Според скорошно проучване на Bloomberg, тази година средните цени на литиево-йонните батерии за електрически автомобили са намалели средно до около 156 долара за 1 кВтч - цени, които са с около 87% по-ниски от 2010 година (повече от 1100 долара за 1 кВтч). По-интересното е, че тенденцията за намаляване ще продължи и в бъдеще.
Очакванията се, че през 2023 година 1 кВтч батерия ще струва на производителите около 100 долара. И когато бъде достигната тази цена и батериите започнат да се вграждат в електромобилите, което ще се случи още през 2024-а, електрическите автомобили ще започнат да се сравняват по цена с бензиновите и дизеловите аналози, казват експертите.
Инфографика за намаляване на средната цена на акумулатор на електрически автомобил за 2010-2019
Какви са причините за намаляване на цената на акумулатора на електрически автомобил? Първо, увеличаването на търсенето: колкото повече поръчки, толкова по-евтино е производството. И второ, непрекъснато усъвършенстване и автоматизиране на производствените технологии: по-специално инженерите гледат да създават батерии със стабилно висока енергийна плътност, като използват катоди.
С други думи, можем да кажем, че значително намаляване на цената на електрическите превозни средства ще настъпи, когато те станат масови. Е, пазарното търсене и развитието на технологиите само ще допринесат за това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
Коментиран от #5, #14
13:28 09.12.2019
2 Гост
Някой ще трябва да се върне на училищната скамейка, за да си навакса знанията за %! :))
По темата, ясно е, че стойността на електро-автомобилите ще пада. Въпросът е, какъв ще е РЕАЛНИЯТ ефект за хората от тази промяна!
Коментиран от #10, #19, #26, #28
13:31 09.12.2019
3 Недейте така
Коментиран от #11, #15
13:31 09.12.2019
4 скъпо йе
13:34 09.12.2019
5 Ицо
До коментар #1 от "1234":
Верно е това. Гиганта ФАО ВЕ ще са пълните сринати, защото се бавят.13:40 09.12.2019
6 Реалност
13:45 09.12.2019
7 Хомодружинка антиелектрици
13:49 09.12.2019
8 Рашка с прашка
Тия са като Жилет - на всяко добавено ножче, вдигаха цената. Сега най-новия им модел е с 1 ножче и пластмасова шина вместо останалите ножчета, но цената си остава като на тези с 5 ножчета...
14:01 09.12.2019
9 Лелеее
14:09 09.12.2019
10 гост
До коментар #2 от "Гост":
1100 делено на 100 - 11 е 1% ! 156 делено на 11 е 14,1 % или приблизително 14% ! 100 % - 14% е 86% !!!!!!!! При НАД 1100 , примерно 1150 , стават 13% и намление със точно 87% !!!!!!! Другия път като вземеш да даваш акъл за сметки , по-добре си трай !!!14:23 09.12.2019
11 Borislav Popov
До коментар #3 от "Недейте така":
Те сега, Антиелектрика, Джугана и онзи трол от сектата - Driving pleasure, са се събрали в градинката около Народния театър и нервно пушат там, една цигара след друга и обсъждат шепенешком, по нататашния план на действие, срещу проклетите електрички.Коментиран от #33
14:25 09.12.2019
12 гост
Китайският Renault City K-ZE идва в Европа под марката Dacia през 2021 ! Цената на този електромобил в Китай е под 10,000 евро, но модифицираната за Европа версия ще струва около 15,000 евро с включена батерия.
Това не е никак лоша цена, пък на места като Германия след субсидия за такъв тип електромобили цената би спаднала дори под 10,000 евро! Smart например може да се класира за субсидия от близо 7,000 евро.
В Китай Renault City K-ZE се продава за 61,800 юана, което се равнява на около 8,000 евро. Количката разполага с 33 кВт електромотор и 26.8 кВтч батерия, за която дават пробег около 270 км с едно зареждане по NEDC....
Коментиран от #16, #46
14:30 09.12.2019
13 Така значи
Коментиран от #48
14:52 09.12.2019
14 гост
До коментар #1 от "1234":
Виж сега, Китай не гласува забраните за движение на автомобили под евро 4 в Мюнхен, нали така? Самите законови рестрикции се диктуват от управляващите и лобистите по райони. Производителите например, за да произвеждат коли с големи и лакоми двигатели имат два варианта: прехвърлят таксите за емисиите върху клиента или произвеждат електрически коли, за да получават кретити по това перо. Има и трети, какти правят Крайслер - купуват емисии от електромобилните производители като Тесла например. И така, стигаме до извода, че Азия не ти е виновна за предлагането. Всеки производител може да си избере къде да произвежда и на каква цена да продава. Вземи ФВ, цяла Европа им казва, че не одобряват завод в Турция, ама те си го правят, защото им е изгодно икономически. Всички немски заводи се изнесоха от Германия в близките страни, впоследствие и в Азия, но това резултат на мениджмънта и ако не го бяха направили то Азия нямаше да е толкова развита индустрия и да привлича още и още компании. Един вид Европа и САЩ подпомагат Азия, за да имат големи корпоративни печалби като знаят, че след години Азия ще е толкова мощна, че ще диктува пазара.15:05 09.12.2019
15 Антиелектрика
До коментар #3 от "Недейте така":
Така ли съм казал? Само да не се окаже пак, че лъжеш, като твърдеше, че съм предричал фалит на Тесла, а? А статията все едно си я писал ти: "Първо, увеличаването на търсенето: колкото повече поръчки, толкова по-евтино е производството." В тази тъпотия и децата не вярват, защото цената към крайния потребител расте ако има увеличено търсене. Да не говорим, че в батериите има суровини, които могат да поскъпна всеки един момент. Та тези от Блумбърг да вземат да се обадят на Ауди и да ги успокоят, че не е правилно доставчиците им на батерии да вдигат цените, както стана преди няколко месеца. https://m.fakti.bg/avto/376111-nedostig-na-baterii-shte-zabavi-audi-e-tron "Отгоре на всичко единственият доставчик на батерии за модела - корейската LG Chem - е повишила цените за пореден път".Коментиран от #17, #18
15:05 09.12.2019
16 гост
До коментар #12 от "гост":
Само да допълня , че в самата Румъния субсидията за електромобил е 10 000 евро !!!!! Тоест при европейска цена 15 000 , която няма да е по-висока в самата Румъния , ще могат да си я купят за 5 (ПЕТ) хиляди евро !!!!!!! Дали някой въобще ще си помисли за петролна Дачия , хахахха !!!15:25 09.12.2019
17 гост
До коментар #15 от "Антиелектрика":
А тези от Ауди да бяха попитали Мъск защо първо прави фабрика за СОБСТВЕНИ батерии и после почва масово производство на електромобили , хахаххаха !!! Ама друго си е "немска инженерна мисъл" , хахаххахах !!!!15:30 09.12.2019
18 гост
До коментар #15 от "Антиелектрика":
И то остави Мъск , ами "глупавите" китайци даже го направиха !!! На тях кой ще им вдигне цените , като имат договори за суровини за 20 години напред на цени от 2015 година ??? Хахаххахах !! Не е лесно да си немски дизелофил лъжец , хахахха !!!Коментиран от #29
15:34 09.12.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 експерт :P
Нищо от това, което прогнозирате няма да се случи. Преди да пишете трябваше да сте ходили малко на училище.
И да падат цените на електрическите коли това не значи, че дошло време да караме такива... Простата причина, за това е, че литият на земата не е неизчерпаем и ако по някаква причина успеем да произведем толкова литиеви батерии, колкото за колите ни, екологичната катастрофа вече ще е факт.
И така да знаете, скоро електрическите коли или няма да са с литиеви батерии или отново ще потънат в забвение...
Хайде сега започвайте да четете :D :D ;)
Коментиран от #21
16:02 09.12.2019
21 Borislav Popov
До коментар #20 от "експерт :P":
Споко експърде, не се притеснявай скоро ще настъпи времето на електромагнитите, тойти литиево-йонни батерии не са единствена алтернатива в новите електротехнологии, а твоите опорки, че лития, на земята, щял бил да свърши и бла, бла, са доста изтъркани вече. Аре стига с този литий, време беше и нещо ново да измислите.Коментиран от #24
16:35 09.12.2019
22 Ооо
Трябва да стигнат нива от 50$ за киловат и тогава да си струва, иначе е прекалено!
Батерията замества един резервоар с помпа за налягане на гориво, които в момента не струват 10к долара... сменя едни системи за охлаждане с други (което не е плюс). Вместо 1 двигател вече имаш 4, Които могат да създадат проблем, а останалото по колата е същото....
16:36 09.12.2019
23 Пръцко
До коментар #19 от "Деян":
Най-невеж е списвачът на инфото - когато разликата м/у две сравнявани стойности надвиши 100 %, то нормалните, грамотни хора оставят процентите и ги сравняват в ПЪТИ - в този случай цената е намаляла 7.6 ПЪТИ.Коментиран от #30
16:43 09.12.2019
24 експерт :P
До коментар #21 от "Borislav Popov":
Бате ти си абсолютен научен-фантаст. Алтернативите за които говориш са просто хипотези и няма и едно електрическо ПС на подобен принцип. Освен това аз съм казал, че ел. колите или ще сменят източника на захранване или е рано да се мисли, че ще се наложат.Така, че научи се да четеш по-внимателно ;)
Коментиран от #27
16:53 09.12.2019
25 гейдружинка антиелектрик
Коментиран от #31
17:24 09.12.2019
26 Po-znaesht
До коментар #2 от "Гост":
Колега,като бързаш \като пърле пред майка си..\да коментираш и толкова си "светнат"по математика,то поне си довърши коментара!Тоест,сегашните 150 долара за квтчас енергия на акумулаторите се равняват на САМО 14 % от тогавашните 1100 долара!Авторът на статията е обърнал цифрите и погрешно ги е коментирал!! Иначе цифрите като 87 \или\86% и 14% са ВЕРНИ,но авторът НЕ ЗНАЕ как да ги интерпретира!!17:43 09.12.2019
27 Borislav Popov
До коментар #24 от "експерт :P":
Има, има, братле, ти просто не знаеш за това, в момента именно какадската компания Magna International, се занимава с тези разработки под егидата на американското правителство, също така и японски инженери участват в този переспектиаен проект. Но и ти признай, че твоите опорки, че лития на земята щял да се свърши, също са от областа на фантастиката.18:01 09.12.2019
28 Училищна скамейка
До коментар #2 от "Гост":
Не е лошо, поне като пишеш за цифри да извадиш калкулатора и да провериш какви глупости си написал. Хайде сега напиши на калкулатора 1100-87% и виж какъв е резултатът? На моя калкулатор излиза 143. Като се има предвид, че цената е била НАД 1100$ , всичко си отива на мястото със закръглението. Не е лошо да се възползваш от съвета си и да се върнеш на училищната скамейка.18:17 09.12.2019
29 Антиелектрика
До коментар #18 от "гост":
Къде ме буташ постоянно при дизела и немците? Ама кой какво произвеждал, не ми дреме, защото статията не е за Тесла, фанатично болно човече!18:19 09.12.2019
30 Пръцна, та се наака
До коментар #23 от "Пръцко":
"Най-невеж е списвачът на инфото - когато разликата м/у две сравнявани стойности надвиши 100 %, то нормалните, грамотни хора оставят процентите и ги сравняват в ПЪТИ - в този случай цената е намаляла 7.6 ПЪТИ."И откога 87% е по-голямо от 100%? Определено един от двама ви е невеж, но не е автора.
Коментиран от #49
18:21 09.12.2019
31 Антиелектрика
До коментар #25 от "гейдружинка антиелектрик":
Понеже модератора ти оставя поредните педерастии за сфинктери и свирки, ще ти отговоря в твой стил: явно си излязъл от сфинктера на майка си, гнусен педераст!18:23 09.12.2019
32 детето гост и боре гъзето
Коментиран от #53
18:24 09.12.2019
33 Джуган
До коментар #11 от "Borislav Popov":
Борка, нощем като сънуваш каскети през деня пишеш глупости. Не знам колко пъти съм писал че не съм принципно против електричките и че малка, евтина градска ел. кола за ходене на работа и за пазарска чанта не е лоша идея. Дразнят ме нежеланието за смислен диалог или поне спор базиран на фактите, както и и разбира се истерията на зомбираните кресливи тесларасти. Може би и ти и зомбирания гост забелязвате че спорът не е за преимуществата и недостатъците на електромобилите, а кои са по големи джендъри, зомбираните тесларасти или тези които наричаш “сектата” на АнтиелектрикаКоментиран от #34, #35
18:35 09.12.2019
34 Антиелектрика
До коментар #33 от "Джуган":
Защо си губиш времето с тези долни парцаляци на заплата като тролове? Няма спорове при тях - при тях има само гнусни педерастки постове ако някой дръзне да каже, че царят е гол и електричките не са такава панацея, каквато ги изкарват. На живо са пълни аусайдери, а тук са най-смелите и избиват комплекси. Пълни мишки, които толкова са нещастни, че не могат да напишат един пост без да си позволят обиди, защото са жалки комплексарчета.Коментиран от #36, #37
18:42 09.12.2019
35 Borislav Popov
До коментар #33 от "Джуган":
От тяхната секта си, понеже тях винаги ги защитаваш, а мен ме обвиняваш тук, че съм бил заливал сайта с помия, а когато сектантите леят тук помии и псуват, тук наред като каруцари, ти това не го забелязваш и на тях не им правиш, язвителни забележки. Така, че айде не ми се прави на неутрален и праведен трол тук, който уж нямал нищо против електричките и дори бил искал да има малка евтина електричка та да ходи с нея на пазар.Коментиран от #51
19:01 09.12.2019
36 кАжи чесно-
До коментар #34 от "Антиелектрика":
лекуваш ли сеКоментиран от #38
19:02 09.12.2019
37 кАжи чесно-
До коментар #34 от "Антиелектрика":
некакви проблеми с жените?Или може би с мъжете?Коментиран от #39
19:07 09.12.2019
38 Антиелектрика
До коментар #36 от "кАжи чесно-":
Ах колко изчерпателно, но какво да се очаква от психичното ти заболяване, наречено параноидна шизофрения - все те кара да пишеш с различни никове. Адски прав съм бил в предишния си пост.19:11 09.12.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Само нема се претесняваш-
До коментар #39 от "Антиелектрика":
пиши по форумите да се разтовариш,щото само с хапчета не става.19:23 09.12.2019
41 минувач
Коментиран от #68
20:47 09.12.2019
42 Bjbh
Коментиран от #43
20:57 09.12.2019
43 гост
До коментар #42 от "Bjbh":
95% от масовите коли в България , конвертирани на метан и пропан бутан имат пробег ПОД 400 км с едно зареждане !!!!!! И никой не е изревал , че не му стига ! Включително такситата , които са най-използваните ежедневно коли !!! Електромобил с такъв пробег е с батерия до 50 квтч , което ще рече , че дори на обикновено зарядно от 22 квт , каквито в момента в България има три пъти повече от метанстанциите , ще се зарежда до 60% за час и половина , а на 50 квт зарядно като безплатните на Кауфландите за 40-45 минути !! Също така дори куриерските фирми които пътуват София -Бургас или София- Варна имат минимум 8 часа престой преди обратния курс , така че тия ги разправяй на някоя петролофилска сбирка , тук няма да минат !!Коментиран от #45, #47
22:09 09.12.2019
44 дявола
22:11 09.12.2019
45 Gkbb
До коментар #43 от "гост":
Аз не съм бакшиш та да се впечатлявам от това което си написал. Два до три пъти в годината правя по около 1000км в едната посока.22:46 09.12.2019
46 Петър Андонов
До коментар #12 от "гост":
Smart не бих го нарекъл кола. По-скоро е велосипед с 4 колела. Всяка дупка в асфалта се усеща като удар в таша.ите23:38 09.12.2019
47 Steve
До коментар #43 от "гост":
Ама нали се сещаш каква е разликата между метан /газ и електричка? Май не си се замислял. Вярно ,че ако бутилката в багажника е към 30 л , газта или метанът ще стигнат пак за 400 км. Обаче за 10 минути са заредили и са потеглили,а електричката ще се зарежда цял ден. Мисли малко с тази тиква23:42 09.12.2019
48 ежко
До коментар #13 от "Така значи":
Не се бой.Няма да е 2 лв.на 100 км.Държавата ще намери начин да те "обуе" е нови данъци.Нали се сещаш,че ако електромобилите станат масови, то акциза от бензина и нафтата се "изпарява" като перо в бюджета.Откъде ще се навакса тази сума?Не на ток, ами на въздух да караш -пак ще плащаш!Коментиран от #58
00:34 10.12.2019
49 Пръцко
До коментар #30 от "Пръцна, та се наака":
Не опитвай да се правиш на умен, не ти се получава - тук става въпрос за разлика в пъти, а не в проценти, защото е неясно твърдението, че цената през 2010г. е 760% от тази през 2019г., макар и вярно... А ти бегай си заплюй свидетелството за 4-ти клас, калинка нещастна, че и мнение дава :))Коментиран от #52
03:08 10.12.2019
50 Зомби с квадратен волан
Но дори и днес, електрическите автомобили напълно задоволяват нуждите на 60% от шофьорите, които карат не повече от 40 км дневно. Един Нисан Лийф има пробег с едно зареждане 180 км (много консервативно), което означава зареждане на всеки 4-5 дни. Въобще не е проблем!
Коментиран от #54
08:59 10.12.2019
51 Джуган
До коментар #35 от "Borislav Popov":
Чета и забелязвам всичко. Никога не съм твърдял че съм неутрален и праведен, всеки от нас си има своите предпочитания и предубеждения, далеч съм от мисълта че тези които са против миксерите са перфектни, но пак повтарям че с истеричните си зомбирани про-Тесла коментари, твоя милост и детето гост изглеждате като кресливи хомосексуални активисти.09:28 10.12.2019
52 Обърна всичко с главата надолу
До коментар #49 от "Пръцко":
Защо пишеш за обратното на това, което твърди автора?Ако 2010г тежиш 140 кг , а през 2019 вече си 70кг, с колко процента си отслабнал? Според мен с 50%. Отслабнал си наполовина, а не два пъти.
А ако 2010г тежиш 70 кг , а през 2019 вече си 140кг, с колко процента си напълнял? Според мен с 200%, тоест два пъти.
Кой е калинката сега?
09:28 10.12.2019
53 За гъби съм
До коментар #32 от "детето гост и боре гъзето":
хе хе хе, боре гъзето и детето гост, вие сте малкопишковци, аз днес си мерих чурката и е 7 см. Като порасне с 25% ще стане почти 9см, а вие се радвайте на жалките 8 см през 2022. Идвайте с мен да пораснете, който събира и яде диви гъби задушени с масълце обикновено има твърд и дебел кор09:36 10.12.2019
54 Антиелектрика
До коментар #50 от "Зомби с квадратен волан":
Така ли, значи спираме всякакво развитие, защото електрическите автомобили са вселенския връх? Добре, че има такива заблудени като теб, че да си плащат чинно субсидиите на богатите, уж е името на екологията.Коментиран от #60, #61
10:19 10.12.2019
55 шгфиог
10:46 10.12.2019
56 Гост
Коментиран от #59
11:49 10.12.2019
57 Гост
11:50 10.12.2019
58 Гост
До коментар #48 от "ежко":
Намалее ли употребата на бензина, акциза му се прехвърля на следващата най-използвана енергия - тока. И от 20ст/квтч ще стане на 70ст/квтч. И при разход 15квт/100км, ще ти струват 10лв/100км. Колкото и сега ;-)11:55 10.12.2019
59 Шмуг
До коментар #56 от "Гост":
Къде го видя това? Аз виждам , че цените през 2013 година са паднали с 8%, през 2014 с 11%, а през 2015 с цели 35%. Ако и догодина паднат с толкова, няма да е прецедент. Освен това, тогава цената на амортизация на батерията за километър пробег, ще падне три пъти, без въобще да се променя цената на самата батерия, а тава е по-важния параметър.12:16 10.12.2019
60 Зомби с квадратен волан
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Не са вселенския връх, но са върха за земната технология в обозримото бъдеще. Когато станат достъпни екзотични технологии от типа на антигравитатори, обади се.Нямам против и водородни горивни клетки ако са по-екологични от батерии, но те пак ще задвижват електрически двигатели.
13:45 10.12.2019
61 Зомби с квадратен волан
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Не са вселенския връх, но са върха за земната технология в обозримото бъдеще. Когато станат достъпни екзотични технологии от типа на антигравитатори, обади се.Нямам против и водородни горивни клетки ако са по-екологични от батерии, но те пак ще задвижват електрически двигатели.
Коментиран от #62
13:46 10.12.2019
62 Антиелектрика
До коментар #61 от "Зомби с квадратен волан":
Нали точно батериите и силното ЕМП са нещата, които леко пресоляват манджата? Времето ще покаже, но прехласване по технология, която я има преди ДВГ, не ми се струва нормално.17:55 10.12.2019
63 Ко речи
100 годишните все още не са достигнали дори технологичното ниво на модела от 2012г на водещия производител на електромобили.
Коментиран от #64
18:58 10.12.2019
64 Антиелектрика
До коментар #63 от "Ко речи":
Любимата ми ода на консуматорския мозък, който вярва, че задължително някой ще измисли някое изобретение. Това, че всяка технология си има предел, не е важно, важно е само, че глупостта е безгранично!19:14 10.12.2019
65 Ко речи
Коментиран от #66
19:32 10.12.2019
66 Антиелектрика
До коментар #65 от "Ко речи":
Я сподели кое смяташ, че може да се развива повече при електричките от ДВГ? Защото още през 1938 година има един Мерцедес W195 с ДВГ, който е с 735 к.с. и е развил 432 км/ч. За пробег няма да коментираме, защото може да натовариш колата с туби и да минеш няколко хиляди км с всяка кола. Времето за зареждане пък изобщо няма да го коментираме. За ускорение също рекорда принадлежи на ДВГ. Та както виждаш, електричките сега отиват там, откъдето се връща ДВГ, макар че са имали достатъчно време и те да се развиват. Няма как да караш електричка с голям пробег и батерията и да тежи по-малко от 500 кг, пък ти разчитай някой да ти измисли нещо.Коментиран от #67
20:13 10.12.2019
67 Ко речи
До коментар #66 от "Антиелектрика":
Аз вече ти изброих поименно какво в продължава да се развива в електромобилните технологии. Хайде ти кажи на кое от тях е стигнал предела? Както сам отбеляза, електромобилите все още не са стигнали някои от параметрите на ДВГ, а потенциалът им е много по-голям и могат да ги задминат по абсолютно всички параметри, включително пробег с едно зареждане, тегло и цена.Дори само последното плюс достатъчно бързи зарядни станции са достатъчни, за да може по-голямата част от шофьорите да предпочитат електрически автомобил без нужда от никакви субсидии. Както виждаш, Тесла е най продавания премиум седан в Щатите, включително автомобили с ДВГ, въпреки че субсидиите за Тесла свършиха, а останалите производители все още ги получават, повечето от които в пълен размер. Същото ще стане и с пикапите след две три години. След година и с малките кросоувъри, които навсякъде са предпочитани пред седаните. Електромобилите бавно, но сигурно заемат ниша след ниша. Развитието на технологиите им тепърва започва, а не свършва, както твърдиш.
Коментиран от #69
22:56 10.12.2019
68 Втори минувач
До коментар #41 от "минувач":
Ами наблягат на минуса хората....Преводът е като субтитрите по тв Дискавъри- има ги, но е по-добре да не ги четеш....07:33 11.12.2019
69 Антиелектрика
До коментар #67 от "Ко речи":
Публикувано във факти.бг: "а потенциалът им е много по-голям и могат да ги задминат по абсолютно всички параметри, включително пробег с едно зареждане, тегло и цена". Ето с това твое твърдение показваш, че си заслепен фанатик.07:45 11.12.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 доцент
Коментиран от #72
17:40 11.12.2019
72 Професор
До коментар #71 от "доцент":
Ами то по тази логика и бензина може да стане много скъп. В момента нефта е 63 долара, а 2013 беше 114 долара! Ако се качи пак до това ниво, колко ли ще е по бензиностанциите при положение, че и долара скочи?23:11 11.12.2019
73 К.К.
02:41 17.12.2019
74 ClezeripLover
clinique крем для лица ксиаоми редми 5а планшет для ребенка 4 лет huawei matebook x pro купить купить лейку для полива огорода графические планшеты для рисования philips xenium алиэкспресс чехлы на телефон дешевые смартфоны samsung galaxy s4 цена
профессиональная косметика для лица lenovo v580c купить iphone 5s xiaomi notebook pro 4pda магнит косметик парфюмерия hp cq56 asus x54hr купить ноутбук для игр сумки брендовые шампунь каарал
lenovo 3000 g530 xiaomi redmi s2 купить смартфон это лучший корейский крем для лица мейзу м6 ноте
13:39 01.01.2020
75 ПК инк
Ако преди автомобилите са представлявали механична конструкция.
И толкоз.
Сега фокусът е обърнат към софтуера.
А Меката на софтуера е Силициевата долина.
11:31 25.04.2020