Военновъздушните сили на Съединените щати започват да оборудват бойната си авиация с лазери за поразяване на важни цели с висока точност, съобщава The National Interest. Първите изпитания на новото оръжие ще се проведат през 2021 г.
В момента основните усилия в работата по новата технология са съсредоточени върху повишаване на мощността и точността. Целта е да се увеличи силата на съществуващите лазери от 10 кВт на 100 кВт.
В първите етапи от проекта с новото оръжие ще бъдат оборудвани големи самолети като C-17 и C-130. С усъвършенстването на технологията бойни лазери ще започнат да се монтират на изтребителите F-15, F-16 и F-35. Засега транспортните машини са по-подходящи за превозването на енергийните източници.
Лазерите предлагат алтернативен метод за унищожаване на цели, бързо увеличаване на интензитета на огъня и намаляване на разходите. Според военните такова оръжие може да разтопява ракети и други летящи обекти без да активира бойния заряд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 El chochone
Коментиран от #4, #70
11:36 14.12.2019
3 Бесен Язовец
Коментиран от #27
11:37 14.12.2019
4 Бесен Язовец
До коментар #2 от "El chochone":
Не, само сороснята ще квичи!Коментиран от #10, #11
11:38 14.12.2019
5 СССРкаскет
11:38 14.12.2019
6 ar146ts
11:40 14.12.2019
7 Yamaha
11:41 14.12.2019
8 Бременна от неизвестен
11:47 14.12.2019
9 Омг
11:47 14.12.2019
10 Алли Резак
До коментар #4 от "Бесен Язовец":
Обичам те!Коментиран от #13
11:48 14.12.2019
11 Алли Резак
До коментар #4 от "Бесен Язовец":
Грешка. Тебе не те обичам.Обичам Шушона и СССРкаскета.Ама най-много обичам Борислав Попов.
Мърка като коте докато ми бърка в потурите. Мммммм.
И няма да ми ги пипаш, ей! Мойте сЪ.
11:50 14.12.2019
12 Рошко
Коментиран от #18
11:51 14.12.2019
13 Бесен Язовец
До коментар #10 от "Алли Резак":
Харесал съм си един,, Мерцедес "първо ми го купи на мое име после щи кажа дали ставаш!Коментиран от #22
11:52 14.12.2019
14 Вейдър
12:00 14.12.2019
15 Домакин
Коментиран от #17, #21, #75
12:02 14.12.2019
16 Ххх
12:05 14.12.2019
17 КОНТРАТА
До коментар #15 от "Домакин":
Нашите ще са със слънчеви батерии ще покриват евро-7 ще литкат само при слънчево време!12:08 14.12.2019
18 С400
До коментар #12 от "Рошко":
Е скъп скрап,напълно безполезен за технологиите на израел.доказаха го в Сирия.Коментиран от #29
12:09 14.12.2019
19 соросоид дебил
Коментиран от #30
12:10 14.12.2019
20 АналоГовнет
12:12 14.12.2019
21 Бай хой
До коментар #15 от "Домакин":
Не на всичките. Само на блок70 надежда, блок70 младост и блок 70 тракия. Нещо като саниране.12:15 14.12.2019
22 А АЗ ПОМИСЛИХ
До коментар #13 от "Бесен Язовец":
ЛАДА.!!!Коментиран от #23
12:15 14.12.2019
23 НЕ МИСЛИШ
До коментар #22 от "А АЗ ПОМИСЛИХ":
правилно.!!!12:18 14.12.2019
24 Lazar
12:19 14.12.2019
25 Бай хой
12:23 14.12.2019
26 Правило
Коментиран от #28
12:28 14.12.2019
27 гост
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
И да свети какво ??? Или си пропуснал дребния факт , че лазера действа със скороста на светлината , тоест стотици пъти по-бързо от всякакви "свъхзвукови" и свръхтъпи ушанковски ракети !! Точно С-400 и С-4000 ако щеш , ще ги изпарява още като им запалят двигателите , може и да не успеят да ги изстрелят даже ! За останалите даже няма да споменавам , а най-важното , НЯМА да има ограничение като брой ракети , които може да носи !!! Тоест ще може да стреля през цялото време , докато лети без да трябва да се връща за презареждане , а горивото отдавна се презарежда във въздуха !! Нали не трябва да ти обяснявам какво нищожно количество са 100 квт , в сравнение със стотиците хиляди квт които ползва двигатела му ??!!Коментиран от #33, #34
12:39 14.12.2019
28 АналоГовнет
До коментар #26 от "Правило":
айде да ооставим г-н Шойгу да су говори каквото иска , да му се усмихваме и да не му хващаме много вяра12:40 14.12.2019
29 Ххх
До коментар #18 от "С400":
И как точно го доказаха, че съм пропуснал да разбера ? Или що ти го казваш, всичко е чиста монета, а не голи приказки.Коментиран от #31
13:11 14.12.2019
30 мразя руските говеда
До коментар #19 от "соросоид дебил":
Това да не ти е корумпирания руски краварник,че да се присвояват пари бе аутист ? Това,че вие комунистическите долни същества още от времето на соца и по пример от руската кочина се научихте да крадете,незначи,че на запад го има това нещо !Коментиран от #35, #39
13:14 14.12.2019
31 гост
До коментар #29 от "Ххх":
Като бомбят когато си искат и където си искат , а "безаналоговите" само гледат и не могат даже да се се учат !!Коментиран от #37
13:22 14.12.2019
32 гост
13:29 14.12.2019
33 Хрис
До коментар #27 от "гост":
Освен, че си Гост, но си БОС и проЗЗзззззЗ по отношение на обсъжданата материя ! Не се оповавай само на фантастичните филми, които гледаш, но попитай чичко Гугъл що е това лазер и обърни особено внимание на на въпросите: необходимата енергия за поразяване на даден обект, източници за получаването й и как се разпространява лазерния лъч в атмосферата и космоса. Образовай се , както казано "напред науката е слънце...13:30 14.12.2019
34 Ххх
До коментар #27 от "гост":
Правиш се на много знаещ. Не съм сигурен дали си оригинала, но определено бях с по - високо мнение за теб. А ми се струва, че с тоя коментар направо счупи тъпомера. Без да претендирам, че познавам материята, но - първо, доколкото съм запознат, това са някакъв вид химически лазери, които предполагам, съвсем не са с такъв неограничен капацитет, както си ги представяш, че да си излъчват импулси или постоянен лъч безкрай. Напротив, предполагам, че броят на импулсите е доста ограничен и капацитета на генериращите мощности се изчерпва доста бързо. Второ - защо смесваш мощността на двигателите на самолета с мощността на системата, генерираща лазерни импулси. Това да не ти е камион или кола, да вържеш с един ремък алтернатор и да ми развиваш теории каква била мощността на двигателя. Химическия лазер ползва за енергия съвсем друг източник и няма нищо общо с двигателите, така че, друг път се опитай малко да мислиш ако имаш с какво, преди да пишеш подобни детски разсъждения.Коментиран от #63
13:31 14.12.2019
35 Точен
До коментар #30 от "мразя руските говеда":
Приятелю, изобщо не си наясно...нямаш представа какво крадене е. Във всичко свързано с US армията, не само при оръжията...Коментиран от #38, #40
13:32 14.12.2019
36 Я русский полюционер
Коментиран от #51
13:33 14.12.2019
37 Ххх
До коментар #31 от "гост":
Не могат или не искат ? Или ти не правиш разлика между двете понятия ? Или с акъла ти нещата трудно зацепват и караш наизуст ?13:36 14.12.2019
38 Я русский полюционер
До коментар #35 от "Точен":
Викаш, съдиш по кражбите и корупцията в русия и си мислиш, че в Америка е същото, а? Защо си мислите, че навсякъде е като в калната локва русия и всичко на тоя свят се върти около случващото се в тоя блатен гьол?Коментиран от #52
13:38 14.12.2019
39 Ххх
До коментар #30 от "мразя руските говеда":
А ти какво си въобразяваш, това, че ти не знаеш за нещо, съвсем не значи, че то не съществува. И недей да смесваш желаното или представеното от тебе с действителното. Давам ти и пример - преди време бях чел статия за някакъв американски служител, може би на Пентагона, който е трябвало да следи за качеството на изгражданите атомни подводници. В един момент същият служител установява, че покритието, което се полага върху корпуса на подводниците с цел да бъдат трудно откриваеми не отговаря на заложените изисквания. Полага се по - нетрайно и некачествено покритие с цел икономии и съответно по - голяма печалба за производителя. Служителят се опитва да информира на високо ниво в Пентагона за установените нередности, но шефовете му, по всяка вероятност подкупени от производителя доколкото си спомням го отстраняват от длъжност. Така че, хич не си въобразявай, че за корупция може да говориш само в Русия, а при западняците всичко е честно и почтено.Коментиран от #41
13:50 14.12.2019
40 да си знаеш
До коментар #35 от "Точен":
Светни ни какво крадене е в америаканската армия,моля те.Кажи,кое и как се открадна,за да ти обясня на бързо колко си далеч от истината.Толкова да сте промити русофилските мозъци неможе да бъде.Между другото краденето и изнасянето е типично за северноазиатската страна.Русия е сред най-корумпираните страни в света,а за корупцията в руската армия си признават и самите руснаци.Това даже си личи по-ниското ниво на цялата им армия и невъзможността да я поддържат.Коментиран от #53
14:34 14.12.2019
41 да си знаеш
До коментар #39 от "Ххх":
Не съм сигурен,че си наясно какво значи да е корумпирана една страна като мащаб на корупцията,че да даваш подобен пример.Мърша има във всяка държава,но САЩ в ниакакъв случай няма нищо общо с крайно корумпирани страни като Русия по този показател.Между другото искам да ми го покажеш този случай с подводницата,че ми стана интересно.В САЩ всеки човек се разследва при престъпление и веднага бива осъждан независимо дали е Гошо съседа или Бил Гейтс.Хората там имат закони,а под масата НЕ СТАВА! В Русия срещу някой друг подкуп си купуваш влиянието и свободата.Русия е сред топ корупмпираните страни на тоя свят,като единствените по-корумпирани страни са може би само Зимбабве,Нигерия,Сомалия и още две три такива страни.Според световния индекс за корупция САЩ е сред най-НЕкорумпираните страни,както е и резонно за всяка развита и богата западна държава.Коментиран от #42
14:45 14.12.2019
42 Ххх
До коментар #41 от "да си знаеш":
Да ти кажа, нямам спомен от кой сайт беше. Смартфона ми вади статии от различни сайтове и чета, каквото преценя че ме интересува. А представите ти за западните страни в това отношение са твърде идеалистични, идеалистични до наивност, бих казал. Корупцията съвсем не е само в Русия.Коментиран от #44
15:09 14.12.2019
43 ПЕНКО
15:09 14.12.2019
44 да си знаеш
До коментар #42 от "Ххх":
Да корупцията не е само в Русия.Корумпирани са още Сомалия,Чад,Ирак,Сирия,Венецуела,Северна Корея,Нигерия,Зимбабве,Таджикистан и още редица такива.Надявам се разбираш за какви държави става въпрос.И не само,че са корумпирани,ами са и най-корумпираните начело с Русия.Това което ТИ разбираш под корупция в САЩ го няма.16:03 14.12.2019
45 Димов
19:51 14.12.2019
46 Димов
19:52 14.12.2019
47 Димов
Коментиран от #48, #49
19:56 14.12.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 гост
До коментар #47 от "Димов":
Китайско лазерче за 1-2 долара с батерийки като зърна царевица и мощност мноооого под ват може да ослепи човек от стотина метра !!! А тук ти говорят за боен лазер 100 квт !!!!!! 100 квт в точка !! Една елементарна лазерна резачка с 3-4 квт мощност пробива 40 мм стомана като масло , тук е 25 ПЪТИ по-голяма мощност и то с много по-ефективен лазер !! Какво разсейване , какви пет лева , това ще изпарява всичко което му се изпречи поне на 5-6 километра !! С някакви прашинки и водни пари ли ще го спреш ?? Хахахха !!Коментиран от #54, #68, #74
21:04 14.12.2019
50 onq s konq
02:40 15.12.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 само да ти кажа
До коментар #38 от "Я русский полюционер":
защото руския бюджет е 10 пъти по-малък от американския,но отъжията са повече от 10 пъти по-добри!!! и колкото и да се стараеш да омаловажиш този факт,продажбата на РУСКОТО оръжие се е увеличило в пъти пред американскотоКоментиран от #56, #57, #58, #59, #61
08:43 15.12.2019
53 време е
До коментар #40 от "да си знаеш":
да я нападнат САЩисаните тогава-какво чакат?.....ААААА,да,сетих се-памперсите на стигат по 10 на човек08:47 15.12.2019
54 чак сега
До коментар #49 от "гост":
разбрах,защо не мога да пазарувам от алиекспрес-ами те били задръстени с поръчки за лазери09:07 15.12.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 гост
До коментар #52 от "само да ти кажа":
Когато описваш личните си мечти , уточнявай , че са твои лични мечти ! Иначе са просто смешки ! Русия за 10 години напред не може да продаде толкова оръжие , колкото продава САЩ за година !!Πpoдaжбитe нa opъжиe и вoeнни ycлyги oт 100-тe нaй-гoлeмитe ĸoмпaнии в cвeтa пpeз 2017 г. ca дocтигнaли $398.2 милиapдa, пoĸaзвa нoвият дoĸлaд нa Cтoĸxoлмcĸия мeждyнapoдeн инcтитyт зa изcлeдвaнe нa миpa (Ѕірrі). B cpaвнeниe c пpeдxoднaтa 2016-a тexнитe пpoдaжби ca нapacнaли c 2,5%, a oт 2002 г. нacaм - c 44 нa cтo.
Aмepиĸaнcĸитe ĸoмпaнииe ĸoмпaнии yвeличaвaт cвoя дял, ĸaтo peйтингa Toп 100 нa Ѕірrі влизaт 42 пpoизвoдитeля oт CAЩ. Texнитe пpoдaжби пpeз 2017 г. ce oцeнявaт нa $226.6 млpд., ĸoeтo пpeдcтaвлявa 57% oт oбщия oбeм нa пpoдaжбитe. Lосkhееd Маrtіn ocтaвa нaй-гoлeмият cвeтoвeн пpoизвoдитeл нa opъжиe c oбopoт oт $44.9 милиapдa !!
09:29 15.12.2019
57 гост
До коментар #52 от "само да ти кажа":
Pycия изпpeвapвa Beлиĸoбpитaния и cтaнa втopият пo гoлeминa cвeтoвeн пpoизвoдитeл нa opъжиe cлeд Cъeдинeнитe щaти. Oбeмът нa пpoдaжбитe нa pycĸитe ĸoмпaнии пpeдcтaвлявa 9,5% oт oбщия oбopoт нa ĸoмпaниитe вĸлючeни в Toп 100 зa 2017 гoдинa. Te ca пoвишили пpoдaжбитe cи c 8,5%, дocтигaйĸи oбeм oт $37.7 милиapдa.Beлиĸoбpитaния ocтaвa нaй-гoлeмият пpoизвoдитeл нa opъжиe в Зaпaднa Eвpoпa c дял oт 9% cpeд Toп 100 в peйтингa нa Ѕірrі. Oбщият oбeм нa пpoдaжбитe нa 24 ĸoмпaнии oт Зaпaднa Eвpoпa e нapacнaл c 3,8% пpeз минaлaтa гoдинa, дocтигaйĸи $94.9 милиapдa. Зaeднo тe имaт дял oт 23.8% oт oбopoтa нa ĸoмпaниитe, вĸлючeни в Toп 100.
Дори една Великобритания продава почти толкова , колкото Русия , за всичките държави в НАТО няма да ти го смятам , щот трябва да се гръмнеш с руския си пищов !!
09:32 15.12.2019
58 гост
До коментар #52 от "само да ти кажа":
Пак да ти обясня , щото руските подлоги са със специални потребности !! Американските компании държат 57 (петдесет и седем) % от СВЕТОВНИТЕ продажби на оръжие , тоест ПОВЕЧЕ ОТ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ НАКУП , не от Раша , тя е с нещастните под 10% !!!!09:35 15.12.2019
59 гост
До коментар #52 от "само да ти кажа":
Само Lосkhееd Маrtіn има продажби за 45 милиарда , с почти 25 % ПОВЕЧЕ от всички нещастни руски производители с по-малко от 38 милиарда !!!! А е само един от 42 производители в САЩ !!!09:45 15.12.2019
60 Я русский полюционер
13:31 15.12.2019
61 да си знаеш
До коментар #52 от "само да ти кажа":
Дай аргументи,защото освен,че си един мечтател и лаладжия,друго не ти се вижда от коментара.Кое е това руско оръжие,защото освен ракети друго руско оръжие няма.САЩ имат най-модернизираната и силна армия за всички времена.САЩ имат най-добрите изтребители и най-многобройната авиация.САЩ имат най-силния военноморски флот.САЩ имат и пълните финансови възможности да си поддържат военната техника 24/7 в денонощието.И тук идва разликата в бюджета.Русия няма никкви пари.От там нямат и качествени изтребители и винаги са в ролята на догонваща сила с ограничено качество и количество.Русия няма и военноморски флот в сравнение със САЩ или дори и Китай.Русия неможе да си поддържа военната техника и общо взето Русия има единствено ракети и никакво друго оръжие което може да е конкуренция на американското.На кратко руското оръжие е некачествено и единствените които го купуват са тези които немогат да си позволят американското !Коментиран от #62
13:59 15.12.2019
62 ВБА
До коментар #61 от "да си знаеш":
Да, в много отношения сте прав, но забравяте, че има удари под кръста. По точно, който купува руско, китайско и друго оръжие не американско подлежи на всякакъв вид санкции от страна на САЩ, и най много политически и икономически, както и всякакъв вид врътки. Дано майте в предвид, че модерната техника продавана от американците независимо дали се касае за ракети, самолети, кораби, ПВО... в даден момент те с един клик независимо от коя точка на земята могат да направят въоръжението напълно негодно за употреба и не го крият. Ако трябва въоръжението да се използва трябва разрешение от американска страна. За цената, и възможностите на въоръжението от това, което е за експорт и това на въоръжение в американската армия няма смисъл да се прави сравнение... За Рекета от американска страна няма смисъл да се отрича, от който и да е...(то и затова, някои страни гледат да се отърват от долара... идват съвсем нови взаимоотношения). Вземете за пример Турция, като, най ярък пример и не само...?! Трябва да се знае, че на всяко действие има противодействие, което е в пъти по евтино и ефикасно и т.н......Коментиран от #64, #65
18:18 15.12.2019
63 В статията
До коментар #34 от "Ххх":
погрешно използват понятието мощност. По-голям смисъл при военна употреба на лазерите би имало понятието енергия в импус. Защото може да има сравнително ниско енергетични лазери произвеждащи изключително мощни импулси, например всеки фемто секунден лазер произвежда импулси с гигантска мощност, но пък с ниска енергия.18:53 15.12.2019
64 да си знаеш
До коментар #62 от "ВБА":
Това с рекета и тем подобни глупости са евтино извинение да се оправдае факта,че никой не иска руското некачествено оръжие. :) Дай ми един пример за санкции на държава която си купува руско оръжие,защото Турция не е пример ! Свали си малко русофилските очила преди да ми отговориш или поне се запознай със ситуациите преди да говориш небивалици.Турция НЕ Е задължена да купува американско оръжие ,а е задължена да НЕ КОМПРОМЕНТИРА НАТО и американското оръжие ! Правиш ли разлика преди да ми говориш за рекети ? Турця може да купува оръжие от Великобритания,Германия,Италия,Израел,Южна Корея,Испания или Франция,но не и руското поне докато са в НАТО,защото с всяко руско оръжие може да се събере информация за НАТО-вското.По-ясно ли ти стана ? Рекетите са ви само в болните глави,а параноята ви явно е в повече.Пак ти казвам,проблеми има само за държави които работят тясно със САЩ и НАТО и тези държави могат да си купуват оръжие от който искат,но не и от Русия ,защото неможе да се отрече,че Русия е враг на по-голямата част от света и продажбата им на оръжие на НАТОВСКИ и приближени държави е идеална тяхна цел да скарат страните по между им и даже с възможност да съберат информация !Коментиран от #67
19:05 15.12.2019
65 да си знаеш
До коментар #62 от "ВБА":
Просто недей да лъжеш,че определени държави не трябвало да купуват различно оръжие от американското ! Покажи ми точна статия където го пише това лаладжийче ! Сигурен съм,че няма да покажеш подобна информация,защото си смешен лъжец ! Пак ти казвам,НАТО-вските и приближените им страни могат да купуват ВСЯКАКВО ОРЪЖИЕ ОТ КОЯТО И ДА БИЛО СТРАНА,но само тя да не е Русия по ясни причини ! Лъжец си или просто фантазъор.19:11 15.12.2019
66 да си знаеш
Коментиран от #69
19:16 15.12.2019
67 ВБА
До коментар #64 от "да си знаеш":
Ердоган, както и Тръмп си гледат преди всичко сигурността на държавите си, а всичко друго е на по заден план стига да го разберете, защо е така... не е толкова елементарно от пръв поглед.... А относно, кое оръжие е по ефективно има много ????... Относно Турция си задайте въпроса, ЗАЩО и по какви причини ѝ беше отказано ПВО, още преди години, и тогава , ще Ви се изяснят нещата, за да се стигне до днешната ситуация. Все пак политиката и икономиката си е един вид ШАХ. За някои ситуации все пак си трябват топки... Приятна вечер!19:37 15.12.2019
68 Димов
До коментар #49 от "гост":
гост, понаучи малко за лазерите, преди да умееш.20:54 15.12.2019
69 А е ти си много тъпо парче
До коментар #66 от "да си знаеш":
Краварите само през последните няколко месеца заплашиха Китай,Индия, Турция, Египет,да не ги изреждам всичките,със санкции,ако закупят руско оръжие,ама напразно,повечето държави разбраха кое оръжие е върхът,абе щом най верният им съюзник в региона ,туоция,избра руското,с риск да бъде изхвърлена от Алианса,за кво иде реч....от американското по голям боклук няма и Нигерия и Судан произвеждат по добраКоментиран от #71
21:48 15.12.2019
70 слаботоков
До коментар #2 от "El chochone":
Да ми олижеш дъртите мъдя!22:41 15.12.2019
71 тъпо парче е баща ти че те е правил
До коментар #69 от "А е ти си много тъпо парче":
И кое е това най-добро руско оръжие бе кенеф недоклатен ? Всичко руско е скрап.Русия е вечно изоставащата и догонваща воена сила,която изостава вече дори о ог Китай.Не случайно никой не иска руското оръжие и се купува само ако няма друг вариант.Турция взе руско оръжие,защото САЩ им отказаха американското,ама такава неграмотна въшка като тебе откъде да знае.23:57 15.12.2019
72 Един
Коментиран от #73
08:25 16.12.2019
73 схсхсхсх
До коментар #72 от "Един":
Въпросът ти няма смисъл.Войната не е само пръскане на пари.Естествено,че намаляване на разходите е една от най-важните цели,независимо колко богата е дадена страна.08:38 16.12.2019
74 ФауВе
До коментар #49 от "гост":
Малко ще му е трудно на 4 кВт лазер да среже 40мм стомана, при положение, че новите 30 кВт едва режат 70мм.09:25 16.12.2019
75 ЪРП
До коментар #15 от "Домакин":
НАШИТЕ КОНСЕРВИ "БЛОК 70" ПОРЪЧКА НА ГЕРБЕРАСОПИТЕК БОЙС СА КАКТО ЗНАЕМ ВСИЧКИ С НАЙ-СЪВЪРШЕННОТО И СВРЪХ ОПРОСТЕНО ОБОРУДВАНЕ С РЪЧНО НАСОЧВАНЕ НА РАКЕТИТЕ!!!!НЕ ,ЧЕ НЕ СА МОГЛИ ДА НИ СЛОЖАТ ЛАЗЕРИ И БЛАСТЕРИ, ПРОСТО ЗА ДА НЕ СТАВАТ ЗАСЕЧКИ И ДЕФЕКТИ С НЕДОКАЗАНИТЕ НОВИ ТЕХНОЛОГИИ....!!НАШИТЕ ПИЛОТИ ЩЕ РАЗЧИТАТ САМО И ЕДИНСТВЕНО НА ТЕСТВАНИ СИСТЕМИ ОТ 1912 ГОДИНА!!!!!!!.....ВЪРШАТ РАБОТА
Коментиран от #77
16:32 16.12.2019
76 Вовко Ленин
15:33 17.12.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.