Отговор
    самый дешевый магазин комплектующих пк леново z570 гаджеты новинки самсунг галакси таб 2 мейбелин помада матовая сыворотка корейская купить комплектующие для пк недорого 5920g косметика payot графический планшет с экраном хороший графический планшет купить системный блок для игр смартфоны самсунг цены подбор комплектующих для пк онлайн новинки косметики 2019

    clinique крем для лица ксиаоми редми 5а планшет для ребенка 4 лет huawei matebook x pro купить купить лейку для полива огорода графические планшеты для рисования philips xenium алиэкспресс чехлы на телефон дешевые смартфоны samsung galaxy s4 цена

    профессиональная косметика для лица lenovo v580c купить iphone 5s xiaomi notebook pro 4pda магнит косметик парфюмерия hp cq56 asus x54hr купить ноутбук для игр сумки брендовые шампунь каарал

    lenovo 3000 g530 xiaomi redmi s2 купить смартфон это лучший корейский крем для лица мейзу м6 ноте
  • 75 ПК инк

    0 1 Отговор
    Бъдещето е на електромобилите.
    Ако преди автомобилите са представлявали механична конструкция.
    И толкоз.
    Сега фокусът е обърнат към софтуера.
    А Меката на софтуера е Силициевата долина.