Porsche Taycan може да измине 201 мили (323.4 км) с едно зареждане, обяви Американската агенция за опазване на околната среда (EPA). Оценката на правителствената институция, чиито измервания са единственият официален атестат за разхода на автомобилите в САЩ, се разминава драстично със заявения от немската компания автономен пробег на модела по европейския стандарт WLTP (280 мили/450.5 км).
Обявеният от EPA обсег на Taycan е по-къс не само от пробега на който и да било модел на Tesla, а също и от Chevy Bolt, Nissan Leaf, Audi E-Tron и Jaguar I-Pace. Почти всички те имат по-малки батерии от 93.4-киловатовия акумулатор на "поршето".
Оценката на EPA е тежък удар по Taycan, тъй като етикетът с обсега от 323 км ще седи задължително върху предното стъкло на всеки електромобил от модела. Електрическото Porsche е едно от най-скъпите предложения в сегмента, но в същото време под цената ще се вижда един от най-слабите показатели за автономност.
Явно несъгласни с EPA, от Porsche са поръчали на частната компания AMCI да проведе независимо измерване на пробег с едно зареждане. Резултатите се доближават до заявените от производителя - 269 мили (432.8 км) в смесен режим и 283 мили (455.3 км) в градски условия, което отговаря на среден обсег 275 мили (442.5 км).
От AMCI обясняват разминаването между техните данни и официалната оценка на EPA с разлики в методологията на измерване. Частната компания събирала информация с тестове в реални условия по определен маршрут, докато в правителствената агенция мерели на лабораторен стенд, за да избегнат всякакви отклонения вследствие странични фактори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
Коментиран от #3, #37, #55
11:29 12.12.2019
2 Шваба
11:33 12.12.2019
3 Що корупция
До коментар #1 от "омъскаряване":
Те и ФВ бяха екологични в Европа с дизелите си, нали? Ама май не са?11:35 12.12.2019
4 zliat
нищо не пазбрах от тази статия
11:36 12.12.2019
5 Нищо нищо
11:37 12.12.2019
6 Borislav Popov
11:39 12.12.2019
7 Джуган
11:39 12.12.2019
8 Ники
Коментиран от #10
11:41 12.12.2019
9 Така е
Коментиран от #64
11:43 12.12.2019
10 Прав си
До коментар #8 от "Ники":
Абсолютно си прав че разхода зависи от това, как натискаш педала. Точно затова американската методология е много по-точна и повтаряема. Тестовете се извършват на стенд, който премахва човешкия фактор. Колкото и да не е верен, поне всички автомобили се изпитват по един и същ начин и може да се види разликата между тях. ОчевАдно е, че втората предавка, която беше сложена уж за по-добра ефективност, не върши никаква работа от техническа гледна точка, а е само маркетингов трик за такива като Димов, зомбирания и компания. А уж поршето щеше да минава повече километри от Тесла с магистрална скорост и да струва по-малко от нея.12:02 12.12.2019
11 антивъглеводородораст
Коментиран от #17
12:08 12.12.2019
12 Зомби с квадратен волан
Но Тесла С е разбира се машина на съвсем друго ниво и е по-практична, евтина и здрава от Поршето.
12:12 12.12.2019
13 8344
В Европа се измерва по WLTP процедурата, която дава твърде оптимистични резултати, почти невъзможни за постигане после в реални условия. Така че, по-добре да вярваме на EPA. eTron и iPace също рязко им намаляха резултатите в САЩ, но пак са реални, спрямо заявеното в Европа като пробег. Просто тук тестовата процедура е нереална.
Коментиран от #59
12:31 12.12.2019
14 The Trooper
12:35 12.12.2019
15 гост
Коментиран от #18, #27
12:42 12.12.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #15 от "гост":
И е крайно време някои петролофилчета тук да се сетят , че от сто години е доказано и признато , че ВСЯКА трансмисия , дори и с ръчни скорости има ЗАГУБИ !!! И затова се мери мощност на коляновия вал и на колелата и разликите са от 10 до 30% !!!!!! И именно затова Тесла се стреми да елиминира ВСЯКАКВА трансмисия , дори едностепенните редуктори и диференциалите !!!!! Най-ефективния и с най-ниски загуби начин е всяко колело задвижвано ДИРЕКТНО от отделен електромотор !!!!Коментиран от #23, #56
12:48 12.12.2019
19 Plameni
Коментиран от #20
12:54 12.12.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Нов тест
https://electrek.co/2019/12/12/tesla-model-x-vs-ford-f150-raptor-tug-of-war-hints-cybertruck-rematch/
Коментиран от #29
13:07 12.12.2019
22 гост
13:08 12.12.2019
23 не става-
До коментар #18 от "гост":
трябва една предавка от ротора!Защо-в учебниците по електротехника го пише.Когато пишат за директно задвижване тази предавка не се споменава,но я има!Коментиран от #25, #26
13:31 12.12.2019
24 Хайде да не се лъжем
13:37 12.12.2019
25 гост
До коментар #23 от "не става-":
Защото досегашните електромотори са разработени за сравнително високи обороти , които да използват инерцията от въртящата се маса на ротора като допълнителен въртящ момент и трябва с редуктор да им свалят оборотите до тези на колелата !! Но вече има разработени нискооборотни електродвигатели ,които се въртят5 с оборотите на колелата и нямат нужда от никакви редуктори !!Коментиран от #28, #45
13:40 12.12.2019
26 Джуган
До коментар #23 от "не става-":
Някои я наричат редукторна предавка, при Тесла е около 10:1.13:43 12.12.2019
27 гост
До коментар #15 от "гост":
Значи на модел 3 на Тесла изкараха при тестовете 30мили отгоре пробег спрямо заявеното, а на Тайкан, който струва колкото 5 модел 3 едвам са прехвърлили 200мили и то като ново и идеално, ами я си предтавете сега една деградация от сорта на 5% годишно и стана тя една. Според мен Порше и Ауди само доказаха колко са назад и колко са зле. Да, облечено в красиви дрехи, но технологията е много назад какъвто и дизайн да направят. Не е случайност, че немците наемаха новите Тесли да ги разглеждат и да ги разглабят, има няколко съдебни дела за това, доказано е. Имам лични впечатления от модел ес и модел 3, на много високо ниво са колите, макар да имат някакви недостатъци.13:45 12.12.2019
28 Джуган
До коментар #25 от "гост":
Редуктора увеличава почти десетократно въртящия момент така че едва ли ще бързат да го премахнатКоментиран от #33
13:48 12.12.2019
29 Джуган
До коментар #21 от "Нов тест":
Гледах внимателно новия тест на дърпане, направи ми впечатление че в началото Теслата почва да дърпа докато стоповете на Форда си светят и изгасват чак секунда по късно, тоест след като теслата вече го е повлякла, джендърчето чак тогава дава мръсна газ, но е късно и гумите на Форда напразно буксуват и пушат. Свирен мачКоментиран от #31
14:07 12.12.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 гост
До коментар #29 от "Джуган":
То за тебе всичко е свирен мач , щото доказва само нещастното безсилие на пушилниците дори да се опънат на елктричките , хахахах !!! Освен да оставят Теслата на ръчна и шофьора да слезе , че белким "заспалия" шофьор на Форда успее да пусне спирачката и да даде газ навреме , а най-добре предварително , хахахахха !! Ако ще още 10 години да повтаряш втръсналите на всички опорки , всички разбраха , пушилника НЯМА ШАНС срещу Тесла , ако ще Хамилтън да сложиш в него !!!!!Коментиран от #34, #42
14:18 12.12.2019
32 Джуган
14:20 12.12.2019
33 гост
До коментар #28 от "Джуган":
И за какво му е тоя "десеторен" въртящ момент на електромотора , дето си го има много повече , отколкото му трябва и то при ВСИЧКИ обороти , за разлика от пушилника !!! Преживейте го , опорките за пушилника вече нямат НИКАКВО значение !!Коментиран от #35
14:21 12.12.2019
34 Джуган
До коментар #31 от "гост":
Аз гледам фактите, ти гледаш опорките. Това че теста започва, теслата дърпа а стоповете на Форда все още светят е ФАКТ кокто всеки може да провери на клипчето, започва в 4.50. “Пушилника няма шанс” е мнение-опорка на теслараст, с което дразниш. Не си ми интересен, пиши си с боре каскета и крякайте в един глас.Коментиран от #38
14:26 12.12.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Антиелектрика
До коментар #16 от "Антиелектрика":
"ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки."Вместо да ме триете вземете си свършете работа и спрете този маскарад!
И без това се бях зарекъл, че ще спра да пиша в края на годината, но писането на гейски коментари с моя ник и оставянето им от модератора си е подходящо за един съдебен иск.
Коментиран от #39
14:40 12.12.2019
37 РЗС
До коментар #1 от "омъскаряване":
Напротив, всички марки са замервани еднакво, точно така трябва са бъде, при еднакви условия.14:44 12.12.2019
38 гост
До коментар #34 от "Джуган":
Гледаш факти в шестък !!! Момичето брои на глас достатъчно равномерно и високо и за глухи !!!! Това , че шофьора на пушилника държи на спирачка до последния момент , щото иначе пък не може да поддържа обороти със газ си е негов и на пушилника проблем !!! Също техен си е и проблема , че при пушилника има забавяне от пускането на спирачката , през задействането и превъртането на хидравличния преобразувател до завъртането на колелата !! И даже да е половин секунда , а то е поне два пъти повече , е предостатъчно електромотора с мигновеното си задействане на максимален въртящ момент да го извлече достатъчно , че да загуби сцепление !!!! Колкото и да мрънкаш , резултата ще е същия ВИНАГИ и НАВСЯКЪДЕ !!!!Коментиран от #41
14:46 12.12.2019
39 Джуган
До коментар #36 от "Антиелектрика":
Помня от дядо си един съвет “Не хвърляй камък в рядко лайно, може да те опръска”Коментиран от #40
14:54 12.12.2019
40 Антиелектрика
До коментар #39 от "Джуган":
То за това е безсмислено да се пише повече.14:57 12.12.2019
41 Джуган
До коментар #38 от "гост":
Ако изглеждаш клипчето до края и ако разбираш поне малко английски ще чуеш шофьорчето джендърче на Форда (съмнявам се че е собственик) да казва че със сигурност ще си купи Сайбъртрък. Ако аз се тегля с моя пикап и някой ме издърпа ще разгледам внимателно клипа за да видя къде евентуално греша и ще поискам мач реванш, преди да си “сваля гащите”. А да, вярно, аз не съм теслараст, вашата култура е другаКоментиран от #44
15:00 12.12.2019
42 Хамилтън
До коментар #31 от "гост":
Гледам с каква скорост се въртят и пушат гумите на Форда, драматичният ефект е неописуем, но при правилен избор на настройки, т.е. раздатката на “бавни”, скоростната кутия на “първа”, всички блокажи включени, силно се съмнявам че ще се въртят толкова бързо15:10 12.12.2019
43 Q4 00
До коментар #20 от "545":
Само някой ограничен може да напише такава глупост. Теста реално можел да бъде само надолу хахаха15:15 12.12.2019
44 ддд
До коментар #41 от "Джуган":
Същото като теб каза и един директор на Форд, че това не било равностойно и да им дадат сайбъртрък да направят честна битка, Мъск веднага се съгласи и прие, а директора на Форд се отметна и го порицаха, че това било в кръга на шегата и др. Хората са свикнали с това, което им е удобно, ала предтави ли се нещо ново и различно, не се приема добре. Аз харесвам сайбъртрък, но е много голям с тези 5.8м, карам кола 4,5м и имам затръднения да се провирам при маневри и паркиране по улиците и пред жилището, все някой ще стре напред или назад и няма да има място за маневра. Не си предтавям с това широко и дълго чудо да караш по сегашните пътища у нас, може би за САЩ е добре, все пак размерите са като на Ф150, та не е нещо непознато, но за Европа или поне урбанизирана Европа си е мъка. Гледал съм ползватели на хамъри как се мъчат, не си е работа.Коментиран от #46
15:21 12.12.2019
45 може и да си прав
До коментар #25 от "гост":
защото електронното управление много напредна!Виждал съм металорежещи машини без редуктор и с огромен въртящ момент от нулата!15:35 12.12.2019
46 Джуган
До коментар #44 от "ддд":
Като собственик на пикап следя с интерес Сайбъртръка, оставям настрана външния му вид, размерите му са нормални за Америка но прекалено големи за тук. Аз живея в центъра и криво ляво се справям с моя “камион” който е дълъг 5.4 метра, но е широк само 1.86. Теслата е над два метра широка, така че на много места няма да може да се провре, а с дължина почти 5.90 няма да се събере в повечето гаражи и паркоместа. Ако обаче след време изкарат и “компактен” пикап с цена под $40 хиляди и пробег над 500 км може и да стана теслараст, хи хиКоментиран от #47
15:45 12.12.2019
47 антивъглеродоводородораст
До коментар #46 от "Джуган":
Хахаааа!Почна да се извърташ леко!Явно ще смениш само първите букви-раста си го имаш!Коментиран от #48
16:59 12.12.2019
48 Джуган
До коментар #47 от "антивъглеродоводородораст":
Аз съм бизнесмен а не зомбиран фанатик, в момента една от колите ми е пикап и ако видя по изгодно предложение от това което карам сега няма да се поколебая да го купя, хич не ми пука дали ще ме помислят за джендър или някакъв -раст. Не обръщай внимание на закачките с детето гост и боре каскета, вися пред монитора и си запълвам времето между транзакции докато те взимат всичко много насериозно, нали така бе боре? Детето изчезна, май си замина за Норвечия, хи хи, Аре чао :)17:23 12.12.2019
49 Driving pleasure
17:34 12.12.2019
50 USA 🇺🇲🇺🇲🇺🇲
17:46 12.12.2019
51 Чакащия
Коментиран от #61
21:29 12.12.2019
52 Алфа Ромео
00:48 13.12.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 USA
02:55 13.12.2019
55 незнайко
До коментар #1 от "омъскаряване":
Нали те ни учиха 30 години как да станем най корумпирани !!!10:19 13.12.2019
56 Никола Тесла
До коментар #18 от "гост":
Редуктор се слага задължително!!!При тесла има такъв за всяко колело.Загубата от редуктор е нищожна,а ползите са повече.Също така с редактора се повишава въртящият,като можеш да повишиш или намалиш и скороста на въртене.Без редуктор ще изпържеш кабелите и изгориш статора.Няма как да сложиш колелата на колата директно към ротора и да чакаш да върви 2т.кола.На същият принцип работят и либетките и моторите имат малък венец а на задната гума голям.При колелата е обратно защото няма високи обороти средният венец е голям а на задната капла малък или няколко по- големина венци но не много големи,защото ако са с големината на средният венец ще трябва доста голяма енергия за да завърти човек задната капла и много по-дълги рамена на педалите.Спрете да дрънкате глупости за директно колела към ротор.12:09 13.12.2019
57 Никола Тесла
Коментиран от #62
13:16 13.12.2019
58 321
Коментиран от #60
14:58 13.12.2019
59 Авиатор
До коментар #13 от "8344":
Рейтингите на EPA винаги са по-добри или нормални за американските автомобили и по-лоши за европейските. Случайност? Порше винаги са били дори скромни в цифрите и винаги са давали по-лоши стойности, отколкото колите им достигат. Например 992 Турбо С прави 0-100 официално за 3,2 секунди, а реално стотици тестове доказаха под 2,8 сек. Максимална скорост 310, а стотици тестове показаха измерена с GPS устройства над 320 км/ч. И т.н. и т.н. примери. А тук е просто очевидно, че Taycan е в пъти по-добра и привлекателна кола от Теслата и САЩ очевидно са готови на измами и фалшиви цифри за да не допуснат немската кола да бие американската на американска земя.15:46 13.12.2019
60 Алфа Ромео
До коментар #58 от "321":
Ще струват огромни суми тогава бензиновите Поршета но не и това.15:50 13.12.2019
61 чакай си
До коментар #51 от "Чакащия":
Чакай си, емисиите от смяната с електромобил се компенсират за 2-3 години след покупката, в зависимост от емисиите на източника на ток за зареждане, при това без да слагат в кюпа емисиите от добива, транспорта, рафинирането и дистрибуцията на горивата за ДВГ-та. Та ще си почакаш.17:45 13.12.2019
62 Кольо Тесларов
До коментар #57 от "Никола Тесла":
Като не можете да изкУпирате Тесла разглобете Лада, успех с кУпиранетои избора на матерЯли, неграмотник такъв06:59 14.12.2019
63 Трезвомислещ
14:36 14.12.2019
64 Така ли
До коментар #9 от "Така е":
Ааааааааа пък ние се чудим ли чудим.15:42 14.12.2019
65 Възмутен
Питам, дали авторът е грамотен, след като 10-ти ден вече тая статия стои по тоя начин?
ВСИЧКИТЕ, господин автор! Една дума е!
09:42 15.12.2019